Mám RSV 1000R 01' a vzadu už pomalu dosluhuje 190mm Bridgestonka Racing Battlax, chci se zeptat co vy obouváte na eresvéčka nebo která guma je podle vás nejvhodnější?
Mám na mysli zadní kolo, předek je zatím jako novej a proto by se mi nevyplatilo kupovat sadu.
Jezdím klasické okresky, na okruh se letos určitě nedostanu a jelikož s RSV teprve začínám, nejsem zatím ani žádný hoblíř sliderů.
Na mokru jezdím ultrapomalu takže nepotřebuji gumu která má super vlastnosti na vodě, stejně bych to nevyužil. Spíš potřebuju něco s dobrýma vlastnostma na suchym asfaltu a trvanlivostí alespoň těch 6 000km.
Rád bych opět šířku 190mm, mám u ní lepší pocit z přenosu výkonu na asfalt :).
Děkuji za případné odpovědi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
jenze ono taky zalezi, jak na te motorce jezdis - mel jsem i na SVcku obuty predek viper extreme a zadek viper supersport (chtel jsem i zadek extreme, ale nedela se v sirce 160cm) a i na SVcku (bez jedine navstevy okruhu!!!) mi zadni vydrzela sotva 3 tisice..
takze jsem samozrejme zvedavej, jak moc velka vydrz bude na RSVcku. kazdopadne, souhlasim s ostatnima - radeji menit gumy po trech tisicich, nez si kvuli tisicovce km navic namlatit gumu..
jinak ty sporty jsou samo o sobe dobry gumy.. lisi se od supersportu jenom tvrdsi smesi a hustsim vzorkem, ale jsou to do provozu i na obcasny projeti na okruhu takrka perfektni (zkusenost nekolika pratel na RSV, nebo treba na ducati ci GSXR, co dali kupodivu na me doporuceni ;) ). supersporty jsem objednal hlavne proto, ze jsem je chtel vyzkouset, tak jsem zvedavej
supersporty mi dorazi zitra, v sobotu nazuju a hotovo. navic, 13. zari jsou volne v moste, takze se tam (pokud bude pocasi) skocim mrknout s prateli a trochu ty gumy otestovat.. prece jen, zavody jsem jezdil hlavne na slickach, coz je trochu neco jinyho.. tak uvidime :cool:
mmch, qualifier RR jsou super gumy a zatim jsem na ne od kamaradu co je obouvaji slysel jen pozitiva. supercorsy jsou samozrejme taky naprosta spicka.. je ale dobre, ze je z ceho vybirat ;)
vice se doctete pravdepodobne v listopadovem motoraji, kde ji poradne "properu" a zaroven se dozvite, jak moc "setrne" jsem se k ni choval ;)
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
Urcite existuji lepsi gumy ale tady s temi jsem byl max spokojeny!!!
Nikdy me nepodrazily.... i neco vydrzely :cool:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
Rohlik exup píše: Jel jsem je minulou sezonu a tuto jsem je koupil take *yes*
Urcite existuji lepsi gumy ale tady s temi jsem byl max spokojeny!!!
Nikdy me nepodrazily.... i neco vydrzely :cool:
skoda ze jejich ofiko cena je tak vysoka (sada se pohybuje nekde na hranici 10 tisic)
Qbi-C píše: [quote=Rohlik exup]Jel jsem je minulou sezonu a tuto jsem je koupil take *yes*
Urcite existuji lepsi gumy ale tady s temi jsem byl max spokojeny!!!
Nikdy me nepodrazily.... i neco vydrzely :cool:
skoda ze jejich ofiko cena je tak vysoka (sada se pohybuje nekde na hranici 10 tisic) [/quote]
Jeste ze je nekupuju nove :shy: Za ty prachy co to mam ja se vyplati i kdybych mel na jet jen 1000km :thmubup:
Desitku bych za ne nedal, fakt ne
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
proc zhnusily?? ja s nima byl spokojenej, a to hodne. jedinej problem byl s tou vydrzi, pac jsem cekal vic nez 3.000 km... ale jinak jim davam za jedna - slusny lepidla na to nase blbnuti :thmubup:
tak co se ti na nich teda nelibi Hosicku? jestli jsem to dobre pochopil, tak jsi je obul taky, tak sup sem s vlastnima dojmama, me to fakt zajima :cool:
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
předem bych ti chtěl pogratulovat ke skvělému popsání těch třech stránek, které ti poskytnul časopis Motoráj. *yes* Článek o RSV se více než recenzi přibližuje chvalozpěvu a na to my majitelé slyšíme.
Nyní k těm pneumatikám... (souč. sada Avon Viper Sport)
Své RSV bohužel nemám tak dlouho, abych na něm prostřídal již několik různých sad pneumatik a tak vás i obohatil o cenné zkušenosti s nimi.
Nabízí se mi jediné srovnání a to s Bridgestone Racing Battlax, jak sami správně tušíte, jde o pekelně proříznuté slicky.
Bridgestonka dávala na předním kole více jistoty nežli Avonka, přední kolo bylo přilepené k asfaltu a v pohodě sneslo jak brutální brzdění v přímém směru, tak i v hlubokym náklonu aniž by se motorka začala narovnávat. Stoprocentní důvěru jsem v tyhle slicky získal tehdy, když kamarád přede mnou prudce zabrzdil v okamžiku co jsme přejížděli můstek přes potok a já na vrcholku toho horizontu začal tvrdě brzdit... najednou skok, obě kola ve vzduchu a já blbec pořád ruku pevně zaťatou na brzdový páčce... přední kolo dopadá na asfalt, guma se zakousla a já absolvuju nechtěnou jízdu po přednim... Avonka je při prudkym brždění neklidná (jakoby se rolovala) a v předek nemám stoprocentní jistotu, když jsem se s Viperama pokoušel o podobnej kousek jako na tom můstku, přední guma jen zakvílela a začala ujíždět do boku. V náklonu při brždění se s Avonkama celej motocykl hodně napřimuje, ovšem ne do té míry aby s tím nešlo nic udělat.
Kdyby nebyla Bridgestonka na zadku tak opotřebovaná (mizela, jako by byla z těsta), pravděpodobně bych jezdil Racing Battlaxi doteď. Manévrovatelnost a preciznost řízení při nízkých i vysokých rychlostech je s oběma sadama takřka stejná. Při prudkym podřazování se chovaj obě zadní gumy zhruba stejně, podklouznou jen v omažiku, kdy tam opravdu nešetrně kopu ty kvalty dolu a na jemný spojčení kašlu. Na výjezdy ze zatáček byla o fous lepší Bridgestonka, Avonka potřebuje hodně prohřát na bocích aby přestala ustřelovat.
Avon Viper Sport (120/70 a 190/50) jsem letos pořídil za cca 2700,- předek, cca 3500,- za zadní gumu a rozhodně nelituju, je sice potřeba ty pneumatiky dlooouhou dobu zahřívat, ale jakmile se dostanou na správnou teplotu, tak začnou být krásně přilnavý a čitelný. Když někde drtím kolínko ( rozuměj náklon na hranu gumy v různejch rychlostech) perfektně cítím co se pode mnou právě děje. Za tohle, za nízkou cenu a za předpokládanou vysokou životnost hodnotím tyto gumy 85%ty.
V současné době na nich mám najeto něco přes šest tisíc. Hloubku vzorku naměřím možná zítra "hloubkoměrem" a pak to sem pastnu.¨
Dobrou noc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
tak predne diky za kompliment k clanku v motoraji - bylo to pojato vicemene s humorem a s nadsazkou, coz snad vetsina ctenaru pochopila ;) kazdopadne nevyvaroval jsem se i faktickych chyb, ktere byly v textu otisknuty. tykalo se to spotreby - RSV si dle mych zkusenosti vzalo nejvic 12 litru, nikoli 17 - to byla zkusenost kamarada na tuonu r.v. 2007. stejne tak byla i chyba v udavane spotrebe oleje - 0,5 az 1L si RSVcko veme cca po 3 tis km. kazdopadne test spotreby pri okruhovem jezdeni se chysta hned na jaro, aby v tom bylo konecne jasno ;)
ad gumy:
predne, priznam se, ze si nejsem uplne jist, co za bridgestony jsi mel obuty. pises ze "racing battlax", zaroven zminujes, ze se jedna o "proriznute slicky". pokud tomu rozumim spravne a jezdil jsi opravdu na "slickach", ve kterych byl proriznuty vzorek, je potreba jeste uvest presne oznaceni daneho slicku, nebot bridgestone ma v nabidce vice druhu (napr. battlax R01 racing apod.). naproti tomu, pokud oznaceni "pekelne proriznute slicky" byla jen metafora a jednalo se o radu pneu urcenou i do bezneho provozu (nebot slicky jsou urceny vyhradne na okruhove jezdeni), tak se mohlo jednat pravdepodobne o battlax 002 racing street - tomu zas ale nejak neodpovida vzorek na prilozenych fotkach.. prosim mrkni se na www.bridgestone.eu a zkus najit presny typ.
kazdopadne at tak ci onak, tve poznatky jsou samozrejme zajimave a osobne se mi libi, jak jsi sve pocity popsal. nicmene je treba zminit fakt, ze zminovane battlaxy a avon viper sport nejsou gumy ve stejne kategorii. pneu od Avonu, ktera by se k temto bridgestonum dala postavit jako rovnocenny souper (protoze se u bridgestonu jedna pravdepodobne o nejvyssi radu) ma oznaceni Viper Extreme.
ale abych to shrnul - bohuzel jsem nemel moznost vyzkouset Avon Viper Sporty, ale jen vyssi radu Viper "Supersport". ta je produktove na urovni podobne (dle meho nazoru), jako napr. battlax BT-014. pro zjednoduseni - viper "sport" se od typu "supersport" docela zasadne lisi, a to slozenim smesi. "sport" je delan do provozu s ohledem na zivotnost pneumatiky. verze "supersport" uz dava slozenim smesi duraz spise na lepivost, nez na zivotnost. naproti tomu "extreme" je urcen hlavne na okruhove blbnuti, cemuz je krome smesi i uzpusoben vzorek samotneho behounu atd...
takze suma sumarum - plne s tebou souhlasim, co se tyce procentuelniho hodnoceni avonu - pomer cena / vykon / zivotnost jsou avony dobrou volbou (zivotnost nemohu hodnotit - "supersporty" na tom tak dobre jako "sporty" dle tvych informaci rozhodne nejsou). navic, mit je moznost kupovat za tebou uvedenou cenu, tak u nich zustanu. nicmene pokud se bavime o investici do gum v hodnete cca kolem 7 a vice tisic CZK, moznost vyberu dalsich adekvatnich pneumatik se nam rozsiri o dalsi kvalitni backory ;) :cool:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
Pro obcastne sportovni jezdeni ale i na dovolenou apod bohate staci nejakej ty nove dvousmesovky ze sport/turistike tridy... nej je pry BT021, pak ta pilot road 2 a uvidime co ted nova vicesmesova guma od Dunlopu Roadsmart...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
predne, priznam se, ze si nejsem uplne jist, co za bridgestony jsi mel obuty. pises ze "racing battlax", zaroven zminujes, ze se jedna o "proriznute slicky". pokud tomu rozumim spravne a jezdil jsi opravdu na "slickach", ve kterych byl proriznuty vzorek.
< rozumíš tomu naprosto správně
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV MilleR 2001- nejvhodnější gumy
Rozhodně i kdybych nechtěl jezdit rychle a dávat kolínka, tak bych stejně zvolil nějaké lepivější gumy....můžou se hodit v krizové situaci a potom vás podrží(mam již vyzkoušeno)
Hošiček píše: Qbiček napsal:
predne, priznam se, ze si nejsem uplne jist, co za bridgestony jsi mel obuty. pises ze "racing battlax", zaroven zminujes, ze se jedna o "proriznute slicky". pokud tomu rozumim spravne a jezdil jsi opravdu na "slickach", ve kterych byl proriznuty vzorek.
< rozumíš tomu naprosto správně
tak tos mel kliku, ze sis nekde nenabil kokos :/
Sefo píše: moje zatím nejlepší zkušenost je s Pirelli Dragon Corsa........a nejhorší s michelin pilot road...ty vůbec neseděly
Rozhodně i kdybych nechtěl jezdit rychle a dávat kolínka, tak bych stejně zvolil nějaké lepivější gumy....můžou se hodit v krizové situaci a potom vás podrží(mam již vyzkoušeno)
absolutni souhlas :cool: