Asi jsem už dospěl a rozhodl jsem se koupit si svoji první motorku.
Je mi 37 let, mám cca 100 kilo, 190cm a dlouhý nohy.
Důvod proč motorku chci, je cestování po Evropě. Offroad naprosto minimálně, max nějaká polňačka či šotolina ( alespoň pár prvních sezon ).
Vybírám mezi Varanem ( 99-02 ), 1100GS a Tigerem 955i. Ty motorky jsem vybral vlastně jen podle velikosti a cenového stropu - 90.000Kč.
To podstatné taky je, že jsem nikdy na žádné ( jakékoli ) motorce nejel. A navíc hodlám vlastně hned ( cca 3 měsíce ) po získání řidičáku vyrazit na cca 4000km trip...
Je vůbec taková cesta pro naprostého začátečníka reálná?
Jsem celkem klidný a "vyblbnutý" typ...
Teď k motorkám:
- co byste tedy doporučili z uvedených moto naprostému začátečníkovi?
- pokud jsem něco vynechal, sem s tím ( na TA jsem velkej, Stroma nechci )
díky všem zkušenějším za rady a názory
Johny
je fakt ze na tigrovi jsem sedel uz pred davnou dobou ale neprisel mi vetsi nez TA
pak tu jsou jeste zastupci obojetniku ,,,,TDM900, Versys apod
Naposledy editováno 24.11.2014 02:20:24
pro ježdění rovně je to dobré, ale projíždět zatáčky a řešit jakékoli potenciální krizové situace se budeš učit výrazně déle, než s motorkami, které přesně nechceš - ta650, strom650
na ta650 jezdil 3 sezony známý s 200 cm...ano, vypadal na tom trochu divně. mně (190 cm a dlouhý nohy) se na tom sedělo lépe než na naháčích
Jediná rozumná rada je aby nepřeskakoval ve "vývinu" jinak se mu to někdy vrátí, ale to právě slyšet nechce, pokud ano, ať si koupí ( třeba ) malýho Varana a jednu sezonu se učí jezdit, druhou ať si koupí ( třeba ) malý GS a učí se jezdit, no a pak se uvidí, ono většinou nikdy nikomu nic neuteče.
A zpět na začátek: lidí co tvrdili že jsou klidní a vyblbnutí, těch jsou kolem silnic plné příkopy. Začínat na takové motorce je nesmysl a zcela jistě cesta do nemocnice. Začni s něčím do 50-ti koní. Třeba na Transalpu 650. A teprve minimálně po dvou letech jdi do litra+
Naposledy editováno 24.11.2014 07:09:02
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Jen upřesním pár věcí:
- ne, není to zimní vtípek, i když chápu jak můj dotaz může působit na lidi se zkušenostmi...
- nejsem ( alespoň myslím ) naivní trouba. Nejspíše jsem přehnaně optimistický...
- na pár skůtrech jsem už jezdil ( chvílemi na dovolených atd... )
Jako vox populi to bylo zajímavý, takže se znovu zamyslím co s tím.
díky
Johny
První jízda, jak dostal papíry, byla se mnou jako s batohem na mojí FZ6.
To jsme jeli koupit jeho vysněné GS.
Projel jsem to, vše OK.
Tak nasedl a jeli jsme zpět.
Od té doby je to 2 roky a jezdí cestovním tempem bez problémů.
Položil to jednou, teď nedávno, v minimální rychlosti.
V podstatě na místě.
Nejspíš proto, že je menší postavy, asi kolem 170 cm.
Špičkama dosáhne na zem jen tak tak.
Já před 3 roky začínal po 20 letech od řidičáku na FZ6.
Kromě autoškoly jsem jel jen 1x na Jawě 350. Před 10 lety.
Co z toho plyne?
Jde to, ne že ne.
Jestli je to rozumné, to je jiná otázka.
Asi to rozumné moc není.
Ale možné to je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
johny357 píše: Díky všem za názory, rady a připomínky!
Jen upřesním pár věcí:
- ne, není to zimní vtípek, i když chápu jak můj dotaz může působit na lidi se zkušenostmi...
- nejsem ( alespoň myslím ) naivní trouba. Nejspíše jsem přehnaně optimistický...
- na pár skůtrech jsem už jezdil ( chvílemi na dovolených atd... )
Jako vox populi to bylo zajímavý, takže se znovu zamyslím co s tím.
díky
Johny
Hele je to furt dokola (zde na MCZ) ,usíš si uvědomit že "velká motorka" s sebou nese mnohem víc rozdílů než jen strohý výkon. Osobně si myslím že z uvedených tě žádnej problém s výkonem nečeká, ale .... velká kubatura velký brzdný účinek motoru -- takže se ti může lehce stát že někde z blbosti zaklapneč plyn, zadek pujde do smyku a ty jako noáček si nabiješ hubu, mnohdy větší váha (ty ji navíc vykrmíš o věci na cestování) ..váha bude mít vliv především na manipulaci na místě a pak na řešení krizovek. Tohle považuji asi jako hlavní dvě hlavní úskalí proč by jsi se měl teď na velkou motku vysrat. Osobně si myslím že VSTROM 650 by byla super volba a je dost možný že až se na tom povozíš tak si to necháš, nebo budeš měnit spíš z důvodu "se odlišit" než technické nedostatečnosti.
Jinak souhlas se seikosem, jestli nechceš do terenu, nemusis resit cestovni endurka (nesnasim slovo "cenduro" ) ale spis cestovni motorky....nadruhou stranu mu trochu oponuji pootže jestli jsi tak velký , bude pro tebe endurko pohodlnejsi - preci jen je ta vzprimenejsi posez a mensi uhel kolen - na to tu nekde je apka (obrazek ergonomie na konkretnim typu motocyklu podle velikosti pilota - pocitam ze sem kluci hodi odkaz...ja bych musel hledat)
A ještě jeden doplněk - - výběr podle mne je souhrn mnoha potřeb - -výkon, pohodlí, charisma, ovladatelnost ... a kdo ví co ještě. Každopádně motorka která má pouze charisma a výkon co nevyužiješ protože neumíš se mi nezdá jako ieální volba protože si tu vlastní jízdu tolik neužiješ, když se s tím budeš prát při každý zastavení, budeš se bát projet kruháč apod přemění se radost na trápení. Já navíc dosel k tomu že je lepší si postupně motky měnit a tím že si teď koupíš velkou , tak než se na ni naučíš otlučeš ji a asoučasně si uzavíráš cestu k nějakému dalšímu růstu a krocení motky další ....ale to je samo o každém - je tu dost lidí co si po sedlání nadlitrů koupili malého motarda a uživají si to - tj ten růst nemusí být vždy cestou větší motorky.
Naposledy editováno 24.11.2014 11:28:02
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Ale zase se toho prehnane neboj, doporucuji vybrat autoskolu kde budes jezdit na necem trochu vetsim, ja v autoskole jezdil na TDM 850 a hned jsem si ji koupil a pohoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
Jen bych zůstal u toho cendura. Cestuji na naháči a ten podvozek není i na horší asfalt nic moc. Když v tom jedeš celý den, jsi docela vytřepaný. Ty cestovní koráby jsou dobré na dálniční km a super cesty. Jakmile sjedeš, jsou to neobratné mrchy. Cenduro je zkrátka pohodlné posezem a podvozkem s širším spektrem využití.
Jinak můj osobní názor je, že vše nad 700ccm je zbytečnost. I s šestkama pořád předjíždíš auta během vteřiny a pokud cestuji,jedu turistickým tempem, abych se vrátil domů. Divočení 2000km od baráku v zemi s předpotopním zdravotnictvím si rozmyslíš.
Edit: Ovšem moto kupovat rozhodně po autoškole, až budeš mít představu která páčka.
Naposledy editováno 24.11.2014 12:06:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
Uch píše: Doporucuji zahrnout do vyberu TDM 900, za ty prachy bude pekna, jede to slusne, na tvou vysku taky v pohode. Je to podlitr a hodna motorka, treba ten tvuj vysneny Varan by te mohl dost prekvapit vahou, je to macek.
Ale zase se toho prehnane neboj, doporucuji vybrat autoskolu kde budes jezdit na necem trochu vetsim, ja v autoskole jezdil na TDM 850 a hned jsem si ji koupil a pohoda.
Nevím jak Varan, ale Tiger i GS jsou pro vyšší lidi akorát. Pokud jsi rozhodnutý jít do velkého endura, bez ohledu na to co ti tu mnozí oprávněně řekli, ...
ber Tigera pokud:
- ti nevadí, že budeš řešit, že na tebe fouká
- mazat se s řetězem
- těžiště je vážně dost vysoko a pravděpodobně s sebou párkrát plácneš
- chceš jezdit na motorce
- čekáš čitelný podvozek
opačně, ber GS jestli:
- chceš nízkou spotřebu
- chceš relativně snadnou údržbu, ale dražší díly
- ti nevadí, že je to víc auto než motorka
- chceš něco, so se ovládá skoro samo
Já jsem spokojená s oběma, každá má svoje specifika, ale účel, pro které jsou obě postavené zvládají dobře, jen každá po svém. Nicméně osobně si myslím, že po motoškole bude jednodušší jezdit s GSem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kryt výfukových svodů pod motorem Triumph Tiger 955i | Beny73 | 0 | 9.9.2024 v 11:27 Beny73 |
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero | Patton | 8 | 30.8.2024 v 14:05 Gahan37 |
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero | Epidem | 3 | 17.8.2024 v 20:31 Rubini |
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i | Ondra666 | 8 | 3.7.2024 v 15:40 Ondra666 |