nevyndal jsem klíčky ze zapalování a zcela si na Blackovi vybil baterku, podle voltmetru měla asi 5V připojil jsem ji k inteligentní nabíječce z Lidlu, ale ta mrcha tu baterku nechce nabít a myslí si že je to 6V baterie která je buď plná a nebo nabíjení vůbec nezačne. Zjistil jsem že ta nabíječka je teda dost na hovno, když se s ní nedají nabát vybité baterie
Chtěl bych poprosit o doporučení nějaké nabíječky, která bude schopná nabíjet 6V i 12 baterie, pro auta i pro motorky a HLAVNĚ i ty úplně vyšťavené.
Uvažoval jsem nad nějakou optimate, ale bojím se aby nebyla podobně inteligentní jako ta moje z Lidlu.
Naposledy editováno 04.09.2014 07:29:56
Jde o to ze chvilicku nez to vyhodnoti pousti do baterky proud.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou nabíječku na zcela vybitou baterii??
Ja nabijim vse tou modelarskou, jde tim nabit temer vse a i zcela vybite aku - ale je potreba u toho premyslet a treba na ozivovani te olovene pouzit spravnej rezim - tam pouzivam napr rezim na Nicd clanky - ten udrzuje konstantni proud - tzn nastavim treba 0,5A a pockam az to vyleze na naky rozumny napeti ala 12v a pak to hodim na rezim na pb baterky...
jen připojit cca 2 m dráty na jinou baterii, u kývačky stačí napojit
na houkačky a za chvíli odjedu. Dá se to i ihned nastartovat .
Pomohl jsem tak jednomu na cestě.
Navíc kývačky se dají přepnout na dynamo a potom stačí lehce roztlačit a jedeš.
dává 12V DC, 0,46 A a na probuzení baterky je v pohodě. navíc malá, takže nepřekáží.
dá se koupit kolem 250,- i adaptér s nastavitelným napětím .
Lídl rozpoznal 6V, super. Tak jsem hold vzal adaptér co dává 12V (jistě doma najdeš-tiskárna,repráky, wifirouter apod) a hold jsem to pomalu asi půldne tlačil 12V/1A než dle měřáku to bylo cca 9V, pak se lídl chytla a den to dobíjela.
Pravda že já mám 21Ah baterku, tak to dobít je docela náročné, když finální proud není lineární a dobíjí se to pomalu (režim motorka)
Je vhodné mít nějakou obyč, nabíječku alá trafo. Ale zase 12V adaptér najdeš všude. Snad to baterka zvládla, nebyl to pulsní zdroj, ale klasické trafo k mikrobrusce
assassin píše: Xtas: ty chytry modelarsky nabijecky uz se daji poridit pomerne levne a i ve verzi na 220v .... Drahy jsou specialty (vic kanalu na nabijeni nekolika baliku LiPol, velky proudy)
Ja nabijim vse tou modelarskou, jde tim nabit temer vse a i zcela vybite aku - ale je potreba u toho premyslet a treba na ozivovani te olovene pouzit spravnej rezim - tam pouzivam napr rezim na Nicd clanky - ten udrzuje konstantni proud - tzn nastavim treba 0,5A a pockam az to vyleze na naky rozumny napeti ala 12v a pak to hodim na rezim na pb baterky...
věřím - nejsem modelář tak se v tomhle moc nevyznám, jen jsem si pár let zpátky koupil nějaký autíčko Traxxas a tohle bylo nejlevnější co to umělo nabíjet.
Byl jsem skoro v šoku co všechno ta nabíječka uměla, manuál k tomu byl jak na raketoplán
http://www.optimate....bijecky/accumate.htm
má 6 i 12V, který si prostě přepneš a o víc se nestaráš. Nabije i do mrtě vybitou baterku do auta. Fakt supr
Naposledy editováno 04.09.2014 12:45:14
2 reakcí na tento příspěvek Jakou nabíječku na zcela vybitou baterii??
Firecracker píše: Hele díky všem tu starou nabíječku má táta co bydlí pár kilaku vedle, já ale řeším jakou koupit nabíječku abych to mohl vyřešit svými silami, chci prostě nějakou moderní nabíječku co zvládne i vystavené baterie
Nemáš auto a 2 kusy drátu? Poradili ti tady dobře - stačí nastartovat a projet se, nebo oživit baterku z druhé baterky a pak nabíjet čímkoli...
Firecracker píše: v obchodě mě doporučili toto
koupil jsem si tuhle. Udajne umi nabit i aku, ktere ma 2V. To jsem sice nevyzkousel, ale uz jsem ji vyzkousel na 45Ah aku z tatova auta, kdyz nechal rozsvicena svetla. Aku mel 1.5V, nechal jsem ho vzpamatovat a za hodinu mel 4V. Pak jsem ho dal na nabijecku a za par hodin bylo nabito.3 reakcí na tento příspěvek Jakou nabíječku na zcela vybitou baterii??
Pirecek píše: Zůstal jsem totiž stát na cestě, nakonec jsem to vyřešil tak, že pro mě přijel kámoš s vozíkem. Ale teď si plánuji koupit kabely do motorky, kdyby se to náhodou někdy opakovalo, takže tomu nic neudělám jo? A proč jsou některé startovací kabely 200A jiné 400A a další 600? V čem je konkrétně rozdíl?
Radeji si ty kabely vyrob. Na tech kupovanych je vic izolantu nez medi. Vyhodou pro tebe bude usetrene misto a zarucena kvalita.
Ale na moto ty z pumpy stačí.
Akorát nevím kde bych je vozil, serou mě.i v autě.
To je lepší snad někomu pak zavolat, jestli pro tebe jede s vozíkem, tak ho může nechat doma a vzít jen ty kabely
Nebo zkusit starou dobrou variantu někoho stopnout, spousta lidí je ochotných a pomohou. A kabely má v kufru snad každej zkusenej řidič...
Mě baterka nechala stát možná jednou, za nějakých 20 let a 200tis.km v jedny stopě.. vozit kabely na moto je blbost..
www.autolamp.cz/kleste-bateriove-100a-cerne-_11736
akorát to není na moto kam dát leda že by se jezdilo za sajdou.
400A startovací kabely na auto jsem si udělal z 20mm2 svářečského kabelu. Stačilo by 16mm2 ale udělal jsem si je dvakrát delší, abych nemusel složitě šíbovat auta k sobě. Smotané jsou stejně velké jako ty obchoďákové, protože mají asi jen 1mm silnou izolaci (což na 12V bohatě stačí), ale jsou asi 10x tolik těžké.
Na motorku ti stačí 4mm2 kabely, pokud budou do 2m. Startovací proud je obvykle 70A až 100A. S malýma kleštěma to do motorky někam nacpeš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cbr 1100xx chcípá Honda CBR 1100XX Blackbird | rockyslav | 12 | Včera v 20:21 TomasRA |
Neví někdo co to je Honda CBR 1100XX Blackbird | Samotář99 | 21 | 30.8.2024 v 16:23 granylator |
Odvzdušnění brzd cbr 1100xx, dual-c... Honda CBR 1100XX Blackbird | Danhavelka | 2 | 5.7.2024 v 07:03 Samotář99 |
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird | Samotář99 | 10 | 12.6.2024 v 19:54 Samotář99 |
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird | lucipuk1 | 7 | 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1 |