1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
miramara píše: Kdo to je nevím,ale místo bych tipnul... výjezd ze stadionu pod tribunu na déčku....na Áčku takhle fotit snad ani nejde(pokud to není z jeřábu)
Místo jsi tipl správně Jak psal Pity to A, tak to se tak vyfotit asi opravdu nedá. Z následujících fotek je jasné, že se jedná o začátek D.
A o koho se jedná nám prozradí dalši fotky. Ví to někdo z hlavy? ... se mě to nechce hledat.
AKRO píše: Jan26 - Ten rok 2003 MGP - Jak to panečku Valentinovi upalovalo na speciál-pečených gumách....
Nedávno jsem někde četl článek o tom,jak se mu pekly gumy. -A není to tak dlouho,co ti tady za tohle žlutí nadávali ....
AKRO píše: Jan26 - Ten rok 2003 MGP - Jak to panečku Valentinovi upalovalo na speciál-pečených gumách....
Nedávno jsem někde četl článek o tom,jak se mu pekly gumy. -A není to tak dlouho,co ti tady za tohle žlutí nadávali ....
AKRO píše: Jan26 - Ten rok 2003 MGP - Jak to panečku Valentinovi upalovalo na speciál-pečených gumách....
Nedávno jsem někde četl článek o tom,jak se mu pekly gumy. -A není to tak dlouho,co ti tady za tohle žlutí nadávali ....
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
retardéru brněnského okruhu před poslední levou zatáčkou, při ME500ccm v r. 1984, ne!?
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
IvanDvoutakťák píše: No, vypadá to na "rozbor" havárky obou aktérů, Bohuša Staši a Paľa Dekánka, v inkriminovaném
retardéru brněnského okruhu před poslední levou zatáčkou, při ME500ccm v r. 1984, ne!?
Náhodou jsem tenkrát u toho byl a Bohouš se o Palovi pokud si pamatuji nevyjadřoval zrovna moc lichotivě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Darmah píše: Brno rok 1980 a další několikanásobný mistr světa:
Chtěl bych poděkovat za krásné fotky jak se říká přímo z "kuchyně" Stejně jako dnes, tak i tenkrát bylo snem každého kluka a týnejdžra se aspoň na chvíli dostat do depa, nedej bože přímo do boxů a ty světové hvězdy známé jen z časáků najednou vidět na vlastní oči a tzv. je mít na dosah. Byl jsi jeden snad z tisíců, kterému se to podařilo na několik let a budem rádi, pokud nás budeš seznamovat s tou "kuchyní" i nadále. Můžou být i auta ME, určo tam máš také pěkné fota. I auta nerozlučně patří k Masecu.
P.S. Jak jsem psal o tom snu každého kluka, tak teď jsem si vzpomněl na krásnou povídku od mamby54 jak ho asi 3x vyprovodil příslušník VB z depa ven. Zřejmě to bylo na vedlejším vlákně a dával to tam asi Risso46. Mambo, Risso, pokud můžete, klidně to sem dejte, opravdu to bylo krásné počtení. Jinak od mamby54 jsou na tomto vlákně další dvě pěkné povídky ze starého okruhu a to na str.14 První pojednává o závodu na jedno kolo okruhu mamba na ČZ versus DDR na MZ. Ta druhá mamba coby lord, káva klídek a tabáček v posledním poschodí GRAND PRIX kavárny v Kohoutovicích. Kdo už nečetl, tak doporučuji
Bohuš, když "chytl točky", si servítky opravdu nebral Slyšel jsem "to" jednou,
přestože měl ještě přilbu na hlavě(!), když ho při startu (s motorem v klidu) v říj-
nu r.1980(?)v Brně,na okruhu dálničním přivaděčem, některý z "přemotivovaných" sou-
peřů NECHTĚ "poslal" z trati do plotu, ohraničujícího depo ... Kdo ty krásné doby pa-
matuje,ví,že tehdy stálo v řadách na startu jezdců "co jen se vedle sebe vešlo"
Naštěstí se to "rozhození retardéru" obešlo bez zranění, ale škody na motocyklech
a ztráta spousty bodů do klasifikace ME 1984 plus místa na stupních vítězů, těžko říct
koho z nich mrzela víc. Viník byl jednoznačný a body tenkrát byly dostupné opravdu je-
dině na brněnském okruhu,který dokonale znali - jednak naši jezdci "moc do ciziny ne-
směli" a s jejich obstarožní technikou by měli pramalou šanci dojet vpředu
Naposledy editováno 25.04.2014 07:20:11
ŠAMPÁŇO SE STÁLE CHLADÍ
Od počátku března žiju jako v tranzu. Důvod? Lukáš Pešek. Silniční závody se už dávno před lety staly mým osudem. Patřím ke generaci, která ještě na vlastní oči viděla a patřičně prožívala úspěchyy Franty Šťastného z poloviny šedesátých let minulého století. Jenže pak jako když utne. Dlouhých, předlouhých čtyřicet let uplynulo od jeho posledního vítězství v závodě MS a pětatřicet od posledního vystoupení další české legendy, Bohouše Staši, na stupně vítězů. Jak ten čas letí! Byly doby, kdy úspěchem bylo, když se některý z našich vůbec kvalifikoval do brněnského závodu. Byly i doby, kdy se to žádnému nepodařilo. Až letos! Březen, španělský okruh Jerez de la Frontera. Konec závodu dvác a na druhém místě projíždí český jezdec. ČECH! Lukáš Pešek.
Té neděle jsem měl k obědu knedlíčkovou polévku. Přiznám, že když na stožár stoupala naše vlajka, přesolil jsem si ji slzičkami štěstí. Vem to čert! Kdyby mě v tom okamžiku trefil šlak, umíral bych spokojen. Ve večerních sportovních zprávách všech našich TV stanic,dokonce i na Nově, o které je známo, že ta o motorkách ví jen to, že mají dvě kola a každý víkend se na nich zabíjejí šílenci, to byla prvotřídní senzace! Asi jako kdyby Jaromír Jágr vyhrál MS v krasobruslení a to ještě v kategorii tanečních párů spolu s Danou Zátopkovou.
Do naší oblíbené osvěžovny "Papučárna" jsem od těch dob chodil pyšně s frňákem hore, div mi do něj vlaštovky nenascaly. Zároveň jsem zahájil v naší stolní společnosti masivní osvětovou kampaň pod názvem: "Serte na fotbal-hokej-bejsból, či florbal, (ano, čtete správně, i tací jedinci se u našeho stolu nacházeli) a vzali v té záplavě tělovýchovy motocyklový sport laskavě jednou pro vždy na vědomí! Dokonce i nástěnku jsem vytvořil a na ní pokračoval v osvětové činnosti, abych vysvětlil všechny nuance tohoto sportu těm benzínem nezasaženým, kteří si mysleli, že motorka má přední kolo jugoslávský a zadní kolo mlýnský a co je to za sport, když se jen vozí... atp. Nejvíc jsem však jejich zájem vzbudil, když jsem pro ně připravil interní tipovačku na výsledky závodů a jejímu celkovému vítězi slíbil litr domácí slivovice. To mezi těmi alkoholiky definitivně rozhodlo ve prospěch motosportu.
A dařilo se. Přišla další dvě Peškova umístění na bedně v Itálii a v Německu. Jenže, jak už to bývá, s jídlem roste chuť. Moji namlsaní hospodští spolustolovníci, mohutně podporovaní názory všelikerých médií, začali netrpělivě očekávat vítězství. A já je v tom ještě podporoval. Aby jejich zájem neochabl, slíbil jsem jim, že až... tak otevřu láhev sektu přesně té značky, kterou po sobě stříkají vítězové a kterou mi ze svých cest kamionem po Evropě dovezl můj syn.
Přišel srpen a s ním i můj každoroční vrchol roku, vánoce, silvestr i narozky v jednom - Grand Prix v Brně. Jak ubývaly dny v kalendáři, stoupala moje tepová frekvence. Těšil jsem se jak cigán na podporu. Konečně! Pátek 18. srpna, první den treninků. Výsledek? Lukáš Pešek 1. místo! Paráda. V sobotu sice klesl na třetí, ale pořád je to první řada roštu.
Konečně neděle. Nemůžu dospat. Ráno ve čtyři balím propriety. Křesla, slunečník, vlajku... V šest vyrážíme společně se synem a jeho kámoškou - směr Brno. Po půl hodině parkujeme na poli nad Žebětínem. Už první pohled na nevídaně zaplněné tribuny i okolní svahy bere dech. Sedíme na Stadionu, přesně před velkoplošnou obrazovkou. Dokonalý divácký servis! Za chvíli začíná letecká show. Parádní výkony akrobatické trojky. Úžasné! Ale naše myšlenky se upínají k blížícímu se startu stopětadvacítek. Už během zahřívacího kola se zde rozpoutává divácké peklo. Stojíme, máváme červenými plakáty se žlutou dvaapadesátkou, které nám předem rozdali členové Peškova fanclubu. Ohlušující rachot petard,klaksonů. Světlice, dýmovnice. To vše kvůli našemu železu v ohni. Sledujeme poslední řazení jezdců na roštu.
Světla. Start! Lukin odjíždí třetí. Hned v první zatáčce však jde na druhý flek, na kterém poprvé projíždí i pod námi! Skvělé! Řičím blahem ,jak generální ředitel ČEZu nad výplatní páskou. Nejsem sám. Spolu se mnou řvou i tisíce jiných hrdel. A pak že jen na fotbale! Báječná, neskutečná atmosféra ve které dáš rád i pětapadesát za Starobahno.
V půlce závodu Lukáš stále bojuje ve vedoucí pětce. Rve se co to jde. Zatímco vpředu trochu odjíždí největší favorit Bautista, Lukáš poodjíždí s Finem Kalliem zbývajícím dvěma, Talmácsimu s Pasinim. Vypadá to,že bedna bude jistá. Ve dvanáctém kole se nám zatajil dech. Pešek vyjíždí až za obrubník! Proboha, bacha Lukáši! Naštěstí to zvládnul, ale Fin mu poodjíždí. Nevadí, náskok před ostatními je zhruba čtyři sekundy. Zbývají poslední tři kola. Ale co to? V příštím průjezdu se náskok hodně scvrknul. Že by mašina? To snad ne! Ano. Do posledního kola jedou Maďar s Italem doslova nalepeni na Lukášovi. Poslední zatáčka, do cíle zbývá čtyři sta metrů. Lukin se snaží procpat svoji Derbi před Maďara. SMYK!!! Dál už pokračuje stroj bez jezdce, který po zadku klouže až do štěrku. Uííí! Néééé! Řvu tak, že mě musí být slyšet až v západním Německu. Bože můj, to nemůže být pravda. Byla! Marně skrývám své zklamání, stejně jako ty tisíce lidí kolem... synova přítelkyně má na tváři slzičky a já na tom nejsem o mnoho líp. Zbytek závodů už sleduju v jakémsi útlumu.
Po příjezdu domů se cítím tak unaven, že odkládám i návštěvu "Papučárny". To zas bude řečí! Šampáňo může zůstat u ledu- snad se z něj nestane archiv. Zjišťuju, že jsem zapomněl sundat po závodech i naši vlajku z plotu. Jsem trop.
Ale co, stejně to bylo krásné! Příští den mě "kamarádi" v hospůdce vítají: " Tak co ten tvůj Pešek?! Ten zas dopadl!" - "Volové, prd tomu rozumíte!"
P.S. Nakonec na to šampáňo stejně došlo. Čína, Květen 2007 a chutnalo přesladce.A tu tipovačku jsem toho roku vyhrál, ale o tu slivovici jsem se s těmi "neznabohy" podělil.
Naposledy editováno 26.04.2014 09:11:09
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Foto č. 5565, Osoby, dátum, miesto Bohumil Staša, Pavol Dekánek, 1984, depo v Těrlicku. Ešte asi preberali slávnu haváriu z Brna (originálny lišiacky výraz tváre B. Stašu ). V pretekoch tuším Staša napokon neštartoval a Dekánek medzinárodné 500 ccm vyhral pred Holanďanom Boschom a Švajčiarom Gächterom. Škoda, že sa tu asi nenájde pamätník tých krásnych pretekov v Těrlicku 70. a 80. rokov minulého storočia.
Naposledy editováno 28.04.2014 14:51:58