globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava praskliny karteru
5.10.2014 v 22:35
Zdravím. Chci se zeptat, po prasknutí řetězu sem sice neprorazil blok motoru ale vznikla mi tam menší prasklina (cca 3 cm dlouhá) ze které teče olej. Existuje nějaká možnost jak to buď nechat zavařit aniž bych musel půlit motor nebo mi postačí dobré odmaštění a pak nějaký tekutý kov- lepidlo. Nejlépebych to chtěl nechat pak přes zimu zavařit (vyndání motoru ale né půlení), tak mě taky zajímá jestli tohle pujde nějak svařit aniž bych to půlil. Díky za jakékoliv (vhodné :D) nápady a tipy.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 12:42 | Nahoru | #61

Sonicek píše: Pokud hledáš lepidlo, co fakt funguje a to nehledě na cenu, tak se poptej po Belzoně, u nás v práci se tím kdysi lepily olejové vany na Liazky, a ještě k tomu se to dalo dobře obrábět. Každopádně mastný to tam mět nemůžeš pokud to budeš lepit.

https://www.youtube.com/results?search_query=belzona




ty by jsi měl změnit nick na "belzona"

...nenyslím to zle,ale musím se už smát,když se něco řeší s lepením a pod,tak tam najdu tebe a belzonu...

k tématu-tohle bych asi taky zkoušel lepit-zavaření je 100%,ale té práce kolem je fakt moc..

Naposledy editováno 07.10.2014 12:43:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 12:56 | Nahoru | #62
novej> Prace je to pekna,ale na 4 fotce sou prave videt ty male pory u kterych to prave ma tendenci praskat.Ja si akorat dovaril drzak stupacky,tak az budu doma dam foto pri prubehu opravy,kde budou videt prave vady tohohle materialu.

Naposledy editováno 07.10.2014 12:58:42

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:01 | Nahoru | #63
Během týdne vyndávám motor, aby to bylo přístupnější a mobilnější, stejně se v tomhle nedá jezdit a zavezu to k jednomu svářeči, tak uvidim co mi na to řekne a budu informovat a kdyžtak sem hodim fotky jak to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:12 | Nahoru | #64
Hele kamaráde vyndat motor je jediný správný.
Neposlouchej žádný 1) korgony a svářeče CO Blbosti
2) ani ty co sváří MIGem opravy s tím že vnesou méně tepla... Blbost ať jdou do školy a neradí
3) když to bude venku tak se vyser na lepidlo to z toho už nikdo pořádně nedostane a je to dočasná záležitost.
4) praskliny a ty nekvality co jsou na fotkách nedělá hořčík
5) Odlitiky z Al jdou vcelku dobře a kvalitně svařovat... Problém dělá pouze měď a zinek což nebude tvůj případ u tebe to bude Olej.
4) nevím odkud jsi a doufám, že tě v nejbližší době neuvidím u mě v dílně s mastným motorem
Pokud to rozhodíš a budeš poblíž krkonoš klidně mi písni do zprávy a opravíme to. Tohle se zaváří z obou stran(když je přístup) a pak se udělá kapilárka a máš 100%jistotu. To, že se stane, že svár povolí v TOO to se stane ale většinou né u víka to je trochu jinak namáhaný.
Já nerozumím motorkám jen na nich rád jezdím, ale tohle jsem opravdu nemohl nechat bez komentu...

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:27 | Nahoru | #65
Nejenom že to mám kousek do krkonoš ale ten nápis Miletín jako bydliště tam nemám jen tak a pokud nepracuješ v Lánech tak se ti to snad vyhne. Nechce se mi to rozebírat, zatim to chci zkusit nechat zavařit jenom takhle vrchem a pokud si z jilemnice jako máš napsaný v popisku u tebe tak se možná dohodnem až to budu rozebírat komplet

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:40 | Nahoru | #66
Ok tak to jsi mě dostal, já byl tak country z těch proslovů co jsem si četl... Takže Hlavně TIG a pokud jsou v okolí ložiska a Gufera tak ty moc teplo rádi nemaj. Jsem Technolog a můj obor je sváření, proto se nezajímám tolik o motory chci dostat na stůl pokud možno čistý kus. Není fér zavařit třeba převodovku na autě a pak říct ona se zkroutila... to je blbý ale svár neteče... takže bacha. Když se to nerozhodí nemůže si odvrtat konce trhliny neví jak silný je materiál... atd.
Další věc pokud ti to zkurví někdo melouchem... tak si na něm nic nevezmeš když to dáš do firmy tak je svářeč pojištěn.... Držím palce.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:43 | Nahoru | #67
JinT> Hele ac o svareni hliniku vim hovno, co rikas zni rozumne. Pravda tedy jeste jsem neslysel ze by nekde pri vareni hlavy davali zaruku na to ze se ti nezkrouti.
Za kolik by si me zavaril zavit v hlave a vyriznul novej ? (nekdy v zime)

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:54 | Nahoru | #68
To je právě jinak ta deformace stát může problém o kterým jsem mluvil byl u člověka co trval na zavaření převodovky vcelku a následně jí prodal ovšem ona neřadila...(nevím podmínky a kdo ji vařil) viděl jsem ten důsledek když ji další člověk přinesl.
S hlavou to je ještě blbější... Chtělo by to k něčemu přitáhnout. Chtělo by to vidět. Jak to budeš mít rozdělaný dej vědět... Pokud řešíš jen strženej závit možná bych to řešil ještě trochu jinak. Já sem moc nechodím, ale snad se dohodneme.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 16:58 | Nahoru | #69
Prosím neřešit cizí téma, dohodněte se kdyžtak v soukromé zprávě. Díky. No takže ty by si tohle vařit nechtěl jenom zvenčí Jint?

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 17:24 | Nahoru | #70
Sorry nechci zanášet vlákno. Je vždycky lepší to zavařit z obou stran. Al slitiny mají jednu blbou vlastnost pokud neprovaříš a nespojí se ti kořen což u špinavého odlitku neuděláš takřka nikdy čistě. Může se stá, že i od vibrací ti svár za čas praskne znovu. Z obou stran je zavařeno třeba na tom obrázku asi na druhý straně. Zdvojnásobíš šanci dobrého výsledku důležitější mi příjde zastavit trhlinu najít oba konce případně ví konců.
Navíc z vnitřní strany vík a bloků někdy soudruzi napíší o jako slitinu se přesně jedná případně zda to není Hořčík( elektron ) což v tomto případě na 99%nehrozí.
Pokud najdeš dobrého svářeče opravdu si poradí. Ovšem ta jistota je největší na čistém novém materiálu a se zhoršujícíma podmínkama se prostě snižuje.

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 17:32 | Nahoru | #71
Nechceš si udělat kšeft? co by sis za to řek kdybych to chtěl nechat zavařit jenom z jedný strany? já totiž přesně nevim co je z druhý strany a jestli tam je vubec místo. Fotku si na první stránce viděl ne?

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 17:42 | Nahoru | #72
Hele o tom to je já taky nevím co je na druhý straně... Svár by určitě nepřekážel protože by se dal jenom rozlejt a udělat plochej... Blbý je to pokud je něco zatím tak to zkurvíme... Pokud by jsi uvažoval o tom, že to dovezeš pozvu dobrého mechanika a ten poradí.
Každopádně tam nemůže bejt řetěz a kolečko musí tam být přístup. Přiznám se ta fotka mi moc neřekla jen, že to prasklo

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 17:45 | Nahoru | #73
Vojcapek> Je to k veci ne ?? Rekl bych ze k tvemu bebi uz se tady reklo hodne. Dost pochybuju ze by ti to Jint chtel verit zvenci bez rozebrani.

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 18:15 | Nahoru | #74
Muj postup při opravě:Utržený kus sem svařil pomocným svarem,z druhé strany vybrousil drážku.Tu jsem pěkně vypnil a poté převařil křížem několika svary.Z druhé strany sem odbrousil pomocný svar,opět udělal drážku a vyplnil + trošku roztahnul po pološe.Pro lepší zpevnění celého véčka,sem mezi obě packy přivařil menší trojúhelníček.
Jinak pro technologa JinT se omlouvám za neodborné rady(nicméně nikdo netvrdil že odborné sou ) slitinama se nezabývam,jelikož svařuji v prototypové výrobě,kde používáme víceméně slitiny Al Mg.





























Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 18:20 | Nahoru | #75
A na těhle fotkách je krásně vidět jak to pění a vypalujou se ty nečistoty.









1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 19:06 | Nahoru | #76
S tvým komentářem jsem v zásadě neměl problém. A tvoje oprava nevypadá špatně. Pokud bych ti mohl jen něco poradit osobně bych nekřížil svary nikdy. Je to kvůli pnutí ale v tomto případně je to nepodstatné. Všeobecně se svary na všech materiálech mají dělat menší a radši tam dát výztuhu jak jsi to konec konců udělal. Ty nečistoty co vidím dole jsou docela divný a trochu je vidět že máš bílou i hubici. Spodní fotka je opravdu až moc vzhledem k tomu, že tady nelze mluvit o mastnotě podle mě tam zůstalo trochu barvy a taky asi není úplně dlouhý dofuk argonu. Nic končím poradnu jdu domu a nezlobte se že jsem Vám do toho skočil. Zdar.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 19:35 | Nahoru | #77
JinT> Pravda hubice je bílá,ale to je od heftnutí pozink matky na šroub.Jinak barva tam nebyla nikde vždy sem lehce ubrousil původní materiál a dvakrát odmastil.Netuším co je to přesně za slitinu,ale takle se chovaly vždy co sem kdy vařil co se týče motorek(držáky stupaček,kartery,páčky atd) Proto nikomu záruku nedávam,ale nikdo zatim nic nereklamoval ani já sám sobě

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 20:01 | Nahoru | #78
Ty tam nevidíš barvu? respektive lak případně elox... ty díly nejsou surová slitina proto ty motorky stojej tolik... většinou. Pokud to není víko od oleje nebo od mastnoty samotná slitina nečerná. Vždy je to vada přípravy nebo nečistota. I oxidy zabraňují vzniku kvalitního svaru proto se to brousí, ale většinou chce obrousit dál protože si to natáhne nečistotu z větší vzdálenosti. Hele nebudeme tady to vlákno dál ucpávat. Nechci tady dělat školu sváření takže se držte. Zdar.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 20:13 | Nahoru | #79
JinT> Chápu a rozumím tomu co píšeš,ale když se podíváš na předposlední fotku,kde je vidět že sem to ubrušoval cca 1mm původního materiálu a to se mi nechce věřit že by elox vrstva byla tak hluboká

Naposledy editováno 07.10.2014 20:21:31

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 20:25 | Nahoru | #80
Ok, vyndám motor a pak se ozvu.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 20:37 | Nahoru | #81
Vojcapek> Nej řešení mě půlení zabralo jedno sobotní dopoledne nic složitýho tam nehledej




Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 21:00 | Nahoru | #82
Děkuji za podporu podle mě z fotky praskliny není jasné jak je prasklina daleko od dělící roviny, ale pokud to není dost daleko tak pak může začít sáknout spoj, protože vyhřeješ těsnění přeci jen se bavíme o teplotě tavení Al 720st ovšem oxid Al se taví až při 2050st a hliník dobře vede teplo takže proto se bojím... No uvidíš pokud budeš chtít napiš měj se zdar.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 22:16 | Nahoru | #83

Sonicek píše: Packyn> Já mám v prácí Kemmpy a mám tam jak CO(mig), Tig, a balenou a to s tím, že můžu přehovat proudy Sice jsem to nezkouše, ale ta funkce tam je.


Probůh nemať tady kolemjdoucí
MIG = metal inert gas (pro lehké kovy, plyn se neúčastní chemických reakcí při svařování), MAG = metal active gas - plyn se účastní chemických pochodů při svařování - CO2. směsi.
Použití v přístroji zvaném COčko - koupíš hliníkový drát, ve šlauchu teflonovou hadičku na vedení drátu, vhodná je 4kladka, ve dvoukladce může dojítk deformaci hliníkového drátu a k problémům s podáváním drátu ve špičce (vlastní zkušenost)Není třeba pulzující proud.
Střídavý proud u TIGu - narušuje se vrstva Al2O3 tzv čistící efekt apod.

Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 01:08 | Nahoru | #84
Packyn: jen pockej, prehazu ti kolecka a uz to slozite bude :D :D

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 11:23 | Nahoru | #85
Packyn kdyz uz to mas rozlozene nenafotil by si mi co je za tou prepazkou kterou mam prasklou? Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 11:27 | Nahoru | #86

Packyn píše: novej> Prace je to pekna,ale na 4 fotce sou prave videt ty male pory u kterych to prave ma tendenci praskat.Ja si akorat dovaril drzak stupacky,tak az budu doma dam foto pri prubehu opravy,kde budou videt prave vady tohohle materialu.



Pory se ti dělají od začátku sváření, umění je, je vyhnat až tam kde případná propust oleje nehrozí. Každopádně je možno ty pory "zatlouct". tady nejde o vzhled ale o funkčnost bo ty kartery stojí 25 kolíků. Navíc pod tím ložiskem je tlakovej kanálek k mazání řetězovýho kolečka, když se to stalo stříkal olej 2,5 m daleko, takže tady to musí být stopro.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 12:13 | Nahoru | #87
novej> Ja vim pory se delaji a taky to u nich rado praska.Proto sem ten drzak varil krizem ikdyz by se to nemelo jak psal JinT.Byl to muj pokus jestli to vydrzi.Pravda ze se daji i zaklepat,ale to delam u forem co sou pul metru siroky :D u karteru bych to neriskoval.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 12:17 | Nahoru | #88
Vojcapek> To sem rozebiral pred rokem kuli tobe to specialne rozkladat nechci

2 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 15:13 | Nahoru | #89
Pokud chcete radit tak raďte dobře.
Póry opravdu vzniknout můžou tak se odvrtaj a zavaří těstě. Nějaký zaťukání to tady ani neinzeruj to je fušeřina. Prostě pór je vada svaru nepřípustná od určité velikosti. Pokud je slitina varná (nemá v sobě jak jsem psal třeba zinek, měď atd...) tak svár musí těsnit a pokud netěsní tak je člověk na špatném místě. Já taky neradím jak se má nastavit podvozek nebo ladit motor.... Tak pokud si nejste jistý proč tak to tam nepište.



(reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 16:07 | Nahoru | #90
JinT> Hezká práce nicméně s tim s čim dělam AlMg4,5Mn vysmahnu taky slušný svar,ale když mi někdo přinese právě nějakou slitinu neznámého původu,což v 80% je tak se pory dělají.






Naposledy editováno 08.10.2014 16:08:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 3 Dnes v 21:03 jandaxx
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 Dnes v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist