Důležité!
V případě přímého zapojení je nutné vědět, zda impusy dodávané řídící jednotkou do cívky jsou kladné, či záporné. Přesněji, které jsou správně. Většinou bývají kladné. Pokud je to jinak, může jít budík do kopru. To se v mauálu píše a tučně je to tam zvýrazněno. Pokud volíme snímání indukcí (ovinutím) je to pak jedno, tudíž tento způsob je bezpečnější. *1) Ovšem budík musí být na toto snímání konstruován. Pokud to není v manuálu výslovně uvedeno, tedy možnost snímání otáček indukcí, tak asi zbývá je ten přímý způsob, tedy napěťový výstup.
Pak tu někdo psal že ovíjení je blbost, dovolil bych si oponovat. Mám to tak a funguje to od roku 2007 bez chyby. Dokonce se mi jednou stalo, že otáčkoměr začal ukazovat bludy (kolísání a kmitání ručky). Ale závadu jsem brzy našel: Prodřený kabel ke koncové lampě a následné jiskření a zkraty sice neodpálily pojistku (nebylo to na trvalo) ale budík na to zareagoval. Opraveno a v pohodě.
Pokud mohu doporučit tak dobrého odborníka na elektriku a nebo slušný servis, pokud nevíš jak dál. Vysmahnout tento budík je dost drahá sranda a tak bych voli raději tuto variantu.
Pochopitelně by se měl budík jistit samostanou pojistkou (stačí nejmenší co je a to asi 3A), menší nožová pojistka stejně není. Stačilo by klidně třeba 1A. A zajistit to (pokud to v mauálu píší) aby byl budík pod napětím (tedy před klíčkem) kvůli tomu, aby po vypnutí zapalování nezapoměl nastavení, pokud jej tedy má. Takový budík se pozná i podle toho, že má (mimo jiných) tři napájecí kabely; zem, pohotovostní (před klíčkem) a plné, tedy za klíčkem. Z vybíjení baterky netřeba mít obavy, odběr v klidu a bez podsvícení, které se automaticky odpojí, je zcela nepatrný, v řádu mikroampér. Tedy minimálně stokráte menší, než je samovybíjení baterie. Kvalitní ukostření je podmínkou. I to, pokud není v pořádku, může vést k ukazování nesmyslných údajů.
Jinak to jsou jen moje zkušenosti, ve tvém případě se to může pochopitelně lišit.
Ještě dodatek: Koso kooperuje s firmou Stage6 a tak čidla k budíkům jsou od těchto výrobců bez problémů a kalibrování navzájem zaměnitelná.
Poznámka:
*1) Nejen bezpečnější, ale i jednodušší na nastavení, pokud se budík uživatelsky nastavuje. V tomto případě se tedy vždy nastavuje jako by měl motor jeden válec, bez ohledu na to, kolik jich skutečně má.
Naposledy editováno 29.03.2014 03:31:17
napis pak kolik ti to ukazovalo jestli presne o 1/2 min tak to vrat na "1"
Mám to napojené z vstupu indukčky. Pokud máš záporné impulzy měl by jsi nastavit LO(negativní signál) pak zkoušej nastavení různé kombinace počtu válců. Nevim jestli náhodou SV nezapaluje i prázdný válec. U mě jsou na 4val dvě indukčky a zapalují dva válce najednou jeden se směsí a jeden bez na prázdno. Pak je tím pádem počet impulzů dvojnásobný.
Ještě by to mělo jít napojit ze vstřikovače , tedy jestli nemáš karbec?
1 reakcí na tento příspěvek problém při zapojení budíku Koso
Počet valcu mám dobře nastaven.
1 reakcí na tento příspěvek problém při zapojení budíku Koso
1 reakcí na tento příspěvek problém při zapojení budíku Koso
tu je popisany podobny problem ..
koso
Na moto jsou ruzné šumi ktery to ruší z CDI vysílá několik signálu který cívka neveme ale budiku to stačí.Odpor respektyvě odpory toto filtrují a dioda nepustí zpětnou vazbu tod vše.
Frajer ten kdo na to přišel.
http://www.motorkari...p;pgr=15#goto7910290
kdybych tusil ze to je jenom spatnyma urovnema tak ti doporucim dej tam diodu, 1k a za to 5v1 zenerku - tak sem to chtel puvodne udelat ja, ale radsi jsem tam dal jeste optocleny pro oddeleni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co dělat s podložkou u vypustaku [1, 2] Suzuki SV 650S | Dandos489 | 34 | Včera v 11:59 Popcom |
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S | Dandos489 | 10 | 19.8.2024 v 20:23 ALFA70 |
Kapotáž Suzuki SV 650S | Lála_ | 2 | 31.7.2024 v 17:42 Lála_ |
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S | johny6nine | 7 | 29.6.2024 v 12:29 ja1 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |