Naposledy editováno 19.07.2014 13:14:12
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
Che píše: nedal tam nějakej zlepšovatel silnější pružiny ??
Zajímavej poznatek Ale co vím tak za předchozího majitele, mě a kámoše jsou tam origo pružiny.
Anti:
Jaký materiál máš na mysli? Těch hrníčku?
Nejhorší je že byly měněné jen 2 hrníčky a 2 zůstaly staré ale nikdo neví jestli šly na původní místo nebo jsou mezi sebou proházené.
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
1/ špatné mazání mezi hrníčkem a vačkou
2/ špatné mazání mezi hrníčkem a válcovou plochou, ve které se pohybuje
3/ příčení hrníčku, páč ta vačka na něj přenáší i příčnou sílu
4/ ventil, kterej klade moc velkej odpor (mazání nebo mech. příčina)
Che píše: kromě nekvalitního materiálu hrníčku můžou být teoreticky příčiny tyhle
1/ špatné mazání mezi hrníčkem a vačkou
2/ špatné mazání mezi hrníčkem a válcovou plochou, ve které se pohybuje
3/ příčení hrníčku, páč ta vačka na něj přenáší i příčnou sílu
4/ ventil, kterej klade moc velkej odpor (mazání nebo mech. příčina)
Právě třeba uložení vaček je v pohodě tak mě ani nenapadlo přemýšlet nad mazacím tlakem ale proměřit to čerpadlo by asi nebylo od věci
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
Naposledy editováno 21.07.2014 22:07:07
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
230mth už by mohlo znamenat hooodně unavené pružiny no a ve vysokých otáčkách se nestíhá ventil vracet, vačka se pootočí rychleji, než se píst stačí vrátit (vznikne větší vůle) mezitím už se zase ventil vrací ovšem není kontakt s vačkou která ten návrat brzdí.
No a váleček je mrštěn velkou rychlostí proti vačce do které narazí, a tisíckrát nic umoří vola.
http://www.motorkari...st-rozvody-3399.html
půjčil jsem si úryvek z článků tady na motorkářích:
Každou energii vydanou navíc považujeme za ztrátovou. Jedno ze ztrátových míst je i ventilový rozvod obsahující pružiny na vracení ventilů. Síla pružiny musí být zvolena tak, aby nedošlo při velkém zrychlení k tomu, že vačka „uteče“ ventilu. Ventil pak dosedá velkou rychlostí a může dojít až k upadnutí talířku ventilu a následnému velkému poškození motoru. Pružiny bývají často použity dvě s protisměrným vinutím k zamezení zapříčení jedné do druhé v případě prasknutí pružiny. Výhoda dvou pružin je i možnost „naladit“ každou z nich na jiný rezonanční kmitočet. Nyní se objevují i u výkonných motorů opět i jednopružinová provedení ve spojení s lehkými titanovými ventily. Nevýhody použití pružin řeší systém s nuceným zavíráním ventilů – desmodromické ovládání, používané převážně u Ducati. Jedná se o použití dvou vaček na jeden ventil. Jedna vačka ovládá vahadlo pro otvírání, druhá jej zavírá. Systém je náročnější na seřízení a je možné navrhnout vhodnější zdvihovou křivku, jelikož si zde můžeme dovolit větší zrychlení (zpomalení) ventilu. Plocha pod křivkou určuje účinnost plnění.
Naposledy editováno 21.07.2014 22:27:14
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
EnduristaGG píše: Díky moc za rady a myslím že jste na to kápli Unavené pružiny a větší vůle na ventilech, tyhle dvě věci dohromady by to určitě mohli způsobovat. Ještě jednou dík, hlavně lukinmoto
unavená pružina naopak sílu na hrníček snižuje - navíc myšlenka, že hrníček by se nestih vrátit, když na to má čas celou otáčku vačky, mi přijde divoká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
Che píše: unavená pružina naopak sílu na hrníček snižuje - navíc myšlenka, že hrníček by se nestih vrátit, když na to má čas celou otáčku vačky, mi přijde divoká
no ale vtip je v tom, ze nejde o tu nizsi silu, ale o to tuknuti kdyz nestiha hrnicek kopirovat vacku...
vem si ze pri 6000ot motoru toci vacka 3000 otacek.... coz znamena, ze se ventil otevre a zavre 50x za sekundu. Pri tehle rychlosti je snadne aby to nestihl. Vem si co to dela pri 8000ot
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
dakarista píše: no ale vtip je v tom, ze nejde o tu nizsi silu, ale o to tuknuti kdyz nestiha hrnicek kopirovat vacku...
vem si ze pri 6000ot motoru toci vacka 3000 otacek.... coz znamena, ze se ventil otevre a zavre 50x za sekundu. Pri tehle rychlosti je snadne aby to nestihl. Vem si co to dela pri 8000ot
jenže sací ventil pomáhá zavírat tlak při kompresi a expanze ho natvdo domáčkne
Che píše: jenže sací ventil pomáhá zavírat tlak při kompresi a expanze ho natvdo domáčkne
coz je rozdil mezi teorii a praxi. Teoreticky mas pravdu, ale praxe je jinde. A to je to co rikam, Nestihne ti zavrit a pak se zavre pozdeji a vytvori si vuli mezi vacku a hrnickem. No a pak do nej cvakne. Stej.ej princip jako kdyz nekdo necha velke vule a zacnou se mu vykleppavat hrnicky.
Tady nejde o to ze by se nezavrel, ale o to, ze s unavenou pruzinou se prestane stihat vracet a nekopiruje tvar vacky. On se vzdy zavre, ale ne podle vacky. Je to stejnej princip, jako kdyz pretocis motor. Taky ti prestanou stihat zavirat ventily a potkaji se s pistem.