kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.
Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.
Máte někdo špatné zkušenosti?
Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
assassin píše: Btw, to ze mas treba 500kc na hodinu na praci ti prijde malo ? Kdyz te nekdo "obere" o rabat na dilech tak ho posles domu? Ja bych zas nesveril auto mechanikovi co odmitne namontovat moje dily ...
Ale tohle je přece normální - zkus požádat nějakého topenáře ať ti udělá odhad na práci a pak ať to za tu odhadnutou pracnost udělá, když si dodáš svůj materiál. běžně mají 40% na materiálu a když nedají matroš, tak se jim za jejich hodinovku nechce makat. Autoservisy jsou vesměs to samé :-/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
dave-lister píše: DucS> Češi jsou prostě národ vyčuránků......
Jo, to přesně sedí na všechny ty automechaniky a "takymechaniky" v pneuservisech a topenáře, elektrikáře a nevím koho kdo není ochotný dělat za svojí normální hodinovku a zaklíná se "zárukama".
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Zdenda: no musim se priznat ze sem taky vychcanej cechacek , nez abych dal vydelat opravari kotlu tak sem ho rozvrtal sam
já se nedávno taky hecnul. Odešel mi v autě ventilátor větrání, v servisu za něj chtěli 4000, a polská replika je za 1500. Tak jsem to vyměnil sám, akorát teda za cenu uříznutí kusu kastlíku a půl dne práce. Ale aspoň jednou jsem ušetřil
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Stev píše: já se nedávno taky hecnul. Odešel mi v autě ventilátor větrání, v servisu za něj chtěli 4000, a polská replika je za 1500. Tak jsem to vyměnil sám, akorát teda za cenu uříznutí kusu kastlíku a půl dne práce. Ale aspoň jednou jsem ušetřil
Ja na tom delal dve dopoledne - ale nemam moc predstavu co by stala oprava profika, tak nevim jestli sem vydelal nebo ne :) ikdyz vzhledem k tomu ze nemakam tak sem asi vydelal tak jako tak :)
assassin píše: Ja na tom delal dve dopoledne - ale nemam moc predstavu co by stala oprava profika, tak nevim jestli sem vydelal nebo ne :) ikdyz vzhledem k tomu ze nemakam tak sem asi vydelal tak jako tak :)
no já to dělal když jsem byl nemocnej a měl jsem home office, půl dne to teda nebylo, spíš tak 3 hodiny. Ale na druhou stranu bych řekl že jsem toho zkurvil míň než průměrnej servisák, příležitostí na to bylo dost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Rrss: tak u novyho auta dpf zasadni problem neni - na trhu je dost automobilu takze se klidne problemovym tfsi motorum a motorum od psa muzes vyhnout ...
To právě první rok nikdo netušil. Hodně lidí nevěděla ani druhý rok. Pak automobilka přišla s "řešením" .. a to taky nefungovalo. Další průserový rok.
Ano, motorům od VW a PSA jsem se vyhnul obloukem a tak mi v autě tiše ševelí "žilinský zázrak" :) startuje, jede, nežere, nepotřebuje DPF, nekrade se - samé výhody. 80 kW atmosféra 1.4
Dawe: to mi nepodsouvej, automobilku vlastnit ani zakládat nechci a tys taky žádnou nezaložil ani nevlastnil.
rrss píše: To právě první rok nikdo netušil. Hodně lidí nevěděla ani druhý rok. Pak automobilka přišla s "řešením" .. a to taky nefungovalo. Další průserový rok.
Ano, motorům od VW a PSA jsem se vyhnul obloukem a tak mi v autě tiše ševelí "žilinský zázrak" :) startuje, jede, nežere, nepotřebuje DPF, nekrade se - samé výhody. 80 kW atmosféra 1.4
Dawe: to mi nepodsouvej, automobilku vlastnit ani zakládat nechci a tys taky žádnou nezaložil ani nevlastnil.
No ono zase to procento tsi motoru s nejakym problemem vzhledem k poctu prodanych aut neni tak vysoke jak to vypada "z internetu"
Tak to je dobre ze ti to vyhovuje - ja treba nechci mit jen auto ktere me odveze z bodu A do B, je to muj konicek a auto me musi bavit - jsem si jist ze ceed ani i30 by me nebavily
Naposledy editováno 12.12.2014 16:18:45
rrss píše: ...
Dawe: to mi nepodsouvej, automobilku vlastnit ani zakládat nechci a tys taky žádnou nezaložil ani nevlastnil.
Sam jsi psal co bys delal kdybys ji vlastnil. Celkem logicka reakce ode me.
Ja jiste automobilku take vlastnit nebudu protoze nechci. Narozdil od tebe ale vim jak v nich vyvoj chodi protoze jsem Tier1 nebo Tier2 dodavatel vice nez 20 ruznych automobilek po svete.
Podobne diskuse me bavi. Clovek sdili, jako osvetu, realna cisla a v reakci sklidi odpor a argumenty jedna pani povidala (pripadne ve Svete motoru psali) od lidi co nemaji moc potuchu jak to chodi.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Ja na tom delal dve dopoledne - ale nemam moc predstavu co by stala oprava profika, tak nevim jestli sem vydelal nebo ne :) ikdyz vzhledem k tomu ze nemakam tak sem asi vydelal tak jako tak :)
Kbybys neměl do čeho píchnout tak bych se u nás zeptal. Mohl bys klidně dělat na ŽL z domova jako externista. Pár konstrutérů tam tahkle funguje. Šlo by ale převážně o plechové díly a tak nevím jestli to není trochu pod tvojí úroveň. Šlo by to klidně i na dlouhodobější spolupráci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
rrss píše: Nepsal jsem, co bych dělal, mít automobilku.
Nevim no, psal jsi:
Kdyby mi patřila automobilka, tak:
1. fleetoví zákazníci....
Asi to spatne chapu.
Psal jsem, jak ze dvou možných přístupů vyjde vždy stejných 150 000 km jako návrhová životnost. Bývalo to víc, teď je to míň.
Nezlob se ale s timhle mam zkratka problem protoze to tak neni.
1) byvalo to mene a dnes je to vice. Byvalo bezne 200tkm jako target pro agregat.
2) dnes to neni tech proklamovanych 150tkm ale prevazne 300tkm. Najdes vyjimky (jako cinsky GWM), ale naprosta vetsina velkych hracu ma 300tkm/3 roky rpip. 300tkm/15 let ci 300tkm/17 let BMW. Nezavisle na tom jaky je vysledny warranty agreement, tak dodavatel musi validaci prokazat ze jeho produkt 300t km zivotnostne zvladne (podminky jsou vesmes ze musi prezit a fungovat v ramci stanovenych parametru ktere jsou nizsi nez novy produkt ale stale s rezervou plnici funkci). Pokud to nedokaze, neplni pozadavky a je eliminovan.
Takto to je dane pro agregat a je to kaskadovano na vsechny funkcni celky a podsystemy v duchu urovnove vyvazenosti. Pokud nekdo tvrdi neco odlisneho tak nemluvi pravdu bud z nevedomosti nebo zamerne.
Naposledy editováno 12.12.2014 18:20:14
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Těch 300 000 - tvrdíš, že se tak navrhuje, ale ze zkušenosti lidí vyplývá opak - jedna věc jsou turba, která může uživatel poškodit nedochlazování, druhá věc jsou vstřikovači viklající se v hlavě, což uživatel ovlivnit nemůže.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Nemáš nějaký poznatky o Lexusech. Všude se tvrdí, že je to "nejkvalitnější" auto. Vyhravá dost nejen klientských cen/awards apod. Je to fáma nebo na tom něco je. Čistě ze zvědavosti.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
IvanDvoutakťák píše: Viz příspěvek č.173
Motorky nenajedou tolik kilometrů jako auta, takže mají převážnou většinu dílú originálních. Díly a doplňky z druhošky jsou hlavně spotřební věci a zatím jsem neslyšel o vyloženě nebezpečných dílech. Možná tak brzdové kotouče, ale ty se tak často na motorce nemění takže má málokdo s tím zkušenosti. U aut je to zajímavější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
rrss píše: Těch 300 000 - tvrdíš, že se tak navrhuje, ale ze zkušenosti lidí vyplývá opak - jedna věc jsou turba, která může uživatel poškodit nedochlazování, druhá věc jsou vstřikovači viklající se v hlavě, což uživatel ovlivnit nemůže.
Jsem si jisty ze chapes rozdil mezi objektivni skutecnosti a subjektivnim dojmem.
"Zkusenosti lidi" je iluze. Kdo ma problem, stezuje si. Kdo nema problem vetsinou se spontanne moc nechlubi. Z objektivnich zdroju (databaze dodavatelu SCC) vyplyva ze to delame dobre a naprosta vetsina tureb se nevrati (pomerne velka cast kontraktu kryje zaruky do 300t km).
Muzes si byt jisty ze kdyby byla chybovost vetsi nez 4% v jakemkoliv okamziku, tak se to intenzivne resi a nastane svolavacka. Jsme v naproste vetsine bezpecne pod (ani 5ppm neni vyjimka).
Poggy> bohuzel nevim. V JPN pracuju jen s Nissanem a zaciname s Hondou a Subaru. Toyotu (Lexus) neznam, ale reputaci v oboru maji opravdu dobrou.
Naposledy editováno 15.12.2014 14:17:50
Poggy píše: Kbybys neměl do čeho píchnout tak bych se u nás zeptal. Mohl bys klidně dělat na ŽL z domova jako externista. Pár konstrutérů tam tahkle funguje. Šlo by ale převážně o plechové díly a tak nevím jestli to není trochu pod tvojí úroveň. Šlo by to klidně i na dlouhodobější spolupráci.
Mam spis planovane volno - ale o praci mam zajem i tak - asi ti sepisu detaily v PM, ono mozna zasadni problem neni v tom ze by plechy byly pod moji uroven, ale ma znalost sw - v bezny strojarine se nejede na predrazenym francouzskym kramu jako je catie :)
Poggy píše: Dawe02>
Nemáš nějaký poznatky o Lexusech. Všude se tvrdí, že je to "nejkvalitnější" auto. Vyhravá dost nejen klientských cen/awards apod. Je to fáma nebo na tom něco je. Čistě ze zvědavosti.
Jojo jednoho mám už delší dobu můžu potvrdit, za dobu 5 let sem na tom neopravoval vůbec nic...jen benzín a olej. 1 x xenon v obou svetlech, ani jednou nic nesvítilo nebo se nekurvilo.
_zdenda_ píše: Jo, to přesně sedí na všechny ty automechaniky a "takymechaniky" v pneuservisech a topenáře, elektrikáře a nevím koho kdo není ochotný dělat za svojí normální hodinovku a zaklíná se "zárukama".
Jo takhle si kdysi naběhhnul jeden pán, který chtěl jenom hodinovou práci a veškerý materiál,že si dodá sám. A tak se mu hned druhej den volalo,že materiál schází a kluci sedí a nemůžou pokračovat a tak druhej den a třetí den a nakonec to pána vyšlo jednou tak draho a kluci si pár dní udělali vždy půl dne volno. A to mu ještě zůstali zbytky, který mohl tak akorát vyhodit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
_zdenda_ píše: Jo, to přesně sedí na všechny ty automechaniky a "takymechaniky" v pneuservisech a topenáře, elektrikáře a nevím koho kdo není ochotný dělat za svojí normální hodinovku a zaklíná se "zárukama".
Ty jsi asi takynatvdlý a chodíš do práce za půlku výplaty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
ppll píše: DucS> A to ti ani nevadí že zrovna kvůli tomuto systému je v motoru spousta dalších složitých kurvítek ,zvyšují se nároky/náklady na údržbu,motor ztrácí ostrost, trpí turba? Za mě je to zatím jediná rozumná cesta pro diesel motory...
Umřeš radši na rakovinu? Nebo oželíš v průměru pár deci nafty na 100km navíc, nebo trošku AdBlue. DPF nevydrží věčně a potřebuje nějaký servis ale to je daň za "dýchatelnější prostředí"
Naposledy editováno 15.12.2014 20:30:04
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: Ty jsi asi takynatvdlý a chodíš do práce za půlku výplaty
Jestli si nejsi schopný vydělat za svojí normální hodinovou sazbu tak by ses nad asi sebou měl zamyslet…