globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vibrace variátoru -zadní řemenice
21.8.2014 v 23:19
Zravim všechny majitele Satelisu 125,mám ho cca měsíc,najeto údajně 13t.km,r.v.07,bez kompr..Mám problém s vibracemi v oblasti variátoru.Na volnoběh jen přede jak kotě,při rozjezdu je vše OK,dokud se nerozjedu cca na 30km a nepřidám na plno a jde poslechový, dunivý zvuk z krytu variátoru.Vše jsem rozebral,vyčistil,dal nové válečky Malossi do vari TGB orig.gr 9,5g,vodítka,orig.řemen Peugeot,patřičné podložky pod řemenici,nebot řemen s jednou 0,4mm si škrtal o volnoběžku pastorku starteru,nikde nic nedře,jinou kladku mezi řemenice.Vše jsem dával postupně,abych eliminoval púvod problému.Jediné co jsem nerozebral je zadní řemenice,momentálně vyrábím stahovák a překontroluji uložení a drážky.Jinak jsem totálně v koncích a prosím tímto o rozumnou radu zkušenější,předem děkuji Clio.

2 reakcí na tento příspěvek Vibrace variátoru -zadní řemenice

22.8.2014 v 09:15 | Nahoru | #1
----- asi si prohlídni lažiska na zadní - spojkové hřídeli. To máš tak, když si koupíš jetou šunku, možná jetou bez oleje v zadním převodu.
----------------------------------------------------
Tady si na fóru "dospěláckých, zkušených motoristú", kteří skútristy moc neuznávají. Takže se zařaď. A piš na skútr-fórum. Taky mám skútra Piaggio X9 a ten měl vzadu asi nalitej rybí tuk. Ale už je OK. Nedám na něj dopustit. Jozef*

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

23.8.2014 v 22:12 | Nahoru | #2
horár> Děkuji za radu,ložiska jsou OK,zadní řemenice taky a olej jsem dával nový a převodovku jsem měl rozebranou a je taky OK.Jinak jde o radu s tech.problémem,který může potkat i lepší stroje a každý nějak začínal,někdo s novým a jiný s ojetinou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

7.10.2014 v 03:29 | Nahoru | #3

horár píše:
----------------------------------------------------
Tady si na fóru "dospěláckých, zkušených motoristú", kteří skútristy moc neuznávají. Takže se zařaď. A piš na skútr-fórum. Taky mám skútra Piaggio X9 a ten měl vzadu asi nalitej rybí tuk. Ale už je OK. Nedám na něj dopustit. Jozef*



TO:Horár - TO NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ!!! Tak poslouchej ty "dospěláckej motorkáři" Clio je tu naprosto přesně, se podívej v jaké jsi sekci!! Tak se ty sám zařaď a nikoho nevyhánej!!

To:Clio- Jak jsi dopadl s těmi vybracemi? Mam ten samý problém oběví se vibrace těsně před rozepnutím spojky ale takové že to rozebírá skůtr.. Všechny ložiska ok, variátor ok, spojka ok.. Ani mechanik na to nedoešel čím to je..
Poradíš?
DJcz

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace variátoru -zadní řemenice

7.10.2014 v 15:17 | Nahoru | #4
těžko říct, by chtělo aspoň slyšet, co vůle v uložení ložiska deklu? Co to je vůbec za motor? Plastovej dekl nebo hliník? 13tis to by mohla být ještě původní přední pneu, nebo čerstvě druhá....

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace variátoru -zadní řemenice

7.10.2014 v 20:15 | Nahoru | #5
Čau, nepáči sa mi veta, "patričné podložky pod remenicu", nestrkaj tam veci, čo tam nemajú byť, pozri si manuál, čo tam má byť namontované tak ti nepomôžem na dialku, ale v tvojej činnosti tuším nejakú zradu. Ono aj tie valčeky sa menia s kontrastnou pružinou. Choď na scootland tam to máš popísané pekne o opravách a o variátoroch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

10.10.2014 v 10:06 | Nahoru | #6
No hlavně by jsi se měl podívat na spojku.Teď jsem měnil na Majdě a byla to totálka.Se vůbec divím,že jsem s ní po koupi dojel.Taky to tak nějak řachtalo.
No a jinak to je docela málo km na věk.Jestli si nerozebíral spojku,tak vřele doporučuju.Jestli se ti při skutru postaveným na hlavním stojanu a motoru běžícím na volnoběh protáčí zadní kolo,tak jsou akorát tři varianty.Vyšší volnoběh,ale předpokládám,že je to v cajku.Druhá špatný pružiny na spojce.Ne kontrastní.Ty,co držejí pakny spojky.A poslední je zadní převodovka.Chce to zkusit jaký jsou vůle na osách,jestli není vyběhaný uložení variátoru.V principu nejsou nikde žádný vůle.

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

20.10.2014 v 23:29 | Nahoru | #7
zdeny65> Ahoj všem,dlouho jsem se neozval,omlouvám se všem co chtějí rozumně poradit.Takže dál jsem pokračoval tak,že jsem koupil komplet novou spojku s košem,dal nové ložisko do řemenice,samozřejmě obě,včetně ložiska ve víku,které je alu.Dál jsem našel volné ložisko v alu rameni za výfukem-také je nové.Zmizely jiné pazvuky,ale ten hlavní,při přidání plynu zůstal a mění se v rezonanční.Po konzultaci se servisem v Brně,který je pravděpodobně jediným dovozcem orig.dílú a serv. peug. mi jejich mechanik poradil říznout výfuk a prohlídnout,tento rok 06-08,než začaly montovat nerez výfuky,tak praskaly sváry na přepážkách.Je mi jen divné,že ten pazvuk není při volnoběhu,nebo při 8000ot.na stojanu a je znatelný jen při zatížení,při přidání plynu na plno, zhruba od 40km/hod,při ubrání se ztiší.Nemá to absolutně vliv na max rychlost cca110km/hod,ani nevybruje celý stroj.Logicky se posouvám k tomu,že tento pazvuk má spojitost se sáním a výfukem.Jenže filtr-airbox le nerozebratelný,je to svařený plast,což také není až tak problém.Výfuk také dokážu znovu zavřít.Jinak jak zde psal KROKOŠ,tak podložky ,mezi polořemenice vari se dávají,aby regulovaly minimální a maximální posun řemene po dráze a úbytkem řemene se odejímají pro optimální průběh dráhy.Satelis má nad vari.pastorek starteru o který ten nový řemen škrtal.

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

20.10.2014 v 23:44 | Nahoru | #8
neznamyScooterD> Zdravim,vybrace nejdou do řízení a nemají vliv na jízdu,jen to rezonuje pří jízdě až do helmy.Motor je Peugeot.Pneu OK.

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

20.10.2014 v 23:49 | Nahoru | #9
DJcz> Zdravim,děkuji za podporu,také jsem vymněnil všechna dostupná ložiska a nic se nezměnilo,viz moje odpověď.Jakmile někam pokročím,rád se podělím o řešení.Clio

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace variátoru -zadní řemenice

21.10.2014 v 14:29 | Nahoru | #10
obávám se že to bude přirozený zvuk motoru. Teď tu mám kousek s propálenou přepážkou a znát to je hned....

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

21.10.2014 v 21:44 | Nahoru | #11
neznamyScooterD> Zdravim,dnes jsem výfuk říznul a jedna přepážka se volně posouvala na trubkách,tak jsem to vše přivařil a doladil ostatní sváry,které jsou tak chabé,jak kdyby jim docházel drát v CO.Zítra dobalím vatu a celé to zavřu a stříknu.Pak uvidím,už teď se modlim aby to bylo OK,pak dam vědět jak to dopadlo.

Vibrace variátoru -zadní řemenice

22.10.2014 v 07:05 | Nahoru | #12
Teď si vzpomínám.Na číně mě taky něco furt řachtalo.Byly to nýty,co jima byl přidělanej ozdobnej kryt.Zvuk byl hroznej,jako když se má celej skůtr rozsypat.Po opravě jen krásnej zvuk.Tak myslím,že jsi na to kápnul

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

9.11.2014 v 22:06 | Nahoru | #13
DJcz> Zdravim,tak zatím jsem nepokročil nikam.Výfuk jsem rozebral na prvočinitele,převařil dva uklepané sváry na volné přepážce,dal novou vatu a nastříkal barvou.Jinak to zabalit je docela vopruz.Dál jsem udělal plastové pozdro-místo plechového a podložku pod kontr.pružinu,aby se volněji pootáčela při stlačení,zabrousil obložení spojky se zvonem.Výsledek bohužel nula.Vari je stále původní s nov. válečky a vodítky,bez znatelného opotřebení.Bohužel nemám kde si zapůjčit jiný na zkoušení.Ještě se mi nazdá polořemenice variátoru,je plechová a řemen je na ní opsaný do černá na dvou třetinách horního obvodu a na hodinky to v soustruhu vandruje ve třech desetinách.Stočit ji se soustružník obává na brusku na kulato to taky nepůjde,protože se nedá následně srovnat dosedací plocha na čep vari.Jen pro doplnění,když to natočím bez vari a řemenu,jen s polořemenicí a oddeklované,tak motor má dobrý zvuk.Tak už nevím,jsem v koncích.Nenapadá vás někoho něco rozumného?Předem dík za nějakou radu.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace variátoru -zadní řemenice

10.11.2014 v 17:38 | Nahoru | #14
Čau, do tej spojky čo je vzadu si pozeral? Písal si, že si k tomu vyrábaš prípravok. Skús dať kriedu na remeň, na tie boky remeňu, možno potrebuje sa usadiť. Podložky medzi remenice nedávaj, veď tie sa vyhadzujú, sú to tzv. reštrikcie. Tie remenice sa majú k sebe priblížiť čo najviac a vtedy Ti ide najrýchlejšie. Ale neviem či píšeme o tom istom či nie jeden o koze a druhý o voze . Ťažko to je tak písomne riešiť. Hlavne kukni tie spojky, iné už tam ani nič niet. Držím palce. A možno je to len nejaká hovadina ako píše zdeny65, nejaký blbý kryt.

