globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prasklý přítlačný kotouč
Zdravím, při montáži nové spojky,došlo k poškození přítlačného kotouče viz. foto. Posléze jsem zjistil, že nové pružiny mají o 1 závit víc než ty staré, mohlo to mít vliv na poškození?? Při demontáži jsem si žádné praskliny nevšimnul. Kde mohla nastat chyba u tak banální operace jako je výměna spojky??










Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 10:58 | Nahoru | #1
mohly být delší ale i tvrdší...

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:07 | Nahoru | #2
wormi: Díky za reakci, jsou o 1 závit delší a prej jsou o 15% tvrdší než ty origo z výroby

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:17 | Nahoru | #3
Tomu nevěřím že by o něco tvrdší pružiny zvládly udělat tohle Pokud jsi v pohodě vymáčkl spojku tak to nemůže být pružinama.... Jak ti to prasklo? Až za jízdy nebo hned po montáži?

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:23 | Nahoru | #4
Taky se mi to nezdaá na pružiny ... nasadil sem lamely a plechy, našruboval přítlačák a při kontrole dotažení šroubů sem objevil prasklinu, no tak sem to zas sundal a nestačil jsem se divit ...

Naposledy editováno 03.08.2014 11:25:41

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:31 | Nahoru | #5
to by musely byt silne pruziny jak prase,navic by jsi pri utahovani mel celkem dost problemu to utahnout.

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:34 | Nahoru | #6
Utahovat to slo v pohode ... nechapu kde se stala chyba

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:37 | Nahoru | #7
a ten pritlacak je novy nebo puvodni,Treba byl bohuzel uz nacnuty a nove pruziny dilo dokonaly

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:38 | Nahoru | #8
Už to muselo být naprasklý, mikrotrhlinka atp...

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:38 | Nahoru | #9
Pritlacak je puvodni, motor by mel mit najeto cca 45 000, de mi hlavne o to esi sem to nejak nemohl dojebat ja, nerad bych aby se situace s druhym pritlacakem opakovala ... na druhou stranu nevim co se da na tak jednoduche zalezitosti pokazit

Naposledy editováno 03.08.2014 11:40:06

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:40 | Nahoru | #10
a ty nove pruziny maji jen o jeden zavit vic a delka neni vetsi nez je predepsana?

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:43 | Nahoru | #11
St02: Maximalni predepsanou delku sem nikde nevycetl, uvadi jen minimalni tak nevim. Maji o jeden zavit vic a jsou delsi, ale rozdil jsem nemeril to bych si ted vymyslel.

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 11:47 | Nahoru | #12
no ja mam predepsanou minimalni i maximalni delku........pak uz jedine ze ti to tam nesedlo a pri utahovani jsi to proste nacal.

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 12:01 | Nahoru | #13
No divam se ted do manualu a je tam napsano Standart 44.7 a Servisni limit 43.4 zkusim to zmerit a uvidim

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 12:05 | Nahoru | #14
nic nenormálního pokud spojkuješ v otáčkách..... skontroluj i trny..protikus.. když to máš rozebraný. i z vnitřní strany..vyndat

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 12:07 | Nahoru | #15
ono tam moc mista navic neni,takze pokud ta pruzina je delsi treba o milimetr,tak tam mohl byt ten problem.To ze ma ta nova pruzina mensi stoupani(je tvrdsi) pri zachovani delky by nemel byt problem-teda pokud to neni nejak prehnane.ta pruzina se tam musi zmacknuta proste vejit.

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 12:10 | Nahoru | #16
Teoreticky by se to mohlo stát,pokud by pružiny byly moc dlouhé.Při vymáčknutí by šly vint na vint a pak už neměly kam uhnout.To se mi ale zdá dost nepravděpodobné pokud se jedná o pružiny přímo na tu motorku.

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 12:13 | Nahoru | #17
Anti: poskozeni sem zjistil ihned po montazi pritlacaku

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 12:54 | Nahoru | #18
No tak sem to zmeril a sem z toho uplne jelen ... stary pruziny maji 45,7 a ty novy maji 48,6 ani jedna hodnota nelezi v rozmezi ktere udava manual

(reakce na) Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 13:03 | Nahoru | #19
4star> Přesně pro to jedině originální díly. V servisu jsme měli jednou 3 pružiny a jen na jedny spojka neklouzala, na originální. Zbytek byla druhovýroba, co si majitel sehnal za "dobrý" peníze

Prasklý přítlačný kotouč

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2014 v 13:22 | Nahoru | #20
Ještě mě napadlo že ti to při montáži nesedlo na ozubení.Pak by se to dalo prorvat přes pružiny zmáčknuté nadoraz.

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 13:35 | Nahoru | #21
Anti: Ale to prece nejde dat spatne na ten unasec nebo jo? Leda ze by se to nejak zkrizilo ale to bych si urcite vsimnul. Kazdopadne pri utahovani tech sroubu to nekladlo nejakej zvlastni odpor

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 13:37 | Nahoru | #22
Jen úvaha,protože při normální manipulaci se tohle nemůže stát.Zůstanem u toho,že to bylo načnuté.

Prasklý přítlačný kotouč

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2014 v 13:39 | Nahoru | #23
pružiny budou ok, taky jsem na bývalou motorku dal silnější a tužší o cca 15% a nic se nestalo hledal bych chybu v tom kotouči sestavě montáže, pružiny bych vynechal stará pružina je přeci jen unavená a na každé pružině to je pak znát

Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 17:59 | Nahoru | #24
Příčinu tedy neznám, ale podle mě tam muselo dojít ke stažení úplně natvrdo, když ulítly tři dna z pěti a na opačné straně prasklo samotné těleso kotouče. Jestli je to Al slitina, tak to ty šrouby mohly snadno přetlačit.

Prasklý přítlačný kotouč

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2014 v 21:21 | Nahoru | #25
Před několika lety jsem montoval race pružiny, byly delší a tvrdší. Problém ale nebyl.

Jedinaá zrada, která mě napadá, a která se mimochodem stává dost často i v servisech, je špatně nasazená vnější lamela v koši. Musí být oproti ostatním pootočená a patří do krajních plytších děr. Rozdíl je taky v počtu lamel, F-ko má 7ks, FS-ko má 8ks (a taky delší koš). Originál sady od Hondy neexistujou, kupujou se samostatné díly, takže tam problém není - koupíš potřebný počet lamel.
Jinak to je ale u neoriginálů. Jednak dělají všechny lamely stejné, ale taky se může stát, že je sada pro oba modely (F i FS), tedy 8 ks (byl to můj případ - race verze lamel). Pokud to nasadíš do koše modelu F, máš zaděláno na problém. Přítlačák je prostě příliš vysunutý a při utahování ho pružiny protrhnou.
A ještě další zrada - FS má pod samotnýma lamelama (jako první uvnitř koše) speciální kroužky (pomáhají odlepit první lamelu). S modelem F je to ale taky nekompatibilní!!!

Takže bude asi nejlepší popsat detailněji tvůj postup a díly, které jsi nakoupil.

T.

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý přítlačný kotouč

3.8.2014 v 22:01 | Nahoru | #26
Ykslib: Lamel jsem mel 7,ale hned se mi to zdalo nejake divne ze uz se tam ten pritlacak snad ani nevejde a bude moc vysunutej ... Myslis ze spatne nasazena vnejsi lamela by mohla zpusobit muj problem?

Jinak Dily ktere jsem tam daval:

Lamely: www.motech.cz/spojkove-lamely-honda-cbr-600f-01-p-26389.html

Plechy: www.motech.cz/spojkove-plechy-honda-cbr-600-f4i-0106-p-31529.html

Pruziny: www.motech.cz/spojkove-pruziny-honda-cbr-600f-01-p-26862.html

Prasklý přítlačný kotouč

5.8.2014 v 11:01 | Nahoru | #27
Nevěřím, že to je pružinama. Protože by mu to projelo přes všech pět skrz když to mě utažený a ne jen přes tři. Koukni jestli nejsou načatý ty dvě dna co jsou OK. Pokud ne, tak to pružinama není.

Prasklý přítlačný kotouč

5.8.2014 v 19:19 | Nahoru | #28
dost ti řekne i povrch v místě lomu:

1) zoxidovaný zašedlý hliník - vada materiálu a už to bylo načnuté

2) lesklý povrch - prasknutí bezprostředním přepětím

Prasklý přítlačný kotouč

6.8.2014 v 11:37 | Nahoru | #29
Když se mění pružiny, musím si před montážů zkontrolovat, esli mě do daného prostoru vleze + rezerva na vypnutí.
Tak to poměř a uvidíš, kdo co zprasil.
Délka zmáčklé pružiny se kontroluje ve svěráku (bacha, aby ti to nevyliskalo).

(reakce na) Prasklý přítlačný kotouč

11.8.2014 v 16:14 | Nahoru | #30
4star>
Zdar.
Všechno napovídá tomu, že byly špatně seskládané plechy s lamelama. Pokud jsi dával 7 lamel a 6 plechů, mělo by to sedět správně. Myslím, že i pootočení poslední lamely v koši není problém. Pokud jsi ovšem nepootočil místo jedné lamely hned obě 2 poslední lamely. To by byl problém. 2 lamely se do toho plytkého vybrání nevlezou a zůstanou povysunuté - taky se to stává, ve spěchu (i nám - na Intruderu 1400 - neštěstí nic neprasklo, jenom spojka nešla vypnout. Používáme momentový klíč - naštěstí :) )
Další zrada - plechy. Jednou se mi dostala do ruky sada plechů z jiné moto (tuším Honda CBR900 929) - stejné plechy, dokonce šly do koše CBR600, jenomže byly o cca 0,5mm tlustší - taky to nakonec nešlo sešroubovat (to dá rozum, že :).
Taky se může stát (plechy jsou vystřihnuté na lisu), že ostrá hrana z jedné strany brání správnému zasunutí do hliníkové středu, zvlášt když má od původních plechů otlačené hrany. Je třeba je skládat zaoblenou hranou dovnitř. (to samé platí i o lamelách - můžou zůstat vzpříčené v koši - ty ale ostré hrany nemají a jsou ze slitiny hliníku, takže při utahovaní si většinou sednou správně.
Délka pružin je důležitá, ale ne kritická. Náhrady bývají z jiných materiálů, můžou být tedy i delší (ale zase mají tenčí drát), takže výsledné stlačení může souhlasit. Platí to i naopak (kratší ze silnějšího drátu). Podle odkazu to jsou pružiny Vesrah, ale další popis žádný - nevím, s tím nepomůžu. Podle popisu na balení od pružin dohledat, jestli jsou opravdu pro F-ko.

Jinak mám v garáži jeden komplet, nevím v jakém stavu jsou lamely a plechy, ale zbytek byl OK. A je to z F-ka.










Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist