dělám si teď řidičák na moto bez omezení a mám trochu pochybnosti o zkoušce, učitel mi vyčítá, že moc křečovitě držím řidítka (už se to zlepšuje) a že budu mít problém s inspektorem, když mi bude chtít "pomoct" (???) při řízení a někam mě nasměrovat, nepřetlačí mě a bude se se mnou o řidítka bít (a kvuli toho pry pojedem kajsik do řitě :D )... což totálně nechápu, já když vidím, že mi ta motorka z ničeho nic chce jinam jet (protože učitel v zadu to někam tlačí), tak prostě nevím že to dělá on a začnu do těch řidítek instinktivně tlačit ať to udržím ve směru, do toho musím sledovat provoz, všechno je nové atp. Nedovedu si představit, že mi tohle udělá komisař při zkoušce a nechápu jak vůbec může, chápete to? jako fakt se mi nedaří být na pozici napůl řidiče většinou taková situace vznikne z nedorozumění.
Už tu dávno měla být ta jízda na motorce bez učitele (a komisaře) jako na západě, mluvilo se o tom už v roce 2011. To by mi nejvíc vyhovovalo.
Jinak dost mi chybí cvičiště, abych si mohl mezi kuželkama pořádně ošahat, jak se ta motorka vlastně chová, pořádně otestovat brždění atd. -- tepre na dnešní 4. jízdě jsem zjistil, že zadní brzda zabírá až nezvykle dole, čímž vzniklo strašné brždění přední brzdou; učím se to v provozu a podle mě to křečovité řízení je způsobené tím, že jsem si plně nevyzkoušel, jak se ta motorka vlastně chová.
Jinak učitel je super; až na to chybějící cvičiště.
Naposledy editováno 02.10.2014 22:38:38
Já to měl podobně, měl jsem pocit, že už víceméně umím jezdit až nějak při poslední jízdě, ale pak s komisařem jsem to už celkem zvládal.
Pokud budeš mít pocit, že potřebuješ víc trénovat, tak si zaplať víc jízd. Ale zatím se nenervuj, uvidíš.
2 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole
Sakra asi se něco změnilo, když jsem dělal papíry na fichtla, tak jsem jezdil asi hodinu nejdřív mezi kuželama, byla tam i otočka do protisměru. Pak na velkou první jízda bylo cvičiště se značkama, nejdřív jsem se musel rozjet a dát kolo s instruktorem, pak jsem asi tu hodinu jezdil sám, až pak do provozu... myslel jsem si, že je to povinný, to koukám, že ne. No ale je to už 16let (od velký moto)
Naposledy editováno 02.10.2014 08:45:04
Spíše mám špatnou zkušenost, když jsem první jízdu jel s nějakým z jiné autoškoly na nějaké 250 a tem mi nadával, že kde jsem to viděl jezdit 2 prsty na brzdě, 2 na spojce že mám vždy celou dobu držet řídítka...
ty cviciste jsou obecne problem a pokud autoskola nema trenazer ( jako ze na moto trnazeru se ridit motorku stejne nenaucis) tak musi mit vhodne cviciste. A konkretne v Ostrave jsou minimalne dve pekna cviciste je a par autoskol tam co vim s motorkama jezdi.
Naposledy editováno 02.10.2014 09:24:51
Torquis> jak pisu vyse pokud neni trenazer tak cviciste stale povinne je ale jsou autoskoly co to maj jen na papire chce to vybirat.
Ale vesměs jse svých řídítek jen přidržoval,čekal na mé chyby,reakce.
Jde hlavně o to jak zvládáš dopravní předpisy během jízdy, ten cit na motorce jse moc za těch pár jízd nenaučíš, to komisař Ví a proto mi i nějaké chyby odpustil....ale asi i záleži koho chytněš v jaké náladě atd.
U které motoškoly to děláš?
2 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole
Ale instruktor by ti do toho neměl vůbec zasahovat, on je jenom "pozorovatel", a jestli pojedeš blbě tak, že ti do toho zasáhnout musí, tak bych ti ten řidičák nedal, seš pak jelito
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole
kratasroman píše: No jo, nesmíš držet řidítka jak prase kost. Řidítek se máš jen přidržovat a né se jich držet, ale to chce cvik, jezdit a jezdit. Pak přijdeš na to, že motorku ovládáš tělem a zatáčíš nákloněním, nikoliv řidítkama. Věc druhá při ježdění na motorce zahoď pudy sebezáchovy, jinak tě to položí. Buď uvolněný, drž řidítka zlehka, tak motorka jede sama, jen si ji lehce přihneš, tam kam chceš zatočit.
Tak motorka se řídí HLAVNĚ řidítky - tzv. kontra řízení.
Už se to tady probíralo 1000x.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole
kratasroman píše: No jo, nesmíš držet řidítka jak prase kost. Řidítek se máš jen přidržovat a né se jich držet, ale to chce cvik, jezdit a jezdit. Pak přijdeš na to, že motorku ovládáš tělem a zatáčíš nákloněním, nikoliv řidítkama. Věc druhá při ježdění na motorce zahoď pudy sebezáchovy, jinak tě to položí. Buď uvolněný, drž řidítka zlehka, tak motorka jede sama, jen si ji lehce přihneš, tam kam chceš zatočit.
Ale instruktor by ti do toho neměl vůbec zasahovat, on je jenom "pozorovatel", a jestli pojedeš blbě tak, že ti do toho zasáhnout musí, tak bych ti ten řidičák nedal, seš pak jelito
rada nad zlato Proč se prát s instruktorem o řidítka, kdy se vlastně stačí naklonit?
VladaM píše: Tak motorka se řídí HLAVNĚ řidítky - tzv. kontra řízení.
Už se to tady probíralo 1000x.
Jo, jenže právě proto, že se řidítkama řídí, má člověk sedět na prdeli, držení těla držet hlavně zády a řidítka v klidu jen zlehka přidržovat a pracovat s nimi když je třeba, ne je svírat křečovitě, mít na nich veškerou váhu nebo se snad o ně opírat jak o madlo v šalině...
Když řídí dva je to na hovno vždycky, já měl za sebou tehdy klučinu 40kg i s botama a i tak jsem ho prostě nesnesl, ihned první jízdu jsme si naštěstí ujasnili, že se s tím poperu sám, budu si kroužit kolečka na cvičáku a jak si zvyknu na mašinu solo, tak teprv pojedem ve dvou a to už jsem věděl co čekat.
Jinak dřív také nejezdili inspektoři, bo by se na to sednou báli ale často nějaký instruktor, který mohl zkoušet nebo si jezdili z jiných autoškol navzájem. Celkově to bylo docela v pohodě tenhle přístup, hlavně teď nestresuj s technikou a věnuj se dopravě kolem sebe, značení, přednostem.
dave-lister píše: Zkusil bych se s nima dohodnout aby se jízda se zkušebním komisařem nejela. Já jí nejel nikdy, papíry na motorku jsem dělal dvakrát. Všechny jízdy v autoškole jsou naprd když musí sebou člověk táhnout stokilovýho učitele. Taky jsem to neměl rád, udělal jsem v rámci výcviku jen jednu nebo dvě jízdy. Při zkouškách se za mě zaručil instruktor z autoškoly a jen jsem dělal testy.
Ježiš co bych za to dal, kdybych to mohl jet třeba sám a on by na mě koukal od někud jinud Předpokládám, že to už ale nejde :-/ V mém případě je to z A1 na A2 Kdyby to šlo, vůbec bych se nezlobil
1 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole
kubacech píše: rada nad zlato Proč se prát s instruktorem o řidítka, kdy se vlastně stačí naklonit?
Jak na čem naklonit Já to dělal na ploché 190 zadní gumě než jsem to dostal trochu do náklonu bylo po zatáčce
E: ale raději to ukončeme, než se to zase zvrhne v hádku, jestli tomu více rozumí Keith Code(nově s Abájou) nebo Pepa Sršeň
Naposledy editováno 02.10.2014 17:03:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole
Mircez píše: Zadní brzdu ani nepouživej, zbytečnost a kor v autoškole.
Tvl co to je zase za moudra? To myslis vazne?
Jízdy a závěrečné testy na Jawa 350, učitel za mnou a furt kádroval, že mám jet ve svém pruhu vpravo. Odpovídám, že bych radši jel uprostřed svého pruhu, že jedu stejně rychle jako auta a že tak mám alespoň možnost vyhnout se vlevo i vpravo, nehledě na bordel u krajích vozovky. byl jsem odkázán na silniční zákon a tak jsem celé jízdy projezdil vpravo.
Na závrečkách umřela naše Jawa a protože tam byla i jiná autoškola, půjčil nám jejich Jawu. Rozjedu se jedu vprav ve svém pruhu. Ale zdálo se mi,že motorka táhne mírně doleva. Nechal jsem ji jet kam pojede a ono to uprostřed pruhu přestalo. Komisař mi to asi instinktivně tahal doleva. Taky chtěl jezdit uprostřed.
Naposledy editováno 05.10.2014 15:02:50
1 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole
Naposledy editováno 10.10.2014 10:34:26