Téma: Gruzie - Kavkaz 2015
 
20.1.2015 v 20:19
Nepřemejšlí někdo o výletu do Gruzie, popř. okolních států? Konec prázdnin, cca 2-3 týdny... Rád bych zařadil i nezpevněné cesty. Přes Černý moře jezdí trajekt do Batumi - ušetřil by trochu času, nejspíš i financí.

Po loňském Nordkappu jsem usoudil, že není extra příjemné jezdit sám, tak se ptám .

Je mi 21, ale asi není problém jet s někým starším , teda jestli ten starší nebude mít problém se mnou.

Gruzie - Kavkaz 2015

20.1.2015 v 21:20 | Nahoru | #1
V srpnu už může být v horách trošku horší počasí, Trajekt ti moc času neušetří a peněz také ne kurz Dolaru je zrovna nahovno. Gruzie je hlavně o nezpevněných cestách jinak přijdeš o polovinu zábavy. Jeli jsme 2013 skoro to samé co Liška Cestou necestou + Arménii, až k íránské hranici. Doporučil bych ti totéž s tím, že to je tak spíš na 4 týdny.Když už se potáhneš tak daleko tak Arménie stojí taky za to. Jinak nás ta paráda vyšla tak 45 tis na osobu, tam odpoledne start Brno 1.noc Maďarsko (stan) 2. Bulharsko (hotel - déšť) 3. Turecko (stan) 4. Batumi u místních doma.

Gruzie - Kavkaz 2015

20.1.2015 v 21:31 | Nahoru | #2
My jeli v roce 2013 a za 24 dní jsme dali cca 9000km, celé to vyšlo na nějakých 27 000+-.

Na trajekt bych se vykašlal... zbytečnost, ikdyž Turecko profrčíš tak to stojí za to..

http://naprc.rajce.idnes.cz/KavKaz_trip_2013/


1 reakcí na tento příspěvek Gruzie - Kavkaz 2015

20.1.2015 v 23:15 | Nahoru | #3
Tak já ty nezpevněný cesty jen tak lehce zmínil, aby tu někdo nemoralizoval, že na Transalpu to vůbec nemá cenu zkoušet... .
4 dny na cestu do Batumi je docela peklo. Asi to byl pěknej zápřah...

Na tvoje videa jsem koukal Naprcccsi Moc pěkný, je vidět, že jste tomu natáčení alespoň něco obětovali. No a moc rád se na to mrknu znovu

Já jenom tak sonduju kdo by jel.. Možná, že na to ani nedojde, ale když se nějak dáme dohromady tak proč ne.

Gruzie - Kavkaz 2015

20.1.2015 v 23:23 | Nahoru | #4
rad s tebou pojedu jestli hodlas jet az k cernymu mori je mi 22 a rad bych se s tebou setkal z duvodu jestli to myslis vazne dik za pochopeni

(reakce na) Gruzie - Kavkaz 2015

20.1.2015 v 23:27 | Nahoru | #5

Prachy píše: Tak já ty nezpevněný cesty jen tak lehce zmínil, aby tu někdo nemoralizoval, že na Transalpu to vůbec nemá cenu zkoušet... .
4 dny na cestu do Batumi je docela peklo. Asi to byl pěknej zápřah...

Na tvoje videa jsem koukal Naprcccsi Moc pěkný, je vidět, že jste tomu natáčení alespoň něco obětovali. No a moc rád se na to mrknu znovu

Já jenom tak sonduju kdo by jel.. Možná, že na to ani nedojde, ale když se nějak dáme dohromady tak proč ne.



na TA projedeš to samé co s GS apod jako... když pojedeš sám, tak bych se nepouštěl úplně do nějakých větších akcí - ikdyž tam všude potkáš gruzince s jeepy apod.. ale může se stát

ale zase, než abych jel s někým, koho neznám a zkazil mi dovolenou (navíc Gruzii) tak pojedu radši sám

1 reakcí na tento příspěvek Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 07:53 | Nahoru | #6
jen tak mimo,takovej malej dotaz.
naprcccsi, jak ta afrika vs GS, na silnici zaostává to je jasný, ale jak na nezpevněnejch cestách, byl tam nějkej deficit?Nebo je obratnější? Zvažuju nějaký větší endurko na drátech
Ale nechci v tom bejt za víc jak 150k.

Naposledy editováno 21.01.2015 07:54:31

Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 11:19 | Nahoru | #7
Moc pěkný videa - a na závěr na vše dohlíží Lenin !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 11:33 | Nahoru | #8

los-fazeros píše: jen tak mimo,takovej malej dotaz.
naprcccsi, jak ta afrika vs GS, na silnici zaostává to je jasný, ale jak na nezpevněnejch cestách, byl tam nějkej deficit?Nebo je obratnější? Zvažuju nějaký větší endurko na drátech
Ale nechci v tom bejt za víc jak 150k.



Ta Afra byla moje, až pak jsem koupil opět ADV, takže ti to porovnat můžu :)

Afra samozrejmě ztrácí na cestě - hlavně dálnice, když jsi naložený a snažíš se udržovat pořád 140kmh tak je to samozřejmě méně pohodlné, než na GS, která má 6ku a dost koní navíc.

Když sjedeš ze silnice tak má samozřejmě navrch Afra - díky větším zvihům (oproti normál GS) většímu a užšímu přednímu kolu. Já měl afru postavenou fakt do terénu a pro jízdu ve stoje,takže já jezdil radši ve stoje než v sedě :) Ale hlavně je to o rukou...vojta to dával v pohodě, jen ho limitoval zadní tlumič - dřel držáky kufrů o pneumatiku, když to s ním houplo..

(reakce na) Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 11:34 | Nahoru | #9

naprcccs píše: Ta Afra byla moje, až pak jsem koupil opět ADV, takže ti to porovnat můžu :)

Afra samozrejmě ztrácí na cestě - hlavně dálnice, když jsi naložený a snažíš se udržovat pořád 140kmh tak je to samozřejmě méně pohodlné, než na GS, která má 6ku a dost koní navíc.

Když sjedeš ze silnice tak má samozřejmě navrch Afra - díky větším zvihům (oproti normál GS) většímu a užšímu přednímu kolu. Já měl afru postavenou fakt do terénu a pro jízdu ve stoje,takže já jezdil radši ve stoje než v sedě :) Ale hlavně je to o rukou...vojta to dával v pohodě, jen ho limitoval zadní tlumič - dřel držáky kufrů o pneumatiku, když to s ním houplo..



kdybych se měl rozhodnovat, jestli GS nebo AFRU tak koupím GS ADV :) ale za 150 už je těžko seženeš... vůbec se už neprodávají, lidi si je drží... mrkni tady na bazar, je tam snad 40x 1200adv a 1150adv ani jednou

Naposledy editováno 21.01.2015 11:35:25

Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 12:03 | Nahoru | #10
Na mašině naložené na několik týdnů stejně nepojedeš žádnou divočinu. Pokud neumíš jezdit jen s batůžkem nemá moc smysl řešit hmotnost mašiny.
Jet sám je naopak velmi příjemné, ale případné problémy musíš potom řešit také sám, tak si člověk netroufne tolik. Když ale pojedeš s někým kdo se bojí tak jsi na tom stejně.
Já to jel na 1150 ADV, jet ve stoje je nutnost, kdyžtak doporučuji zvýšit řidítka aby tě nebolely záda. BMW je sice těžké, ale těžiště má nízko takže se s ním dá dobře pracovat. Cítím se s ním daleko lépe než s předchozí XTZ 660 Tenere (1992). Navíc když se naučíš jezdit na BMW bez kufrů tak s kuframa to je skoro stejný. Když jsem naložil Tenere tak to hned byla jiná motorka.
Gumy jsme měli Mitas E07 a až ojedu současné Continental TKC 80 tak jdu znovu do E07. V blátě nic moc, ale jinak super výdrž a přijatelná trakce.
Jinak ADVík je snad jediná motorka co mám a její cena se drží nebo i roste. Taky ho nedám, takové už nebudou. (R.V. 2002 bez ABS, posilovače brzd, jednosvíčka, krátká 1 a 6, velká nádrž).
Spousta lidí, ale prodává 1100 a ty jsou možná ještě lepší. Mají sice 5 kvaltů, ale na rychlost je to skoro stejné. Smozřejmě když koupíš holou 1100 chce to ještě poladit - Padáky, větší nádrž, popř jiná maska, aby bylo více světla, Y svod a laďák ale spíš kvůli místu a hmotnosti. 5 Kvaltů = masivnější kolečka.

Naposledy editováno 21.01.2015 12:29:52

Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 16:40 | Nahoru | #11
Tak na naloženej stroj jsem zvyklej, ale jezdim po silnicích...
Právě mne trochu zajímalo to srovnání, když jsem shlédnul videa. Jsou fakt dobrý
Po tom východu už pokukuju dlouho, ale zatím není na čem a měsíc dovolený jsem ani nikdy neměl.
Klidně bych tady s Prachym vyrazil, ale já si musim počkat minimálně do 2016. Nicméně věřim že si snad sen splnim.

PS: Nechci to tu Prachymu moc zasírat...

Naposledy editováno 21.01.2015 16:42:06

Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 18:07 | Nahoru | #12
Zajímavé stránky Gruzie
www.sakartvelo.cz/

Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 20:12 | Nahoru | #13
Fajn díky chlapy

Než o zvýšení řídítek jsem přemýšlel spíš o snížení stupaček... Když pak člověk jede v sedě se zvýšenejma, tak to asi neni nejlepší nebo se pletu?

Gruzie - Kavkaz 2015

21.1.2015 v 20:20 | Nahoru | #14
záleží jak moc to máš..jáměl u Afry snížené stupačky, řídítka zvýšené asi o 8cm , progresky ve vidli, delší zátky a podložené pružiny.. to teprve bylo

nepotkal jsem motorku s řídítky výš.

Naposledy editováno 21.01.2015 20:20:39

Gruzie - Kavkaz 2015

22.1.2015 v 08:45 | Nahoru | #15
Stupačky níž bych nedával. Bawo se dá tak skvěle klopit, že už takhle občas škrtnu botou (ne stupačkou) a když přejedeš nějakou muldu tak stupačky jdou také hodně k zemi. Měřím 195 vážím 110 kg, ani nevím jestli na advíku mám nějak zvyšované řídítka, ale stojí se mi na něm, líp než na všech ostatních motorkách co mám / měl jsem. Na sezení je to taky v pohodě, cestovní endura mají obecně vzpřímený a pohodlný posez (ostatní druhy motorek nám mohou jen závidět). Když bolí záda nebo prdel tak si člověk prostě na chvíli stoupne a jede se dál.

Gruzie - Kavkaz 2015

1.4.2015 v 22:07 | Nahoru | #16
Ahoj, od loňska řeším že bych se vydal přes Turecko do Gruzie možná i kousek vedle. Měli jsme jet s kámošem ale má problémy v práci tak jsem zůstal sám.sháním někoho kdo by jel se mnou. Mám Áfu 750 která už zažila dost . Bohužel mohu vyrazit až 2 týden v září.
Tak kdyby jsi měl zájem jsem tu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist