globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vícebodové svíčky
 
6.4.2014 v 09:44
Zdar borci, zajímalo by mě podle čeho mám vybrat svíčku... Chcu zkusit vícebodovou, ale nevím jak a podle čeho ji vybrat.. bude tu nejaký dobrák a poradí? :))) A teda jestli to má vůbec smysl. :)

vícebodové svíčky

6.4.2014 v 10:00 | Nahoru | #1
V čem je lepší? Stejně ti bude pálit jen ta, která bude nejblíž jádru...

vícebodové svíčky

6.4.2014 v 10:02 | Nahoru | #2
Jestli chceš lepší svíčky tak Iridiové přispívájí k hladšímu chodu motoru.
Jejich životnost je zhruba dvakrát delší než u standardních svíček.
Lepší spalování směsi.

1 reakcí na tento příspěvek vícebodové svíčky

6.4.2014 v 10:05 | Nahoru | #3
iridiovou mám.. ale jen mě napadlo že to hodně lidí chválí tak proč to nezkusit

(reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 10:14 | Nahoru | #4

nightman píše: iridiovou mám.. ale jen mě napadlo že to hodně lidí chválí tak proč to nezkusit



Je to k ničemu....Takhle bych to asi napsal :)

vícebodové svíčky

6.4.2014 v 10:20 | Nahoru | #5
Kup jednobodovou pořádnou a je to.

vícebodové svíčky

6.4.2014 v 10:30 | Nahoru | #6
nejlíp uděláš když koupíš takovou, která je předepsaná výrobcem...

vícebodové svíčky

6.4.2014 v 11:32 | Nahoru | #7
Taky se ti může stát,že po výměně svíčky za vícebodovou ti to moc nepojede.Vlastní zkušenost.Dej tam co tam má být a máš pokoj.

1 reakcí na tento příspěvek vícebodové svíčky

6.4.2014 v 12:00 | Nahoru | #8
ok díky za rady dám tam tuhle http://www.jm-moto....p-853.html?cPath=201

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 12:10 | Nahoru | #9
nightman: Záleží do jakého motoru to je. Do malých objemů na jeden válec je to zbytečné, naopak do velkoobjemových jednoválců nebo dvouválců pokud už nemají dvě svíčky na válec může být svíce s více jiskřišti přínosem.

Že pálí jen kontakt nejblíž k jádru je samozřejmě blbost, to by je někdo musel šíleně rozštelovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 12:50 | Nahoru | #10
1100Virago> Co takové DR 350? Zlepšily by se mi studené starty, nebo jsou to spíš vyhozené prachy? Dal jsem tam teď obyč Brisk, mám s nima dobrý zkušenosti.

vícebodové svíčky

6.4.2014 v 13:17 | Nahoru | #11
proč si hromada lidí myslí,že vymyslí něco lepšího,než vymysleli konstruktéři celého motoru?
dej tam to,co doporučuje výrobce,nebo zaměnitelnou náhradu a nešpekuluj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 13:25 | Nahoru | #12
Barney: Zrovna DR350 je tak na hraně, u toho si netroufám tipovat. Ale vzhledem k tomu, že tříbodové Brisky nejsou o moc dražší než jednobodové, klidně bych je na tvém místě vyzkoušel.

Dolph-cz: Konstruktéři pracují s tím, co je k dispozici v jejich době. Dneska se například běžně lijí oleje mnohem lepší než ty předepsané, protože v době konstrukce motoru takové oleje neexistovaly. A to platí i pro jiné spotřební záležitosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 14:05 | Nahoru | #13

1100Virago píše: nightman: Záleží do jakého motoru to je. Do malých objemů na jeden válec je to zbytečné, naopak do velkoobjemových jednoválců nebo dvouválců pokud už nemají dvě svíčky na válec může být svíce s více jiskřišti přínosem.

Že pálí jen kontakt nejblíž k jádru je samozřejmě blbost, to by je někdo musel šíleně rozštelovat.



