paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Chiptuning BMW F650 GS po 2
 
21.2.2008 v 18:48
Tak sem konečně našel pořádnou firmu na úpravu řídící jednotky u svýho Dakara http://www.ets-powe...ning_motorraeder.php Tohle už vypadá reálně, sice je to dražší, ale peníze budou a mi nebudem. Teď to akorát nějak zrealizovat.

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning BMW F650 GS po 2

21.2.2008 v 18:56 | Nahoru | #1
Někdo si koupí za ty peníze ladák a stejně mu to nejede.Tobe to pojede bez kraválu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning BMW F650 GS po 2

21.2.2008 v 19:00 | Nahoru | #2

nedojed>Někdo si koupí za ty peníze ladák a stejně mu to nejede.Tobe to pojede bez kraválu.


anebo třeba nepojede...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning BMW F650 GS po 2

21.2.2008 v 19:08 | Nahoru | #3

Bago>nedojed>Někdo si koupí za ty peníze ladák a stejně mu to nejede.Tobe to pojede bez kraválu.
anebo třeba nepojede...

Proč?

(reakce na) Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 07:34 | Nahoru | #4
nedojed> Dle mě je to nesmysl aby se takhle slabej jednohrnek dal jsenom mapou dostat na podstatně vyšší výkon se seriovym laufem, filtrem, atd...

Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 07:55 | Nahoru | #5
Souhlas, taky tomu ani trochu nevěřim. Proč se dělají Power commandery? Optimalizují právě palivové mapy. A ruku v ruce s tím je potřeba dodat vzduch a optimalizovat cestu výfukových plynů, aby nastal kýžený efekt.
Jen pro představu se podívej, co znamenají které úpravy na konkrétních strojích a o jakých je to v ČR financích
http://www.dkracing.cz/cover.htm (tunning)

Výkon GS650 je dle mého reálné zvýšit o cca 5koní a přidáš nějakých 5Nm, ale znamená to udělat komplexnější úpravu.

Naposledy editováno 22.02.2008 07:55:44

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 09:07 | Nahoru | #6
nenca: uz sem tu jednou psal v cem je podstata chiptuningu.... u preplnovanyho motoru se plni vetsim tlakem - vetsi vykon,

u atmosferickyho motou jde jen o doladeni vstrikovani na konkretni kus (kaszdej kus je diky vyrobnim tolerancim dilu trochu jinej) a zmena je v podstate zanedbatelna... zvlast jestli ti tam nahrajou jen mapu... tak nikdy to nebude stejny jako mapa presne pro tvuj kousek naladena na brzde treba pomoci powercommanderu...

je to tvuj boj ale podle me jsou to vyhozeny prachy...

u prplnovanejch aut chip frci, to je mi jasny... ale motorky se ladi uz dlouho a kdyby to slo jednoduse jen prehranim origo mapy, nikdo by se nezabejval varenim jinejch vyfukovejch potrubi, vyrobou jinejch airboxu, jinejch filtru, vacek atd....

navic motorka ma dost velkej pomer vykon/objem uz v serii a je jasne ze pro upravy je tam mensi potencial nez u auta...

Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 09:11 | Nahoru | #7
jawaweb: tak u te upravy o ktere on pise jde o 3kW ... je mozny ze kvuli splneni emisi, zvlast u jednovalce, je origo mapa trochu ochuzena... zvlast bmw si asi nelajznou splnovat limity jen papirove.... takze mozna ze na ty 3kw tam prostor je... ale je to za takovy penize za jaky koupis power commandera.. kterej v tuhle chvili bude mit stejnej efekt jako ten chip... ale v pripade ze bude casem menit lauf, sani atd.. tak umozni dalsi zmenu mapy... to u toho chipu tezko... teda jo ale pojede do nemecka na dalsi preladeni za 400Ecek

nenca: hele nejrozumnejsi co muzes udelat je tohle prodat a koupit to GS800 ..... takhle budes cpat prachy do veci ktery pri prodeji nikdo nezaplati a navic tech par koni ti asi trn z paty nevytrhne jestli ti to prijde slabe...

(reakce na) Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 09:14 | Nahoru | #8
assassin> Dobrá přesvědčil si mě, seru na to. Nejde jen o prachy, ale to město kde to dělaj je úplně na druhý straně Německa u francouských hranic a jestli to jde poštou, to bych snad ani neriskoval. Počkám až budou lehce jetý ty nový 8-kila. 1200 GS je už dost těžká mašina a levná zrovna neni.

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 09:40 | Nahoru | #9
nenca: to je rozumny, hele tyhle zvysovani vykonu u seriovejch motorek maj vyznam kdyz mas okruhovou zbran .. trba R1 .. jezdis na okruhu a tech 10 koni co z toho dostanes navic, treba ani nepoznas na jizde, ale hodi ti to nakou tu destinku vteriny na kolo kterou potrebujes zrychlit.... druha vec je ze jsou lidi ktery bavi/chteji mit jinou motorku nez ostatni a cpou prachy do doplnku, vyfuk, filtry, commandery, kola, tlumice... ale jde spis o to ze tenhle typ moto maj "lepsi" nez ti ostatni.. kdyby jim zas tolik nezalezelo na tomhle ale na tom jak to opravdu jede.. je vetsinou levnejsi a rozumnejsi prejit na neco silnejsiho...

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 09:44 | Nahoru | #10
nenca: ale jestli chces mit naslaplou 650 tak to urcite jde... 650 jednovalec pujde dostat na nakejch 60-65koni... ale nebude to chipem, cena bude vetsi nez je rozdil mezi gs650 a gs800 ... a bude to mit servisni intervaly a vymeny dilu jako motorky co maj tech 65koni z tohodle objemu - ostra endura/motardy ... olej po par MTH atd...

(reakce na) Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 10:06 | Nahoru | #11
assassin> BMW F800 GS to jistí, ale kdy to bude, to je ve hvězdách.

(reakce na) Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 10:12 | Nahoru | #12
assassin> No an druhou stranu s LC4 dokáže otevřená koncovka, filtr a jiná tryska udělat divy, průběh a pocit z jízdy je úplně jinej

Chiptuning BMW F650 GS po 2

22.2.2008 v 18:35 | Nahoru | #13
U jednohrnce mi sčudnul mozek (kdo by to čekal po 14letech od výroby lol ) - když sem zjistil cenovku za originální mozek málem mě trefil šlakmyokardu - ještě že sou šikovný český ručičky - firma ignitech. Za třetinovou cenu originálu sem od nich zakoupil mozek kterej má dokonce výstup na pc a můžeš si ho poladit k obrazu svému - no vono toho ladění tam vlastně ani moc není Můžeš si měnit bod zážehu a bod v kterým sepne omezovač. Na omezovač sem nešahal ale s bodem zážehu sem si pohnul. Informace o kolik to mám přeštelovat sem si vygůglil na internetu. Samotný přeprogramování přez kámošova laptopa vypadá v realitě dost trapně - sedlo dolů, propojit notebook s mozkem, spustit program, do okýnka naťukáš číslo a enter - hotovo
Nečekal sem od toho žádný zázraky ale výsledek mě opravdu velice potěšil. Motor je mnohem pružnější a hravější
Spotřeba benálu zůstala +/- pár deci stejná. Pravdou je že tomu dost pomohli aji otevřený výfuky spojený se seštelováním karbeců. Finální výsledek sem si nechal změřit na motorové brzdě - průběh výkonové křivky je lepší a oproti originálním 50 hp můj kusanec natočil 54 - někdo by řekl že to je nic moc ale na druhou stránku těch 50koní měl ten motor před 18ti lety a před cca 100tis.km - ještě ani nemám výbrus takže hodnotím kladně.
Drobná nevýhoda je v tom že po téhle úpravě to jede dobře na natural 95 nebo 98, pokud se tam natankuje nějaká parodie na benzín (ukrajina a východní země) nastal by velkej problém. Dá se to ale vyřešit fikaně - mozek od ignitechu má pamatováka takže se dá zmáčknutím gombíku volit mapa speed nebo normal - a s tou normální mapou to sežere aji 86oktanovej čurbajs
Pár lidí namítalo že se těmahle tuzingovejma úpravama motor akorát tak k.rví ale v tomhle případě pouze umožníte aby ze sebe motor vydal maximum na kterej ho výrobce postavil akorát že kdyby ste přijely na emise tak s tím neprojdete - ale na emise se s motorkou u nás nemusí
Jízdě Zdar !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist