1 reakcí na tento příspěvek Problém s odmaštěním před nástřikem barvy
postup: na slepený nebo přebroušený plast nanesu /nastříkám/ základ na plasty. než tento základ/čirý/ úplně zaschne,nanáší se plnič,který se už ničím neodmašťuje/ani nějakou kapalinou/ a postupuje se dále jako by to byl plechový díl tzn. po plniči/zaschnout a zmatovat/ finální základ,který se zmatuje finálně 800smirkem a vrchní barva + lak. J.
Naposledy editováno 16.04.2014 20:52:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s odmaštěním před nástřikem barvy
Kdybys to měl opradu mastné a jen si to špatně popsat,tak v tom případě ti doporučím s odmašťovačema nijak neexperimentovat a použít kupříkladu odmašťovač na bazy vody.
Namočit hadr a jedním tahem setřít,žádne šmudlaní vícekrát přez jedno místo.A hned potom pořadne vysušit např. vyfoukáním kompresorem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s odmaštěním před nástřikem barvy
Anti píše: Benda1> Takže ty po přebroušení plniče už ničím neodmašťuješ?Tak to ti závidím.
A jak by se tam ta mastnota dostala? Viděl jsem mnohokrát stříkat celé auto, ale nikdy jej odmašťovat.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s odmaštěním před nástřikem barvy
Nedělalo to jen oka,ale i ty mapy,prostě kresby.Ne všude ale tak na půlce plochy.Když přebrousíš plnič,tak bys to přeci měl něčím otřít.
Číslo deset
Naposledy editováno 16.04.2014 21:48:12
Já to otírám klasikou nitor ředidlem.
dej sem fotky at si umíme představit to coi to dělá.
Jakou sílu vrstu tam dáváš?
důležité je dávat co nejslabší a barvu několikrát lrolít a pořádně promíchat .
woky
Jinak po broušní to jen pretři antistatickou uterkou a pokud tam budou fleky od prstu tak ty jedním tahem odmasti.Jinak jeste jendna rada...vodu po brousni nesmis nechat uschnou s tim prachem,je potreba to oplachnout čístou vodou a teprv nechat vysušit budto uterkou nebo kompresorem vyfoukat.Zkratka tam před lakem nesmí byt stopy po prachu z broušení.
Anti píše: Je to nějaký sráč primárně určený na odstranění silikonu.Tomu klukovi to dala lakošova žena,že to používají.
Nedělalo to jen oka,ale i ty mapy,prostě kresby.Ne všude ale tak na půlce plochy.Když přebrousíš plnič,tak bys to přeci měl něčím otřít.
Číslo deset
A proč používáš prostředek na odstranění silikonu? . Kde by se tam měl vzít ten silikon? Máš použít normální odmašťovadlo na bázi tenzidů nebo nějaký detergent.
Jinak odmašťovat by se mělo před nátěrem a během lakování hlídat, abys to už znovu nezamastil. Pak není nutné žádné odmašťovadlo používat.
Kdoví, co to bylo za sráč (to odmašťovadlo). Jestli to spíš neobsahovalo nějakou povrchově aktivní látku, která ti pak způsobila špatné slití vrstvy nátěru. Této vadě se někdy říká "rybí oči". Nemělo se to ještě před lakováním opláchnout?
Nejsem lakýrník, ale samouk...
Metlu nastříkat umím vcelku dobře, většinou to pak zmrvím lakem ..njn, prach, a ztečence...naštěstí i to se dá přebrousit a rozleštit
2stroke....Nitro zkousne hrozny veci,ale zkus si nastrikat timdle postupem vodou reditelnou bázi streba SH řadu 280/285 a k laku se ani nedostanes.....
Naposledy editováno 17.04.2014 11:10:59
...lakýrnický odmašťovače (většinou právě antisilikonový) se používaj tak, že jednou utěrkou (nezaměňovat s antistatickou) napuštěnou odmašťovačem povrch otíráš a zároveň hned druhou čistou utěrkou v druhý ruce otíráš povrch dosucha abys nerozmatlával tu špínu a mastnotu dál
...na rozpouštědlovej systém barev jsou určený jiný odmašťovače než na vodouředitelnej systém
...základ na plasty může být jak pouze přilnavostním základem (různě obarvenej a více či méně transparentní - ani jedno nemá vliv), tak jiný druhy brousitelným základem, kterýma lze do jistý míry suplovat plnič
...odmašťovat nitrem není taky ideální, i když hojně rozšířený; pomineme-li že i to obsahuje stopový množství mastnot, tak má moc krátkej interval odtěkání, kdy ti ta rozmazaná špína usychá dřív než ji stačíš setřit tou druhou čistou utěrkou
...očka v povrchu jsou jednoznačně způsobený mastnotou (pozor mimojiný to může způsobovat i mastnota ve vzduchovým vedení, od kompresoru počínaje) a nejrychlejší a nejúčinější způsob odstranění je začít znovu od začátku a přidat 1,5% - 2% antisilikonu
...dál tady zaznělo kde se silikon (největší nepřítel lakýrníka) vezme? na jedný straně dílný si někdo něco nastříká nějakým sprejem a na druhý straně dílny už je to na všem, nebo někdo něco kdysi na tý motorce nastříkal a už to na celý mašině přetrvává "na věky"; zažere se, neobrousíš to, i když to vezmeš na holej kov, nesetřeš to ničím, ani nitrem
...broušení jarovou vodou? potřebuješ mít povrch zbavenej všeho a to i konzervačních přísad pro hebký ruce, takže jar taky není moc ideální
1 reakcí na tento příspěvek Problém s odmaštěním před nástřikem barvy
Ale i tak přijel a oznámkoval mě jedna mínus,byl spokojený.
Obzvláště chci poděkovat osirisovi,že vše vysvětlil a uvedl na pravou míru.
Také správně podotkl,že problém může být i kompresoru.Ten,co mi byl zapůjčen,zatím jen foukal kola.
Teď,když jsem zjistil,že stříkat pistolí se dá,mě čeká další úkol.Chtěl bych si nastříkat svou mašinu.Problém bude v tom,že motorku jsem stříkl před dvěma měsíci obyčejným sprejem.Naskýtá se otázka:Budu to muset "shodit" nebo se to dá stříknout na to?
...sprej musíš buď komplet sundat (nebo odizolovat epoxidovým základem), jinak se ti to bude zvedat
1 reakcí na tento příspěvek Problém s odmaštěním před nástřikem barvy
ten senzitive,nebo jak se to jmenuje co má přísadu na ochranu pokožky není vhodný...
jinak kápnout trochu jaru do kýblu ,se při broušení používá od nepaměti...