Hele nechci se hádat, ale osobně jsem viděl fungl novou svíčku s třemi packami a stejně házela jiskru jen na jednu z nich...Toť můj poznatek k vícebodovým svíčkám...

(reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 15:07 | Nahoru | #14

1100Virago píše:

Dolph-cz: Konstruktéři pracují s tím, co je k dispozici v jejich době. Dneska se například běžně lijí oleje mnohem lepší než ty předepsané, protože v době konstrukce motoru takové oleje neexistovaly. A to platí i pro jiné spotřební záležitosti.



počkej....,my se tady bavíme o nějakém veteránovi ?tříbodové svíčky jsou běžně k dostání řekl bych už desítky let.řekl bych,že tady byly i dříve než třeba svíčky iridiové.

myslím si,že výše zmiňované svíčky tady byly už dlouho před tím,než vyrobil stroj do kterého to chce dát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 15:16 | Nahoru | #15

StiefTomas píše: Hele nechci se hádat, ale osobně jsem viděl fungl novou svíčku s třemi packami a stejně házela jiskru jen na jednu z nich...Toť můj poznatek k vícebodovým svíčkám...



Vícebodová svíčka ani z principu jinak pálit nemůže:) Vždy bude házet jiskru ta elektroda která je nejblíže. Více elektrod spíše zvyšuje spolehlivost svíčky - pokud by se jedna znečistila, opálila, ohnula atd. tak její funkci převezme elektroda druhá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 17:43 | Nahoru | #16
StiefTomas: A koukal jsi na tu svíčku uvnitř válce, pod tlakem, oplachovanou směsí? Ten opakovaný přeskok mezi jednou elektrodou teoreticky platí pro homogenní prostředí, ale to ve válci zrovna nebude. To je nedosažitelný ideál konstruktérů.
Blesk taky neuhodí vždycky do nejvyššího místa. Je to pravděpodobnější, ale ne zaručené.

Dolph-cz: Jde o to, jestli existovaly vhodné svíčky zrovna pro daný motor a jaká byla v té době jejich cena. I v současnosti se často na výrobní náklady kouká víc, než na optimální technické řešení. A pak se kvůli jedné ošizené součástky dělají svolávačky za desítky miliónů.

(reakce na) vícebodové svíčky

6.4.2014 v 18:21 | Nahoru | #17

1100Virago píše:

Dolph-cz: Jde o to, jestli existovaly vhodné svíčky zrovna pro daný motor a jaká byla v té době jejich cena. I v současnosti se často na výrobní náklady kouká víc, než na optimální technické řešení. A pak se kvůli jedné ošizené součástky dělají svolávačky za desítky miliónů.



....nic,mažu to,nebudu se tu zas dohadovat.

Naposledy editováno 06.04.2014 18:24:25

vícebodové svíčky

7.4.2014 v 11:59 | Nahoru | #18
v motorce mam iridiové ngk a muzu jen doporucit do auta jsem koupil bosch super 4, jak jiz nazev napovida 4 bodove a zatim funguji suprove. Dle vyrobce ma jiskra 8 moznosti kudy preskocit a cena byla smesnych 98kc za kus oproti iridovym 380kc /ks

1 reakcí na tento příspěvek vícebodové svíčky

7.4.2014 v 18:51 | Nahoru | #19
Jen podpořím názor, že u vícebodových svíček skutečně vzniká pouze jedna jiskra. Výboj jde cestou nejmenšího odporu, takže to nemusí být zrovna ta nejblíže, ale většinou je.
Jen v ojedinělých případech mohou vzniknout třeba dvě. Což je ale vlastně špatně, protože energie výboje se rozdělí na dvě, tím klesá energie jednoho výboje, což má za následek snížení teploty jiskry, což může způsobit špatné či nezapálení směsi.

Naposledy editováno 07.04.2014 20:37:23

vícebodové svíčky

7.4.2014 v 21:49 | Nahoru | #20
Já používám http://www.boxer-de...sp?ID=47&pID=727 -
Zkušenost je taková, že pokud se použije vícebodová svíčka musí být i výkonné zapalování, jinak přeskočí jedna jiskra, dvě, - takže u motoru s konvenčním zapalováním tříelektrodové Bosch byly výsledky lepší s jedním jiskřištěm, u tříelektrodové svíčky byl výkon motoru znatelně nižší - po instalaci normálních svíček byl start i stoupavost letadla mnohem lepší než s tříelektrodovým systémem . Tzn chce to vyzkoušet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

7.4.2014 v 22:52 | Nahoru | #21

AndělČK: Jen podpořím názor, že u vícebodových svíček skutečně vzniká pouze jedna jiskra. Výboj jde cestou nejmenšího odporu, takže to nemusí být zrovna ta nejblíže, ale většinou je.


Ano, při jednom zápalu jde jen jedna jiskra (i když ve skutečnosti je to spíše "burst" - opakované zasršení). Spor jde o to, jestli přeskakuje pořád mezi stejným kontaktem a středem, nebo se kontakty náhodně střídají.
O tom kde dojde k ionizačnímu průrazu totiž nerozhoduje jen vzdálenost elektrod (pokud není jedna výrazně blíž), ale i okamžité prostředí mezi nimi. A to, jak jsem psal výš, má k homogenitě daleko, proto se výboje ve válci pod tlakem náhodně střídají.

vícebodové svíčky

7.4.2014 v 23:07 | Nahoru | #22
takze nejlepsi je kruhove jiskriste...

jinak ja mam iridiovy jenom kvuli tomu ze jsem je sehnal za hubicku, dalsi svicky budou originaly dle manualu NGK jednobody za cca 150kc kus

vícebodové svíčky

8.4.2014 v 02:09 | Nahoru | #23
mam tam svicky blabla mam s nima dobry zkusenosti nemam tam dat jiny? to uz je na me vazne moc .....jestli mate pochybnosti o svickach kontrukterech o jiskrach a jiskristich tak si zajdte na brzdu a zkoussejte ktery jsou lepsi a na ty jezdete....za me vicebodovy svicky : placebo efekt ky :

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky

8.4.2014 v 09:10 | Nahoru | #24

1100Virago píše: Ano, při jednom zápalu jde jen jedna jiskra (i když ve skutečnosti je to spíše "burst" - opakované zasršení). Spor jde o to, jestli přeskakuje pořád mezi stejným kontaktem a středem, nebo se kontakty náhodně střídají.
O tom kde dojde k ionizačnímu průrazu totiž nerozhoduje jen vzdálenost elektrod (pokud není jedna výrazně blíž), ale i okamžité prostředí mezi nimi. A to, jak jsem psal výš, má k homogenitě daleko, proto se výboje ve válci pod tlakem náhodně střídají.



Já už jsem to ale psal. Jde cestou nejmenšího odporu.

Zatím co jsem viděl, tak vícebodové svíčky vždy mají nějakou "oblíbenější" elektrodu. Problém ale je, že tyto pokusy se dělají v nejlepším případě pouze pod tlakem, takže prostředí je ovlivněné samotným výbojem. A to jak pozitivně, tak negativně pro další výboj. U motoru se prostředí vyměňuje, takže tyto pokusy nemusí být směrodatné.

Ale dal jsem si tu práci a změřil čerstvě vyndané tříbodové svíčky z auta. U nových je mezera docela přesně nastavena. U starých po 60tis km jsou ale některé elektrody více opotřebované. Takže to značí, že tyto elektrody asi zažili více výbojů.

(reakce na) vícebodové svíčky

8.4.2014 v 09:36 | Nahoru | #25
AndělČK: Ona se ale ta oblíbenost bude v čase měnit. Podle mě, kdybys na ně koukal každých X tisíc kilometrů, bude nejopotřebovanější pokaždé jiná elektroda, protože opalováním té "oblíbené" se zhorší její vlastnosti a oblíbenost se přestěhuje o dům dál

vícebodové svíčky

9.4.2014 v 10:09 | Nahoru | #26
Zbytečnost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist