globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Štafle
10.7.2014 v 13:00
Včerejší dotaz nějak zapadl, tak to zkusím novým tématem.

Zjistil jsem, že kola nemám v zákrytu a napínákama to dohnat nejde. Shodil jsem spodní brýle, od oka byly křivý, koupil jsem jiný, vyměnil jsem to a motorka stále štafle. Brýle byly evidentně OK, jenom se mi to zdálo. Když pominu to, že by mohl být křivý rám, tak co by to ještě mohlo způsobovat?
Nechce se mi to celý odstrojovat a dávat na měření, to až asi jako poslední možnost.
Teď když vezmu lať, přiložím jí z pravý strany na zadní kolo, tak se mi na obou kolech dotýká ve čtyřech bodech. Pokud jí přiložím z levý strany, tak u předního kola je cca 3 cm fuka. Když se podívám zezadu z dálky, tak to vypadá, že je přední kolo vertikálně šejdrem.
Když pustím řidítka za jízdy, jede to rovně, řidítka nekmitají.
Nějaký nápady?

Štafle

10.7.2014 v 13:10 | Nahoru | #1
jak to jede rovně tak je to v pohodě ne? na nějakou desku se vyser

Štafle

10.7.2014 v 13:13 | Nahoru | #2
křivé vidle, nebo křivá deska

1 reakcí na tento příspěvek Štafle

10.7.2014 v 13:15 | Nahoru | #3
Na to aby Ti změřili rám, nepotřebuješ vůbec nic odstrojovat.

Štafle

10.7.2014 v 13:16 | Nahoru | #4
Jako mně to až tak za jízdy nevadí, ale rád bych to někdy prodal. Vidle jsem měl venku když jsem měnil ty brejle a otáčet s tím šlo v pohodě, pěkně zajížděly, tak nevím..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Štafle

10.7.2014 v 13:17 | Nahoru | #5
PEPAFJR>
Tady v servízu mi tvrdili, že jo a ať si připravím dvacet tyček na srovnání.

Štafle

10.7.2014 v 13:17 | Nahoru | #6
Tady se řešilo něco podobného www.motorkari.cz/forum-detail/

(reakce na) Štafle

10.7.2014 v 13:20 | Nahoru | #7

Horhe píše: PEPAFJR>
Tady v servízu mi tvrdili, že jo a ať si připravím dvacet tyček na srovnání.


Tak pochopitelně na srovnání to již odstrojeno mít musíš.

Štafle

10.7.2014 v 13:21 | Nahoru | #8
je to až tak vidět? pokud jede rovně a nejde to na řízení znát, tak bych to netěšil...

prodávají se mnohem horší vraky jako top stav

Štafle

10.7.2014 v 13:23 | Nahoru | #9
U takhle stare masiny jestli jede rovne tak bych to vubec neresil.

Štafle

10.7.2014 v 13:23 | Nahoru | #10
Jak to srovnáš tak těto potáhne do strany. Do té doby jak to budeš někdy prodávat to třeba ještě nabořiš a třeba se to srovná.

1 reakcí na tento příspěvek Štafle

10.7.2014 v 13:28 | Nahoru | #11
Jako srandičky srandičky, ale co by to ještě teda mohlo bejt kromě rámu?
Je možný, že by byl třeba blbě natlučenej dole v krku protikus ložiska, nebo nějak vymačkanej nebo tak něco?
Je možný, že by to bylo tim železnym Účkem pod blatníkem, kterej se šroubuje k vidlím?
Je vůbec možný, aby se zkřivila kyvka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Štafle

10.7.2014 v 13:37 | Nahoru | #12

Horhe píše: PEPAFJR>
Tady v servízu mi tvrdili, že jo a ať si připravím dvacet tyček na srovnání.



ufff...proměření tě stojí cca 4 a rovnání (včetně odstrojení/nastrojení a protokolu o rovnání) 8-14
kdysi mi rovnali h9 a nedávno jsem to zjišťoval pro h6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Štafle

10.7.2014 v 13:40 | Nahoru | #13
mariano>
No jasně, cca dvacet včetně odstrojení, odvezení rámu na rovnání do Práglu, zpátky do Liberce a nastrojení. Což se mi jako dávat nechce.

Naposledy editováno 10.07.2014 13:41:00

(reakce na) Štafle

10.7.2014 v 13:48 | Nahoru | #14
Horhe> i kyvka se da zkřivit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Štafle

10.7.2014 v 18:30 | Nahoru | #15

Horhe píše: mariano>
No jasně, cca dvacet včetně odstrojení, odvezení rámu na rovnání do Práglu, zpátky do Liberce a nastrojení. Což se mi jako dávat nechce.



tak znovu...nemusíš nic odstrojovat. změří bez odstrojení a potřebné odstrojení/nastrojení pro rovnání máš v ceně

křivý krk na h9 vyšel na 11,5 (měření, odstrojení, rovnání, nastrojení)
edit: rok 2006

Naposledy editováno 10.07.2014 18:31:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Štafle

10.7.2014 v 19:20 | Nahoru | #16
mariano>
Já rozumím psanému textu. Říkám, že když jsem byl tady v servisu s tím, že se mi stáčí řidítka při brždění mi řekli, že to je křivý, ať si připravím cca dvacet. - včetně teda nastříkání rámu, bo když do toho šáhnou autogenem, tak to bude hnusný.
To žes to měl za 11,5 je možný, a pro tebe fajn.
Cenová politika jednotlivých servisů je věc jiná. Jeden zaplatí za seřízení karbců 1000, po mně chtěli 5.
Jinak teda řidítka už se mi nestáčejí poté, co jsem to celý rozhodil a znova složil.

Každopádně do rámu hrabat nebudu, pokud to nebude nějaká blbost třeba s tím plechem, nebo ložiskem, tak to nechám tak. Potenciálního kupce jsem dneska shodou okolností našel.

(reakce na) Štafle

10.7.2014 v 22:30 | Nahoru | #17
Horhe> na rovnacích stolicích do toho autogenem nešahají

Štafle

11.7.2014 v 06:46 | Nahoru | #18
Na desku se vyser, to šlo akorát s jawou která měla stejnou velikost pneu, pochybuju že máš ve předu i vzadu stejný rozměr. Autogen bych do toho asi moc netahal bál bych se aby se mě to nějak nevyhřalo a nezměklo.

Štafle

11.7.2014 v 14:24 | Nahoru | #19
Abys došel na to, co je křivé, stačí olovnica, rovná plocha, vodováha a metr.
Osa krku řízení a čepu kývačky musí byt k sobě kolmo.
Když to štafle má, de to blbě do jedné zatáčky (vlevo nebo vpravo).
Křivá kyvka se rovná pajsrem...teda podle teho, co je to za motorka.
Kontrola zákrytu kol laťů je velice dobrá věc.
Akorát se teda musí brat v potaz rozdílná šířka pneumatik.
Na Jawě 350 to je asi 3mm na každů stranu a to se dá odhadnůt "cvičeným" okem.
Při použití této primitivní metody budete překvapeni,jak malinký rozdíl v délce napínáků (i míň než čtvrt otáčky) se na souososti kol projeví...

Naposledy editováno 11.07.2014 14:25:35

Štafle

11.7.2014 v 20:53 | Nahoru | #20
autogen na rovnání?! tak do tohodle servizu bych nešel ani abych se zeptal kolik je hodin....Rovná se tahem, tlakem a rám rovnanej autogenem...urazit pazoury a pak to dát sebevrahovi ať si chlapec užije....
Nevyšel by levněji novej rám

Známej koupil HD prej voňavku... a po několika letech to lehoulince položil...a když to odstrojoval aby vyměnil odřený věci něco se mu nezdálo a dal to do servízu.... pak mu zjistili, že měl hnutej rám už dlouho (rozhodně ne z toho ustlání) a odjezdil na tom roky a nevěděl to = nebabral se v tom. Pokud to nevadí na jízdu, brzdu a vyloučíš vidle, ložiska,brejle blablabla...tak bych na to hodil bobek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW F650 nestartuje BMW F 650 Wendaar 19 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 Sleepy.Peet 25 30.9.2023 v 17:15 DavR1
Parťák na převoz-přejezd BMW F650 d... BMW F 650 Sleepy.Peet 5 10.9.2023 v 18:16 datima


TOPlist