paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?
25.2.2014 v 22:40
Ahoj.

Abych vás uvedl do řešeného problému. Přestalo mi fungovat jedno čidlo v nádrži. Rezerva funguje ale 1/2nádrž ne. Diody v přístrojovce jsou v pořádku, i dráty jsou v pohodě (vše proměřeno a odzkoušeno znovu a znovu) a při přehození čidel to vypadalo úplně stejně. Přestala se rožínat rezerva a zase svítila 1/2nádrž.

Usoudil jsem tedy, že je v háji čidlo a začal hledat. V bazarech jsem nic moc nenašel, tedy... pár inzerátů, že se prodává AT na náhradní díly, bohužel pro mě čidla nebo celé nádrže již nebyly k mání.

Našel jsem nějaké stránky a trochu se zděsil, že jedno čidlo stojí přes 2200kč. Je zde nějaká jiná alternativní možnost? Nebo mám jen 3 a to, jezdit s jedním čidlem, nebo pořídit nové čidlo za majlant, nebo den co den projíždět bazary a koukat, jestli se nenaskytne příležitost k rozumné koupi z bouračky nebo lega.

Dík za rady.

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 05:49 | Nahoru | #1
Nebo spravit čidlo, pokud je to možné.

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 08:41 | Nahoru | #2
Určitě jde plovákové čidlo opravit. zkusil bych zjistit jaký má mít správně odpor protože to bude pravděpodobně systém alá potenciometr, takže zjistit odpor ( tipuji někde kolem 10kOHM, a dale bych na připojovací dráty místo čidla apojil potenciometr jako dělič napětí. Pak otáčením poťáku od jedné do druhé polohy musíš vidět jak se pohybu je ručka na budíkách pokud jí to má a pokud to je ledkové tak tam bude pravděpodobně převodník. chce to jen zjistit jak to funguje možná kdybys sem dal schema zapojení uvidíme víc a mužeme poradit

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 08:50 | Nahoru | #3
Prdlajz nějaké potenciometry, plováky a jiné složitosti. Je to termistor v plechovém obalu.

Ukaž to čidlo (samotný plechový váleček) na jakémkoliv vrakovišti japonských aut a určitě ho seženeš za rozumnou cenu. Používají ho i jiné modely motorek, konkrétně Varadero, některá CBR, ...

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 10:30 | Nahoru | #4
Mám na cbr taky termistor a rozchodil sem ho profouknutím komresorem do těch malejch dírek, jinak jak píše kolega víše pasuje tam z japonskejch aut, tuším že mazda 323 kolem roku 95, ale asi i další.

1 reakcí na tento příspěvek Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 15:26 | Nahoru | #5
Tak to mě nenapadlo. Jo je to termistor ale netušil jsem, ze to pujde sehnat na vrakovišti. Jak ale poznám, že jsem z auta vykuchal ten spravný? Mazda 323 je jistota? dikz

(reakce na) Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 16:30 | Nahoru | #6
Samcheater> Jo ta mazda by měla fungovat četl sem to někde tady na foru, zkus to ještě pohledat.

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 16:30 | Nahoru | #7
Tak jsem zjišťoval dál. Ono i záleží na té diodě, která to pak hlásí a myslím, že ta má 3W nebo 2? Nevím, každopádně tam prý patří termistor K164 (někdo to už dělal) ale už tam nenapsal jakou hodnotu má mít. Je na výběr 68R , 100R , 470R , 1k , 1k5 , 2k2 , 4k7 , 6k8 , 10k , 15k , 22k , 47k a 100k.

Neví někdo který přesně tam patří? Ony ty termistory se liší teplotami, na jaké reagují a jaký vyvolají odpor pro rozsvícení té žárovky. Pokusil bych vyměnit pouze ten termistor v tom válečku. Pak už to jen zapájím a hotovo. Pokud seženu váleček z vrakoviště, tak je to asi vyřešeno (doufám, že v těch japonských autech používají stejně silnou žárovku jako je v africe)

Naposledy editováno 26.02.2014 16:31:33

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 16:47 | Nahoru | #8
Termistor-10kč... pozdě, dlouho jsem to psal...
v servisním manuálu není hodnota?

http://www.xrv.org.u...ow-fuel-sensors.html

Naposledy editováno 26.02.2014 16:50:55

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

26.2.2014 v 17:53 | Nahoru | #9
Pěkné, dík. Jenom je problém další věc. Při rozebírání se mi rozpadl ten plastík, kterým to bylo asi zalité. Úplně ten samý termistor v ČR objednat nejde, ale je tu skoro ten samý. Stejné údaje až na provozní teploty, které mají o 5°C větší rozsah. http://www.tme.eu/c...os/b57164k0102k000/# Zkusím to objednat, za těch pár korun to stojí. Akorát nevím, jak nahradím ten plastík. Jestli nějakou gumičkou nebo to zaletovat cínem? Opravdu nevím.

Mám na zítra domluvenou nějakou mazdu 626 z roku 95 nebo 96 tak snad tam bude celý termistor i s tím plechovým obalem. Potom by to bylo vyřešeno.

Naposledy editováno 26.02.2014 18:31:50

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

27.2.2014 v 11:44 | Nahoru | #10
Tak. Sehnal jsem komplet termistor i s tím válečkem ze stare mazdy 323.

otazka teď zní, jak zaizolovat ten kablík?

Jak vyřešit problém se senzorem v palivové nádrži?

27.2.2014 v 14:23 | Nahoru | #11
Tak a je tady závěr teto diskuze.

Jak jsem už psal, sehnal jsem ten váleček kompletní ze staré mazdy 323.
Pak jsem se pobavil s autoelektrikářem, načež jsem se dozvěděl, že izolace není třeba, jen se nesmí ten drátek dotýkat kostry. Tak jsem to jen přeletoval a běžel to do dílny hned vyzkoušet.

FUNGUJE TO! jen se ten termistor zahřívá cca 10x rycjleji než ten původní. Projodil jsem ty senzory mezi sebou (spodní za horní) aby byl origo v 1/2 nádrže a ten udělaný jako rezerva. Spokojenost a doufám, že to pomůže dalším řešitelům

Dík všem za příspěvky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist