Téma: První moto ZR7 - fin. náročnost?
 
4.10.2014 v 18:38
Zdravím všechny,

jsem tady nový, takže abych se představil: 25 let, 192cm/96 kg bez zkušeností na silničním motu. Příští rok na jaře si plánuji dát dáreček a koupit si první silniční motorku. Dle témat tady pročtených to zatím vypadá na Kawasaki ZR7/ZR7S. Cenový limit na pořízení motorky bude cca do 50 000 kč. Řidičák budu rovněž zajišťovat až na jaře. K těm zkušenostem, jezdil jsem během střední školy tady po okolí na Yamaze XT600 rok cca 1990. Bylo to ale moto bez papírů, tz. jen polňačky anebo po hřebenech beskyd.

Vás se chci zeptat, kterou moto byste mi doporučili na základě mých fyzických parametrů a účelu používání.

Motorka bude používána na dojíždění do práce. Do práce to mám 70 km denně celkem. Během víkendů to vidím na výlety kolem komína a jednou za sezonu na cca 5-7 denní moto-dovolenou ( Alpy, Balkán?, Norsko? ). Jinak nepotřebuji žádnou střelbu, spíše preferuji rozumné finanční náklady jak na pořízení, tak na provoz.

Kromě výběru moto mě zajímá ještě jedna věc. Jaké jsou další náklady na to stát se motorkářem? Kolik to celkem stojí ( oblečení, počáteční servis moto, průběžný servis, pojistka, gumy ). Vím, že koupí moto to zdaleka nekončí.

Děkuji za rady do začátku a třeba někdy někam vyjedeme :).

R.
Předchozí
1 2
Následující

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:05 | Nahoru | #1
Protože jsem před pár dny také koupil - a víceméně ve stejné cenové hladině - tak můžu napsat, jak to vyšlo mě.

Výběr motorky - je potřeba toho objet víc, takže počítej třeba litr až dva na benzín.
Měl jsem (snad, klepu na dřevo, vše se zdá ok) štěstí a nemusel jsem dělat po nákupu žádnej servis, řetězovka nová, olej má pár tisíc, ale třeba gumy to na novou sezonu chtít bude.
Pak pojistka - cca 2tis, pak evidenčka, přihlášení - nějakých 800CZK.
Pak hadry - někdo možná měl štěstí, ale mě se nepovedlo nacpat do žádný dvoudílky z inzerátů v dojezdové vzdálenosti, takže jsem se sakumprdum oblíknul v kamenný prodejně, což mělo ale dvě výhody. Fakt věděli, jak co má sedět, co se povolí, atd. a pomohli dobře vybrat a v tuhle dobu už začínají výprodeje a tak jsem koupil za rozumné peníze (tzn. komboška 10k, boty 3k, rukavice 2k) a helmu jsem chtěl 100% novou, HJC IS17 - 6kCZK.

Takže tak

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:10 | Nahoru | #2
U téhle motorky není v podstatě nic extra navíc pokud jde o servis..relativně spolehlivá občas jí tečou přední vidle ale to u všech ale protože už má UPS-tak přetěsnění vyjde zhruba kolem 1800kč obě strany i s výměnou oleje.
Bacha na převodovku ta musí chodit perfektně a vyřadit na neutrál se musí dát jak z jedničky tak ze dvojky pokud to z jedné nepůjde bude asi ohnutá vydlička v převodovce-dost na to trpěli.Tam je pak oprava kolem 8 tis.kč za základ každá další součástka cenu navýší.

E:Aha tak pardon Omyl myslel jsem, že je řeč o ZX7R- má chyba tak nic

Naposledy editováno 05.10.2014 22:39:08

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:11 | Nahoru | #3
Ahoj, oblečení, asi bych šel do textilu a počítej, Kalhoty 5000,- bunda 5000,- helma 5000,- boty 5000,-. Do toho se v pohodě vejdeš a když pohledáš tak naprosto v pohodě. Zkrátka 20 000,- na oblíknutí v pohodě. Já jezdím v oblečení MBW, už sem i spadl a spokojenost. Třeba: Bunda MBW Lanta za 3000
Kalhoty MBW jdou spojit s tou bundou za 3000
Belík za 3500
Boty za 2500
Sme na 12000,- a zbyde na rukavice, kuklu, jegory, nákrčník a co já vím co ještě.

Naposledy editováno 04.10.2014 19:13:24

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:12 | Nahoru | #4
Ahoj.Zrovna ZR7 bych viděl jako dobrou volbu.Je to celkem nenáročná a spolehlivá motorka.Trochu mám obavy z pohodlí,při tvé výšce-to musí poradit někdo jiný...
ZR7 má snad nejrozšířenější rozměr pneumatik, takže není problém sehnat popřípadě i slušné jeté kousky a i nové nejsou z nejdražších...Olej s filtrem si vyměníš sám.Jinak seřízení karburátorů a ventilů...
Dále: - Povinné ručení,
- přihlášení-převod mota,
- přilba,rukavice,bunda a pevný boty(aspoň tak na začátek.
Pak kalhoty,nákrčník,kukla do helmy,funkční podvlíkačky,páteřák?) ,
- brašny,příp.kufry na dovolenou,tankvak,motoválec apod.,
- padací rámy,
- další spousta "nezbytností", jako jsou navigace s držákem-instalace zásuvky 12V,kamera na motorku atd....

Ono fakt záleží, jak moc "žereš" bezpečnost a jak moc jsi ochoten(schopen)do motorky investovat ...

Jinak je to fakt drahej koníček!!!Fakt!

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:16 | Nahoru | #5

kutilsro píše: U téhle motorky není v podstatě nic extra navíc pokud jde o servis..relativně spolehlivá občas jí tečou přední vidle ale to u všech ale protože už má UPS-tak přetěsnění vyjde zhruba kolem 1800kč obě strany i s výměnou oleje.
Bacha na převodovku ta musí chodit perfektně a vyřadit na neutrál se musí dát jak z jedničky tak ze dvojky pokud to z jedné nepůjde bude asi ohnutá vydlička v převodovce-dost na to trpěli.Tam je pak oprava kolem 8 tis.kč za základ každá další součástka cenu navýší.



ZR7 nemá UPS! Má klasickou vidlici...Ale to je celkem fuk,jenom to vyjde levněji..

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:16 | Nahoru | #6
no víceméně se s tím výše dá souhlasit, ještě nějaký to funkční prádlo, nákrčník, třeba tankbágl na nádrž.

Sadu gum počítej kolem 5tis, pak si při výběru moto okoukni ceny spotřebáku(desky, olej, řetězová sada, filtry...)
No upřímně, je to nákladnej koníček.

Motorku si musíš osedět a ošahat, takhle těžko poradit.

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:18 | Nahoru | #7
jo a obrácený vidle jsou USD, jen tak pro pořádek
a zr7 má fakt normální

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:34 | Nahoru | #8
Nechces spise cestovni enduro? Pro velke postavy vhodnejsi nez maly nahac. Treba Transalp 650.

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 19:34 | Nahoru | #9
Zr7 se dá při troše štěstí pořídit pěkná i kolem 40000kč.Jinak motorka je to v celku držák,není nijak vyšponovaná výkonem tudíž i motor bude mít mnohem delší životnost než třeba SS..Dá se říct že to je vcelku hodná motorka a na začátek podle mě super

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 20:03 | Nahoru | #10
díky za tolik odpovědí, úplně koukám, jak se tu to rozjelo...upřímně jste mě moc nepotěšili :) donedávna jsem byl vedle z nákladů na auto a tohle vypadá jako další level ...

K výběru motorky - pokud je nějaká motorka, která je vyloženě dělaná na vyšší postavy, sem s ní :) jen ty cestovní endura už jsou až moc "umírněné" na můj vkus...takže spíš naháč / polokapota... vyloženě sportovní asi na moji postavu nebude a nejspíše bych si netroufal ji sedlat...

Oblečení bych řešil do začátku jen bundou, kalhotama, botama, rukavice a helmou...vidím to na textil, uvažoval jsem o kombinaci textil/kůže bunda + kevlarové rifle z důvodu dojíždění do práce, ať nevypadám, jak kdybych jel z okruhu :)

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 20:04 | Nahoru | #11
Když sem jezdil na japoncich a benzin stal o 10kc min tak mne sezóna stala cca 60-65t.Kč.benzi,gumy,olej atd.Je to opravdu drahá sranda,ale ty zážitky...Raději nepocitat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 20:08 | Nahoru | #12

Ladakada píše: Když sem jezdil na japoncich a benzin stal o 10kc min tak mne sezóna stala cca 60-65t.Kč.benzi,gumy,olej atd.Je to opravdu drahá sranda,ale ty zážitky...Raději nepocitat



To jsi mel ale sakra velkej najezd ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 20:19 | Nahoru | #13

SirIndy píše: To jsi mel ale sakra velkej najezd ne?


taky se mi zda, když vezmu v potaz že na er5 jsem dělal velkej servis za 10K a s měsičnim najezdem 2 tisice km jsem za sezonu dal dohromady s tim servisem 18K

Jinak k tematu.
ZR7 jsem taky teď koupil, spotřebák je levnej, motorka spolehlivá. Zas nadruhou stranu bych to možna na dojíždění do práce/školy asi neviděl, v tom byla lepší er5. ZR7 ma strašně kratky interval výměny oleje (6 tisic km) a to pokud fakt jezdíš ujedeš ani ne za pulku sezony.
Posed to má velkej a je to docela těžky oproti nějakymu menšimu naháči.
Si to spíš projeď, schválně zkus třeba projet er5 a zr7, zjistíš jestli ti bude sedět malá hbitější motorka nebo něco rychlejšího/většího

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 20:48 | Nahoru | #14
Ahoj.
První krok je udělat řidičák.
Sehnat slušnou moto výbavu.Záleží jak jsi náročný a kolik do toho chceš dát.Dá se sehnat ve výprodeji.Ale obecně,čím víc do toho dáš,tím to bude lepší.
Sehnat slušnou motorku.To už je větší problém.Ale tak třeba budeš mít štěstí.Pokud i po pořízení moto výbavy(15-20 tisíc)plánuješ do pořízení samotné motorky dát 50 000 jak si psal.Není to moc,ale tak to se už dá sehnat.
Plánuješ jezdit každý den do práce.No za špatného počasí to není na motorce nic příjemného.No uvidíš a zkusíš.
Čím víc budeš jezdit,tím víc tě to bude stát.Benzín.Předepsaný a náhodný servis...Je to drahý koníček.
Ale na druhou stranu.Pokud budeš mít motorku jen jako "nedělní" záležitost k odreagování.A na motorce si uděláš sem tam nějaký výlet.Nebude to zas tolik stát.
Takhle jsem to měl například já.
Po pořízení motorky jsem udělal počáteční servis.Brzdová kapalina,karburátory,ventily,celková kontrola......celkem 2900.Každý rok jaře olej a filtr 1500.Předepsaný servis podle manuálu v mém případě po ujetí 12000 km(najel jsem ročně tak 1500-2000 km takže si představíš do servisu jednou za xlet)
Od Dubna do Října jednou za týden čtrnáct dní a pokud počasí,práce rodina dovolí tak výlet.Benzín za 500 + nějaký oběd,vstupy...
Jo a za čtyři roky provozu jsem kupoval zadní gumu za 2400.Přední je ještě dobrá.
Takže také se dá za levno.....ikdyž rád bych měl více času...
Držím ti palce,ať se ti splní tvoje sny.A hlavně šťastný návrat domů.

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 20:57 | Nahoru | #15

StrejdaMortymer píše: ZR7 ma strašně kratky interval výměny oleje (6 tisic km)


ER5 má interval výměny oleje 6000km, výměny olejového filtru 12000Km,alespoň rok 2003. To jen pro upřesnění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 21:01 | Nahoru | #16

StrejdaMortymer píše: taky se mi zda, když vezmu v potaz že na er5 jsem dělal velkej servis za 10K a s měsičnim najezdem 2 tisice km jsem za sezonu dal dohromady s tim servisem 18K

Jinak k tematu.
ZR7 jsem taky teď koupil, spotřebák je levnej, motorka spolehlivá. Zas nadruhou stranu bych to možna na dojíždění do práce/školy asi neviděl, v tom byla lepší er5. ZR7 ma strašně kratky interval výměny oleje (6 tisic km) a to pokud fakt jezdíš ujedeš ani ne za pulku sezony.
Posed to má velkej a je to docela těžky oproti nějakymu menšimu naháči.
Si to spíš projeď, schválně zkus třeba projet er5 a zr7, zjistíš jestli ti bude sedět malá hbitější motorka nebo něco rychlejšího/většího



Olej je prkotina kterou si za par korun vymeni sam. Jedine vetsi naklady jsou u podobnych motorek benzin a pneu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 22:30 | Nahoru | #17
SirIndy> Ale furt nechapu kde vzal, že dal za sezonu 65 klacků... to jedině že by měl denní najezd kilo ne? To snad ani neni možny tolik peněz projet za sezonu

Jinak u moji er5 byl servisni interval dle manualu 8 tisic (rok 96 twister)

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 22:38 | Nahoru | #18

StrejdaMortymer píše: SirIndy> Ale furt nechapu kde vzal, že dal za sezonu 65 klacků... to jedině že by měl denní najezd kilo ne? To snad ani neni možny tolik peněz projet za sezonu

Jinak u moji er5 byl servisni interval dle manualu 8 tisic (rok 96 twister)



Jednu sezonu jsem podobnou castku projel (spis proservisoval) - ale vetsina toho spadla do endura, ne do silnice.

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 23:05 | Nahoru | #19
...

Naposledy editováno 05.10.2014 09:42:37

První moto ZR7 - fin. náročnost?

4.10.2014 v 23:58 | Nahoru | #20
..mladej ji kupoval předloni ještě jako student, letos jsme ji dávali dohromady, tak co si pamatuji z nákladů:
pořízení 41000
páčky 600
repase předních brzd (pumpy i brzdičů) 1500
seřízení ventilů svépomocí
zadní pneu 3000
zadní kotouč 2600
serízení podtlaků za flašku
pancéřové hadice 2400
řetězová sada 2500
olej 900
filtry 800

veškeré práce doma, tedy zadarmo...





Naposledy editováno 05.10.2014 00:00:36

První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 08:28 | Nahoru | #21
jo ZR 7 je snad poslední klasickej motocykl co se prodával, to má myslim i šroubky na ventilech jestli se nepletu.

e: tak nemá

Naposledy editováno 05.10.2014 08:35:04

První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 09:30 | Nahoru | #22
70 km každý den je hodně a tak musíš se poohlídnout na motku co by žrala kolem 4L/100km. Jestli si myslíš, že motorka má menší náklady než auto, tak kup nějakýho maxiskutra, třeba hondu pcx 150.

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 12:10 | Nahoru | #23
Při běžném nájezdu 20-25tkm to máme 2-3 sady gum ,řetěz,2*olej,filtry,brzdy,benzin.....

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 12:40 | Nahoru | #24

Ladakada píše: Při běžném nájezdu 20-25tkm to máme 2-3 sady gum ,řetěz,2*olej,filtry,brzdy,benzin.....



20000km na VTR 1000 F:

2 sady gum: 14000,-
retezovka: 4500,- (a mela by vydrzet dele nez 20000km)
2 * olej a filtr: 2000,-
2 * predni desticky: 2500,-
povinne ruceni: 1500,-
serizeni ventilu a karbecu, svicky, vzduchovy filtr, loziska kol: 4500,-
benzin: 50000,- (7l/100km, 36Kc/l)

celkem: 79000,-

Naposledy editováno 05.10.2014 12:47:10

První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 14:31 | Nahoru | #25
Konečně někdo kdo umí napsat pořádně dotaz . Jinak přeji hodně zdaru při výběru motky a vítej

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 19:59 | Nahoru | #26
Stručně a jasně o provozu motorky - komplet se vším (pojistka, spotřebák, servis, benzín) počítej cca 4-6Kč za každej najetej kilometr

E: Základní výbava do začátku (textilní hadry, boty, helma, rukavice) se dá pořídit do cca 10 000Kč, ale samozřejmě to jde taky několikanásobně dráž - jde jen o to, kolik do toho jsi ochoten investovat

Naposledy editováno 05.10.2014 20:01:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 20:01 | Nahoru | #27

sharkis píše: Stručně a jasně - komplet se vším (pojistka, spotřebák, servis, benzín) počítej cca 4-6Kč za každej najetej kilometr



Kdyz u zrave VTR mam ty 4Kč/km tak se ZR7 by se měl dostat tak na 3Kč/km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 20:08 | Nahoru | #28

SirIndy píše: Kdyz u zrave VTR mam ty 4Kč/km tak se ZR7 by se měl dostat tak na 3Kč/km.



By mě zajímalo jak to děláš - nevěřím tomu, že se na těch 4Kč udržíš z dlouhodobého hlediska Já třeba na svém nežravém eFku (5l/100km) jsem taky někde kolem těch 4Kč/km - i když u mě je to asi i tím, že si celkem potrpím na servisní intervaly a taky tím, že toho ročně tolik nenajezdím (čímž se mi náklady uměle zvětšují)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 20:18 | Nahoru | #29

sharkis píše: By mě zajímalo jak to děláš - nevěřím tomu, že se na těch 4Kč udržíš z dlouhodobého hlediska Já třeba na svém nežravém eFku (5l/100km) jsem taky někde kolem těch 4Kč/km - i když u mě je to asi i tím, že si celkem potrpím na servisní intervaly a taky tím, že toho ročně tolik nenajezdím (čímž se mi náklady uměle zvětšují)...



Mam na ni najeto asi 35000km, to uz je docela dlouhodobe ne? Vsechno kupuji co nejvyhodneji na internetu a VTR ma dlouhe intervaly 12000km, ktere radeji trochu zkracuji. Jedine co nedodrzuji je frekvence vymeny svicek - jsou tam predepsany iridiove a pritom se maji menit kazdych 12000km - to mi prijde jako blbost, iridiove by mely naopak vydrzet dele. Na jakych jezdis gumach? Jestli na sportovnich tak to bude tim, ja jezdim sportovne/cestovni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 21:24 | Nahoru | #30
SirIndy> U mě je to asi daný i tím, že každej rok něco málo dolaďuju, ač to jsou spíš drobnosti, kde za práci nechám cca 2000Kč ročně (a pevně doufám, že to brzo doladím komplet vše) Jezdím Dunlop Sportmax Roadsmart, což je sportovně/cestovní 2směsovka (nájezd nevím, teď jsem po 9000km měnil, ale při koupi mašiny už byly ojeté), ale tím, že najedu max 4-5k km za rok, tak se mi do toho samozřejmě daleko víc promítá povinný ručení a olej+filtr, který měním vždy na jaře (+-2500Kč při nájezdu 5000km už je samo o sobě 0,50Kč/km)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist