2 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?
Asi záleží na jakou teplotu ti to v garáži klesá. Ale vyndání je taková jistota.
První baterka mi odešla po tom, co jsem ji tam tenkrát vrátil v Březnu a oni se ještě na pár dní vrátily mrazíky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?
8Ball píše: Já mám moto v dílně kde je zima stejná, né-li nižší než venku (je to ve strání, tak i v létě je tam chladno).
To mi vysvětli jak může být v garáži větší zima než venku?1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?
Milos1 píše: Vyndavat jí je zcela zbytečné. Chceš-li mít klid, stačí pro jistotu odpojit + kontakt.
Radsi bych odpojil minusovej, pokud se plusovej sundava jako prvni nebo nandava jako posledni, tak to pri skrtnuti klice/sroubovaku o kostru je krasnej ohnostroj
Jinak souhlas, na mraze to mam roky a neni problem, zato pul roku starou baterku jsem nechal nekolik mesicu vybitou a byla kaput, takze hlavne dobijet.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?
2 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?
je to uživatelsky příjemný řešení a plný baterce mráz nevadí
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?
POkud to dáš 2x za zimu na nabíječku a mínus se tam objeví na pár dní v roce, nebude to problém.
Redguy píše: Radsi bych odpojil minusovej, pokud se plusovej sundava jako prvni nebo nandava jako posledni, tak to pri skrtnuti klice/sroubovaku o kostru je krasnej ohnostroj
Jinak souhlas, na mraze to mam roky a neni problem, zato pul roku starou baterku jsem nechal nekolik mesicu vybitou a byla kaput, takze hlavne dobijet.
Kde se na tom plusovým vezme elektrika na ohňostroj, když bude sundanej z baterky? Předpokládám, že přitom nebude běžet motor Nebo myslíš při demontáži svorky? Tak to jo.
Ono je vlastně jedno který se sundá. Jde o to aby baterka byla odpojená a necucal jí třeba alarm, nebo něco co je zapnutého furt. Např. některé ˇčíny" měly řídící jednotku, která žrala i když nic nedělala. Hlad je hrozná věc soudruzi
Naposledy editováno 25.11.2014 16:14:07
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?
Mafian115 píše: Mráz u nás ? to myslíte těch - 6°C ? Co by měli říkat v americe kde je -40°c nebo na , , ,aljaščce nebo v rusku.
Když zmiňuješ tu Aljašku. Viděl si někdy jak vypadají jejich parkoviště? A co mají v motorech? Nesrovnávej dvě nesrovnatelné věci.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?
callowsick píše: co si dát jednorázově prácičku a vyvést dráty od baterky do nějakýho dobře dosažitelnýho konektoru, kam bys pak 3x - 4x za zimu připojil nabíječku?
je to uživatelsky příjemný řešení a plný baterce mráz nevadí
Jo, jo, to by se mi taky líbilo. Někde jsem to prodloužení viděl jako příslušenství u nabíječky. Je fakt, že některý motorky mají baterku zapeklitě ukrytou.
Jinak určitě je pro baterii lepší zimu přečkat v nabitém stavu někde v chladu (menší samovybíjení), než ji hýčkat doma v obýváku v teple
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?
J.M.K. píše: 8Ball> Je-li možno motorku po tom nastartování projet cca 15 - 20km, aby se celý motor, včetně oleje, pořádně prohřál, tak budiž, ale jinak "zkušebně spustit a rádobyprohřát motor" je 100x horší, než nechat jej celou zimu stát. Na místě se motor rozhodně a kondenzace na neprohřátých dílech vítá korozi chlebem, mlíkem a strdím.
To jak jsem to psal, tak dělám čtyři roky a bez problémů. No snad i do budoucna.
Fidži_CZ píše: To mi vysvětli jak může být v garáži větší zima než venku?
Psal jsem, že je to dílna a ne garáž. Celý je to za domem a od střechy po podlahu je zadní stěna v zemi, jediná boční zeď která je trochu vidět je i tak půlkou pod zemí. Zepředu jsou jen cca 2m vidět a to včetně dveří. Vytápění žádný a není to s domem spojený, tak ani teplo od domu nejde.
Ja mel v garage kamna a ted uz v baráku dílnu s garáží vytápí kotel na pevný. Aktuálně zde mám mimo bordelu 22st Celsiusova.. Všech pět strojů i pes si chrochtaj blahem a ja taky :)
Uz som tu raz uviedol zamrzne teploty pre elektrolyt, ktore pre baterku nabitu na 50% su na urovni najtuhsich mrazoch niekde v najmrazivejsich horach ciech, takze mrazu sa bat netreba. Len ak si ta moto potajomku z baterky cucka, netusim ci nema nejaky alarm, alebo inu somarinu, tak ten mesiac znamena pre moto isty vybijaci cyklus, akurat neznamo aky velky, takze ak si moto cuca, tak baterku bud odpojit (vyberat z moto netreba) alebo pripojit na nejaku udrzovaciu nabijacku pocas celeho obdobia pokoja.
V moto je gelovka maximalne omylom. Agm nie je gelovka. Gelovka nie je vhodna ako startovaci aku kvoli nizsiemu startovaciemu prudu nez aku s volnym elektrolytom a agm. To ze niektori podavaci predavaju agm ako gelovky este z agm gelovku nespravi.
Mafian115 - no vidis a prave lipoly udrzuju informovanejsi modelari v chladnickach pripadne mrazakoch ;).
Odpaja sa ako prvy a pripaja ako posledny ten pol, ktory je elektricky spojeny s kostrou vozidla. Teda u nas je to takmer na 100% minusovy pol. To preto, lebo ked kovovym klucom budete povolovat skrutku na objimke alebo kablovom oku a popritom s nim lahko strajchnete o ram, kasnu alebo nieco co je ukostrene, tak sa vam moze kluc kludne privarit a to bude potom sranda :). Mne len prskol snopom iskier do ksichtu ked som ja blbec povoloval plus na aute na alternatore a zabudol som odpojit baterku :). Nastastie vsetko prezilo, len som sa lakol az som takmer zhnedol :).
Baterka pri zimnych startoch na prdel dostava omnoho menej ako pri letnych startoch. To preto, lebo v zime ma tak velky vnutorny odpor, ze je zatazovana omnoho menej ako cez leto ked ma vnutorny odpor podstatne mensi. Ano sice by to teoreticky mohlo znamenat ze sa ohreje viac, ale kedze dava menej prudu, tak sa v skutocnosti ohreje menej.
Problem kazdej baterky je okrem presunu materialu pocas vybijaconabijacich cyklov este teplo. Pri nabijani aj vybijani vznika v elektrodach teplo prechadzajucim prudom. Ak baterka zvlada toto teplo odviest cez eletroly a aobal do okoliteho prostredia nie je problem. Ak nezvlada, tak moze dojst k deformacii elektrod a poskodeniu az zniceniu akumulatora. V zime je praveze este dobre ked sa trosku elektrody ohreju napriklad zasvietenim svetiel pred startom, aby baterka zvladla nasledne potiahnut lepsie starterom.
Jediny zmysel co sa tyka teploty uskladenenia baterky je v tom aby teplota miesta kde bude batekra uskladnena nemala velke vykyvy. Cize v mrazaku super, na slniecku vonku az tak super nie. V studenom tienistom rohu za domom lepsie nez na slniecku pred domom. V garazi, tazko povedat, zavisi od toho ci na slnku, ako je vetrana. V pivnici ako zemiaky dobre, pivnica ma minimalne vykyvy teplot. Vykyvy teplot nerobia dobre ziadnemu materialu, kvoli jeho teleplnej roztaznosti a elektrody su v podstate kompozitne, takze to nemaju rady. Ale zase su na to stavane, pretoze vo vozidle pri prevadzke zazivaju podstatne vacsie tepelne soky.
Aj tak to tu velmi prezivate. Kym tu baterku nevytlciete svetlami, alarmom alebo nejaokou somarinou tak si znizenie jej zivotnosti zimnou prestavkou nijako nevsimnete.
Viac jej ublizite ak ju vyberiete z moto a pri prenasani domov pod perinu zakopnete na schodoch a hodite ju o zem :).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?
Naposledy editováno 11.05.2015 13:50:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki vn 1600 únik chl kvapaliny Kawasaki VN 1600 | Srul | 2 | 20.8.2024 v 06:52 ja1 |
Spolehlivost Kawasaki VN 1600 Kawasaki VN 1600 | Nomadic_Rider | 9 | 27.3.2024 v 14:14 frick |
Spoluparkovaní, pronájem garáže Kawasaki VN 1600 | Pompo1978 | 0 | 7.3.2024 v 06:49 Pompo1978 |
Kawasaki VN 1600 2003 Kawasaki VN 1600 | Srul | 2 | 10.12.2023 v 18:07 Boris. |
Batwing Kawasaki VN 1600 | hradilk | 4 | 20.11.2022 v 13:59 Ppepek |