Téma: Benzín v oleji,modrej kouř z výfuku
15.8.2014 v 13:12
Zdravím,zjistil jsem na své motorce že mám v motoru moc oleje,otevřel jsem otvor pro dolévání a byl hodně cítit benzín,olej byl naředěnej. Následovalo vypuštění oleje,test palivového kohoutu,v poloze ON a RES jedna kapka za 5 minut,rozebral jsem ho,vyčistil a už neteče nic při vypnutém motoru,takže v pořádku. Poté jsem vytáhnul vzduchový filtr a zjistil že levý karburátor je zaplavený benzínem,takže jsem vyčistil plovákové komory,bylo tam hodně nečistot,motorka před tím asi rok stála,vše jsem vyčistil,prohlédl jehlové ventily u plováku,žádné známky opotřebení,vše vyčištěno,složeno.Karburátor už se nezaplavuje. Den jsem nechal vykapat olej,vyměnil filtr a nalil nový olej. Po nastartování 5 minut vše v pořádku a pak začal motor modře kouřit a nechce se mu do otáček,moc jsem to nezkoušel,vypnul jsem ho.Mám podezření že větší množství benzínu bylo ve válci u karburátoru kterej protíkal a tím tlakem se tam něco podělalo a teď to pálí olej. Prosím o radu než to začnu rozebírat co se tam mohlo stát nebo nesetkal se s tím někdo? Předem děkuji Honza
1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji,modrej kouř z výfuku
Teď už bude asi pozdě radit,pokud byl benzín ve válci. Chtělo to bez svíčky ručně protočit a pak tam dát kapku oleje, protočit a pak startovat.
takhle sem kdysi nastartoval zrx11, cca po mesici stani na policajtoj sem dosel, zacal starovat,, dvakrat,trikrat se "starter" seknul, pak to chytlo, hulenice maximalni, tak sem to chcip - a vypustil sem cca 5litru "oleje" - proste protejkal kohout skrz sani airbox sel benzin pres saci ventily do hlavy nad pisty, pak okolo kruhu do oleje..
..vymenil sem oilfiltr, sundal nadrz, vypucoval kohout, pak sem pridal jeste jeden on/off kohout-pod hlavni vedeni, dal novej olej a zkusil to nahodit
..mel sem strach z ohnutejch ventilu-pac kapalinu nestlacis/byla nejmin nad jednim pistem na levej strane/ jak to stalo na policajtoj-ale motorka sla ok, hulila cca 10km, pak klid, od tej doby odjeto dost /25kkm?/
..u tebe, jestli dlouho stala na policajtoj, zaplavena benzinem shora,, tak ze by bylo shnily gufero saciho ventilu vlevo?? proto zere olej a huli?...nebo to jen poradne projet a vypalit..
..vymenil sem oilfiltr, sundal nadrz, vypucoval kohout, pak sem pridal jeste jeden on/off kohout-pod hlavni vedeni, dal novej olej a zkusil to nahodit
..mel sem strach z ohnutejch ventilu-pac kapalinu nestlacis/byla nejmin nad jednim pistem na levej strane/ jak to stalo na policajtoj-ale motorka sla ok, hulila cca 10km, pak klid, od tej doby odjeto dost /25kkm?/
..u tebe, jestli dlouho stala na policajtoj, zaplavena benzinem shora,, tak ze by bylo shnily gufero saciho ventilu vlevo?? proto zere olej a huli?...nebo to jen poradne projet a vypalit..
No, já osobně bych spíš sázel na problém s tím jedním karburátorem - podle mě je to moc bohaté - to spíš, než že to najednou z ničeho nic začalo žrát takhle brutálně olej...koukni ještě jednou na ty karburátory (vyčistit, seřidit atd.) než budeš rozdělávat celý motor...a proměřil bych pro jistotu i kompresní tlaky...jinak jestli ten kohout jednou protékal, pochybuju, že pouhé rozmontování, vyčištění a smontování to protékání vyřeší...za nějakou dobu to ten kohout podělá znovu (koupě opravné sady by v tomto případě byla na místě)...
Jinak jestli to žere olej snad poznáš ne? - mastná svíčka zahnojená od napáleného karbonu, a kdyby si s tím chvíli jezdil, tak se ti ten olej bude samozřejmě i ztrácet...
Že by benzín sezřal gufera na ventilech? To se mi moc nezdá...může být, že třeba vytvrdly a pouští olej, ale takhle brutálně a motor ti nebude držet volnoběh?, to se mi prostě nezdá...
Jestli to na ten olej s benzínem nejelo, tak pochybuju, že by to nějak poškodilo kruhy - to je hloupost...dříve by se ti ten motor přidřel na klice a pak na vačkách, než že by se ti vydřely válce (kruhy pouštěly olej)...
Jinak jestli to žere olej snad poznáš ne? - mastná svíčka zahnojená od napáleného karbonu, a kdyby si s tím chvíli jezdil, tak se ti ten olej bude samozřejmě i ztrácet...
Že by benzín sezřal gufera na ventilech? To se mi moc nezdá...může být, že třeba vytvrdly a pouští olej, ale takhle brutálně a motor ti nebude držet volnoběh?, to se mi prostě nezdá...
Jestli to na ten olej s benzínem nejelo, tak pochybuju, že by to nějak poškodilo kruhy - to je hloupost...dříve by se ti ten motor přidřel na klice a pak na vačkách, než že by se ti vydřely válce (kruhy pouštěly olej)...
N16> Než to začneš rozebírat, tak zkus ještě nastartovat a nechat zahřát, protože pokud ti tak tekl benzín, tak ti prostě mohl vyplavit olej a protéct do výfuku. A jak se ti to začalo zahřívat, tak se ti může jen pálit právě ten olej ve výfuku.. Nebo zkus sundat výfuk, jestli z něho něco nepoteče.. Na obou GPZetách jsem toto řešil několikrát.
Chlapi moc díky za rady,ještě řeknu že motorka dlouho stála,před týdnem jsem ji doskládal,dostala novou chladící kapalinu,svíčky,olej,filtr vzduch+olej,šlapala jako hodinky,startuje i teď na otočení startéru,v motoru nic nemlátí,ale dva dny zpátky jsem přišel do garáže,než jsem ji nastartoval tak se dívám kolik je oleje v okénku a to bylo plné i po naklonění na stranu,předtím ve vodorovné poloze byl olej do 3/4 tak jsem odšrouboval zátku na dolívání a smrad benzínu tak jsem to vypustil i z oil filtru a dohromady mi vyteklo 3,6L směsi oleje a benzínu,takže motor ůplně plnej nebyl. Olej jsem vyměnil a když jsem dal ruku do airboxu tak pravej karbec suchej a v levým stál benzín tak jsem řešil palivový kohout,ten jsem napřed vyzkoušel,jak jsem psal 1kapka za 5 minut ale i tak jsem ho rozdělal a podtlaková membrána uvnitř je neporušená,byl na ní jen bordel z nádrže,po vyčištěni v poloze ON a RES už ani kapka a v poloze PRI (pro zaplavení karburátoru normálně teče (takže kohout OK) a dál jsem šel po karburátoru (plovákové komory a jehlové ventilky u plováků,tam byly taky nečistoty,vše jsem asi způsobil přepnutím na Rezervu poprvé co motorku mám a vletěl tam bordel z nádrže,protože se motorka lakovala a byla celá rozebraná,sice jsem tu nádrž před montáží několikrát vypláchl benzínem ale asi málo,rezavá uvnitř není. Dál jsem napustil nový olej,filtr a nastartoval,opět chytla během sekundy ,běží pěkně,vše ok a po asi 4minutách zahřátí začla kouřit modře,mám na 90% za to že ten benzín vypláchl olej a natekl do výfuku jak píše kolega a proto se začne vypalovat po zahřátí,teď když to nastartuju tak zase 4-5 minut vše ok a pak se začne čmoudit jak z udírny Takže zatím moc díky všem za rady,ještě se mrknu na svíčky ty jsou týden staré jak vypadají a asi to zkusím někde pořádně vypálit a pak napíšu jak to dopadlo
1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji,modrej kouř z výfuku
..pridavny filtry na hadicich sou dle me zbytecny, japonci maj v nadrzi uz dany jemny filtry na vedeni benzinu ke karbci,, akorat obcas vypustim komory karbcu, jinak filtrovani neresim..
..poradne to vypal,, beztak byl jen nateklej bordel v levym koleni vejfuku..
..poradne to vypal,, beztak byl jen nateklej bordel v levym koleni vejfuku..
georgiss> Ano filtry v nádrži jsou ale kdyžjsem přepnul na rezervu tak jsem našel v plovákových komorách hroznej bordel a kousky barvy jak se motorka stříkala i když jsem nádrž před montáží několikrát vypláchl,jinak motorka už nekouří,po vypálení všechno OK,jen teď chci ještě sadu na repasi palivového kohoutu a mám velkej problém ji sehnat. Jedna mi přišla za cca 800kč na ER-5 z wemoto.cz a nepasuje tak budu posílat zpátky a snad někde seženu
Kdyby někdo chtěl na ER-5 repasovat kohout, tak na některé modely sada opravdu nepasuje a pokud má někdo rozměry jak posílal N16, tak mu bude sedět sada pro repasi FCK-30 pro Yamaha XV 750 Virago 94-97. Ty mají sice kohout přímo namontovaný na nádží (bude vám přebývat jedno oválné těsnění), ale zbytek sedí. Dá se to taky poznat podle toho, že v sadě je ta divná kulatá věc s pěti dírama :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |