Téma: Rumunsko - aneb překvapení

5.9.2014 v 14:55
Ahoj

Řada z vás tam už byla:

... ano je to Fagarašská magistrála, kterou jsem měl možnost projet tam a zpět, TransAlpina byla zavřená. ... a asi bych na ní nejel.

Rumunsko jsme s kamarádem Vlastou projeli křížem krážem. Samozřejmě jsme byli i ve Svaté Heleně (bydleli jsme hned u té první hospody - u Kučerů).

Zážitků je samozřejmě hodně a také, ujeli jsme 3307 km, projeli jsme Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Slovinsko a samozřejmě Rakousko.

Znovu se potvrdilo, že osobní zkušenost je pro poznání dané země to nejlepší. Po projetí Rumunska jsem musel změnit řadů svých předsudků a minulých né příliš dobrých poznatků (byl jsem v Rumunsku už před 30-ti léty).

Fagaraš je tak trochu převlečené Stelvio, na stelviu ale není tak široká nabídka uzeného masa, které nabízí místní bačové na Fagaraši .

Také mě tato cesta upevnila v přesvědčení, že pokud budu někdy příště pořizovat motorku, tak to bude nějaké cestovní enduro. Pro Rumunsko naprosto nezbytná věc, pokud tedy nejedete po nové dálnici do Aradu, která je naprosto bez chyby = super (... a bez poplatků pro motorky).

Na magistrále bylo hodně motorkářů, vše z ciziny. Pro Rumuny ještě zřejmě nejsou tak motorky dostupné, byť ojetin aut z Německa je tom hodně motorek ale ne.

Na závěr:
Jedna praktická rada - ubytování se najde všude, v Rumunsku jsme narazili na penziony, kde se ceny pohybovaly max 15-17,-EUR za osobu a noc včetně snídaně. Ve svaté Heleně se všude platí 350,-Kč a to včetně snídaně a večeře.

...OM

Naposledy editováno 05.09.2014 14:57:35

5.9.2014 v 15:05 | Nahoru | #1
A nezbytné je to enduro k čemu? V průměru jsou tam teď silnice v lepším stavu než u nás, protože jsou novější. A to rozhodně nemluvím o dálnici. Těch pár rozbitých úseků se dá projet bez újmy i na hardtailu.

5.9.2014 v 15:10 | Nahoru | #2
Ještě dodatek. Transalpina (jižní část) je naprostá jezdecká extáze, takže škoda že vám to nevyšlo. Příště nevynechat.

5.9.2014 v 15:20 | Nahoru | #3
V Rumunsku na podobne trase jsem byl minuly tyden, Cenduro netreba, silnice lepsi jak v CR (krome par useku u Dunaje) zpatky jsme jeli prek Ukrajinu. V primem srovnani vam teprve dojde, ze Rumunsko je na tom velice dobre a na kazdem kroku jsou videt prachy z EU. Po prejeti na Ukrajinu vas teprve ceka ten spravnej stredovek

5.9.2014 v 15:23 | Nahoru | #4

Prvni foto je par km od Heleny, druhe cestou podel Dunaje

5.9.2014 v 15:24 | Nahoru | #5
Rumunsko je super a když někdo říká že se tam krade apod.tak si může být jist, že u nás se krade snad ještě víc,ale to už je asi normální standard a nikoho to nepřekvapuje Neví o čem mluví a vše zná jen z doslechu."Jedna paní povídala" Každému bych doporučil navštívit tuto zem, aby mohl posoudit co je realita.Krásná příroda musí zaujmout snad každého Motorku nepotřebuješ zrovna cenduro,pokud nechceš vyloženě nějaký off po kopcích a pohybuješ se po silnicích II.tř.Hodně se tam za poslední roky cesty opravily a jak píšeTom-K mnohé jsou v lepším stavu jako u nás.

5.9.2014 v 15:27 | Nahoru | #6
No... Nam v Sibiu na namesti motorky ocesali.

5.9.2014 v 15:31 | Nahoru | #7
Tom-K: Aplina je extáze možná na vršku, ale ze severní strany je příšerná. Každých cca 80m příčně rozkopaná - nutnost přejíždět jedničkou.

5.9.2014 v 15:56 | Nahoru | #8
k cemu enduro si mekkej..jinak ja transalpinu minul blbosti diky nepodrobne mape v navigaci a spatnemu nastudovani,holt jsem nevedel kde je a brzo odbocil...tak holt si ji snad nekdy dam priste. z fotek to musi stat za to

5.9.2014 v 16:14 | Nahoru | #9
RUMUNSKO je super, už bych jel klidně na cestaku...

5.9.2014 v 16:29 | Nahoru | #10
Byl jsem tam s přítelkou před 14 dny, já na Africe, ona na Transalpu, sice jsme měli jen týden dovolenou (Faaras, veselý hřbitov, průjezd některýma národníma parkama, ale už po cestě zpět jsme říkali, že se brzo vrátíme, NÁDHERNÁ země a hlavně příroda
spaní v kempech - 20-25 lei/noc za oba, jedna noc v penzionu 100 lei/noc za oba, jedna v hotelu 100 lei/noc za oba.

Naposledy editováno 05.09.2014 16:31:38

5.9.2014 v 16:30 | Nahoru | #11
1. enduro je zbytecny...resp zdaleka neni nutne
2. ubytko bezne do 10E se snidani - 15je dost drahy a za 17 si koupis pul autobusu krasavic a jednu krávu ...tedy pokud nejste fajnšmekři a nenutili jste si každý svůj pokoj

některý silnice seuper poježdění, některý o něco horší a pár se chce vyhnout

Naposledy editováno 05.09.2014 16:32:17

5.9.2014 v 16:34 | Nahoru | #12
Enduro do rumunska blbost jsou tam lepší cesty jak unas tudíž jestli někam enduro tak do čech

5.9.2014 v 17:22 | Nahoru | #13
Letos Fagaraš

Ani v Turecku není potřeba cenduro.
Jenom nevím, kam chodíte na ty ceny.

5.9.2014 v 17:45 | Nahoru | #14
Fagaras, meli jsme luxusní počasí

Naposledy editováno 05.09.2014 17:45:58

5.9.2014 v 20:12 | Nahoru | #15

5.9.2014 v 21:01 | Nahoru | #16
[quote=dva_hrnce]28.8. taky luxus počasí, těšil jsem se že si to dám 20.9. na moto, ale RU mě teda na první dojem dost zklamalo, až skoro nasralo, tak nevim...

Kuwa nekaž to těm, co tam ještě nebyli(třeba já)

5.9.2014 v 22:23 | Nahoru | #17
já se vrátil před 14 dny - aaa asi bych jel znovu. Cestopis hííír: ODKAZ - psáno vcelku odlehčenouo formou

5.9.2014 v 23:14 | Nahoru | #18
Begy> Krásný cestopis !
Alpinu jsme jeli 2x,z toho jednou zrána,to byli osli ještě ospalí.
Ostatní cvaky tady

Naposledy editováno 05.09.2014 23:35:47

6.9.2014 v 06:51 | Nahoru | #19
pokud se jede po hlavních, cenduro netřeba. ale ve 2009 byl třeba gernik dostupný jen po šotolinách/polňačkách a tam bych fjr netahal

6.9.2014 v 10:18 | Nahoru | #20
Do Gerniku je šotolina pořád. Byli jsem v Rumunsu letos a paráda. Spaní na divoko, i v penzionech (10 euro bez jídla), problémy s nenechavcema žádné. Že si vynechal transalpinu je podle mě velká škoda, za mě určitě lepší, než fagaraš.
Enduro na Rumunsko asi netřeba, ale tam, kde tahali mě, jsem měl problémy i s Transalpem na Metzelerech

15.10.2014 v 15:40 | Nahoru | #21
Ahoj

Najeli jsme v Rumunsku hodně stovek kilometrů a pokud tvrdím, že je třeba mít enduro, tak vím, proč to tvrdím. FJR má podvozek cca 10 cm od povrchu. Pokud se někomu líbí polní cesty a umí s motorkou těžkou přes 400 Kg (plně naložené FJR)za deště takové cesty jet, tak je opravdu velký b---c. Víc se asi k tomu nedá, co dovětit

... OM

15.10.2014 v 16:34 | Nahoru | #22

OldMan píše: Ahoj

... OM

Zeptej se Siskina jak místní na endurech čuměli když jsem v sandálech a tričku, driftem hnal FJR po šotolině a jen si ťukali prstem na čelo kroutili hlavou a říkali něco o bláznech.

Naposledy editováno 15.10.2014 16:36:26

16.10.2014 v 08:23 | Nahoru | #23
Cesty jsou v Rumunsku všelijaké. Jak na cesťáka, tak na enduro, tak na krosku. Je jen o tom kam se vydáš, tak je zbytečné se dohadovat. Jinak všeobecně ve srovnání s Ukrajinou jsou cesty mnohem lepší.
Tady je video z letošního Rumunska, Moldávie a Ukrajiny. Vše jeto na Suzuki SV celkem bez problému, ovšem enduro by bylo pohodlnější.

16.10.2014 v 09:42 | Nahoru | #24
enduro netřeba, letos jsem to zvládl na tom svém odrážedle, někdy dostalo trochu pokouřit, ale jinak supr, zážitky supr

16.10.2014 v 11:48 | Nahoru | #25
Někdo potřebuje drapák někdo pořádnou lepivku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rumunsko - aneb překvapení

23.11.2014 v 18:37 | Nahoru | #26
fidlimydli> Opravdu povedené videjko

23.11.2014 v 22:14 | Nahoru | #27
tom.h> Dík, v sekci cestopisy Ti k tomu vyšel i můj cestopis Karpatami na moto i žebřiňáku. Druhý díl bude v PO.

2.12.2014 v 17:44 | Nahoru | #28
...není třeba endura, dobrá motorka se nikde neztratí