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

10.11.2014 v 21:52 | Nahoru | #15
krokoš> Zdravim spojka-rozebraná na prvočinitele,odzkoušeny různé pružinky od malosi,jen jiné rozjezdové ot.,ve finále osazená nová origo,včetně koše,vše spasované do sebe-také nepomohlo.Podložky k vari o síle 0,3mm,zde nejsou jako restrikce,viz předchozí články.Třeba to opravdu bude jen nějaká hovadina.Ještě by mně zajímalo jak je to s napínáním rozvodového řetězu,po kolika Km se kontroluje ,napíná,mění?Jinak z airboxu to taky nejde-demontován,nahrazen hadicí s molitanem na prubnutí.Airbox vyčištěn vyfoukáním a vrácen na místo.Zatim dík.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace variátoru -zadní řemenice

11.11.2014 v 07:24 | Nahoru | #16
Tak hnusne hučia skutre, keď ich skúšam točiť na stojane,každý jeden, taký dunivý zvuk, asi nejaké vybrácie, ešte pozri na podvozok, tam sú všelijaké uloženia, či tam nie je niečo zle poskladané, alebo nejaký odlomený držiak plechový, napríklad aj povolená plechová nádrž dobre hrčí. Zlomený držiak výfuku, ale to by si už zistil, ten si mal dole. Šponováky sú rôznej konštrukcie, pružinka tlačná, niektoré majú rotačnú, tvoj som nevidel, musíš pozrieť do manuálu, ale malo by to vydržať, po 13t by som neriešil. Ten zvuk je len pri akcelerácii, alebo aj pri rýchlej jazde? Jaj teraz ma to napadlo, pozri či máš taniere remenice v osi, pevný tanier s kľuky musí ladiť s tanierom na spojke, keď sú mimo os to môže spôsobiť hučanie. Toto si asi nekontroloval? Dufam, že nekecám .

(reakce na) Vibrace variátoru -zadní řemenice

11.11.2014 v 22:36 | Nahoru | #17
krokoš> Ten pazvuk je hlavně při akceleraci,dál i při jízdě,třeba když v 90km/h jen mírně uberu na rukojeti plynu,tak se podstatně sníží,že to skoro neslyším.Po opětovném přidání,pokud je motor v tahu.je to opět slyšet.Na stojanu,jak na volnoběh,tek při max otáčkách je to v pohodě.Řemenice jsou v ose,jinak to osadit ani nejde,všude jsou osazení-dorazová pro montáž.Už se tomu začínám smát,ale nevzdám to,musim to dát.Dělal jsem auta,motory do šroubku na stole a tady se trápim s jednim hrncem.Je jasné,že rozebrání až na základ je to poslední.

Vibrace variátoru -zadní řemenice

12.11.2014 v 12:28 | Nahoru | #18
Remenice v ose v poriadku, ale ja som myslel, aby remeň bol v ose motorky, os remeňa musí byť kolmá na os kľukovky a samozrejme potom bude aj os remeňa no samotný remeň musí byť kolmo na os spojky. Už ma chápeš? Toto to bude naisto, som o tom presvedčený . Toto keď Ti nesedí tak hučí. Pozri sa a napíš. Čau. A spôsobí to aj rýchle opotrebenie remeňa, lebo ho križuje.

Vibrace variátoru -zadní řemenice

12.11.2014 v 21:26 | Nahoru | #19
Ok,až to proměřím ozvu se.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Satelis 125 se dusí Peugeot Satelis 125 Pepik93 2 20.5.2024 v 13:30 ja1
Peugeot Satelis 125 kape olej Peugeot Satelis 125 Pepik93 2 19.5.2024 v 17:59 Pepik93
Výkon alternátoru Peugeot Satelis 125 Kongošt 17 19.11.2023 v 17:06 Kongošt
Peugeot Satelis 125 - nestartuje Peugeot Satelis 125 Kulo842 15 6.10.2023 v 16:37 X-tra-X
Peugeot 125 - nestartuje Peugeot Satelis 125 Kongošt 4 17.4.2023 v 18:58 Kongošt


TOPlist