Samozřemě mě zajímá co znamená to "BS"
Děkuju i za radu, jakou koupit raději a klidně se obejdu bez rádoby vtipných a nic neříkajících odpovědí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek značení baterie
Ačkoliv by stačila i nejlevnější klasická nalévací (čopr není terénní enduro, které při off-road vyjížďkách iks krát lehne), přesto bych si trochu připlatil a vzal bych raději AGMku, a to mj. i kvůli její bezúdržbovosti. Jinak čistá gelovka je myslím si už zase zbytečně drahá a z běžného uživatelského hlediska Ti dnes už oproti AGMce nepřinese výraznější výhodu.
Naposledy editováno 08.01.2014 21:01:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) značení baterie
Dovi píše: ZdenekPM>
Ačkoliv by stačila i nejlevnější klasická nalévací (čopr není terénní enduro, které při off-road vyjížďkách iks krát lehne), přesto bych si trochu připlatil a vzal bych raději AGMku, a to mj. i kvůli její bezúdržbovosti. Jinak čistá gelovka je myslím si už zase zbytečně drahá a z běžného uživatelského hlediska Ti dnes už oproti AGMce nepřinese výraznější výhodu.
Pokud mas pro svoji moto predepsanou AGM dej ji tam. Klasicka nalevaci ma i treba o pulku nizsi startovaci proud. Takze sice usetris ale nenastartujes ... vim o cem mluvim kdyz jsem koupil svoji xvs byla tam klasicka baterka a za studena s motorem proste neotoci. Agm o stejne velikosti v klidu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) značení baterie
OndrasHodek píše: Pokud mas pro svoji moto predepsanou AGM dej ji tam. Klasicka nalevaci ma i treba o pulku nizsi startovaci proud. Takze sice usetris ale nenastartujes ... vim o cem mluvim kdyz jsem koupil svoji xvs byla tam klasicka baterka a za studena s motorem proste neotoci. Agm o stejne velikosti v klidu.
No, snaha o dodržení minimálního startovacího proudu při výběru akumulátoru samozřejmě je obecně na místě, ale jednak Shadowky 750ky startují na brnknutí (mám už třetí) a hlavně nedá se říct, že klasika = potenciální problém a "gelovka" (opravdová či AGM) = OK. Mnohem větší vliv má "služební" stáří baterky, způsob a podmínky jejího provozování, sulfatace elektrod, postupná ztráta kapacity a nárůst vnitřního odporu v čase!
P.S.
Takže Tvoje situace by se klidně mohla podruhé zopakovat i v opačné konstelaci - za čas bys mohl mít problémy s AGM baterkou na koncí její životnosti, a přitom s novou levnou klasickou baterkou by Ti Drakouš startoval i za studena naprosto v pohodě...
Naposledy editováno 08.01.2014 23:12:05
Dovi píše: No, snaha o dodržení minimálního startovacího proudu při výběru akumulátoru samozřejmě je obecně na místě, ale jednak Shadowky 750ky startují na brnknutí (mám už třetí) a hlavně nedá se říct, že klasika = potenciální problém a "gelovka" (opravdová či AGM) = OK. Mnohem větší vliv má "služební" stáří baterky, způsob a podmínky jejího provozování, sulfatace elektrod, postupná ztráta kapacity a nárůst vnitřního odporu v čase!
P.S.
Takže Tvoje situace by se klidně mohla podruhé zopakovat i v opačné konstelaci - za čas bys mohl mít problémy s AGM baterkou na koncí její životnosti, a přitom s novou levnou klasickou baterkou by Ti Drakouš startoval i za studena naprosto v pohodě...
Dovolil bych si lehce nesouhlasit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Samozřejmně je to na každém co si zvolí, ale za mne ušetřit 800kč na baterce mi přijde zbytečné. Netvrdím, že je nutné AGM používat všude, je spousta mašin kde může v klidu být
klasická baterie. Bohužel výrobce moto se v manualech malo kdy zabývá startovacím proudem takže nezbývá než se řídit doporučeným druhem baterie nebo měřit.... Ale když si vzpomenu na kastlík oslizlej od klasické otevřené baterie u starších motorek co jsem měl tak se přikláním raději k AGM.
1 reakcí na tento příspěvek značení baterie
OndrasHodek>
Souhlas s preferencí AGM, a taky jsem ji už hned ve svém 1. příspěvku tazateli doporučil.
Ve svém druhém příspěvku jsem reagoval hlavně na to "vim o cem mluvim, kdyz jsem koupil svoji xvs byla tam klasicka baterka a za studena s motorem proste neotoci. AGM o stejne velikosti v klidu". A reagoval jsem proto, aby z tohoto "důkazu" případně někdo nevyvozoval něco, co se z této běžné životní zkušenosti (setkává se s ní jednou za čas skoro každý motorkář nebo automobilista) jednoznačně/nezvratně vyvodit nedá...
Je totiž faktem, že jednou dojde dech každé používané baterce (i sebelepší AGMce nebo gelovce) a motorka/auto začne hůř a hůř startovat, až pak jednoho krásného dne (typicky za chladu a/nebo po delší přestávce) už nenastartuje vůbec. A když se pak takováto postižená mašina osadí jakoukoliv novou nabitou baterkou vyhovující svými parametry danému stroji (a klidně i tou levnou nalévací klasikou), tak starter bude zase točit jak divý.
Ale jinak OK, asi si rozumíme.
Naposledy editováno 09.01.2014 10:05:20
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Ikdyž pokud motor nechytne hned, mohl by to u klasické baterie bez rezervy startovacího proudu být problém.
Jen ještě pro zajimavost, v autě jsem vždy preferoval Vartu ale když jsem si nechal od varty vyspecifikovat AGM baterii do Dragstara od Varty měla o nějakejch 70A startovacího proudu méně než třeba Yuasa při vyší pořizovací ceně. V tom mne varta docela zklamala... Nakonec jsem sehnal za dobrou cenu baterii GS ... S tou se taky Dragstar dodával z výroby a jsem s ní maximalně spokojenej.
Jinak tu klasickou nalejvanou jsem tady někomu za symbolickou cenu přenechal, pro jeho mašinu byla doporučená výrobcem a byl spokojenej. Takže klasickou baterii neopovrhuji ale prostě je dobrý cpát do mašiny baterku co tam patří.
Naposledy editováno 09.01.2014 11:33:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Originální sedlo na VT 750DC Black ... Honda VT 750DC Black Widow | petsev | 0 | 7.8.2023 v 18:54 petsev |
Inzerent na bazoši s polským telefo... Honda VT 750DC Black Widow | Sumečekk | 10 | 30.1.2022 v 18:28 Obdélník |
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... | iPospa | 10 | 30.12.2020 v 21:30 iPospa |
Jakou Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 1300 | MarCep | 12 | 16.9.2020 v 17:23 dzej.pi |
Ztráta výkonu na třetinu Honda VT 750DC Black Widow | pasak-cz | 20 | 3.9.2020 v 09:28 Robertek |