Dnes mi přišla výzva k zaplacení 360 Kč za 6 dní nepojištěného motocyklu.
Dny vznikly takto - 22.8.2012 motorka odhlášena majitelem v jiném okrese. Ten vzal velký techničák a druhý (či třetí den) ho poslal poštou.
27.8.2012 jsem měl oznámení o doručení na poštu - 28.8.2012 jsem techničák vyzvedl a motorku přihlásil.
Bez techničáku mi ji symozřejmě na úřadě nepřihlásí - v pojišťovně nepojistí...
I když je tedy motocykl nemožné pojistit a přihlásit(doklady putují českou poštou), musí být dle kanc.pojistitelů pojištěný.
Jasně, že nejjednoduší je takovou malou částku zaplatit a nedělat si nervy...ale nepřiznám tím vlastně, že jsem motocykl provozoval bez přihlášení,převodu,evidenční kontroly...a dopustil se tím tedy většího přestupku???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
Můžete auto nebo moto pojistit třeba u osmi pojišťoven najednou to ničemu nevadí.
Není nutné čekat, až předchozí majitel pojistku zruší - pojistky se mohou časově překrývat a často to jinak ani nejde.
Pro sjednání pojištění nemusíte být majitelem vozidla (jste pojistník)
Pro sjednání pojištění nemusíte mít TP, stačí VIN.
Stejně tak nemusí být TP přepsáno na Vás ani polopřevodu atd.
Prostě stačí jen vědět VIN nic víc.
Takže: Jedete - li si pro mašinu, o kterou máte vážný zájem, pojistěte ji předem nic to nestojí. Zelenou kartu si vytisknete doma na barevný tiskárně (musí mí zelenou barvu)
A jestli moto koupíte nebo ne je jedno.
Pojistka u čsob platí týden, aniž byste posílali peníze.
Pokud jim pak peníze a naskenovaný TP pošlete, tak ji prodlouží.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
Problémů je v tomhle systému bohužel víc než dost.
1. na přihlášení máš deset dnů - pojišťuj okamžitě (jeden úřad potřebuje všechny doklady - u druhého vše zařiď hned i bez dokladů)
2. Přihlásit musím do deseti dnů, ale evidenčku mi udělají jen na kompletní motorce.(případ, že jsem koupil motorku v bednách - veterán - a přez zimu ho chtěl skládat.
3. Jestliže si koupím moto které budu přestavovat (což prakticky také u nás nejde a jinde ano)
zaplatím pojistku,jdu na evidenčku,přihlásím,dám značky do depozitu,vrátí mi část pojistky kterou sem musel udělat na něco co vůbec nejelo.....
Obdivuju toho maníka (a moc mu děkuju) co dosáhl u ústavního soudu rozsudku, že co není provozováno na pozemních komunikacích, nemusím pojišťovat.
Je toho u nás ještě hodně co by se mělo srovnat, ale jak se řeklo v jednom filmu "Je to ta první vlaštovka - hezkžch čtyři mínus)
2. Tuhle částku bych asi zaplatil, než to tahal měsíc,ale pokud nechceš, nastává bod 3:
Pokud vozidlo nemá přidělenou RZ není dle zákona způsobilé provozu na pozemní komunikaci, tudíž §24c, pokud se nepletu, na který se odvolávaji sám říká, že " pokud je vozidlo provozováno", je majitel nebo provozovatel povinen zaplatit povinné ručení a pokud tak neučiní,je povinen zaplatit příspěvek kanceláři pojistitelů. Neznám to doslovně,ale v tomto duchu tě asi oslovili.
Měl jsem podobný případ, nepojízdné moto pro manželku,bez RZ značky a bez STK. Dokud nebylo opravené, nemohlo projít STZ, nemohlo být přihlášené a nemělo RZ. Ano. mohlo být ale pojištěno,ale proč platit pojištění za něco, co nebylo a nemohlo být provozováno. Na tyto argumenty CKP nereagovala, respektive zamítla mou námitku a nadále trvala na svém.
Pak stačilo poslat dvě potvrzení podepsané sousedy, že moto stála na soukromém pozemku, nikoli na veřejné komunikaci, ve stavu vylučujícím provozuschopnost a stáhli to.
Dělej jak myslíš, otázkou je, jestli ti to za to stojí,protože komunikace s nima přes jejich stránky je jako mluvit do zdi a jejich operátorky jen asertivně opakují, že tvou povinností je platit povinné ručení. Hodně štěstí.
Prostě to pojistit online, pak přepsat, a nic neplatit - tu pojistku ti pojišťovna sama po týdnu zruší.
Ale pokud bylo moto v bedně, pak zřejmě už předchozí majitel svoji pojistku zrušil a možná i SPZ dal do depozitu - tedy by neměl být problém s dokazováním ČKP, že to moto nebylo provozováno.
Ale i když už zaplatíš, vždy máš možnost jakékoliv pov. ručení zrušit myslím max do 14(?) dnů od sjednání. (...akorát ti pak vrátí částku krácenou o těch pár dní, po které jsi to pojištění měl platné - viz bod 3 tvého příspěvku)
1. není problém...to je prostě fakt. Má logiku. K registraci něčeho do systému je prostě to komplet info dobrý ...ale mašina jak známo nejezdí na papíry ale benzín - takže jsme my jako třetí osoby krytý
2. ano, aby Čeští chytrolíni, nechytračili a nelegalizovali neexistující motorky(jako kupu šrotu ve 4bednách)
3. bavíme se o 1/12 za celkovou částku ...tedy cca. 80CZZK (když srovnám 80 CZK s 360CZK o které ti běží, přijde mi to relativně jasný)
Mě se nebaví opakovat. Jsme národ kverulantů, který nectěj žádný pravidla. Kdyby ti někdo nepojištěnej namrdal nový auto, bude tu vlákno jak je ten systém debilní, že si můžou jezdit lidi bez pojištění. Ikdyž vezmu body 2. a 3. jako "relevantní", pokud by šlo o mě a já měl do takový situace jít - zavolám si na evidenci vozidel, potom na ČKP a zjistím si možnosti. Ono, dopředu jde dohodnout leccos, zpětně když už to na tebe lítá už ty na koni moc nebudeš.
Já tady nechci dělat "chytrýho" ale od dob ČKP jsem prodával a kupoval asi 5vozidel. Tenhle návod je prostě neprůstřelnej pro ČKP - koupím a hned pojistím, nic na tom není.
1 reakcí na tento příspěvek Kancelář pojistitelů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
I když tu čtu názory jak je vše správně, myslím, že bordel je hlavně v těch zákonech....
Jenom to, že musíš mít nejdříve pojistku abys mohl udělat technickou a přihlásit motorku je zhovadilost.
Když budu dělat životní pojistku, proklepnou mě a když zjistěj že mám rakovinu , nepojistěj mě.
Když koupím motorku s propadlou technickou a tedy právně neschopnou provozu, pojišťovny se poperou o to u které to pojistím dříve. Jelikož pojištěná věc byla v době pojištění třeba šrot a pojišťovna se drala aby ti ji pojistila, měla by v případě průseru platit. Ale to už se cukaj....neměl si na silnici co dělat. Nemělo by to být jako u jiných věcí (lidi, baráky....(že pojišťuješ daný stav a když ti ho pojistí je to platné?
A tydle zhovadilosti ještě navíc zaštítí kancelář pojistitelů.
To samé si myslím u těch radilů, co tu tvrdí že pro jistotu pojistí motorku víckrát....
Jestlže tu existuje úřad (CKP) co to tak pedantsky hlídá, měl by v případě krytí pojistek částky okamžitě vracet (v případě berňáku a daní to kupodivu funguje)
A to se nebavím o tom, že i v případě znásobení povinného ručení tomu chudákovi co ho nabourám vyplatí peníze jenom jednou a ještě ho oškubou.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
ladislavx píše:
To samé si myslím u těch radilů, co tu tvrdí že pro jistotu pojistí motorku víckrát....
Jestlže tu existuje úřad (CKP) co to tak pedantsky hlídá, měl by v případě krytí pojistek částky okamžitě vracet (v případě berňáku a daní to kupodivu funguje)
A to se nebavím o tom, že i v případě znásobení povinného ručení tomu chudákovi co ho nabourám vyplatí peníze jenom jednou a ještě ho oškubou.....
Kolik tě prosímtě ten 1 den na povinným stojí? Max. 10 Kč?
Mě vyjde 1 den bez bonusů asi 2,50 Kč, s bonusama na 1,25 Kč
Takže by mi měli vracet zhruba 20 Kč, a to se vyplatí, trávit kvůli takové částce tady na diskuzi 2 dny času a vymejšlet jak to udělat, abys jim to neplatil.
Navíc přece nemužeš mít jistotu, k jakýmu dni předchozí majitel smlouvu zruší, nebo snad ano? A zruší mu to pojišťovna zpětně ke dni sepsání smlouvy? nebo až ode dne, kdy jim to doručí pošta? A kdy to bude za den, za týden?
Tak není přeci jen lepší mít tu pojistku o ten týden dřív zaplacenou už na sebe?
edit: a mimochodem, jak už jsem několikrát psal výše - Pokud to pojistíš online, máš 7 dní prakticky zadarmo, kdy se dá přepis krásně stihnout. Já jsem to pojistil online u čsob, nic jsem neplatil, přepsal jsem to s touhle dočasnou 7mi denní pojistkou, a sjednal jsem si nakonec pojistku jinde, kde mi uznali bonusy z auta na moto, což u čsob udělat nechtěli.
Naposledy editováno 09.05.2014 12:44:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
Takže smutný závěr diskuze:
Když si půjdu koupit motorku ať pojízdnou či nepojízdnou, s STK či bez, jedu již s uzavřenou pojistkou (a to ani nevím jestli ji fakt koupím) a když mi přijde cokoliv z kanceláře pojistitelů, ihned to zaplatím aby nebylo hůř.
Tak na tomhle závěru je nejsmutnější, že ty lidi co to sem píší mají v podstatě pravdu a nikdo s tím nic moc nedělá.
Co třeba varianta jako mají v Americe...pojistka je na člověka a né na auto či motorku (je to logický, nikdo nejezdí ve třech autech najednou)A ať si koupíš cokoliv a kdykoliv nemusíš vymýšlet habaďůru ON-LINE.
Prostě vést diskuse, nasrat co nejvíc lidí a fandit takovým jako ten šoumen co se soudil a vysoudil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
Žiješ-li v nějakém státě, měl bys dodržovat zákony, jinak riskuješ postih.
Zmíněný 168/1999 Sb. nezná žádné přechodné ochranné lhůty, po které by moto bylo možné vyřídit papírování. Je to prostě tak, že musíš mít pojištění bez jediného dne přerušení. A když to nesplníš, tak si to musíš u ČKP už nějak obhájit, což není triviální a většina diskuzí je potom zbytečná.
Samozřejmě, že by bylo lepší, kdyby povinné ručení šlo např. zrušit až po uplynutí nějaké ochranné lhůty ( na úkor prodávajícího) a nebo pokud by automaticky vraceli přeplatky za přepojištění (komu ovšem? prodávajícímu nebo kupujícímu?) Ale nic takového v tom zákoně není, bohužel...
Já jen stále nechápu, když už máš chuť a čas diskutovat tento problém na internetovém fóru, že tě tolik obtěžuje těch 5 minut, kolik trvá sjednat pojištění online.
Do kamenné pobočky to rychleji pravděpodobně nestihneš a navíc při sjednání online ani platit nemusíš, jenom stačí vyplnit formulář, vytisknout kartu a jsi pojištěn...
Situace vznikla samozřejmě mou nevědomostí - což mě jak praví zákon neomlouvá. Spíš mě zajímalo, jestli sem takhle blbej a naštvanej jenom já nebo je nás víc a jak situaci řešit. Výsledek ankety vypovídá jednoznačně
Jinak samožřejmě je důležité chovat se podle zákona. Abych neremcal jen na nevýhody. Má dcera začla jezdit (čerstvý papíry) a na naučení jsem jí samozřejmě půjčoval velkého staršího kombíka. Auto je bezpečné a že při parkování orve pár aut.....o co jde...auto je na mě a já nebourám - o bonusy nepřijdu - a když už toho bude hodně a budou mi chtít zdražit pojistku buď ji vypovým nabo dám TP na jeden den do depozitu a druhý den vyzvednu. Přejdu k jiné pojišťivně kde do smlouvy hrdě vyplním že jsem nikdy neboural (což je pravda) a mám za třicet let bonusy.
A jestli se mám cítit blbě? Houby. Ve chvíli kdy řídím totiž platím pět poviných ručení (na dvě auta a tři motorky) i když řídím jenom jedno. V americe si na sebe platit pět pojistek jsem buď miláček pojišťoven nebo adept na cvokhaus.
1 reakcí na tento příspěvek Kancelář pojistitelů
a) chci mít od všeho klid a nerozumím právu.
Potom mi napíšou v Blesku, že je dobré zaplatit třikrát, tak zaplatím třikrát. Pojistka mne nezruinuje a ušetřím mnoho času. Když mi potom napíše ČKP, že mám zaplatit, tak bez řečí zaplatím.
b) nehodlám se vydírat organizacemi typu ČKP, OSA apod.
Bude mne to stát hromadu času, trápení a riziko, že soudy nebudou postupovat podle zákona je značné. Čas který tomu věnuji mnohonásobně převýší to co bych jim zaplatil, ale ráno se bez problémů koukám do zrcadla.
Chápu oba názory, chovám se b). Ti a) by mohli b) aspoň poděkovat, za to že kultivují státní správu Za chvíli bychom jezdili na 50km/h raději 20km/h, protože by mohl radar ukazovat víc než kolik ve skutečnosti jedu.
Možná už je ta chvíle tady. Byl sem 1.května na motosrazu v plzni,skouknout jak si kdo vykrášlil svého miláčka. (1500 motorek)A co nevidím...vesměs motorky jak vyjely z obchodu. Administrativa a různé příkazy a zákazy děsí majitele motocyklů tak, že se bojí na svého miláčka nalepit i blbou samolepku. Aby nebyli pokutováni či dokonce vyhozeni ze stanice technické kontroly. Ve světě se příznivci jedné stopy shlukují do klubů vlastníků bobberů, chopperů, cafe racerů a v naší pedantské zemičce si odvážný jedinec na projížďku vezme slipy, které nesplňují euro pět a je přísně pokutován či okamžitě zatčen. Protože s tímto nepředpisovým oblečením by mohl smrtelně ohrozit účastníky silničního provozu. Třeba ty nebožáky vládní představitele a jejich kamarády lobisty, jedoucích předpisově dvou set kilometrovou rychlostí přes neukázněné chodce. Mimochodem, druhý den po této akci jsem se dočetl, že nebyla způsobena ani jedna nehoda.
3 reakcí na tento příspěvek Kancelář pojistitelů
Soud by měl být až ten poslední krok, ke kterému v 90% případů vůbec nemusí dojít, pokud se budou lidi chovat zodpovědně a splní svou zákonnou povinnost mít moto pojištěné (nemyslím tím nepojízdný vrak, ale normální situaci s přepisem pojízdné mašiny).
Když se každý vykuk bude radši soudit, jenom proto, aby neplatil 20 Kč za týden pojištění navíc, potom se nedivme, jak dnes vypadá náš soudním systém.
A jen tak mimochodem, precedentní soudní systém mají sice v USA, jak je známo ze všech možných kriminálek v TV, ale neplatí u nás....
radi5 píše: Jak jsi přišel na takový blbosti?
1. Pojištění bez TP - nelze. Pojišťovna chce vždy předložit nebo zaslat alespoň kopii.
2. Původní pojístka dnem prodeje automaticky nezaniká - je regulérně platná, dokud ji pojistník nezruší.
ad.1 Všechna vozidla, co jsem kdy měl, jsem pojišťoval přes internet nebo přes telefon, jestli mám TP v ruce bylo úplně jedno, stačilo znát číslo TP.
ad.2 Pojistka zaniká okamžikem podpisu kupní smlouvy. Dle vyjádření ČKP, když jsem prodal motorku. Kráva co to koupila se rozjela a napálila to do auta. Řešili to jako škodu způsobenou nepojištěným vozidlem.
2X.
Táhlo se to týdny. Je možná jen elektronická komunikace. V obou případech jsem měl vše OK,postupuju při koupi-prodeji dle zákona a dobytkové v kanclech se nemůžou dohodnout a ty ,majiteli,poser se nebo platit.
x auto,1x moto. Za život jsem tohjo prodal a koupil hafo a tak vim co a jak.
Po týdnech komunikace mi napsali že je to v pořádku,a nemusim nic platit. Musel jsem dokládat smlouvy,pojistky....
Naštěstí mám s plecháčkem a motkama vystaráno na pár let,nic netřeba měnit.
Je to DOBYTEK.
Je lepší,jak někdo výše napsal,aby se pojistky překryly,třeba jen o den,než den chybějící. Stačí VIN !!!! a pak pojištovně dohlásit SPZ
Naposledy editováno 11.05.2014 13:00:46
Pojistka zaniká okamžikem podpisu kupní smlouvy. Dle vyjádření ČKP, když jsem prodal motorku. Kráva co to koupila se rozjela a napálila to do auta. Řešili to jako škodu způsobenou nepojištěným vozidlem.
Řešili to špatně.
§ 12
(1) Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká
a) dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla,
90% sporů s ČKP není o tom, že by někdo jezdil s nepojištěným vozidlem, ale o tom, že se chtějí napakovat, a ani ne tak ČKP, ale vymahačská agentura, kterou vlastní bratr právního zástupce ČKP. Proto pouští nesmyslné hlášky o tom, kdy končí pojistka a potom stačí neznalý dav, který tyto myšlenky šíří po fórech.
Naposledy editováno 11.05.2014 15:32:42
maabo píše:
Navíc přece nemužeš mít jistotu, k jakýmu dni předchozí majitel smlouvu zruší, nebo snad ano? A zruší mu to pojišťovna zpětně ke dni sepsání smlouvy? nebo až ode dne, kdy jim to doručí pošta? A kdy to bude za den, za týden?
Pokud se nepletu, tak zákonná pojistka zaniká ke dni podání výpovědi, ale stejně ti ještě naúčtují zbytek kalendářního měsíce...
Naposledy editováno 11.05.2014 16:20:46
Benda1 píše: JEŽÍŠI MARJA JOSEF!!!! PŘEČTĚTE SI TEN NÁLEZ US NA ZAČÁTKU. JE TO PRECEDENS. TO ZNAMENÁ,ŽE PROVOZOVAT VOZIDLO NEZNAMENÁ MÍT HO ZAREGISTROVANÉ. TO ZNAMENÁ: STOJÍ V GARÁŽI/MÁ SPZ/ A NĚKDO MI TO DOSVĚDČÍ,NEMUSÍM PLATIT POJIŠTĚNÍ!! JE TO NOVINKA Z 5.5.2014. TAKTÉŽ DŮKAZNÍ BŘEMENO NENÍ NA MAJITELI!!!J.
Měl by sis to přečíst pořádně ty, celé a ne jenom nadpisy. I ten nález ÚS. I v tom nálezu se totiž uvádí:
"… a uložil platební povinnosti de facto jako sankci za nesplnění evidenční povinnosti, byť je nesplnění evidenční povinnosti sankcionováno pokutou ve správním řízení… "
Tak se zamysli, novinko…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
Benda1 píše: JEŽÍŠI MARJA JOSEF!!!! PŘEČTĚTE SI TEN NÁLEZ US NA ZAČÁTKU. JE TO PRECEDENS. TO ZNAMENÁ,ŽE PROVOZOVAT VOZIDLO NEZNAMENÁ MÍT HO ZAREGISTROVANÉ. TO ZNAMENÁ: STOJÍ V GARÁŽI/MÁ SPZ/ A NĚKDO MI TO DOSVĚDČÍ,NEMUSÍM PLATIT POJIŠTĚNÍ!! JE TO NOVINKA Z 5.5.2014. TAKTÉŽ DŮKAZNÍ BŘEMENO NENÍ NA MAJITELI!!!J.
Trošku si protiřečíš, ne? Stojí v garáži a NĚKDO MI TO DOSVĚDČÍ proti DŮKAZNÍ BŘEMENO NENÍ NA MAJITELI. Buď mi někdo dosvědčí, že vozidlo nejezdí (dokazuju já) nebo (pokud bych neměl důkazní břemeno) by mi někdo musel prokázat,že jezdilo.
Nález ÚS pouze říká, že pokud majitel prokáže, že vozidlo nebylo provozováno, nelze vycházet jen ze zápisu v registru vozidel.
Citace: již ze samotné skutečnosti, že vozidlo je vedeno v registru, je samozřejmě možno dovozovat, že vozidlo je provozováno (zpravidla tomu tak bude), to nicméně pouze za situace, kdy nebude jeho vlastníkem (provozovatelem) dostatečně prokázán opak.
1 reakcí na tento příspěvek Kancelář pojistitelů
Pokud se restrikce zákona týká omezení jejich bordelu, benevolence a přestupků...vzývají logiku, selský rozum a všechny svatý.
Vzápětí se jim ovšem zákon vyložený ústavním soudem zase hodí... někdy je holt nástroj, jenž sami neuznáváte zdrojem možného vítězství ...
Ten precedens není stejně ještě "směroplatný" jak říkala Máňa ... mám za to, že to ČKP hrotí dál k vyšším instancím a odvolala se...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kancelář pojistitelů
Každopádně pokud mu napsali, i když to vůbec nekoupil, tak to sou pěkný **áči. Ale neměl by snad být problém jim na to nějak pěkně odpovědět, protože on v registru jako majitel/provozovatel nemůže být uveden....