globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 12:02 | Nahoru | #31
Creck> ...k ŽÁDNÉMU je velmi kategorický výrok

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 12:27 | Nahoru | #32
A chlapi, jak je to teda s tím řazením nahoru bez spojky????
Furt mi to nende.

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 12:40 | Nahoru | #33

gugo píše: t_freedom> tak klidne se muzeme zacit bavit o razeni bez spojky protoze na to stejne dojde. Ja bcych tedy zase nerekl ze je to povinnot u 2valu aby se ti nebloklo zadni kolo. To tak mozna pri podrazeni na 1.

z 5 na 3 pred zatackou u VS1400 s motorem na volnobehu je po pusteni spojky temer jisty prdelotanec anbo (pokud mas v hajzlu zadni tlumice) zadno-kolo-dribling (diky kardanu). S motorem ktery se po vrknuti "trochu" toci zadny z uvedenych jevu nenastane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 14:37 | Nahoru | #34
t_freedom> Ještě mě napadlo, že aby se neblokovalo kolo, stačilo by po podřazení jen přidat maličko plyn a do toho pouštět spojku. Je to jednodušší a výsledek stejnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 14:55 | Nahoru | #35
IronDave> ...je to úplně to samý...to vlastně přesně děláš.
¨
V autě taky trefuješ "otáčky" nižšího kvaltu (bez synchronu bys ho tam ani nedal) ...to přeci nepřidáváš plnej kotel... vrkneš jen tak, aby se motor dostal cca. na točky nižšího kvaltu, pak jen kopneš a tak nějak můžeš docela humpolácky tu spojku pustit...
Prostě se nemusíš moc zabývat levou rukou při pouštění spojky... vrkneš a pustíš....

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 14:57 | Nahoru | #36
BohusStejskal> normal... přesně v okamžik jak zavřeš plyn a jsi v zubový vůli řaď... další kvalt tam skočí...

V autě je to úplná pohoda...když máš ucho a cit.

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 14:57 | Nahoru | #37
Žadný meziplyn, jde jen o zvyšení otáček, aby to tak nekoplo, jak podřadíš dolů o nižší kvalt.. Já v podstatě bez toho ani podřazovat neumím, je mi to proti srsti.. A na okruhu si s tím občas simuluju antihop

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 15:00 | Nahoru | #38

BohusStejskal píše: A chlapi, jak je to teda s tím řazením nahoru bez spojky????
Furt mi to nende.



Sice nejsem chlap, ale co ti na tom nejde? Já jsem se tomu strašně bránila a pak jsem prostě nějak nestíhala zmáčknout spojku.. a strašně se mi to zalíbilo!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 15:24 | Nahoru | #39
S meziplynem jezdím už 35 let, jedině u Jawy 650 ho nedávám, tam mi to nějak nesedí...Bohužel z dnešních mladých, pod 35 let věku, už mnozí ani nevědí, co to je. Máme ve firmě řidiče, jezdí s Many - automaty, 12 tuny, ale meziplyn v životě nedali a neumějí to. Jo, mladí , 25 letí kluci...
Mám auto bez synchronů, tam je meziplyn nutný. To by v autoškole měli učit. Nás to při "vojenské trojce " v roce 1981 učili, jízda s Pragou S5T a V3S byla nutností. Dnes je to jinak??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 15:25 | Nahoru | #40
Limiter> antihup je něco trochu jinýho...ale chápu, že si tím pomáháš proti blokaci kola ...ale na čtyřválu ???? ...proč

Naposledy editováno 26.11.2014 16:53:10

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 15:26 | Nahoru | #41
milan1963> i dnes s Lízou bez ucha a double-d-clutch nezařadíš ...do toho nikdo z mladejch taky nemůže sednout...

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 15:35 | Nahoru | #42
Nevim k cemu ucit v autoskole meziplyn kdyz auto u ktereho nejde radit bez nej normalni smrtelnik uz nepotka? A ty co na cestach potkavam uz by obvykle diky stavu na ceste byt nemela ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 16:07 | Nahoru | #43

Limiter píše: Sice nejsem chlap, ale co ti na tom nejde? Já jsem se tomu strašně bránila a pak jsem prostě nějak nestíhala zmáčknout spojku.. a strašně se mi to zalíbilo!



Jé to je škoda, že nejsi chlap..
Takhle hezký chlapi tu nejsou. Třeba fidži je vyloženě hnusnej .

Jak počasí dovolí, jdu to zkoušet.

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 16:17 | Nahoru | #44
BohusStejskal> Nesuď ponožky podle smradu, nejdřív je ochutnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 16:25 | Nahoru | #45
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:47:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 16:59 | Nahoru | #46

ppll píše: Protože pokud chceš něco dělat dobře je dobrý začít od začátku...Dnes potřebuješ na všechno nějakej papír,doklad,potvrzení, že to můžeš dělat,ale ve výsledku nemusíš umět nic, jde jen o prachy...A podle toho to tady vypadá.



To je mi lito ze uz 16let ridim spatne , kdyz neradim s meziplynem :)

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 17:03 | Nahoru | #47
t_freedom> To já zase pro spojku mám cit a baví mě práce se spojkou, obzvlášť s tou hydraulickou - zlatá Ducna :)

Naposledy editováno 26.11.2014 17:06:01

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 17:05 | Nahoru | #48
Limiter> To mě je proti srsti řadit bez spojky. Navíc pro mě je to zábava a vůbec to řazení mě baví. U čtyřválcové rejže jsou ty kvalty nekonečný díky otáčkám a mě osobně to prostě nudí. Na dvouválu je to zábavička

meziplyn

26.11.2014 v 17:08 | Nahoru | #49
vrknutím plynem srovnáš otáčky motoru - tedy spojka pak když ji pouštíš nesrovnává tak velký rozdíl - méně se namáhá otěrem + jak bylo napsáno, to tam lépe padá.

U jednoho stroje jsem se setkal s tím, že u plně vypnutá spojka lehoulince unášela a bez vrknutí nešlo rozumně podřadit, protože boční ozubení převodovky bylo do sebe zamčené a právě vrknutím se toto uvolnilo.

meziplyn

26.11.2014 v 17:08 | Nahoru | #50
Takto se jezdí s meziplynem

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 17:55 | Nahoru | #51

t_freedom píše: Limiter> antihup je něco trochu jinýho...ale chápu, že si tím pomáháš proti blokaci kola ...ale na čtyřválu ???? ...proč



I ctyrval bloknes jak vino..ale musis bejt trochu hrubsi na bzrdach a pri podrazovani..u dvovalu chapu, ze to bloknes i pri vcelku klidny jizde.
Ja to minule do jedny zatacky neudelal - jel sem tam uplne stejne jako kdykoliv jindy, ale tentokrat to kopal na hrubo bez plynu a myslel sem, ze se do ty zatacky nesrovnam jak mi hopsala prdel

e: a takovej srdcar, nebo spis pilot, abych to tam pustil bokem "na drymla", jak rika srsen, fakt nejsem

Naposledy editováno 26.11.2014 17:56:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 17:55 | Nahoru | #52
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:48:00

6 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 18:09 | Nahoru | #53
Božínku, co se tady člověk ještě nedočte .
V těch autoškolách už vážně nic nenaučej .
Koukám, že slovo "meziplyn", "synchronizace", "spojka", "správné řazení", jsou tu pro většinu tabu...

Jen pro info:
od té doby, co jsou převodovky v základu vybaveny tzv. synchronizací (což je cca 80 let dozadu ), se meziplyn zásadně NEPOUŽÍVÁ! V manuálech už to léta ani nepíšou, protože výrobci jsou (bohužel mylně) přesvědčeni, že každý dnešní motorista umí řadit už od autoškoly a není tedy potřeba to připomínat. Bohužel, většina motoristů toto nezná a už vůbec neví, že meziplyn moderním převodovkám a spojkám škodí...

Takže závěrem:
o veškerou synchronizaci otáček se 100% starají tzv. synchrony v převodovce, takže žádné rovnání otáček, meziplyny, řazení bez spojky a jiné zhovadilosti opravdu nejsou nutné . Stačí řadit ve správnou chvíli - tedy umět řadit (NE z pětky při 10000 otáčkách na čtyřku )...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:33:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:26 | Nahoru | #54
mr_Mic> zkus na litrovým V2 (třeba TL1000R) letět do zatáčky 150km/h a zkopat to ze 4ky na 2jku bez meziplynu, zadní guma pozná středověk a ty budeš rád, když nelehneš

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:27 | Nahoru | #55

mr_Mic píše: Meziplyn dávají jen nevědomí frajírci, kteří chtějí zamachrovat.
Od dob dávno minulých, kdy se do převodovek začali dávat "synchrony", se meziplyn nedělá. O správné zasunutí ozubených kol do sebe se starají právě synchrony.
U převodovek se synchronama se tedy meziplyn dělat rozhodně nemá ani jen tak z machroviny - synchronům a celé převodovce to dost škodí. Dávno skončily časy, kdy převodovky synchrony neměly a tudíž se pomocí tzv. meziplynu musely srovnat otáčky klikovky a náhonu tak, aby do sebe zapadly zuby ozubených kol. Vzpomeňme např. na tradiční "veselé" řazení u prvních typů Pragy V3S (vejtřasky). Dnes se s nutností ovládání meziplynu setkáme maximálně na stazu opravdu starých veteránů...

Navíc spojka nemá se synchronizací otáček ozubených kol nic společného. Spojka prostě jen spojkuje ...

Rozhodně u žádných aut ani motorek mladších cca 80ti let meziplyn nepoužívejte (pokud v návodu k obsluze není uvedeno jinak)...



U většiny aut bez meziplynu nemáš šanci dát jedničku ve vyšší rychlosti. U motorky je meziplyn nutnost, pokud chceš jet svižněji, obzvlášť u dvouválců, protože máš při brzdění do zatáčky malou váhu na zadním kole a to tak jde snadno do smyku.

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:28 | Nahoru | #56
mr_Mic> co to plácáš ?

1) jak synchronní převodce vadí double-D-clutch ...podřazení s meziplynem ?
2) kdes přišel na to, že podřazením s meziplynem v autě se synchronní převodkou si nepomůžeš?

jako frajírek mi tu příjdeš spíš ty...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:29:44

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 18:40 | Nahoru | #57
Pane, čím dál lepší .
Já vím, že o tom asi vím víc, když jsem to studoval, ale i přes to mi dovolte se zasmát . To jsou základní neznalosti z řízení motorových vozidel...
Například ve 150ti se pokoušet zařadit dvojku, to je majstrštyk . Psal jsem, že se musí řadit ve správnou chvíli ve správných otáčkách (tak, aby požadovaný rychlostní stupeň zapadl při vhodných otáčkách). Teda pokud nejsi sebevrah, extrémní závodník na speciálním stroji, nebo ničitel motorů...
Nebo by mě zajímalo, k čemu by mi bylo přeřazení na jedničku ve vyšší rychlosti?
V autoškolách by se měli zamyslet a všechny tyto základy učit. Už jen z principu, aby nedocházelo k takovým hloupým diskuzím...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:41:40

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:42 | Nahoru | #58
mr_Mic> božínku ...zkus psát konkrétněji...

položil jsem ti dvě otázky...

myslím, že nejsi študovanej sám...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:50 | Nahoru | #59
dewwil>

Například ve 150ti se pokoušet zařadit dvojku, to je majstrštyk . Psal jsem, že se musí řadit ve správnou chvíli ve správných otáčkách (tak, aby požadovaný rychlostní stupeň zapadl při vhodných otáčkách)



to je na tebe voe... vsadím se, že to bude ještě větší odborník než Creck...

myslím že s F650kou mu to nevysvětlíš...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:51:28

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 19:05 | Nahoru | #60
mr_Mic> Všechny ty pojmy tady myslím většina lidí zná. Tudíž mi příjde, že tady většinu lidí trochu urážíš.
Ovšem zaráží mě to, že tvrdíš, že moderní převodovce škodí meziplyn. Z jakého důvodu moderní převodovce škodí? Bavme se teď o skutečném meziplynu a převodovce v moderním autě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist