Naposledy editováno 28.03.2015 10:44:45
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso se na volnoběh přehřívá - vyřešeno!
pokud se teplota dostala ke 120stupnum tak ti pravdepodobne fouklo tesneni pod hlavou, mozna se i zkroutila hlava.
bud se ti sekl termostat nebo nas lakujes amotor na volnobeh bezel daleko dele a nesepla sahara
Normálně když to scipl, tak pist válec a kebule předaly zbytkové teplo vodě. Protože se ale už netočí čerpadlo, tak teplota vylezla. Vsadím se, že kdybys to napodruhy nechal chvilu vrkat na volnoběh, tak to zase sleze na normál.
Kurva lidi, jak už nejsou stodvacítky, tak už ste z těch modernich oktávek uplně vyhukani, tam teploměr lže podle toho co mu řekne řídící jednotka a teplotu neukazuje (má tři polohy - studeno - teplo - přehřáto, údajně aby výkyvy teplot které jsou v pracovním režimu běžné, neznervózňovaly nás, hloupé řidiče...)
A svody pokydany od oleja budó smrdět aji když je otřeš, on ti ten olej zustane v pórech. Aji tě na ty svody mohl za tu dobu napadat prach. A že se na nich hned nedá udržet ruka? Co čekáš, je to 0.8mm plech a vevnitř só plyny co maj minimálně 800°C tak se nediv...
Duležity je, aby ti nesvitilo mazáni a olejoznak ukázal hladina oleje OK.
Jo a dám ti dobró radu, nestartuj motorku mýrnyx týrnyx pro nic za nic na pět minut v garáži, je to kokotina. Studenej motor se nemaže, směs na sytič plná benzinu spláchne olejovej film ze stěny válce a pak to scipneš dřiv než se to pořádně ohřeje a na stěně válce ti hezky nakondenzuje vzdušná vlhkost. Vim o pár lidech, kterejm takhle přirezl pist za króžky k válcu (ale neboj, to stálo dyl jak rok :) ). Buď to nastartuj, a jeď to projet, ať se to zahřije, a nebo to nech byt.
Naposledy editováno 13.01.2015 21:13:40
crowack: možná máš pravdu, ale taková teplota mi tam nikdy nevyskočila. S tím prachem jsi na to asi kápl, nějaký tam asi bude, páč mi do garáže skrz vrata trochu leze. Vím, že jsou normálně svody horké jako prase, ale že by to bylo takhle rychle? Kontrolky mazání a oleje jsou OK. S tím startováním mýrnyx týrnyx máš pravdu. Měl jsme ji nafrčenou před garáží a chtěl projet okolo bloku, ale ta teplota mě odradila.
Nicméně díky kluci za rady, příště se prásknu přes prsty, než budu něco bastlit. Před sezonou mám v plánu návštěvu servisu kvůli pneu, tak se mi na to rovnou podívají. Já jen, ať vím, s jakým scénářem mohu počítat...
Ten smrad bude od toho oleje, když jsem měl GS, tak mi tam kapal z náhonu tachometru a při nastarování bylo všude smradu a dýmu, jako by to hořelo, po pořádném prohřátí to zmizí.
Projetí můžeš vyzkoušet v těchto dnech, je teplo. Nejrychleji tak přijdeš na to, jestli je někde problém (chladící okruh, nebo i to, že nesepne větrák) ;).
Prozradím ti malé tajemství mechanici v servisech ty manuály taky nečtou a kolikrát jsou to větší lempli než ty
Pokud jsi nervózní z té teploty, tak to prostě znova navrkni, nechcipé, a sleduj teplotu jak leze, a ohrabávé chladič a hadice před/za termostatem. Aby se za minutu chodu motoru ohřála celá chladící soustava na 120°C není fyzikálně možné, leda opravdu z obouma vočima přivřenejma ten seklej termostat (nevim přesně kolik je v pegasu vody a přece jenom je to jednobuch takže asi moc ne).
Jako bonus tím můžeš prověřit funkci sahary.
Jo a ptát se na radu lidí který na pegasu nikdy neseděli a jen z tebe dělaj BLBA je super
crowack: jasně, nemyslím si, že jsem úplný dement (i když to tak může vypadat a pravda, v některých elementárních věcech zatím zaostávám), ale co chci, to si nejdříve zjistím a pokud usoudím, že na to mám, tak se do toho pustím. Celá chladící soustava se asi neohřála, jen ty svody byly žhavé. Prostě takhle rychle ta teplota nikdy předtím (než jsem měnil olej) nevyběhla. Vždy se držela spíše dole, až když jsem vyjel, tak stoupla třeba na 70-80.
Woky: Neodvzdušňoval. Toto jsem řešil a skoro nikdo to, dle fóra nedělá. Popravdě jsem ani nezjistil, jak by se to mělo dělat. Pouze jsem vypustil olej nejdříve tím horním pod chladičem a potom tím spodním. Pak vyměnil pouze olejový filtr. Vzduchový jsem neměnil a nevím, jak dlouho tam je. Benzín jsem naposledy bral u RobinOilu, předtím u OMV, klasický N95. Jinak mě nevadí, že na tom třeba neseděli. Stačí, když dobře poradí :) Třeba já na tom seděl a prd o tom vím
skus to este raz natocit. Co sa tyka odvzdusnenia oleja, malo by sa to robit, ale pokial si ho nevypustal tyzden, neries...
co sa tyka vody, pozri sa do chladica pod vicko ci mas dost. Na nadobku sa vyser. Mozes mat zle vicko, alebo cokolvek ine...
co mas v chladici? Vodu ci antifreeze? Kolko stupnov bolo u vas.. u nas cez noc do -25..
Mal si tvrde hadice co idu do chladica? Natlakovalo ich? Kedy naposledy si cistil chladiacu sustavu (vyplach, vymena)
Spinac sahary sa da vyskusat, treba ho vsak vybrat. Mal si horuci chladic ci bol teply, alebo dokonca studeny?
nad 100 stupnov tu motprku nepustaj. Nema to rada za predpokladu ze ten teplomer ukazuje spravne... aby si naozaj nemusel menit to tesnenie pod hlavou...
nemas vodu v oleji? Alebo olej vo vode?
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso se na volnoběh přehřívá - vyřešeno!
edit:toto je muj nazor,ktery jsem ziskal z jizdy ve Skode120 a ve felicii, tam se mi to delo bezne
Naposledy editováno 14.01.2015 12:09:21
hned ako sa ti pohne teplomer na 60°C ztiahni sytic! moto by uz mala byt dost tepla...
ked sa ti chce, pred startom by som skontroloval mnozstvo vody v chladici, nie v expanzke.voda musi byt tesne pod vieckom, urcite musis vidiet hladinu po otvoreni! treba vsak na to byt bud gynekolog, alebo zhodit kapotaz
ked nie, a predpokladas, ze tam vodu mas, rovno start.
opat otazka. mas tam vodu, alebo nemrznucu zmes? nezamrzla ti motorka? tester chladiacej kvapaliny za 120kacek ti to hned povie.
smrad je z pokapaneho oleja, chvilku trva kym sa "odpari". chytat vyfukove kolena je blbost ako traky.. ked pego stoji na sytici, kolena vedia krasne svietit.. zasadne by som 600°C-800°C koleno nechytal rukou !!! ked chces nieco chytat, chytaj vodne hadice. aj to opatrne, vsetko nad 60°C je pre normalneho cloveka popalenina.
ked budes mat 100°c pozri, alebo rukou skontroluj ci ti fuka vetrak. natrenuje si to pred startom.. ked ti bude stupat nad 100, hned to vypni a nechaj vychladnut. vyfuk tepleho vzduchu je smerom ku sedadlu na pravej strane v smere jazdy. ked tam budes pchat ruku, opatrne aby si palce nestrcil do toho vetraku! cez bublanie motorky zopnutie vetraku nepocut, aj ked sam huci riadne.
ked budes mat cca 80-90 stupnov prehmataj chladic.. uz by mal byt rovnomerne teply, mozno az horuci. termostat u pegasa otvara dost skoro, nepamatam cislo, najdes to tu na fore, uz som to par ludom pisal.
nemal si problemy s prehrievanim nikdy pred tym? napr pri zastaveni na semafore v horucom lete, alebo len tak v teplych dnoch, ked moto stoji nastartovana?
najprv urcite pozri chladenie, nie je toho vela a je relativne dobre pristupne...potom budeme uvazovat o tesneni pod hlavou. ie ma oproti karburatorovemu motoru inak riesene tesnenie pod hlavou a uz na neho az tak velmi netrpi, ako starsie modely. ale moze sa stat samozrejme.
ked nastartujes a teplomer ma 120°C mas chybu v elektrike...
je to krasny stroj, ale taliansky
Hygienik píše: k oleji nic,ale k teplote vody bych to videl,jak uz kluci popsali,tim,jak si to natocil na tak krarkou dobu se to nahralo jen nekde,nestihlo se to vymenit a tepla voda po zhasnuti motoru vystoupala samotizne k cidlu teplomeru a proto ukazuje tolik,kdyby si to projel a nebo nechal vrcet dyl zase by klesla, to je muj nazor.
edit:toto je muj nazor,ktery jsem ziskal z jizdy ve Skode120 a ve felicii, tam se mi to delo bezne
ked mu ide cerpadlo, ze nema ustrihnutu os (co sa u pegas nestava), alebo polamanu vrtulku, alebo zamrnute cerpadlo a nema zalepeny termostat, co sa, hoc si to vacsina ludi mysli aj tak nestava velmi casto, tak pego chladi ako diabol a ziadne stupanie teploty k snimacu nehrozi ;) po starte na sytic ma pegaso cca 2,5-3tis otacok.. volnobeh 1350...
najpravdepodobnejsie je, ze stal dlhsie ako si myslel na sytici a ma pokazeny spinac na saharu..to sa u pegas zial stava