Jaké těsnění volit na motory? Já jsem zastánce papírového těsnění (je řeč o víku motoru, mezi kártry, dopínák, vodní pumpu atd.)Když je potřeba použiju silikon jen lehce prstem nanáším slabou vrstvu tak aby se nic nevytlačilo do motoru a z venku případně začistit.(požívám jen když má těsněná část náročné tvary na výrobu papírového těsnění a neohrožuji tím funkci, motoru, čerpadla)
Moje otázka zní, co používate vy a jaké máte postupy? Dost často když jsem dělal nějakou japonskou motorku, byl mezi kártrama nějaký černý "hermetik" nebo co. Zajímalo by mě co to je.
Prostě mi jde o to když dělám pro sebe a nebo pro někoho (zřídka) motor aby to bylo udělané co nejkvalitněji.... "věrné originálu"
Pokud možno hoďtě i nějaký odkaz ať si to můžu prostudovat.
Ps. Stop motorům obaleným červeným silikonem
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
http://www.autokelly...GEQ16/SqgRMWUBq4/EE=
na víko ventilu na DR350 protože tam original žadné těsnení není a na víko spojky jsem si udělal papírové těsnění.
Jenom pro doplnění v návodu píšou nechat 10 minut po nanesení odvětrat a po montáži nechat vytvrdnout 10-12 hodin .
Měnil jsem rozvodák a gufera ventilů a motor vrčí jak má být.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení těsnícího materiálu na motory.
www.g-fix.cz
Ale na netu jich je spousta. Nepoužívám ten origo davkovac,ale injekční stříkačku pro jemné dávkování.
Jinak,když si už nedate říct,tak klidně použijte transparentní silikon,ma úplně stejně vlastnosti jako ty *specialni* červený nebo modrý,na kterých je speciální akorát cena.
Naposledy editováno 28.01.2014 19:27:49
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení těsnícího materiálu na motory.
To není pravda. Ty jak říkáš speciální, rozhodně speciální jsou. Jde o mechanický tepelný namáhání, namáhání UV zářením, odolnost provozním kapalinám atd. Ten do koupelny prostě nevydrží to co potřebuješ na motoru.
Pár motorek co měly těsnění z čirýho nebo bílýho silikonu jsem tu měl taky...no potěž koště.
Pokud by mi někdo nevěřil,ze s tím mám zkušenosti,at se podívá na me stránky.
Naposledy editováno 28.01.2014 19:56:21
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
http://www.autokelly...GEQ16/SqgRMWUBq4/EE=
Používám už několik sezon to samé a jsem absolutně spokojený.
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Je benzínu odolnej, což žádnej silikonovej tmel není ani ten motorovej od Loctite, To pro ladiče dvoutaktů. Je stále elastickej a nemusíte při pontáži složitějších věcí spěchat a stresovat. http://www.loctite....60-ml-plosne-tesneni
nakonec nové papírové řěsnění a nějakej červenej tmel do 300 stupňů
a pohoda neteklo a neteče. Stála ta tuba asi jen 120 korun. ten černej tmel je
na dvě věci.
KLidně se můžu v garáži podívat co to bylo
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
tu je nejake cteni v cestine
Jako jeden z mala opravdu nerozpousti benzin (narozdil od silikonu).
Zustava trvale plasticky!! Dekl se neprilepi a jde pekne sundat.
Ja mam ten M (protoze ho meli u nas v obchode), ale myslim, ze ten Universal Blue bude na obycejne tesneni motoru bude vhodnejsi.
Naposledy editováno 30.01.2014 13:49:15
Ale koukam,ze ma i e-shop
Myslim si, ze by ho ale meli mit v kazdem trosku lepsim krame s lepidly a tmely.
Naposledy editováno 30.01.2014 14:11:08
poněvadž ho každému doporučuju. Samozřejmě na základě mých nejlepších a letitých zku-
šeností.
Zde zmíněný Locite 5922 je sice taky špička, ale podle mého názoru ne absolutní,
s jeho použitelností do max.200°C. Je netvrdnoucí a lze s ním vyplnit i spáru do 0,25mm
a cenově(Kč 257,- / 200ml) o něco výhodnější, NENÍ VŠAK UNIVERZÁLNÍ .
Loctite 5972 lze použít kamkoliv na motoru a já jsem s ním úspěšně těsnil i hlavu na válci,
když nové těsnění nebylo hned poruce. Snáší teploty až do 315°C, neodolá jedině brzdové
kapalině, je určen pro spoje vystavené silným vibracím a tlakům a vyplní stejnou spáru .
Na styčných plochách s dobrým povrchem nanáším prstem minimální vrstvu, neschne rychle,
snadno začišťuji lihem tak jako zaschlý na rukách.
Cena je(taky u ProPrůmysl s.r.o,což je slušná firma - doporučuji!) Kč 360,-/tuba 200 ml.
Jiné/menší balení není dostupné,ale s tímto"vybavením"uděláte tak říkajíc"GO na silnici".
Přetěsníte vše od hlavy válců, méně tepelně namáhané kryty na motoru a vše další na moto-
cyklu ... i bez použití plochého(papírového,či klingeritového)těsnění,jen kov na kov,
samozřejmě pokud konstrukce motoru tloušťku těsnění nevyžaduje, což je ale vyjímečné .
Naposledy editováno 30.01.2014 14:30:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení těsnícího materiálu na motory.
spalovac píše: jo je to ten HYLOMAR M..........oni toho maji proste mnohem vic, ale urcite to je o nekolik levelu vys jak LOCTITE
tu je nejake cteni v cestine
Mám opačný názor podložený vlastní nejednou zkušeností. Hylomarem (modrým)jsem pár motorů těsnil a občas to nebylo úplně dobrý. To se mě s Loctite 518 ještě nestalo.
Ten Hylomar funguje tam, kde jsou širší těsnící plochy, což u motorek je občas problém. I při rozebrání je Loctite pevnější a pružnější.
Tak že na Hylomar mě sedla už velká vrstva prachu...
Matýsek-GSX píše: Já doporučuju Loctite 5922 není to silikonovej tmel ale na bázi umělý pryskyřice.
Je benzínu odolnej, což žádnej silikonovej tmel není ani ten motorovej od Loctite, To pro ladiče dvoutaktů. Je stále elastickej a nemusíte při pontáži složitějších věcí spěchat a stresovat. http://www.loctite....osne-tesneni [/quote]
Taky používám skoro to samý - LOctite 5921 (200ml) Na dvoutakty je to super. Navíc to používám i když sundám papírový těsnění pod bočním víkem a dávám ho zpátky, tak to s tím lehce pomáznu. A moooc dobře to jde i čistit - lihem, nebo acetonem. A z toho plyne, že se s tím nedá těsnit motor, co jede na Metylalkohol
Tam používám Loctite 518