Téma: Durmitor autem

19.1.2015 v 22:04
V létě jedu plechovkou do MNG a plánuji cestu. Mám dotaz na Ty kteří projeli cestou přes Durmitor, Pivské jezero-Žabljak.Něco jsem pokoukal po fotkách a shlédl nějaké video, ale rád bych slyšel názory co tudy jeli. Pojedu osobákem, nemám žádný off-road. To bude veselo
1 2 3 4

19.1.2015 v 22:10 | Nahoru | #1
Pohoda,normální asfaltka - sice užší,ale bez problému se dvě auta vyhnou.

19.1.2015 v 22:18 | Nahoru | #2
Malp> Jo dík, na motorce jsem se tam nedostal, tak snad v létě to vyjde aspoň plechovkou. Taky chci zůstat 3 dny v Žabljaku u "Míši".

19.1.2015 v 22:42 | Nahoru | #3
jel jsem to na moto v roce 2011 a okolo Žabljaku byly uplně luxusní silnice s luxusním asfaltem, takže to s autem projedeš, ale budeš trpět že nejsi v jedné stopě

19.1.2015 v 22:55 | Nahoru | #4
dva_hrnce> Tak co, už jsi se oklepal,kurva na začátek sezony nic moc Díky za příspěvek.

19.1.2015 v 23:09 | Nahoru | #5
To já jsem vždycky oklepanej hned, možná proto se furt válím, chybí respekt

Užij si to tam, pak podej pls info jak to tam maj v zimě, tenkrát se tam hodně stavělo, dnes už by to mělo být hotové, klidně bych tam zkusil zajet na lyže, jestli jsou tam na to už zařízený

19.1.2015 v 23:17 | Nahoru | #6
Jedu v létě, ale hodím čučku jak to tam vypadá, sám jsem na to zvědavej páč na prkna taky jezdím, Taloška, A a pod. Tam jsem nikdy nebyl, Bansko jsem už mně v plánu ale nebyli lidi. Jdu chrápat tak čau.

20.1.2015 v 12:04 | Nahoru | #7
Projeli jsme tuhle trasu s kamaradády loni na motorkách. Taky jsem měl obavy, protože mám silničního naháče, ale cesta byla bez problemů. Dobrý asfalt. Paradoxně horší u Plužine, ale v horách kvalitka. Jen úzká silnice, tak doufej, že v tunelu nepotkáš protijedoucí auto nebo protijdoucí krávu

20.1.2015 v 12:23 | Nahoru | #8
Super cesta, asfalt, projela jsem ji loni v září na moto, ubytování v Žabljaku-kamp Razvršje, pokračování na Kolašin a Podgoricu. Být tebou, tak si nenechám ujít cestu z Cetinje do Kotoru, na motorce super, autem to bude asi hodně zajímavé. A nezapomeň na vyhlídku Jezerski vrch - já ji zasklila. Lea

20.1.2015 v 12:37 | Nahoru | #9
Lea.> Díky, tohle už jsem projel na motce, ale plechovkou sjezd do Kotoru bude určitě výživný , na Jezerski vrch na vyhlídku určo zavítám.

20.1.2015 v 15:44 | Nahoru | #10
Autem úplně v pohodě. Předloni jsme jeli BiH, MNE, ALB, HR, letos H, SRB, RKS, MNE, BiH. Všechno bez problémů. Taky nemám offroad a i makadam je v těchto zemích (až na vyjímky) sjízdný. Vlastně pouze jednu cestu jsme vzdali. Jednalo se o vyhlášenou vyhlídku v Jižním Srbsku ke které vedla údajně osobákem sjízdná cesta. Bohužel jí však loni strhnula voda a tak jsme se v půli otočili..

20.1.2015 v 21:53 | Nahoru | #11
frančík.> Dej typ na tu vyhlídku, třeba se budu motat kolem a mohlo by se to hodit. Dík

20.1.2015 v 22:29 | Nahoru | #12
Až budeš v Žabljaku v tom kempu Razvršije, tak odtud je to malý kousek pěšky k jezeru Crno. Také stojí za shlédnutí. Majitel kempu fajn chlapík, říkal že k němu vozí lidi i brněnská CK Kudrna a měl na sobě jejich triko , potom nevynechat most Tara...

20.1.2015 v 22:52 | Nahoru | #13
SCARABEO> Dík, Černé jezero mám určo naplánované a další trasy. Pivsko jezero,Tara,Morača, už se těším.Něco mám projeté na motorce, ale spoustu míst ještě musím doplnit.Hlavně ať vyjde počasí. Jak skůtřík jezdí, mám stejného mazlíka ale 250, zatím max. spokojenost.

20.1.2015 v 23:28 | Nahoru | #14
lubon> Díky za optání, zatím mne dovezl kam jsem potřeboval. Ta dvěstěpadesátka jezdí taky dobře..

21.1.2015 v 10:07 | Nahoru | #15
lubon> Nemám u sebe teď zrovna poznámky z toho našeho vejletu. Každopádně to bylo v národním parku Tara, kousek od mokřadu Tepich levada - na googlu to asi nenajdeš, pouze na doptání na místě. Další famozní vyhlídka je v kaňonu Uvac (Sjeničko jezero - cesta tam ale v r.2014 už byla pro mě na hraně ale žijí tam supi), další neskutečnej výhled je Crnjeskovo.

Pro ilustraci moje album:

21.1.2015 v 10:57 | Nahoru | #16
frančík.> Paráda,jde vidět že focení a cestování je Tvůj velkej koníček. Podle fotek s popiskama(super ) určo něco vyberu, akorát už ty kolena nějak neslouží

21.1.2015 v 14:07 | Nahoru | #17
lubon> Dík Cestuju rád. Neboj, pokud budeš vybírat ze zmíněných 3 vyhlídek tak moc chození potřeba nebude. Crnjeskovo najdeš líp (parkování u nějakého kláštera a cca 1.5km pěšky z kopce + kousek od kláštera mají ohradu s krásnými koňmi). K té vyhlídce V kaňonu Uvac se blbě hledá cesta, ale místní jsou velmi ochotní. My to vyřešili tak, že jsme prostě vytiskli fotomapu googlu kde byly nějaký polňačky vidět a když jsme dojeli na místo (a zjistili že mapa a realita se trochu liší) začali jsme se ptát. Jeden z místních mi velice pomohl přibližným náčrtem aktuální sjízdné trasy který mě dovedl až k jakési salaši, kde jsem naložil jiného místního, který mi dovedl téměř až na místo vyhlídky (k jakési ohradě s krávama). Odtamtud se pokračovalo pěšky cca 1km po šutrech až na vyhlídku nad kaňon. Podotýkám že cesta od salaše k ohradě byla trochu adrenalin, ale když není člověk debil, tak offroad není potřeba.

K Srbsku můžu dát ještě jedno doporučení které ti může uštřit třeba i půl dne: jestli pojedeš od Maďarska, tak rozhodně nevol hraniční přechod na Szeged(H)-Novi Sad(SRB) ale kousek vedle (asi 10km) je zapadlý hraniční přechod se směnárnou Tompa(H)-Subotnica(SRB). Doba přechodu na druhém je cca 10 minut i s návštěvou směnárny..

3 reakcí na tento příspěvek Durmitor autem

21.1.2015 v 14:30 | Nahoru | #18

Byli jsme tam celkem 2x: předloni v září a super - kemp uklizený, bydleli jsme v dolní chatce za 10Eur se vší pohodou a velkou koupelnou. Mladej Mišo umí celkem česky a i anglicky. Dal nám i pár doporučení a odjížděl jsem tam odsud celkem spokojenej

Loni: přelom červenec/srpen, přijeli jsme v noci a jeli jsme s očekáváním toho samého najistotu do razvršje. Mladý Mišo nebyl, byl jen starý. Ten umí německy a rusky, takže domluva v RJ (což mi teda nevadí), ale celkově mi přišlo že se kemp za ten rok rozrostl a Mišo ho směřuje na maximální ubytovací kapacitu na úkor kvality. Všude bahno od náklaďáků, ve sprchách taky. Ubytoval nás do nějakého kamrlíku (ale je pravda že za 3Eura) ale moc ochotný nebyl. Asi to bylo prostě důsledkem velkého počtu hostů.

Doporučuji tedy, jestli chceš v Razvršje spát a dovolenou plánuješ v high-season, tak rozhodně zavolat a zarezervovat si ubytko (chatku) dopředu.

Je však pravdou, že cenově to tam v okolí nemá konkurenci. Já bych ale u něj už jinak než v chatce asi nebydlel

21.1.2015 v 17:45 | Nahoru | #19
frančík.> Dík za cenné informace ,ubytování jsem zabukoval včera večer v apartmánu v dědině.Něco jsem pohledal na outdoorovém fóru a dost lidí se nepěkně vyjadřuje k jeho chování a jednání. Paní musela nechat na recepci pas(prej podmínka) a když si ho šla vyzvednout tak její pas už cestoval s jinou majitelkou. Na recepci se velice omluvili a že ať si sežene svůj . Tak jsem zabukoval apartmán za 10 ojro na osobu včetně lufťáckého poplatku.Apartmán je velice solidní a je pravdou že slušné ubytování začíná už být vyprodané a to jedeme začátkem srpna. Cestu už mám tak částečně naplánovanou, "Tvůj" doporučený přechod využiji, protože někdy to bývá těžký a neví co by na tebe vymysleli. Času do odjezdu mám spoustu, tak večer hledám a plánuji trasy, program a fšechno

21.1.2015 v 18:26 | Nahoru | #20
lubon> Kamarád jel přes ten hlavní přechod týden před námi v noci a referoval o čekání 6+hodin. Další nepříjemnou zkušenost jsem vyslechl týden po svém návratu, která hovořila o 10hodinách. Tenhle vedlejší byl bez problémů.

No já většinou pas do zástavy nedávám, zvláště pak ne chci-li jenom přespat. Návštěvou ambasády a sháněním druhého pasu nemám v úmyslu ztrácet čas. Takže platím dopředu a když trvají na nějakém tom depositu tak se snažím domluvit peněžní deposit.

Jinak chceš-li další tip tak perfektní je okolí řeky Tary a Pivy z které vzniká Drina. Cesta kolem řeky Tary vede k hraničnímu přechodu Srečan Polje. Je to takovej železnej most na kterém se jezdí po pražcích/trámech. Pojedeš-li jako my ze severu BiH kolem Tary k Pivskému jezeru, dál přes Durmitor do Žabljaku, mojkovace, kolašinu a podgorice tak pojedeš po famozní cestě, která stoupá ke 2000mnm. A po cestě projedeš snad 100 ve skále vytesaných tunelů

Další zážitek je Canyoning v Canyonu Nevidio - doporučuju se podívat na Youtube.

Dál je pěkný Sarajevo. Zabili jsme tam celej den a klidně bych tam byl i dýl. Za návštěvu stojí i vodopády Štrbački Buk v NP Una river. Je to hranice mezi BiH a HR. Pro mě větší zážitek než ty turistů plné Plitvice..

Na balkáně je toho hromada a nejen na motorce to může být zábava..

P.S.: Pro mě (mám docela rád letadla) byl celkem zážitek v Srbsku v Bělehradu vedle letiště Muzeum Vazduchoplavstva. Vstup pár drobných a zážitek velkej

21.1.2015 v 19:15 | Nahoru | #21

frančík. píše: Ještě ohledně ubytování u Miša kemp Razvršje: Špatný to tam není, ale mě jednání starého Míši letos nějak nesedělo.

Asi tak nějak zjednodušeně celkově ohledně tohoto kempu.

21.1.2015 v 20:59 | Nahoru | #22
Já jsem v tom kempu Razvršje byl loni začátkem června, takže to bylo mimo sezonu, tak proto asi ta vstřícnost. , ale bylo tam celkem plno...

Jinak za stan a skútr chtěli 4 eura, v ceně bylo pivo a panák rakie.

začínali tam zrovna něco přistavovat, ale takový nepořádek jak píše frančík. tam ještě nebyl...

21.1.2015 v 21:59 | Nahoru | #23
frančík.> Tara, Pivsko jezero a nahoru přes Durmitor do Žabljaku , tam se ubytovat. Ty mosty mám taky v merku, přehradu a výhledy, moc pěkné na zážitky a hlavně vděčné téma na fotografování. Prostě tolik toho že si opravdu musíš vybrat podle svého gusta. Tu cestu kaňonem Tary a následně Morača jsem projížděl v 2006 když jsme jeli na motorkách Balkán. Super zážitkový úsek,když jsme zastavili v Bioče na pití(náhodou) tak jsme na srázu viděli ten vykolejený vlak, moc pěkný pohled na ty rozházené vagóny to nebyl. Dále jsme jeli na Cetinje a padákem dolů do Kotoru. Tu vyhlídku Jezerski vrch taky nevynechat.V Sarajevu se chci taky zastavit, podívat se na nábřeží kde nám zabili Ferdinanda,tehdy tam byla taková malá deska) asi 1966(kurva to je let) a z nostalgie si projít město. Tolik toho, akorát kde brát čas a peníze.

22.1.2015 v 09:16 | Nahoru | #24
lubon> O "Bioča derailment" jsem četl a viděl nějaký fotky. Fuj tajbl prostě. Nicméně ohledně těch peněz. Já se z balkánu vždycky vracím s pocitem, že je tam hrozně levno (kromě chorvatska)

22.1.2015 v 12:05 | Nahoru | #25
frančík.> Jo jo, poslední roky ti chorvati zase zdražují a jejich cenový kolotoč se neustále opakuje, proto letos MNG u moře a týden na horách. Naposledy jsem tam byl 2008, tak jsem zvědavej co se změnilo, určitě ceny. V hospodě jídlo asi 2 ojra, marlborky stály 1 ojro. Jsem nekuřák, ale v té době bývalá partnerka tahala jak vzteklá .Tak se celkem těším jak na každou dovolenou.

7.2.2015 v 01:11 | Nahoru | #26

guut ubytko je v Žabljaku proti restauraci Old Wolf ( vedle je benzinka ). Bílej barák, dve patra, apartmán 10E/os. pěkně zařízený. Motorky u penzáku, nikdy se nic nestalo....jen nás jednou majitel trošku opil slivovicou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Durmitor autem

7.2.2015 v 19:29 | Nahoru | #27
Romário.CBR> To bude asi vono,vila Lalovič , mám tam zamluvené ubytování tak abych se nachystal. Vždy beru sebou(aji na motorce) na spálení červa, tak abych si vzal větší množství Uvidíme kdo víc vydrží.

8.2.2015 v 12:49 | Nahoru | #28
lubon> jj, asi to bude vono
naproti je benzinka a velde Olw Wolf rest. Majitel je Kiča, tak ho pozdravuj od Romana z čech a on ti dá protekční porcu žrádla, třeba

Jsou tam děsný kalby, že druhej den můžeš za sebou tahat tak akorát kačera

8.2.2015 v 13:50 | Nahoru | #29
lubon> Tady Apar. LALOVIČ

8.2.2015 v 16:40 | Nahoru | #30
Tak se mám na co těšit ,spíme u něho 3 noci, tak doufám že poslední den odjedem. Jinak sebou beru turistickou výbavu abych na kopcích mohl vystřízlivět.