pokud někdo řešil podobnou záležitost a podělí se se zkušenostmi, děkuji mu předem.
Synovi bude v dubnu 15 let a já s ním řeším,
1) jestli si udělat papíry hned na AM,
2) nebo počkat do 16 a udělat A1.
skútr 50 ccm nemáme a pořizovat ho se mi moc nechce, navíc bych ho taky chtěl využít, ale určitě bych chtěl aspoň 125 ccm. Na ten by musel ale rok počkat, jenže na druhou stranu rok na 50 by se mu z hlediska praxe určitě hodil.
Řeším to vlastně ze dvou hledisek - autoškola, případně pozdější rozšíření, a investice do stroje...
Tak by mě zajímalo, jak jste to doma rozlouskli vy
a ještě maličkost - papíry může dělat i před 15 narozeninami, ale v den zkoušek už musí mít 15?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) synovi bude 15 let...
PetrL3 píše: Aha. Tak něco co splńuje tyhle nový pravidla, no.
Simson je od 16-ti od roku 2001.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) synovi bude 15 let...
dave-lister píše: Simson je od 16-ti od roku 2001.
Neber to "nový" doslova. Vím, že změna byla někdy kolem roku 2000, jen sem myslel, že 50ka byla přístupná i nadále od 15ti.
PetrL3 píše: Aha. Tak něco co splńuje tyhle nový pravidla, no.
Babetu :) nic nestojí, nesežere ho ani v benálu, ani v dílech. No a praxi v řazení získá v autoškole, kterou si za rok zopákne (pokud píšeš o AM, dá se z toho soudit, že chce jezdit hned... a rodiče má viditelně ochotné :))).
Navíc, pokud se ti ta babča nevysere (prakticky může jen na volnoběžce a rozběhové spojce), tak ji užiješ i po městě/za město. Je to vděčný stroj, prakticky nesmrtelný.
No a nebo Betku 50 a za rok kitnout na 80/90/125.
Pár plusů, který mu to dalo:
+zdokonalil se v celkovém ovládání, zejména v řazení
+při pomalejší jízdě se líp orientoval v dopravě
+najel od autoškoly do přestupu na 125 cca 3500km
+nevypadá zas tak špatně
+minimální údržba
+dá se jezdit i na horších (až téměř polních cestách)
+jede to i 80km/h
+vcelku dobrá cena pořízení
Pár mínusů:
-povedlo se mu v létě, když nám chtěl při dovče stačit uštvat motor (novej motor s prací
vyšel na 6000,-Kč), naštěstí se kupodivu Robbyk vešel do kufru Fábie
-do kopce to chce zvolna, jinak trpí motor
-uzké gumy, horší do zatáček
Prostě ideální motorka pro začátek, za rok si rozšířil papíry na 125 (A1), tak zdědil po mamině CBRko na něm vydržel 2 roky a najel cca 8000km. V 18-ti si udělal papíry na auto a doplňkovou zkoušku na A2 a v současnosti prohání Suzuki GS500
Za mě doporučuji jít cestou této evoluce, páč je to jen jednou v životě a zkušenosti a pokora k dopravě mu neuškodí.
P.S.: Starší syn začal až v 18-ti rovnou s autem a moto A2 (Kawasaki 250r ) a musím upřímně říct, že je to znát, páč mu chybí právě ta pokora a respekt.
pokud počítáš, kolik bude stát autoškola, motorka a celej začátek, tak je to jenom nepatrnej zlomeček toho, kolik do takovýho koníčku nacpe peněz v budoucnu. Ať si udělá papíry hned a jezdí co nejdříve, když je možnost
Z vlastních zkušeností:
Pokud už to nevydrží a chce jezdit,tak 50ccm,ale už se blíží zima, stejně by moc nenajezdil. Na 50cc se dobře získávají zkušenosti z provozu a celkovýho ovládání motorky. Já mám problém s blbcema spolužákama, co se mi vysmívají že mám jen 50cc, zatímco oni čerstvý 125cc.Moje výhoda =zkušenosti.
Ale bych si počkal Pozdravuj synátora
Nehledě na to že nějakou 125 bych mohl pořídít hned a než si udělá papíry, mohl bych ji pořádně odzkoušet aniž by mě do toho kecal
(papíry by dělal až na jaře, 15 mu bude v dubnu)
Ja taky cekal do 16 na A1. Uz pred 15ti jsem jezdil na (tatove :D) Jawe Mosquito - sice 50ccm, ale frcela 80 (a hlavne je mela v technicaku..) tak by mi papiry AM akorat tak vzali :D. Jezdil jsem s tim teda akorat obcasne vecerni projizdky po blizkem okoli, ale na zahnani svrbeni dlani staciolo :D.
Naposledy editováno 11.09.2014 18:34:24