paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kdy zařadit - otáčky
Možná je to hloupost, ale z auta jsem po těch letech navyklý řadit při nižších otáčkách. Dneska jsem poprvé projížděl V Stroma a po městě jsem to jel na 3 se 4k/ot, když jsem dal 4, tak jsem již byl hodně za limitem rychlosti v obci.
Jaké otáčky jsou tedy na této motorce optimální pro řazení a klidnou jízdu?
Děkuji za rady a odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2014 v 15:21 | Nahoru | #1
3000otáček/m

Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 15:49 | Nahoru | #2
8000

Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 15:49 | Nahoru | #3
Jedničku na omezovač přes celý město

1 reakcí na tento příspěvek Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 15:57 | Nahoru | #4
sorry, ale skoro v 50-ti letech se ptát kdy máš řadit a jakej kvalt máš jet, to mi přijde docela komické.
Každé auto i motorka mají kvalty poskládány jinak. Motorky je mají o dost delší. Já třeba na jedničku můžu jet v obci daleko za rychlostní limit. A jsou motorky co dokážou jet na jedničku třeba 170.
Prostě jezdi tak, jak cítíč že je to motorce příjemné a cca v souladu s rychlostními limity. Na tom V-stromu po městě na trojku a nechat ho jen líně válet

Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2014 v 16:26 | Nahoru | #5
Tak 650 V-Strom jsme měl a motoru vyhovovalo od 3000. Takže řaď tak, abys byl kdekoliv mezi 3 a 5 tis. otáček. To bys ale měl poznat, co se motoru líbí a co ne. Pod 2500 - 3000 už motor stromka dává vědět, že se mu to nelíbí...

1 reakcí na tento příspěvek Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 16:41 | Nahoru | #6
Chlapi, ono, když po 30 letech na to poprvé sednete, tak je jistota v p....i
Ano, cítil jsem to tak kolem těch 4k. Prostě jsem se jen zeptal. Až budete chtít poradit v tom, co znám a umím, tak poradím.

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2014 v 17:47 | Nahoru | #7
Jojko> nezlob se na ně , tyhle poznámky sou tu furt oni si to neodpustí
ed, jinak souhlas Dutohlav_Rimmer

Naposledy editováno 30.11.2014 17:49:01

Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 18:30 | Nahoru | #8
Stroma mám taktéž a řadím až těsně nad 4000. Do třech je to dle mého málo.

Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2014 v 18:34 | Nahoru | #9
Město a dědiny jezdím za 3, když je dlouhá rovinka a nebo klesání, tak tam dám 4, ale limit 50 km/h držím trojkou.

2 reakcí na tento příspěvek Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 19:42 | Nahoru | #10
Tak toto to už je tady opravdu moc jestli to teda není jen nějaká prdel ale abych dal také jednu radu majiteli tak at to prodá a zítra at zajde do nejbližší prodejny Hondááá a tam koupí něco pěkného dvoukolého v automatu a má vystarano až do důchodu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy zařadit - otáčky

30.11.2014 v 20:25 | Nahoru | #11

pavelgsxrv píše: Tak toto to už je tady opravdu moc jestli to teda není jen nějaká prdel



Fakt si představ, že není. Prostě jsem četl návod, kde psali, že je to vysokootáčková motorka, a nesnáší nižší otáčky. Po první jízdě jsem si nebyl na 100% jist, jestli to dělám OK. Tak jsem se zeptal na radu abych zbytečně moto netrápil.

Prostě se již nebudu ptát.

Děkuji všem, co pochopili o co GO a poradili.

Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2014 v 21:04 | Nahoru | #12
bezne to na ty motorky dnesni doby vychazi na trojku po meste. I litrove SS se jezdi na trojku po meste, kdyz nechces mit ucukanou jizdu z agresivni reakce na plyn ve vyssich otackach.

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 08:25 | Nahoru | #13
Jojko> vždycky jde o to, co v tu chvíli od toho motoru chceš.
Já mám opravdu vysokootáčkovej dvouvál a pod 4t/ot se mu moc nikam nechce. Snese to, na nižší kvalty a od tý doby co se poladila mapa ještě líp, ale "to pravý" to není
Celkově jde o konstrukci, lehká klika, malý setrvačný síly ...v nižších začne cukat a vibrovat. Zatímco dlouhozvihy jako HD, nebo jiný cruisery běžej vpoho i při 2t/ot.
Na 650 jsem jel...a do trojky si myslím (i dle sekundáru co máš) jde po městě jet mezi 3500-4500bez problému. Otázkou je, co to bude ve 3500ot/min dělat, když na 4ku vezmeš plnej k předjíždění. Prostě ten motor musíš používat tak jak je v tu danou chvíli zapotřebí.
Zkus si někde na rovině našlapat třeba 5ku při 2000-2500ot/min a pak vzít plnej - pokud nejsi jelito možný, přesně poznáš kdy ten motor vibruje a nadává, kdy dostává slušnou porci krouťáku a kdy začne později vadnout. Potom už jen stačí pohybovat se nějak rozumně kolem těch otáček co zrovna v danou chvíli potřebuješ.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 11:37 | Nahoru | #14

pavelgsxrv píše: Tak toto to už je tady opravdu moc jestli to teda není jen nějaká prdel ale abych dal také jednu radu majiteli tak at to prodá a zítra at zajde do nejbližší prodejny Hondááá a tam koupí něco pěkného dvoukolého v automatu a má vystarano až do důchodu



Nemáš na mysli třeba NCčko?

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 12:02 | Nahoru | #15

Johny89 píše: Nemáš na mysli třeba NCčko?


to slovo je tabu nesmi se tu rikat jinac prijdou milovnici a zlincuji te

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 13:33 | Nahoru | #16

Johny89 píše: Nemáš na mysli třeba NCčko?

Jo jo to je to moto pro truhláře s jednou rukou to na tem NC a nebo Cros Toureru od Hondy v automatu odjezdí kdejakej důchodce nebo invalida s jednou rukou a s jednou nohou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 14:30 | Nahoru | #17
seikos> Ja mam takovej pocit, ze je to blbost...

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 15:38 | Nahoru | #18

TRIBES píše: seikos> Ja mam takovej pocit, ze je to blbost...

Hele chlapečku z tebe asi mluví roky praxe z toho fichtla s tím je to pravda trochu jináč ten asi opravdu na jedničku 170km za h neudělá tak jak píše seikos ale nepsal tam která moto to umí takže si to raději vygůgluj když myslíš že někdo píše blbosti

Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 15:59 | Nahoru | #19
A nebude to treba tim, ze takova motorka toci 14 tisic misto auta, ktere utoci sotva sest?

Kdyz se podivas na ty grafy tak zjistis, ze S1000RR má skoro stejne kvalty než převodovka do Octavie.
Nějaká převodovka do Octavie

S1000RR


S1000RR jede na jedničku ve 13 tisících otáčkách 137,92 km/h (86.2 mp/h), to jest 69.4 km/h v 6500 RPM, převodový poměr prvního kvaltu je 2,6471. Převodovka na obrázku jede 74 v sedmi tisících? Nicméně převodový poměr prvního kvaltu je 2,64; takže nevím kde jsou ty o hodně delší převody ;)

Z toho vychází, že BMW S1000RR má o 0,42% delší převod než auto mající maximálku 218 km/h a točící 7 tisíc ?(pruměrný bezníňák)?...

Motorky je mají o dost delší.


Nevím nevím, samozřejmně takové motorky budou (Stelvio?), ale budou i takové auta. Zrovna S1000RR a řekl bych, že i jiné SS dlouhé převody mít nebudou.

Naposledy editováno 01.12.2014 18:34:04

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 19:57 | Nahoru | #20
Jojko> Ahoj, hochu tady si někdy fakt musíš dát pozor, na co se zeptáš a jak se zeptáš. Někteří hoši jsou na to doslova alergičtí, prostě nechápou, že něco, co oni dobře znají, by mohlo být pro někoho neznámé. Taky jsem si zpočátku občas naběhl, buď proto rád, že tě nenazvali debilem atd. Ti tví rádci byli ještě hodně slušní.

Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 20:28 | Nahoru | #21
Pro mě je optimální řazení od 3 - 4 tisících...

Kdy zařadit - otáčky

1.12.2014 v 20:48 | Nahoru | #22
hele, tata jezdil na Jawe 250 kdyz byl mladej (tedy v 60. letech), a kdyz sem v roce 2000 poridil po Jawe 350 (na ni mu to slo) Suzuki GSXR 750 a pucil mu to, tak mu ani nevylezl otackomer, kterej tam zacinal na 3tis. Proste vubec nebyl navyklej ze se ten motorkovej motor toci uplne v jinejch otackach nez u auta a nebo i Jawy 250/350. Cili uplne hrozne to podtacel a bal se to vytocit vic.

Takze ja tazatele uplne chapu a prijde mi zcela normalni a v poradku ze se tu pta, kdyz tolik let nejezdil a tehda ridil nejakou Jawu urcite.

Obecne to chce dostat do citu, V2 nema rado nizky otacky, ale taky se to lisi, ted drazdim Miloskovo RSV1000 a to nema problem od 2tis, zato kamosovo Ducati ST4 nemohlo pod 3500, to se rozpadala motorka. Ctyrvalce zas tahnou mekce od volnobehu, ale samo zalezi na zatezi, je rozdil jet po rovine rovnomerne bez plynu a nebo do kopce chtit zatahnout. U ZX10R muzu jet po rovine 40kmh na 6ku s lehkym plynem a motor nijak neprotestuje, ale abych chtel vic akcelerovat, tak to chce podradit aspon na 4, pro wheelie samo na 1.

Naposledy editováno 02.12.2014 14:18:38

Kdy zařadit - otáčky

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2014 v 07:28 | Nahoru | #23
Na VSTROMu, kdyz sem jel na pohodku, radil sem kolem 4tis, kdyz sem si to chtel trosku uzit, tak sem otacky nenechaval spadnout pod 5.5tis a radil kolem cca 9tis..

Rad jak je ti to prijemny

1 reakcí na tento příspěvek Kdy zařadit - otáčky

2.12.2014 v 07:58 | Nahoru | #24
Nechci dělat z nikoho debila, ale tak snad vyzkoušet jak se to chová v různejch situacích a otáčkách a podle citu, ne? Tuhle otázku bych pochopil od dítěte, co nejezdí a jen se smí dívat, jak to dělá starší brácha.

Kdy zařadit - otáčky

2.12.2014 v 09:08 | Nahoru | #25
Jaj dneska začalo sněžit co?

Ale k věci, jak psali výše, jezdi podle citu, aby tobě to bylo pohodlné...jinak mrkni prostě na výkonovou křivku kde je uveden i krouťák a tam vyčteš v jakých otáčkách a kolikrát i na jaký převod je to nejoptimálnější a budeš si 100% jist, že je motor v blahu :)

(reakce na) Kdy zařadit - otáčky

2.12.2014 v 14:28 | Nahoru | #26

Johny89 píše: Nemáš na mysli třeba NCčko?



Nééééééé!!!!!!

Kdy zařadit - otáčky

2.12.2014 v 21:14 | Nahoru | #27
ještě že to má otáčkoměr...jinak bys byl úplně v prdeli



Naposledy editováno 02.12.2014 21:17:39

Kdy zařadit - otáčky

3.12.2014 v 07:18 | Nahoru | #28
V-Stroma bych tipoval po městě tak max na trojku, pak už bude motor podtočený. Každá motorka to má jinak, některé zvládnou město i na vyšší kvalty, některé ani tu trojku nezkousnou. Auta bych sem netahal. Ty kvalty mají sice podobný, ale motory tolik netočí. Teoreticky by hodně aut mělo maximálku např. při 10000 točkách někde kolem 400 km/h hrubým odhadem. Moje Ducna zvládne nejvíc většinou dvojáka, občas i jedničku, jinak se v tom motoru dějou strašný věci ! Pár kluků se Stromem ti výše radí, tak to zkus podle nich.

Naposledy editováno 03.12.2014 07:24:40

Kdy zařadit - otáčky

3.12.2014 v 19:30 | Nahoru | #29
To přeci musíš slyšet a cítit a zrovna stromek je docela čitelnej, nemůžeš to brát paušálně, každá mašina to má jinak, jako auta. Po městě jezdím zhruba na tři,čtyři

Kdy zařadit - otáčky

3.12.2014 v 19:42 | Nahoru | #30
Já se motám po městě většinou na trojku a cca 60 km/h. Na čtyřku už to je podtočený a je to dost znát
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 108 6.6.2024 v 11:37 Kubák
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist