globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odborníci na motory sem
19.7.2014 v 13:10
Ahoj, kamarádovi se přihodila na 450 4T taková věc.... Vydrolil se po cca 20-30MTH hrníček. Moje otázka zní: Je nějaké rozumné vysvětlení proč se toto děje? Projevuje se to jen na sacích ventilech. Po přeměření vůlí měly sací vent. 0.20mm (má být 0.10-0.15mm). Píšu po 20-30MTH protože už byly jednou měněné, páč už takto jednou popraskali. Výměna proběhla i s novejma ventilama. Teď jak už jsem psal se to po 20-30MTH opakuje. Hlava mi to nebere, kde může být zakopanej pes? Nebo to mohli opakovaně způsobovat velké vůle na ventilech? Výfukové jsou v tolerancích a hrníčky oká. Jsem z toho neštěstnej. Ten motor jinak funguje na jedničku a je v něm skoro vše nové....






Naposledy editováno 19.07.2014 13:14:12
Předchozí
1 2
Následující

Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 13:43 | Nahoru | #1
Sorry ale já musim

Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 14:33 | Nahoru | #2
řekl bych ze jsou šmejdský z výroby,jestli je vačka ok..

Naposledy editováno 19.07.2014 14:34:03

Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 15:04 | Nahoru | #3
Pokud se to děje jen na sacích,tak podle mě přichází v úvahu jen špatný materiál.

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 15:11 | Nahoru | #4
nedal tam nějakej zlepšovatel silnější pružiny ??

(reakce na) Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 15:16 | Nahoru | #5

Che píše: nedal tam nějakej zlepšovatel silnější pružiny ??



Zajímavej poznatek Ale co vím tak za předchozího majitele, mě a kámoše jsou tam origo pružiny.

Anti:
Jaký materiál máš na mysli? Těch hrníčku?
Nejhorší je že byly měněné jen 2 hrníčky a 2 zůstaly staré ale nikdo neví jestli šly na původní místo nebo jsou mezi sebou proházené.

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 15:38 | Nahoru | #6
Jak to tam je,podložky na hrníčkách,nebo hrníčky přímo na vačku?Hrníčky mi tohle nikdy neudělali,ale podložky jo,když už měli slabé cementování.

(reakce na) Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 21:18 | Nahoru | #7
Anti> Vačka jezdí po hrníčkách, podložky jsou pod nimi.

Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 22:41 | Nahoru | #8
vadna serie uz z vyroby

Odborníci na motory sem

19.7.2014 v 23:13 | Nahoru | #9
vadná moto už z výroby

Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 07:51 | Nahoru | #10
Taky bych to tak viděl.Malá nebo nedostatečně tvrdá povrchová úprava.

Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 11:17 | Nahoru | #11
Takže myslíte že v tom nemám nic jiného hledat? Prostě vadné kusy? Nejde mi do hlavy že jedny hrníčky tam vydržely 260MTH, daly jsme nové a ty daly jen 30MTH Ale je fakt, že co by tam mohlo být za závadu vždyť je to úplně jednoduchej mechanizmus.... Jediné co jsem si říkal tal jestli tam hrníček nechodí třeba volněji a netočí se nebo netřepe...

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 14:27 | Nahoru | #12
kromě nekvalitního materiálu hrníčku můžou být teoreticky příčiny tyhle

1/ špatné mazání mezi hrníčkem a vačkou
2/ špatné mazání mezi hrníčkem a válcovou plochou, ve které se pohybuje
3/ příčení hrníčku, páč ta vačka na něj přenáší i příčnou sílu
4/ ventil, kterej klade moc velkej odpor (mazání nebo mech. příčina)

(reakce na) Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 18:19 | Nahoru | #13

Che píše: kromě nekvalitního materiálu hrníčku můžou být teoreticky příčiny tyhle

1/ špatné mazání mezi hrníčkem a vačkou
2/ špatné mazání mezi hrníčkem a válcovou plochou, ve které se pohybuje
3/ příčení hrníčku, páč ta vačka na něj přenáší i příčnou sílu
4/ ventil, kterej klade moc velkej odpor (mazání nebo mech. příčina)



Právě třeba uložení vaček je v pohodě tak mě ani nenapadlo přemýšlet nad mazacím tlakem ale proměřit to čerpadlo by asi nebylo od věci

Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 18:34 | Nahoru | #14
No,pochybuju že by problém na straně mazání postihl jen sací ventily.To by šlo v případě,že by byl vadný mazací kanál na té straně.Buď něčím přicpaný nebo vadně udělaný z výroby.Na druhou stranu,takový problém by se zřejmě dotkl i vačky...

Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 19:22 | Nahoru | #15
Co je to za motorku? Některý 450 4T mají i 3 olejový čerpadla, tak aby jedno z nich nebylo vydřený. Ta fotka mě spíš ale svádí k tomu že konkrétní díl nebude moc kvalitní. Je to origo ND nebo druhoška?

Naposledy editováno 20.07.2014 19:24:52

Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 19:57 | Nahoru | #16
hele za mě bych skusil ještě jesi je to stříkačka tak skontrolovat vstřikovač jesi rozprašuje a jesi to z něj jen neteče protože by se benzín nestih odpařovat a dohoříval na hlavě pístu.... u nafty sem už vyděl několik motorů u benzínu je to ojedinělost....

Odborníci na motory sem

20.7.2014 v 20:41 | Nahoru | #17
Jedná se o GG 450 motor FSR (ne už ten nový motor z WR). Je to originální díl. Čerpadlo by měl mít jen jedno. Jo a je to karbík

Naposledy editováno 20.07.2014 20:44:36

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 17:18 | Nahoru | #18
Že by neoriginální náhrada která neměla patřičnou tvrdost v jádře

(reakce na) Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 19:21 | Nahoru | #19

Fidlous píše: Že by neoriginální náhrada která neměla patřičnou tvrdost v jádře



Jsou to origo díly přímo od GG

Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 20:06 | Nahoru | #20
A nebude to tanvetsi vule? A mlatit ti to do hrnicku

Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 22:05 | Nahoru | #21
Hoj predpokladam že motor nebyl potkanej a neni ohnutej ventil ze by se pridiral ve voditku,pripadne jsi zkousel ze ventil chodi "volne" i podle vzhledu dříku.Pak me napada jestli nekdo nesnižil palici,nebo postavil blbě rozvody,případně vadná vačka,třeba aprilie je ma tusim lisovany tak jestli se nepootočila,ale to by delalo bordel a na pístu by byl optisknutej ventil .Další možnost že je nějaka vada na mazaní,páč špatnej olej by odrovnal i výfukový.Takže si myslím že vada matroše,jen mi nejde do makovice proč lehnuli ty původní

Naposledy editováno 21.07.2014 22:07:07

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 22:06 | Nahoru | #22
Koukám na to jak je to pěkně oprýsklé okolo středu a napadá mě jedna prasárna:

230mth už by mohlo znamenat hooodně unavené pružiny no a ve vysokých otáčkách se nestíhá ventil vracet, vačka se pootočí rychleji, než se píst stačí vrátit (vznikne větší vůle) mezitím už se zase ventil vrací ovšem není kontakt s vačkou která ten návrat brzdí.
No a váleček je mrštěn velkou rychlostí proti vačce do které narazí, a tisíckrát nic umoří vola.

http://www.motorkari...st-rozvody-3399.html

půjčil jsem si úryvek z článků tady na motorkářích:
Každou energii vydanou navíc považujeme za ztrátovou. Jedno ze ztrátových míst je i ventilový rozvod obsahující pružiny na vracení ventilů. Síla pružiny musí být zvolena tak, aby nedošlo při velkém zrychlení k tomu, že vačka „uteče“ ventilu. Ventil pak dosedá velkou rychlostí a může dojít až k upadnutí talířku ventilu a následnému velkému poškození motoru. Pružiny bývají často použity dvě s protisměrným vinutím k zamezení zapříčení jedné do druhé v případě prasknutí pružiny. Výhoda dvou pružin je i možnost „naladit“ každou z nich na jiný rezonanční kmitočet. Nyní se objevují i u výkonných motorů opět i jednopružinová provedení ve spojení s lehkými titanovými ventily. Nevýhody použití pružin řeší systém s nuceným zavíráním ventilů – desmodromické ovládání, používané převážně u Ducati. Jedná se o použití dvou vaček na jeden ventil. Jedna vačka ovládá vahadlo pro otvírání, druhá jej zavírá. Systém je náročnější na seřízení a je možné navrhnout vhodnější zdvihovou křivku, jelikož si zde můžeme dovolit větší zrychlení (zpomalení) ventilu. Plocha pod křivkou určuje účinnost plnění.

(reakce na) Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 22:08 | Nahoru | #23
lukinmoto> no vidis, to me nenapadlo

Naposledy editováno 21.07.2014 22:09:26

Odborníci na motory sem

21.7.2014 v 22:25 | Nahoru | #24
Vetsi vule je kontraproduktivni... Dej co tam ma byt a uvidis. Saci se ochlazuje nasatou smesi nebo vzduchem tak nevidim duvod proc tam davat vetsi vuli??? Podle me se teplem nevymezi ta vule a pak to proste klepe az se stane co se stane....

Naposledy editováno 21.07.2014 22:27:14

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem

22.7.2014 v 13:55 | Nahoru | #25
Díky moc za rady a myslím že jste na to kápli Unavené pružiny a větší vůle na ventilech, tyhle dvě věci dohromady by to určitě mohli způsobovat. Ještě jednou dík, hlavně lukinmoto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem

22.7.2014 v 14:04 | Nahoru | #26

EnduristaGG píše: Díky moc za rady a myslím že jste na to kápli Unavené pružiny a větší vůle na ventilech, tyhle dvě věci dohromady by to určitě mohli způsobovat. Ještě jednou dík, hlavně lukinmoto



unavená pružina naopak sílu na hrníček snižuje - navíc myšlenka, že hrníček by se nestih vrátit, když na to má čas celou otáčku vačky, mi přijde divoká

(reakce na) Odborníci na motory sem

23.7.2014 v 13:04 | Nahoru | #27
Che> Koukám že to asi bude ještě zajímavé, všichni máte asi pravdu ... No jsem zvědav jak to majitel vyřeší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem

23.7.2014 v 15:10 | Nahoru | #28

Che píše: unavená pružina naopak sílu na hrníček snižuje - navíc myšlenka, že hrníček by se nestih vrátit, když na to má čas celou otáčku vačky, mi přijde divoká



no ale vtip je v tom, ze nejde o tu nizsi silu, ale o to tuknuti kdyz nestiha hrnicek kopirovat vacku...

vem si ze pri 6000ot motoru toci vacka 3000 otacek.... coz znamena, ze se ventil otevre a zavre 50x za sekundu. Pri tehle rychlosti je snadne aby to nestihl. Vem si co to dela pri 8000ot

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem

23.7.2014 v 16:32 | Nahoru | #29

dakarista píše: no ale vtip je v tom, ze nejde o tu nizsi silu, ale o to tuknuti kdyz nestiha hrnicek kopirovat vacku...

vem si ze pri 6000ot motoru toci vacka 3000 otacek.... coz znamena, ze se ventil otevre a zavre 50x za sekundu. Pri tehle rychlosti je snadne aby to nestihl. Vem si co to dela pri 8000ot



jenže sací ventil pomáhá zavírat tlak při kompresi a expanze ho natvdo domáčkne

(reakce na) Odborníci na motory sem

23.7.2014 v 17:48 | Nahoru | #30

Che píše: jenže sací ventil pomáhá zavírat tlak při kompresi a expanze ho natvdo domáčkne



coz je rozdil mezi teorii a praxi. Teoreticky mas pravdu, ale praxe je jinde. A to je to co rikam, Nestihne ti zavrit a pak se zavre pozdeji a vytvori si vuli mezi vacku a hrnickem. No a pak do nej cvakne. Stej.ej princip jako kdyz nekdo necha velke vule a zacnou se mu vykleppavat hrnicky.

Tady nejde o to ze by se nezavrel, ale o to, ze s unavenou pruzinou se prestane stihat vracet a nekopiruje tvar vacky. On se vzdy zavre, ale ne podle vacky. Je to stejnej princip, jako kdyz pretocis motor. Taky ti prestanou stihat zavirat ventily a potkaji se s pistem.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist