Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.
kratasroman píše:
3) Co mě zaráží, že všichni nadávají na Shell, viděl jsem testy, může to být tak rok, kdy testovali paliva českých a německých ČS a kupodivu vyšel nejlíp český (nikoliv německý) Shell
4) Moje zkušenost je taková, že jsem jednou z nouze tankoval na EuroOilce, kdybych tam do nádrže nachcal, udělal bych líp takže radši připlatím korunu ;)
no vidíš to. já sem natankoval předloni do motorky na eurooilu v buchlovicích a na jednu nádrž sem dojel do hořic a tankoval sem po cestě zpět v HK, asi 10 km po tom, co mi začala blikat rezerva. tak sem natankoval na shellce a stejným, spíš pravidelnějším tempem jedu směr domov a ejhle, ve slavkovském kopci mi začala blikat zase rezerva.... takže 269 km na eurooil proti 180 km na nádrž... to je trochu divné, ne?
Jinak do moto jezdím pro beneli na Lesnou na shell. Jak tu nekdo psal vesnickejm benzínkám se vyhýbám už jen z principu, tím samozřejmě nemyslím že tam je mín kvalitní palivo, ale tak nejak nemám důvěru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
tomik.cesko píše: Já teda nevím jak poznat dobrou benzínku, ale popravdě benzín z libereckýho Globusu mýmu autu taky nechutná. Cuká se, spotřeba najednou o litr vyskočí. Taky už tam netankuju a mám o problém míň
splasenytrubky píše: Na libereckém Globusu byl donedávna úplně stejný benzín, jako na všech pumpách Benziny a Agipu v okolí Liberce.
Tankuju kde mi zrovna blikne hladovy oko, vždy do plna, za posledni rok jsem u Globusu tankoval třikrát a po každé to mělo stejný průběh - neklidné volnoběžné otáčky, zvedlá spotřeba - prostě už tam nenatankuju a hotovo. U jiných benzinek se mi to nestává, aspoň ne trikrát ze třech
tomik.cesko píše: Tankuju kde mi zrovna blikne hladovy oko, vždy do plna, za posledni rok jsem u Globusu tankoval třikrát a po každé to mělo stejný průběh - neklidné volnoběžné otáčky, zvedlá spotřeba - prostě už tam nenatankuju a hotovo. U jiných benzinek se mi to nestává, aspoň ne trikrát ze třech
Myslel jsem to tak,že se jedná o benzín ze stejného zdroje - ČeR Kralupy. U jednotlivých pump může být rozdíl v péči o nádrže a zásoby, ale pokud se jedná o základní benzín, tak tam nejsou velké rozdíly. A troufám si říci, že při jednorázovém natankování vliv aditiv není na výkonu nijak znatelný. Takže zbývá jen individuální vliv konkrétní benzínky na údržbu zásob a ta možnost, že to tam zprasil při dodávce nějaký řidič cisterny. Zkus si někdy, když máš podezření na kvalitu, namočit do benzínu třeba kus papíru. Když po odpaření benzínu zůstane papír mastný, je v tom nafta. V případě vysoce aditivovaných benzínů ale může ten papír trochu zmastit i to aditivum.
2 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
MARTlN píše: Jsou to nesmysly. Tankuju vsude a zadnej rozdil. Jednou mi prijde, ze to lip jede na vervu od Benziny, jednou mi prijde ze to fajn jede na rakouskej benzin, jindy mi prijde, ze to jede dobre na nejakej srac od pumpy z nejaky petitisicovy diry.... Zkratka si myslim, ze to je to samy, akorat neplatim reklamu.
no, jestli to nebude třeba tím, že Verva od Benziny JE rakouský benzín.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Klikoun píše: no nevim ale já třeba když šupnu do svýho turbokarla vervu od benziny prijde mi ze se snizi spotreba pri zachovani stylu jizdy jako u jiny benziny mozna to mam jen v palici... jinak do motorky tandkuju natural 100 a rve to ruce jasne ze ne ale prý je benzín šizen takže oktanové číslo 100 tak zhruba odpovídá předepsané konstrukčně předepsané hodnotě mojí hajtry (95) a pokud to tak neni jsem uchyl
Ale to je teoreticky možné. Ethanol má nižší výhřevnost než benzín, a ve 100 oktanových benzínech žádný není, čili je v tomto ohledu určitě drobný nárůst výkonu. Ale zase záleží na tom, do čeho to liješ, takže třeba krmit s tím fichtla smysl nemá a většinou je to spíš jen lepší pocit. Otázka zní, jestli ten pocit stojí za tu cenu. Ale ten zbytek co píšeš o oktanovém čísle je hloupost, ty oktany to má. Oktanové číslo je mimochodem i jedním z parametrů, který standardně kontroluje ČOI. Na 100 oktanový benzín není norma, takže podle ČOI musí splnit minimálně parametry pro BA98. Ale rakouský 100 oktanový benzín těch 100 oktanů opravdu má.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Verva 100 modrá úplně stejně jako Carrera 100 od OMV (voněla + pálila do ruky taky
stejně), takže mně okamžitě došlo, kde to Benzina+ nakupuje ... V současnosti (ale
už je to nějaká doba) už se "BEZsračková stovka" OMV nejmenuje Carrera100, ale
MaxiMotion100 A TAKY UŽ NENÍ MODRÁ, ALE ŽLUTÁ ... ! To holt je nějaká ta obchodní
politika, kterou my kmáni nikdy nemůžeme pochopit A HLAVNĚ,ŽE JE TEN BEZSRAČKOVÝ
100 OKTANOVÝ BENZIN K MÁNÍ ! Ze spolehlivého zdroje vím, že když výrobce splní
od EU nařízenou kvótu výroby "s biosračkou", může vyrábět paliva i BEZ BIOSRAČKY
a tak záleží na odbytu, aby se na to v OMV a Benzině+ třeba taky nevykašlali ...
Proto BERME Vervu100 a MaxiMotion100 "seč nám peněženka stačí" - když nemusíme na
našich miláčcích jezdit coby firma ekonomicky, nějaká desetikoruna navíc za "plnou"
oproti biosračce přece nemůže rozhodovat !!!
P.S. Moje "bába" r.v.1986, ač replika závoďáku, má ocelovou nádrž a tak po jejím
"příjezdu z Němec" NIKDY NEPOZNALA, CO JE TO BENZIN S BIOSRAČKOU
Naposledy editováno 04.12.2014 09:03:08
Jinak k tématu.. U nás na dědině taky máme noname pumpu .. dost lidí na ní nadává. Ja na te noname pumpě XX krát tankoval a všechno v pohodě, až jednou jsem vzal do felicie, dva dny stála a pak nešla nastartovat... Kámoš mi ji pomáhal roztahovat na laně tak 5 km než chytla... Od té doby tankuju všude jinde jen ne tam a vše v pohodě..
od MODRÉHO Carrera 100 na ŽLUTÝ Maximotion 100 ??? Možná by stačil i primitivní
"odpařovací" test na zrcadle,ze kterého by se benzin bez biosračky odpařil beze sto-
py a "naturál" by na něm zanechal nějakou "špínu" ... ?
Naposledy editováno 04.12.2014 13:49:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
splasenytrubky píše: Ale to je teoreticky možné. Ethanol má nižší výhřevnost než benzín, a ve 100 oktanových benzínech žádný není, čili je v tomto ohledu určitě drobný nárůst výkonu. Ale zase záleží na tom, do čeho to liješ, takže třeba krmit s tím fichtla smysl nemá a většinou je to spíš jen lepší pocit. Otázka zní, jestli ten pocit stojí za tu cenu. Ale ten zbytek co píšeš o oktanovém čísle je hloupost, ty oktany to má. Oktanové číslo je mimochodem i jedním z parametrů, který standardně kontroluje ČOI. Na 100 oktanový benzín není norma, takže podle ČOI musí splnit minimálně parametry pro BA98. Ale rakouský 100 oktanový benzín těch 100 oktanů opravdu má.
Ale drahý můj, oktanové číslo nemá nic společného s výhřevností, leč značí odolnost paliva ve směsi se vzduchem proti samozápalu
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
a že ta biosračka ničí AKORÁT čerpadla . To je teda "velká výhra",
že jen čerpadla ........
...jo to v roce 2006 mi drazi bratia na Slovaci regulerne hodili do otevreny nadrze Jawky behem placeni na bezine kostky cukru, protoze jsem je tam rozhodne pri odjezdu nemel a az pote jsem ucitil neco v nadrzi. Takze jsem pak nadrz na Ukrajine vyleval a kostky vyplachoval ven, tankoval novy benzin, aby se nerozemlely na prach a nepokracovaly dal do palivove soustavy.
tomik.cesko píše: Ale drahý můj, oktanové číslo nemá nic společného s výhřevností, leč značí odolnost paliva ve směsi se vzduchem proti samozápalu
Drahoušku, vždyť já taky nic takového netvrdím,tak mi to nevkládej do úst.
Nicméně ethanol oktanové číslo zvyšuje, když už jsme u toho, a některé šarže běžně vyráběného BA95 by bez aplikace povinného obsahu ethanolu dnes ani neplnily normu. Té se dosáhne až s ethanolem, výrobci šetří kde jen to jde.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |