Hledám parťáka(čku) na cestu na Nordkapp. Termín 15.6.-7.7. plus mínus týden. Trasa - Varšava, Kaunas, Talin - trajekt Helsinki, Kuopio, Kuusamo, Nordkapp cca týden a pak se 14 dní courat západem Norska dolu. Spaní dle počasí, převážně stan případně sušení v chatě nebo hotelu Stravování jak se dá určitě ale nechci počítat každou korunu. Jezdím dle předpisů teda většinou.
...autorovi bych po predchozich zkusenostech s podobnym dilematem radeji poradil vyjet uplne sam nez shanet nejakyho kolegu na cestu, pokud nikdo z opravdovejch kamaradu nemuze/nechce jet. Je docela velka pravdepodobnost, ze po 2-3 tydnech dojde na ponorku a navic nikdy nevis, kdo se ti prihlasi a jaky bude v realite. Lepsi si to uzit sam a kdyz se to tak vezme, tak nakonec je jedno, jestli se neco stane v Italii nebo v Norsku, pripadny problemy se resi uplne stejne neprijemne jako par stovek km od domova. Rozhodne to podle me neni dostatecny duvod pro to se pak s nekym vztekat a kazit si zazitek z dovoleny. Posledni 2 dovoleny osamote byly jedny z nejlepsich co jsem zazil a dalsi Norsko planuju jet s nekym jen proto, ze chce jet opravdu dobrej kamos, jinak bych jel opet sam.
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014
Runi> no 5 lidí už mi přijde dost a ne že bych nevěřil ve schopnosti Jawek, ale asi budu mít trochu vyšší tempo Ale zatím nic nevylučuju. Jestli už máte konkrétnější představu o cestě a termínu tak písni.
Titus> bohužel termín můžu posunout pouze týden dopředu nebo dozadu. Chtěl bych se vlézt pod 40t ale dost záleží na počasí a času stráveném pod stanem. PokyXX 20t je nesmysl to dá človek jenom za benzín a kde jsou trajekty jídlo a ubytko. Myslím že i těch 40 na tři týdny bude celkem honička . Holt na severu je draho
Jindra650> Taky to je varianta ale jak se říká ve dvou se to lépe táhne a taky je super dělit se o zážitky. A naštěstí jsem typ co s každým vyjde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014
...s tema jawkama bych to nedoporucoval, vzhledem k jejich tempu a vykonum to vubec neni vhodna varianta cesty, jezdi se diky malymu vykonu a odstupnovani prevodovky tak 70-80 nekde v kopcich, obcas i mene, na rovinkach 90, zatimco ty na Stromu jedes konstantne vsade stejne.
2 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014
tis podle toho kolik to komu žere...
Naposledy editováno 01.02.2014 14:14:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014
Tombar : Jinak Nordkapp bych jel hned, ale po tom co jsem pořídil nedávno endurko už by mi moc na takovou dovču nezbylo.
Naposledy editováno 04.02.2014 14:11:15
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014
Celková cena byla asi 18000. Z toho:
benzín 14400 (při průměrné spotřebě 4/100 a ceně 40Kč/l - Norsko víc, SRN a Švédsko míň)
kemp v Dánsku - 500
trajekt Dánsko-Norsko 400 (včasná rezervace)
1x trajekt přes Sognefjord - 150
trajekt Bodo-Lofoty - 750
tunel na Nordkapp 400 (samotný glóbus jsem vynechal, pršelo)
trajekt Trelleborg-Sassnitz 1400
jídlo 300 (těstoviny, polívky, tatranky)
plyn 100
voda zdarma
Jde to levně. Jenže dnes už to zase bude víc - benzín v Norsku 50, jinde 40. Navíc trajekt Trelleborg-Sassnitz přestali jezdit Scandlines (za pevnou cenu asi 55e/člověk+moto), ale Stena Line (loni bez rezervace ty svině chtěly 180e!!!). Vedlejší TT-Line za Trelleborg-Rostock taky hezkých 100e (jen pro zajímavost kamion byl za 137e). Je dobré přes mobil sledovat momentální ceny a udělat si ve vhodnou chvíli rezervaci. Nebo jet zpátky z Norska do Dánska trajektem Kristiansand-Hirtshals.
Až tam na sever možná někdy znovu pojedu, tak přes zajímavé Dánsko a určitě Norskem nahoru i dolů. Švédsko není až tak zajímavé, Finsko je totální nuda a komáři, snad jen trochu Pobaltí (města a levný benzín).
Naposledy editováno 04.02.2014 16:57:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014
Logika, podle které si přepravní společnosti nastavují ceny, mi není zcela jasná. Na jednu stranu seženeš s rezervací lístek Dánsko-Norsko za 15e, na druhou stranu za kratší cestu Švédsko-SRN chtějí bez rezervace pomalu 200. Stejná společnost....
Ti dřívejší Scandlines byli v tomhle zlatí. Nešlo si sice udělat rezervaci, ale člověk aspoň věděl, na čem je - pevná cena okolo 50e.
Jestli víš přesně, kdy se budeš vracet a máš jistotu, že se do toho dokážeš trefit, tak si samozřejmě udělej rezervaci už teď.
Naposledy editováno 08.02.2014 11:32:29
německo - skandinávie
na Lofoty
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014
Jedte pres Polsko. Levny benzin, daleko prijemnejsi cesta nez pres Germansko, levne a dobre jidlo a da se jet jak po velkych cestach tak po okrskach. Trajekt Świnoujście - Ystad stoji okolo 1.500,- CZ (motorka + 1 osoba) a jeste se da uhadat 10% sleva na ruzne klubove karty. Trajekt jede dlouho, ale da se koupit luzko ve spolecne kajute za celkem rozumny peniz, nebo se vyvalet "nekde v rohu" na vlastni karimatce. Ja to tak jezdim skoro vzdy a jeste vzdy pres noc.
Jinak na Nordkap se asi taky nekdy vydam - nemam to tak daleko, ale zatim mam v planu (jako kazky rok) sotolinu v Norsku a v srpnu jedu na Island. Jo a chtel bych se uz konecne podivat na Lipno a na Sumavu, kde jsem jeste nikdy nebyl.
Naposledy editováno 17.04.2014 20:37:10
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014
Rebel.no.1 píše: polsko mě nebere .... bydlím od něj kousek, ale takhle rozmrdaný silnice a vypatlaný řidiče jsem zatím jinde v evropě nepotkal než v polsku (alespoň zkušenost s cestami a řidiči z jihozápadního polska)... nehledě že se vracím pak přes polsko a to jej budu brát napříč od severovýchodu chodu na jihozápad.... takže to mi bude stačit, tak nemám chuť jej brát ještě cestou tam...
Souhlasim s tim, ze polaci-ridici jsou paka, ale cesty (zvlast severne od A1) maji hodne dobry a casto nove. Rozhodne daleko lepsi, nez ceska D1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014
jtr píše: Dobra rada nad zlato:
Trajekt Świnoujście - Ystad stoji okolo 1.500,- CZ (motorka + 1 osoba) a jeste se da uhadat 10% sleva na ruzne klubove karty. Trajekt jede dlouho, ale da se koupit luzko ve spolecne kajute za celkem rozumny peniz, nebo se vyvalet "nekde v rohu" na vlastni karimatce. Ja to tak jezdim skoro vzdy a jeste vzdy pres noc.
Tvl my tam jeli před 7 lety a když trajekt Sobieski odrazil od břehu, věřil jsem že vidím zemi naposled. V restauraci podávali hrachovou kaši s vejcem, školní jídelna hadr. Zatím sem nedostal odvahu to znovu zkusit a pokaždý radši jel ze Saasnitz.
Selver píše: Tvl my tam jeli před 7 lety a když trajekt Sobieski odrazil od břehu, věřil jsem že vidím zemi naposled. V restauraci podávali hrachovou kaši s vejcem, školní jídelna hadr. Zatím sem nedostal odvahu to znovu zkusit a pokaždý radši jel ze Saasnitz.
Nechci tu byt za chytraka, ale za vice jako 25 let meho pobytu ve Svedsku, jsem jel ruzne trajekty urcite 100x a podle me, ty nejhorsi zkusenosti jsou zatim bezkonkurencne prave ze Sassnicem. Ozrali nemci co "vlastni" celou lod a lezi pres vsechny sedacky, zatim co vedle stoji holka s deckem na rukach. Okolo chodi personal a nic!!!
No proste "vychodonemecka" arogance jak blazen. Uz jsem si tam nejednou "vymenoval" nazory. Roztok je o neco lepsi, ale pokud nekomu vadi polaci, tak urcite ze "zapadniho" nemecka a pres Dansko.
Ale urcite zalezi hodne i na stesti, mozna ze i Sassnitz se da zajed bez problemu. Jedna vec je ale vic jako jista: ceny i podminky se meni u vsech spolecnosti i nekolikrat behem roku.