paolo_novy Přidat reklamu

Téma: První motorka - cenduro pro začátečníka
Zdravím všechny motorkáře!

Asi jsem už dospěl a rozhodl jsem se koupit si svoji první motorku.
Je mi 37 let, mám cca 100 kilo, 190cm a dlouhý nohy.

Důvod proč motorku chci, je cestování po Evropě. Offroad naprosto minimálně, max nějaká polňačka či šotolina ( alespoň pár prvních sezon ).
Vybírám mezi Varanem ( 99-02 ), 1100GS a Tigerem 955i. Ty motorky jsem vybral vlastně jen podle velikosti a cenového stropu - 90.000Kč.

To podstatné taky je, že jsem nikdy na žádné ( jakékoli ) motorce nejel. A navíc hodlám vlastně hned ( cca 3 měsíce ) po získání řidičáku vyrazit na cca 4000km trip...

Je vůbec taková cesta pro naprostého začátečníka reálná?
Jsem celkem klidný a "vyblbnutý" typ...

Teď k motorkám:
- co byste tedy doporučili z uvedených moto naprostému začátečníkovi?
- pokud jsem něco vynechal, sem s tím ( na TA jsem velkej, Stroma nechci )

díky všem zkušenějším za rady a názory

Johny
Předchozí
1 2 3
Následující

První motorka - cenduro pro začátečníka

23.11.2014 v 23:34 | Nahoru | #1
si troufas bez zkusenosti hned na litra

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 00:05 | Nahoru | #2
znackuju tady bude veselo....nebo na nekoho jen leze zima?

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 00:15 | Nahoru | #3

.....na TA jsem velkej, Stroma nechci....


Jsi můj člověk, držim Ti palce. Budeš to potřebovat. Nejen tady.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 00:15 | Nahoru | #4
Jako první motorku v životě jednoznačně GS + komplet Rukka hadry a hlavně se ani neumazat, blbě to vypadá.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 02:18 | Nahoru | #5
presne co nechces TA nebo Strom ... a nemyslim ze jsi na ne velky

je fakt ze na tigrovi jsem sedel uz pred davnou dobou ale neprisel mi vetsi nez TA

pak tu jsou jeste zastupci obojetniku ,,,,TDM900, Versys apod

Naposledy editováno 24.11.2014 02:20:24

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 02:26 | Nahoru | #6
já myslím, že s ani jednou chybu neuděláš. U Varadera bych se asi trochu bál vyšší spotřeby v tomhle ročníku co uvažuješ. Kup tu, ke které tě to bude táhnout nejvíc. Tady ti stejně nikdo pořádně neporadí. Úplně na začátek to motorky nejsou, ale zákeřný taky ne, takže...

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 04:29 | Nahoru | #7
z uvedených moto bych doporučil všechny (samozřejmě pokud jsou v dobrém stavu), ale žádnou začátečníkovi.
pro ježdění rovně je to dobré, ale projíždět zatáčky a řešit jakékoli potenciální krizové situace se budeš učit výrazně déle, než s motorkami, které přesně nechceš - ta650, strom650

na ta650 jezdil 3 sezony známý s 200 cm...ano, vypadal na tom trochu divně. mně (190 cm a dlouhý nohy) se na tom sedělo lépe než na naháčích

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 05:09 | Nahoru | #8
Ale tohle on slyšet nechce. On chce slyšet, že "litr je úplně v pohodě". Sorry, ale tohle je buď pokus o zimní vtípek, nebo je zakladatel tématu mírně řečeno naivní. Já bych mu nedoporučil asi ani to TA, když nikdy neseděl na ničem ani na "blbým" Simsonu ani na "blbým" 125 skůtru, nic, a dokonce nemá ještě ani papíry, takže nejezdil ani v autoškole. Možná má spoustu načteno a nakoukáno. Konečně Neo v Matrixu se taky naučil Kung-Fu za chvilku
Jediná rozumná rada je aby nepřeskakoval ve "vývinu" jinak se mu to někdy vrátí, ale to právě slyšet nechce, pokud ano, ať si koupí ( třeba ) malýho Varana a jednu sezonu se učí jezdit, druhou ať si koupí ( třeba ) malý GS a učí se jezdit, no a pak se uvidí, ono většinou nikdy nikomu nic neuteče.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 06:24 | Nahoru | #9
Tak předně, pokud to chceš na cestování po evropě a prakticky vůbec nechceš do terénu, zcela určitě se vyhni cenduru a kup něco na silnici. R1200RT, R1150RT, FJR1300, Pan European, Moto Guzzi Norge, Triumph Trophy apod. To jsou motorky co ti pro silniční cestování prokáží mnohem větší službu než jakékoliv cenduro. Pokud jsi klidný a vyblbnutý typ, tak jdi do BMW.

A zpět na začátek: lidí co tvrdili že jsou klidní a vyblbnutí, těch jsou kolem silnic plné příkopy. Začínat na takové motorce je nesmysl a zcela jistě cesta do nemocnice. Začni s něčím do 50-ti koní. Třeba na Transalpu 650. A teprve minimálně po dvou letech jdi do litra+

Naposledy editováno 24.11.2014 07:09:02

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 06:29 | Nahoru | #10
Píšeš,že podstatné je to,že jsi nikdy na žádné neseděl.To podle mě není podstatné,ale zásadní.Být tebou,nechal bych takovou volbu až po autoškole,kde získáš alespoň minimální zkušenosti a představu o tom co obnáší jízda na motorce.Obzvláště když vybíráš jen podle velikosti a peněz.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 08:19 | Nahoru | #11
Já teda obdivuju odvahu. Nevyježděnej,s motorkou o který nic neví a hned na 4000km dlouhej trip to je opravdu statečné.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 08:26 | Nahoru | #12
Caponord 1000

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 08:29 | Nahoru | #13
Řešil jsem přesně to samé. V září jsem udělal papíry a začal koukat po něčem na cestování. Představa velkého alespoň litrového stroj byla úžasná. Ale jen do té doby než jsem si sedl na KTM990 adventure. Tím okamžikem jsem zjistil,že na rozježdění bude fakt stačit něco o třídu níž. A tak jsem skončil u 650 V-stroma. A můžu říct, že jsem po prvních km velice spokojenej. Tím jsem chtěl naznačit abys to nepřecenil. Přeju šťastný výběr.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 08:55 | Nahoru | #14
Jestli nechces teren, vykasli se na nejaky cendura a kup si silnicni cestovni motorku.

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 09:19 | Nahoru | #15
obyčejnej cesťák dá takyv poho nějakou šotolinku atd... na to není potřeba apriori pořizovat hned cenduro.

jinak vyblnutej a bez zkušeností je celkem zásadní rozdíl...

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 09:25 | Nahoru | #16
No já sem viděl někde v inzerátu už chvilku z5 R1 s 25kW .Akorát teda cestovní moc neni prafda .Ono na rovince sa dá jet skoro s čímkoli,ale přide první zatáčka a jeto.Kámošovi prodal Horníka jiný kámoš co si také představoval jak mu to pujde ale jako jiní zjistil,že je to drobet silné(a to je 6tka prosím,ikdyž dost našlapaná)Tak si kůpil skůtra na vyježdění .Tím Ta od toho nechcu zrazovat.Já začal na 500 po 10 rokoch od autoškoly(28) a že to byla chvílama sranda a to je Sůza slabý čajíček.Malý Strom neni zákeřný ikdyž umí jet také slušně,podvozek také dobrý ikdyž Bávo to neni.Navíc sehnat litrové BMW do 90,no dá sa asi ,ale nebude to uplně jednoduché,spíš aspon 100 a podle výbavy.Ony sou i o dost těžší,ikdyž si "pjekný klacek" i tak sa to blbě zvedá.A ta cesta co plánuješ:mo jak sa říká,bud Ťa zabije,nebo posílí,obé je možné doslova,záleží aj,jaký si klikař nebo haluzář,tak jak já třeba

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 10:25 | Nahoru | #17
Díky všem za názory, rady a připomínky!

Jen upřesním pár věcí:
- ne, není to zimní vtípek, i když chápu jak můj dotaz může působit na lidi se zkušenostmi...
- nejsem ( alespoň myslím ) naivní trouba. Nejspíše jsem přehnaně optimistický...
- na pár skůtrech jsem už jezdil ( chvílemi na dovolených atd... )

Jako vox populi to bylo zajímavý, takže se znovu zamyslím co s tím.

díky

Johny

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 10:26 | Nahoru | #18
vlk1512>

díky

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 10:27 | Nahoru | #19
Anti>

díky

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 11:07 | Nahoru | #20
Švagr (40+) si udělal před 2 roky papíry na A.
První jízda, jak dostal papíry, byla se mnou jako s batohem na mojí FZ6.
To jsme jeli koupit jeho vysněné GS.
Projel jsem to, vše OK.
Tak nasedl a jeli jsme zpět.
Od té doby je to 2 roky a jezdí cestovním tempem bez problémů.
Položil to jednou, teď nedávno, v minimální rychlosti.
V podstatě na místě.
Nejspíš proto, že je menší postavy, asi kolem 170 cm.
Špičkama dosáhne na zem jen tak tak.

Já před 3 roky začínal po 20 letech od řidičáku na FZ6.
Kromě autoškoly jsem jel jen 1x na Jawě 350. Před 10 lety.

Co z toho plyne?
Jde to, ne že ne.
Jestli je to rozumné, to je jiná otázka.
Asi to rozumné moc není.
Ale možné to je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 11:19 | Nahoru | #21

johny357 píše: Díky všem za názory, rady a připomínky!

Jen upřesním pár věcí:
- ne, není to zimní vtípek, i když chápu jak můj dotaz může působit na lidi se zkušenostmi...
- nejsem ( alespoň myslím ) naivní trouba. Nejspíše jsem přehnaně optimistický...
- na pár skůtrech jsem už jezdil ( chvílemi na dovolených atd... )

Jako vox populi to bylo zajímavý, takže se znovu zamyslím co s tím.

díky

Johny



Hele je to furt dokola (zde na MCZ) ,usíš si uvědomit že "velká motorka" s sebou nese mnohem víc rozdílů než jen strohý výkon. Osobně si myslím že z uvedených tě žádnej problém s výkonem nečeká, ale .... velká kubatura velký brzdný účinek motoru -- takže se ti může lehce stát že někde z blbosti zaklapneč plyn, zadek pujde do smyku a ty jako noáček si nabiješ hubu, mnohdy větší váha (ty ji navíc vykrmíš o věci na cestování) ..váha bude mít vliv především na manipulaci na místě a pak na řešení krizovek. Tohle považuji asi jako hlavní dvě hlavní úskalí proč by jsi se měl teď na velkou motku vysrat. Osobně si myslím že VSTROM 650 by byla super volba a je dost možný že až se na tom povozíš tak si to necháš, nebo budeš měnit spíš z důvodu "se odlišit" než technické nedostatečnosti.

Jinak souhlas se seikosem, jestli nechceš do terenu, nemusis resit cestovni endurka (nesnasim slovo "cenduro" ) ale spis cestovni motorky....nadruhou stranu mu trochu oponuji pootže jestli jsi tak velký , bude pro tebe endurko pohodlnejsi - preci jen je ta vzprimenejsi posez a mensi uhel kolen - na to tu nekde je apka (obrazek ergonomie na konkretnim typu motocyklu podle velikosti pilota - pocitam ze sem kluci hodi odkaz...ja bych musel hledat)

A ještě jeden doplněk - - výběr podle mne je souhrn mnoha potřeb - -výkon, pohodlí, charisma, ovladatelnost ... a kdo ví co ještě. Každopádně motorka která má pouze charisma a výkon co nevyužiješ protože neumíš se mi nezdá jako ieální volba protože si tu vlastní jízdu tolik neužiješ, když se s tím budeš prát při každý zastavení, budeš se bát projet kruháč apod přemění se radost na trápení. Já navíc dosel k tomu že je lepší si postupně motky měnit a tím že si teď koupíš velkou , tak než se na ni naučíš otlučeš ji a asoučasně si uzavíráš cestu k nějakému dalšímu růstu a krocení motky další ....ale to je samo o každém - je tu dost lidí co si po sedlání nadlitrů koupili malého motarda a uživají si to - tj ten růst nemusí být vždy cestou větší motorky.

Naposledy editováno 24.11.2014 11:28:02

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 11:42 | Nahoru | #22
Doporucuji zahrnout do vyberu TDM 900, za ty prachy bude pekna, jede to slusne, na tvou vysku taky v pohode. Je to podlitr a hodna motorka, treba ten tvuj vysneny Varan by te mohl dost prekvapit vahou, je to macek.
Ale zase se toho prehnane neboj, doporucuji vybrat autoskolu kde budes jezdit na necem trochu vetsim, ja v autoskole jezdil na TDM 850 a hned jsem si ji koupil a pohoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 11:56 | Nahoru | #23

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 12:05 | Nahoru | #24
Pokud to chceš, tak si to pořiď. Stejně si přiznej, že to tu píšeš jen proto, že tohle chceš slyšet a ne, aby ti to ostatní vymlouvali. Vše je o hlavě. Zrakvíš se i na 250ccm, když budeš jezdit jako vůl.

Jen bych zůstal u toho cendura. Cestuji na naháči a ten podvozek není i na horší asfalt nic moc. Když v tom jedeš celý den, jsi docela vytřepaný. Ty cestovní koráby jsou dobré na dálniční km a super cesty. Jakmile sjedeš, jsou to neobratné mrchy. Cenduro je zkrátka pohodlné posezem a podvozkem s širším spektrem využití.

Jinak můj osobní názor je, že vše nad 700ccm je zbytečnost. I s šestkama pořád předjíždíš auta během vteřiny a pokud cestuji,jedu turistickým tempem, abych se vrátil domů. Divočení 2000km od baráku v zemi s předpotopním zdravotnictvím si rozmyslíš.

Edit: Ovšem moto kupovat rozhodně po autoškole, až budeš mít představu která páčka.

Naposledy editováno 24.11.2014 12:06:22

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 12:48 | Nahoru | #25
varana do roku 02 bych nechtěl - karby + jen 5 rychlostí = rozežrané

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 13:24 | Nahoru | #26

DzilekCZ píše: FishX3> http://cycle-ergo.com/



šikula

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 14:20 | Nahoru | #27
To si určitě jen dělá srandu.
Registrace: Včera v 23:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 15:07 | Nahoru | #28

Uch píše: Doporucuji zahrnout do vyberu TDM 900, za ty prachy bude pekna, jede to slusne, na tvou vysku taky v pohode. Je to podlitr a hodna motorka, treba ten tvuj vysneny Varan by te mohl dost prekvapit vahou, je to macek.
Ale zase se toho prehnane neboj, doporucuji vybrat autoskolu kde budes jezdit na necem trochu vetsim, ja v autoskole jezdil na TDM 850 a hned jsem si ji koupil a pohoda.

TDM pro 190cm? Tak to fakt nee

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 15:50 | Nahoru | #29
Podle CycleErgo ma TA hodně podobný posez jako varan (pro 190cm cloveka)

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 15:58 | Nahoru | #30
Za mě výběr dobrý

Nevím jak Varan, ale Tiger i GS jsou pro vyšší lidi akorát. Pokud jsi rozhodnutý jít do velkého endura, bez ohledu na to co ti tu mnozí oprávněně řekli, ...

ber Tigera pokud:
- ti nevadí, že budeš řešit, že na tebe fouká
- mazat se s řetězem
- těžiště je vážně dost vysoko a pravděpodobně s sebou párkrát plácneš
- chceš jezdit na motorce
- čekáš čitelný podvozek

opačně, ber GS jestli:
- chceš nízkou spotřebu
- chceš relativně snadnou údržbu, ale dražší díly
- ti nevadí, že je to víc auto než motorka
- chceš něco, so se ovládá skoro samo

Já jsem spokojená s oběma, každá má svoje specifika, ale účel, pro které jsou obě postavené zvládají dobře, jen každá po svém. Nicméně osobně si myslím, že po motoškole bude jednodušší jezdit s GSem.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kryt výfukových svodů pod motorem Triumph Tiger 955i Beny73 0 9.9.2024 v 11:27 Beny73
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... Apo-Rider 8 7.9.2024 v 13:48 kratkej01
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero Patton 8 30.8.2024 v 14:05 Gahan37
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero Epidem 3 17.8.2024 v 20:31 Rubini
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 8 3.7.2024 v 15:40 Ondra666


TOPlist