globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výfukový systém Akrapovič
Zdravím všechny.
O střílení do výfuku je tu napsáno spousty, mě se ale jedná o konkrétní případ, tak to snad nebude nikomu výrazně vadit.
GSX-R 750 K10, Filtr K&N, odstraněný katalyzátor nasazeno svody s výfukem Akrapovič zde:

http://www.akrapovic...=248&yearId=1274

Nemám nijak měněnou palivovou mapu a jde o to, že pokud jedu a podřadím, z výfuku se ozývají duté rány, něco jako u WRC, občas mi přijde, že to tak bylo vyrobené naschvál. Osobně mi to vůbec nevadí, protože to zní dost dobře, jde o to, zda to nevadí motorce, nebo koncovce výfuku a pokud ano, jak moc asi. Střílí to jen při podřazení z vyšších rychlostí, na místě ani při jízdě po městě to nedělá nic. Chod motoru je úplně v pořádku, žádné trhání, nebo něco jiného. Měnil jsem svíčky, tak jsem jí vyfotil, ale dle předlohy by takové zbarvení mělo být v pořádku.
Díky za názory.






Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 14:37 | Nahoru | #1
Tak jistotu budes mit akroat kdyz si nechas premerit bohastos smesi. ALe podle popisu to je podle me OK.

Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 14:48 | Nahoru | #2
nekdo rika o podpalovani ventilu, ale co je na tom pravdy?

1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2014 v 15:00 | Nahoru | #3
Mne to delalo taky, ty rany byly skvely, ale bal jsem se toho podpalovani. Sel jsem na brzdu, mel jsem to chudy, ted uz nemam, rany taky ne, min to zere..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 15:15 | Nahoru | #4

Chapadlo píše: Mne to delalo taky, ty rany byly skvely, ale bal jsem se toho podpalovani. Sel jsem na brzdu, mel jsem to chudy, ted uz nemam, rany taky ne, min to zere..



Co ti s tím provedli aby to bylo OK?
Jinak ty rány jsou opravdu dobrý
A mimochodem celkově zvuk s tímto výfukovým systémem je extrém. Akrapovič to má opravdu hodně zmáknutý. Bohužel mají zmáknutou i cenu.

1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 15:23 | Nahoru | #5
Střílení se dá redukovat nebo i odstranit zaslepením PAIRu. Ale stejně bych to nechal odladit, pokud jsi do toho už narval tolik za ten výfuk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 15:28 | Nahoru | #6
BlackSabbath> Odladit to klidně nechám, ale nevím co to obnáší. Nějaká jednotka, nebo se to upraví přímo v nastavení jednotky motorky?

(reakce na) Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 15:40 | Nahoru | #7

Mopadge píše: BlackSabbath> Odladit to klidně nechám, ale nevím co to obnáší. Nějaká jednotka, nebo se to upraví přímo v nastavení jednotky motorky?


Musíš dokoupit jednotku, je jich na trhu víc. Nejznámější asi Power Commander. Jinak to zaslepení je jednoduchý, pokud ten systém nechceš rovnou demontovat.

Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 17:06 | Nahoru | #8
Tak o PAIR už jsem něco načetl. Mělo by to pomoci proti střílení. Většinou to lidi dělají, protože je to nebaví poslouchat. Mě to ale baví, tak je spíš otázka, jestli to střílení škodí motorce, protože pokud ne, klidně ho zachovám. Zkusím si nechat změřit tu směs a uvidíme co vyjde.

Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 18:22 | Nahoru | #9
u me staci abych zavrel plyn tak od 5-6tis.+ a streli to jak prase pokazdy.

Naposledy editováno 17.03.2014 18:22:52

Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 18:32 | Nahoru | #10
Stejný případ, akorát K1, svody a koncovka Akrapovič, filtr BMC, Power Commander II, při zavření plynu kolem 5-6 tis otáček rány a takový jakoby "bublání"... a lítaj z toho půlmetrový plameny dělá to i s odpojeným comanderem...
zaslepení PAIRu to taky trochu ovlivní, ale já jsem to nechal tak...

(reakce na) Výfukový systém Akrapovič

17.3.2014 v 22:12 | Nahoru | #11
Mopadge> Postelovali smes. Nektere jednotky jsou "laditelne" i v zakladu. Nemuzes s tim delat zazraky, ale neco jde. Mne to prikrmili a bylo hotovo. Mne to delalo rany i pri razeni nahoru, pri zavreni plynu. Vytocis, predjedes, bum, kvalt a ses pryc..pecka

Výfukový systém Akrapovič

19.3.2014 v 08:56 | Nahoru | #12
Vidím, že zkušenosti jsou různé. Zítra jedu na přezutí, tak ještě ono střílení zkonzultuju s borcem v servisu, co on si o tom myslí.
Jinak mě to dělá vyloženě jen při podřazení z vyšších otáček, nad 6 tisíc, jinak je klid.
A jak jsem psal, pokud se nic nepálí, zvuk bych zachoval.

Výfukový systém Akrapovič

19.3.2014 v 09:16 | Nahoru | #13
Já bych tipoval, že dostává akorát víc zabrat vata ve výfuku a možná je nepatrně vyšší spotřeba. Ale pro jistotu bych to nechal odladit. S ventily by to nemělo nic dělat. Třeba nedávno jsem projel R1 2013 a tam to bublá a střílí i s těmi odpornými orig. výfuky (které mimochodem dělají zvuk ještě horší, než u řadového čtyřválce).

1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič

28.3.2014 v 13:26 | Nahoru | #14
Zdravím všechny,

Mám též GSX-R 750 L0, nebo postaru K10. Taky s vyměněným výfukem. Ten mám od RP Tuning, dělali mi i mezisvod, tedy chybí kat. A to střílení ve vyšších otáčkách při podřazování potvrzuji.

Co se týče škodlivosti, tak bych řekl, že je více teorií. Převážně panuje názor, že když se dá laděný, tedy otevřený výfuk, ještě se přihodí KN filtr, tak se směs ochudí, protože přes motor projde více vzduchu, ECU to nijak nepozná(má palivové mapy vložené) a směs používá stejnou jako při origo dílech, kdy musí především vyhovět emisním normám.
Ale při chudé směsi stoupá teplota hoření, celý blok se více zahřívá a mohou se podpálit ventily. Suzuki v nových verzích ještě prý horší, pač se používájí odlehčené titanové ventily, které zvýšenou teplotu dobře nesnáší. Chudá směs se pozná na brzdě pomocí širokopásmové lamda sondy. PC nebo jiná krabička upraví délku vstříku, většinou prodlouží, tedy směs obohatí a teplota zase klesne. Většinou má moto pak spotřebu vetší.

To, že moto střílí při zavření plynu, má být způsobeno tím, že výfuk je průchodnější a při zavření plynu pronikne palivo s volnoběžnou směsí(tá zůstává i při zavřeném plynu) a ta detonuje v potrubí. U origu výfuku se to děje taky, jen to není slyšet.

Toť teoria... U mé moto vyšší teplotu na budíku nepozoruji, výkon nestrácí. Mám s tím najeto jednu sezónu, 3 dny na okruhu a zdá se OK. V červnu to půjdu nechat přeměřit na brzdu, zda je směs chudá. Mechanik mi říkal, že si s laďáky Suzuki v celku dobře rozumí. Proto jí nejdřív zkusíme jen změřit a podle výsledku kdyžtak přidáme PC.

P.S GSX-R je super bike, za 3 roky provozu od nova nemám žádný problém(klep,klep na dřevo)

Naposledy editováno 28.03.2014 13:28:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukový systém Akrapovič

28.3.2014 v 13:33 | Nahoru | #15
Elfmen> Na te fotce je devoluce?

Výfukový systém Akrapovič

28.3.2014 v 14:37 | Nahoru | #16
Dle servisáka je na svíčce vidět chudá směs (v reálu má trochu jiný odstín). Svody jsou u hlavy válce modré, ale to prý spíše bude použitým materiálem svodu (titan). Žádný závěr bez měření nelze vydat, střílení může způsobovat hromada věcí, včetně jakékoli mezery, která může nasávat falešný vzduch. Takže jediná varianta je to nechat změřit a poté udělat závěr. V každém případě, jak jsem již psal, o střílení mi vůbec nejde, celkem mě to baví, nerad bych akorát kvůli hluku odpálil cokoli v motoru.
Co se týká teploty, tak nepozoruji absolutně žádný problém. Jedno GSXR už jsem měl a je to teplotně stejné. Jediné co pozoruji, je extrémní tah v nízkých otáčkách na rozdíl od sériového svodu a koncovky.

-V každém případě jsem vypozoroval, že čím je větší zima, tím to hlasitěji a častěji střílí. Například včera při 13 stupních to znělo jako když padá lavina kamení

(reakce na) Výfukový systém Akrapovič

2.4.2014 v 10:27 | Nahoru | #17
Chapadlo> No, když se na to člověk dívá z leva do prava, tak jo. Vzniklo to tak, že GSX-R už stálo nalevo a postupně jsme přidávali další - kolo od trakaře ta foto už není moc vidět.

Výfukový systém Akrapovič

5.2.2015 v 18:33 | Nahoru | #18
Zdravím a vracím se k tématu.
Koupil jsem novou vatu do výfuku viz odkaz:
http://www.akrapovic...=248&yearId=1274

Přišla v obalu od dlouhé verze výfuku (mám tu krátkou verzi) viz foto a dorazila o velikosti karimatky Sám si jí montovat nebudu, ale chtěl jsem se zeptat, zda jí není zbytečně moc. Myslel jsem, že se posílá po 1 dávce, ale očividně vystačí minimálně na 2x. Což mi nevadí, ale nečekal jsem to

A ještě dotaz, jak poznám, že je na čase jí vyměnit, prý se má zvážit výfuk po výměně a pak stačí zvážit kontrolně, akorát nevím o kolik gramů má být lehčí? Nebo zda je nějaký jiný způsob.



1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič

6.2.2015 v 16:01 | Nahoru | #19
Good kocour...

(reakce na) Výfukový systém Akrapovič

7.2.2015 v 22:56 | Nahoru | #20

Davv píše: Good kocour...



Jj, kocour musí být u všeho nového a Good je 100%

Výfukový systém Akrapovič

17.2.2015 v 16:24 | Nahoru | #21
Ok, tak měření množství vaty necháme být, páč to očividně nikdo neví.

Tak dotaz ohledně mechaniky. Potřebuju rozpojit zadní díl se středním svodem, bohužel poslední držák svodu končí až za rozdělením, to znamená, že když to tahám tak kývu celým svodem až k válcům.

Nějaký nápad jak to povolit (plácám, ale například nahřát, promazat WD, nalejt tam Colu? ). Samozřejmě v tom spojit to drží tak, že se to nehne ani o milimetr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist