Po seřízení se změnilo následující: Motorka jde na volnoběh plynuleji (můj pocit, nekolísá), v zátahu není poznat vůbec žádný rozdíl (jede pořád stejně dobře), ALE CO SE ZMĚNILO RAPIDNĚ, za studena (třeba když stojí 3 dny) ji musím téměř vždy startovat na autobaterii. Baterie v moto by měla být OK, když k ní přijdu, točí s motorkou dobře, ale motorka nechytne (baterie je stará asi 2 roky). Když to připojím na autobaterii, chytne téměř okamžitě. Po zahřátí motorka chytá téměř bez problémů. Téměř znamená, že než chytne, několikrát se musí "válce okulit". Dřív to ale před seřízením nedělalo. Chytala vždy na první pokus a bylo jedno, jestli je studená, nebo zahřátá. Vždy po zazimování chytla okamžitě.
Říkám si, jestli by to nemohly dělat i ty nové svíčky :/ Spíš to ale typuji na ty ventily. Jenže co s tím? Zpět už to nikdo nedá, protože si nikdo nepamatuje původní vůle. Nyní jsou prý nastavené podle tabulek. A jestli to jsou svíčky, nebo je vážně slabá baterie, která nedodá potřebný proud - nevím :(. MOC VÁS PROSÍM O RADU. DĚKUJU.
Ventily se seřizují na setiny milimetru (u mojí např. sání 0,13 - 0,19mm, výfuk 0,19 - 0,25mm). Provozem se vůle zmenšují, tím jak se ventily zaklepávají do sedel > pokud by se neseřizovaly, mohlo by dojít časem i k "uhoření" kraje ventilu.
Ventily by se mohly též projevit, ale tím způsobem, že motor předtím neměl kompresi, jakou má mít, takže to baterka ještě v pohodě utočila, ale nyní, když je motor správně seřízen, se to už projeví.
Pomohlo by změření baterky zátěžovým voltmetrem, nebo měřením napětí na baterce při zapnutém starteru - to hned prozradí, kterak baterka na tom jest. Ovšem selský rozum - když postačí připojit pomocnou baterku z auta a motor naskočí jedna báseň - jinde, než v baterce chyba být nemůže. Zkusit naplno nabít (AGM, nebo "gelovku" nenabíjet na víc, jak 14.2V) a když to nepomůže, nezbývá, než pořídit novou baterku.
Krom toho, ač to zní na první pohled nelogicky - slabší baterka dokáže i zničit startovací volnoběžku (oprava v ceně zhruba čtyřnásobku ceny baterky).
1 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
A nevíte ještě prosím někdo, jakou životnost by mohla baterka mít? Vím že je to asi u každé jiné a diskutabilní, ale já tam kupuju vše co je dáno výrobcem, tak mě zajímá, jestli je baterka po těch 2 - 3 letech ko. Zdá se mi to docela málo Když jsem ji kupovala, byla nová. Samozřejmě se o baterku starám a na zimu jde do baráku a během zimy oživuji. Nabíječku na gelové baterky mám.
1 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
A ta životnost baterky je dnes opravdu diskutabilní, jsou tam velké rozptyly. Některé vydrží 2 roky, některé 5 let, občas i déle, ale spíš jde v posledních letech kvalita dolů. Klidně po těch Tvých 3 letech už může být v háji. Je třeba změřit zátěžovým voltmetrem, nebo v nouzi multimetrem v okamžiku zapnutí starteru (měření napětí nezatížené baterky nevypoví o jejím stavu nic!!!) a klesne-li napětí pod 11.5V, už to nemusí stačit a takové baterce už raději nevěřit. Sám teď dávám do veterána po deseti letech novou baterku, jelikož už přesně z těchto důvodů, kor po pár týdnech stání, na studený motor nestačí (starter točí dobře, ale na svíčky už to nestačí) - při připojení druhé baterky chytne hned. A to byla tato baterka dvakrát vybita úplně "do mrtva" a ještě se povedlo oživit - tím spíše "zázrak", že vydržela 10 let. A jsem zvědav, jestli i nová tak dlouho vydrží, moc tomu nevěřím.
Kup tam Yuasku, dřív jsem tomu nevěřil, ale jsou prostě lepší...Vartu do motorky už nikdy, zaručeně mi odchází po 2 letech (sulfatují se články)...
P.S. nechceš založit vlákno v Seznamce, zaručeně by to bylo TOP vlákno
Hecht tak nic, ta fotka je ukradená z FB - asi nějaká holandská modelka či co, to je škoda
Naposledy editováno 26.07.2014 19:27:06
1 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
2 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
3 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
1. U R1 RN12 se ventilové vůle zase tak často nerozjíždějí. Nicméně kolísání při volnoběhu by tomu mohlo nasvědčovat. Kolik má motorka najeto??
2.Pokud motor točí, ale motorka za studena nechytne jinak než s externím zdrojem, je vadná baterie.
SuperSic58 píše: Přes autobaterku bych motorku nestartoval. To akorát zkurvíš.
A důvod? Co konkrétního by se mělo "zkurvit"? Starteru a celé motorce je jedno, zda má baterka 12Ah, nebo třeba 100Ah, záleží jen na tom, aby bylo stejné napětí (12V).
3 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
A tím že připojiš jinou baterku, tak to je jasné ze to chytne, když to točí víc
Jak to muze tocit vic, kdyz ma baterka stejny napeti?...Protoze je nova? pak to ale znamena, ze je stara KO, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po seřízení ventilů hůře startuje
Evelyn-Zah píše: Děkuju za rady. Napětí vs. proud = jsem asi o fyzice spala , ale díky.
J.M.K ma pravdu . Jine prispavky (bludy) ani necti...
Toncek píše: Jak to muze tocit vic, kdyz ma baterka stejny napeti?...Protoze je nova? pak to ale znamena, ze je stara KO, ne?
Jenže tady je řeč o tom, jaké napětí baterka bude mít při zapnutí starteru. Stejné je jmenovité napětí baterky, ale přitom bude sakra rozdíl, jestli baterka bude mít při startu 11.5V, nebo 10.5V. Na rychlosti starteru to nemusí být na první pohled znát, ale na svíčky už to stačit nemusí. Znovu opakuju, že toto vše prozradí změření napětí na baterce při zapnutém starteru a hned se bude vědět, kde je chyba. Pak při připojené pomocné baterce (s kterou motor chytne bez problémů) opět provést stejné měření - a napětí na svorkách baterky bude znatelně vyšší, jinak není fyzikálně možné, aby s pomocnou baterkou motor chytil a bez ní ne.
A jak se tu spekuluje nad tím, že se závada projevila až po seřízení motoru, tak znovu opakuji, že správně seřízený motor má nejčkon i vyšší kompresní tlaky a klade tak starteru větší odpor a tím má starter i vyšší příkon - čili toto teprve prozradilo vadnou baterku.
A když už se tu nakousl Ohmův zákon ,tak zde je celkem intuitivní (a trochu vtipné) vysvětlení:
E: Vysvětlení:
Volt = napětí
Amp = proud
Ohm = odpor
Naposledy editováno 28.07.2014 20:51:21
rogyze píše: tazko povedat ale dakde som pocul ze zivotnost baterky je ako u mobilu 2roky,no samozrejme ze dakomu vydrzi v pohode aj 5.
u mna vydrzala jedna 10 minut :D :D :D doniesol mi ju kurier, tak ju doma rozbalujem. Konecne rozbalena, tak idem kuknut ze co je na skatule napisane, dvihnem a baterka zospodu vypadla. Nebola krabica dobre zlozena. Je mozne, ze uz baterka bola padnuta a vlozena do krabice tak naschval aby vypadla. Nastastie mi ju v elite vymenil predajca, mal strach, ze by som u nich ukoncil nakup dielov.
Bola to gelovka, prasknuta a pretlacena na rohu. Sice netiekla, ale casom by zacala
Ja som mal podobny problem na bmw, baterka tesne po zaruke. Motor tocil fajn, ale iskra poslabsia. Dal som teda baterku do skutra a tam si fici nadalej, len je pod sedlom vlozena, nie na origo mieste.
Naposledy editováno 28.07.2014 15:58:35
SuperSic58 píše: Přes autobaterku bych motorku nestartoval. To akorát zkurvíš.
prosim o vysvetlenie preco by sa mala pokazit.
Celej motorke je jedno kolko Ah bude na baterke, ci 10 alebo 100. Kazda el. suciastka si z baterky zoberie len tolko kolko potrebuje energie
1 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po seřízení ventilů hůře startuje
Kazda baterka starnutim zvysuje svoj vnutorny odpor (niektore rychlejsie a niektore pomalsie, vybitie na "0" a nasledna tvorba sulfitov to este urychluje u olovenyhc bat.).
. Cim vyssi je odpor tym, je na nom vyssi ubytok napatia pri rovnakom prude. A cim vyssi je prud odporom tym je na nom vyssi ubytok. A o to sa znizi napatie na svorkach baterky.
Neviem vysvetlovat tak ako J.M.K.
Ale ciselne teoreticky ked mam:
bateria 12V vnutorny odpor 0,01ohm a prud 40A U=IxR 0,4V
U=12-0,4=11,6V
odpor 0,01ohm a prud 80A U=IxR 0,8V
U=12-0,8=11,2V
odpor 0,02ohm a prud 40A U=IxR 0,8V
U=12-0,8=11,2V
odpor 0,03ohm a prud 40A U=IxR 0,8V
U=12-0,8=10,8V
Ale pri malom prude pri merani na prazdno
odpor 0,03ohm a prud 0,5A U=IxR 0,015V
U=12-0,015=11,985V
A když už se tu tato problematika tak rozebírá, mohu dát aktuální příklad z praxe:
Ve veteránu přes deset let sloužil tento 55Ah akumulátor:
Nyní po plném nabití sice jažtakž natočí, ale již po týdnu nečinnosti je výsledek takovýto:
Napětí (v klidu cca 12.3V) již po třívteřinovém "startu" (zátěž 100A) klesne pod 10V a na fotografii je následující pokus (simulace praxe, kdy nenaskočí-li motor na první pokus, skoro každý zkouší znovu startovat již po několika vteřinách) - napětí kleslo až na 9V, tedy již začátek červeného pole. Přitom teprve tehdy se otáčky starteru sníží tak, že je to hned nápadné. Z toho je snad každému jasné, že taková baterka nemá šanci studený motor 1116ccm s kompresí 1:8.8 natočit. Po připojení druhé, dobré baterky (podotýkám, že kvalitními doma dělanými kabely s lankem GYA 35mm2, ne "zrádci v nouzi" z Agipu, kde pod 8mm tlustou izolací se skrývá 2.5mm2 lanko) motor hravě naskočí během pár vteřin.
Je tedy jasné, že akumulátor má už zvýšený vnitřní odpor, ale také už pořádně neudrží kapacitu. Ale byl dobrý, když sloužil ještě 7 let potom, co by vybit úplně "do mrtva" (opomenutí světel na dílně) a oživování trvalo týden. Takový akumulátor nicméně ještě není na vyhození, jen už jej nelze použít jako startovací, ale poslouží třeba k napájení měniče záložního zdroje, nouzového osvětlení apod.
Namontoval jsem nový akumulátor, konstrukčně a vzhledově zcela stejný, jen v černé barvě a pod značkou Elit (řekl bych, že výrobce je stejný, jako u původního červeného) a ten při zkoušce zátěžákem z cca poloviny vybitý dává po 10 vteřinovém "startu" 11.6V a plně nabitý drží při zátěži 11.8V i po dvou dvanáctivteřinových "startech". A v klidu má 12.8V. Logicky tedy taková baterka nebude mít s natočením motoru problém.
Jsem zvědav, jak dlouho v autě vydrží.
Na tomto příkladu z praxe snad všichni pochopí, o čem je řeč a že v případě zde probírané motorky půjde o tentýž problém.
kecy typu "baterku to určitě nebude...mě vydržela 122 let"...neber vůbec jako relevantní.
Jestliže to na svojí baterku studený točí a nechytá...a po připojení externího zdroje to chytne dobře - je to "měkkostí" baterky jako zdroje.
Ty "odtrhy" na jiskřišti svíček co J.M.K. zmiňoval můžou hrát taky roli...
jinak mě origo Yuhasa v Ducati vydržela 6let a zrovna s tímhle motorem má při startu hoooodně práce ... ale člověk jí musí na zimu vyndávat, tu a tam dobít a večer jí číst pohádky... teď už jsem si koupil chytrou pulsní nabíječku
Naposledy editováno 29.07.2014 07:41:37
1 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
Obě tyto závady sice nevidím jako moc pravděpodobné na relativně nové moto, ale zase to není nijak složitý úkon na vyzkoušení .
Naposledy editováno 29.07.2014 13:09:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35937 | Dnes v 07:57 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 1 | 8.6.2024 v 19:47 Blacky94 |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |