globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Únik oleje u víka
Ahoj mám takový problém. V létě jsem měla malou nehodu a položila jsem motorku. Měla jsem prasklé víko a protejkal olej, tak jsem to nechala opravit a koupilo se i nové těsnění. Když jsem jí zazimovala a byla jsem se na ní podívat, tak jsem viděla, že mi z ní teče olej, je to od toho víka. Nevíte čím by to mohlo být? Víko je dobře zavařené.

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:06 | Nahoru | #1
Teče ve spoji, nebo v místě svaru?

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:06 | Nahoru | #2
to se nikdy nepovede zavařit bez poru zvášt když je to od oleje. zkusil bych to zevnitř přelepit hliníkovou tyčinkou a potom už jen nové víko

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:08 | Nahoru | #3
...může se stát, že se víko při vaření zkroutí a potom nedosedá na těsnění tak jak by mělo a rosí to...mašinu nakloň na stranu, ať ti nevyteče olej, víko sundej a na rovný ploše na jemnym šmirglu ho přebruš...po pár tazích se podívej a uvidíš, kde je to broušený a kde se to šmirglu nedotklo...pak brousíš až do úplný roviny...a nebo může bejt svár porézní...pak pomůže přetáhnout místo sváru zevnitř víka tekutym kovem...

2 reakcí na tento příspěvek Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:23 | Nahoru | #4
Takže to mám sundat a obrousit?

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:27 | Nahoru | #5
Ta rovna plocha je nejlepsí silnejsi sklo Mozna by pomohl i cerveny silikon, je na vyssi teploty

Naposledy editováno 25.12.2013 15:30:08

(reakce na) Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:28 | Nahoru | #6

PájaE píše: Takže to mám sundat a obrousit?



...jo...tu dosedací plochu...a pokud možno na co nejrovnější ploše...já mam v dílně plát železa vzatýho na magnetce...nebo třeba na skle...když si ho podložíš hadrem, dekou a nebudeš uplný prase, tak ho nerozbiješ ...a když už budeš mít to víko sundaný, vylepil bych ho pro sychr zevnitř tym tekutym kovem v místě sváru a musí to bejt ok...

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:31 | Nahoru | #7
Nic nebruš, nejprve zjisti odkud to teče. Pak napiš a uvidíme jak dál.

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 15:31 | Nahoru | #8
Koupíš nové,nevařené,přetěsníš - a uvidíš jakou budeš mít radost. Ona taková oprava zalepením nebo svařením je takový "kostlivec ve skříni" a nevíš,kdy na tebe z té skříně vypadne. J.

1 reakcí na tento příspěvek Únik oleje u víka

25.12.2013 v 16:27 | Nahoru | #9
když spočítáš čas a peníze do takové opravy tak to nový těsnění a víko vyjde levněji a ušetříš spoustu nervů

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 17:12 | Nahoru | #10
videl bych to taky na por ve viku, asi se nepovedlo zavarit na 100%

1 reakcí na tento příspěvek Únik oleje u víka

25.12.2013 v 17:34 | Nahoru | #11
věř že vařené věci na motoru nejsou nikdy kvůli teplotám a vibracím 100% a časem je stejně vymněníš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Únik oleje u víka

25.12.2013 v 20:24 | Nahoru | #12

ja1 píše: věř že vařené věci na motoru nejsou nikdy kvůli teplotám a vibracím 100% a časem je stejně vymněníš.



Co to tady placas za nesmysle. TO ten hlinik nesmi varit kkt, kdyz je to zavareny dobre, zadny vibrace tomu nevadej. A kecy typu ze se nikdy nepovede zavarit bez poru, to je fakt zajimavy kdyby se nepovedly svary bez poru, pak by ti treba doma teklo topeni, asi by jsme se tady koupali v rope, teklo by nam do ramu atd.

PajaE>zalezi jak vypada ta docesaci plocha, jestli je v blizkosti sroub vika, tak bych ho zkusil dotahnout na predepsanej moment (ostatne muzes vsechny) , nevim kolik ma CB500 moment na viku, ale tak cca 12Nm by to mohlo byt.
Kdyz to pocete dal, tak vypustit olej, sundat viko a podle stavu resit. Kdyz tam bude nerovnost tak +- 2cm kolem nerovnosti podmaznout silikonem na motory, opatrne dotahnout, nechat zavadnotu a utahnout na predepsanej moment.

(reakce na) Únik oleje u víka

25.12.2013 v 21:25 | Nahoru | #13
PájaE>
cau, ten olej tece ve svaru nebo mezi deklama? nevime furt..

jinak klid,, stejne ji za rok, dva strelis /vidim na segre-loni div ne sesypana z gs5, jak je to silny a letos uz kouka po 6kuli,/a taky s gs5 praskla na bok, ale byly padaky na motoru/

tzn. opravit za "co nejmin" a pri prodeji proste rict, lehla sem napravo,levo a je to, cena je takova, lehce rosi viko a zdar, nezajem,,, jestli nekdo kupuje motorku stylu gs,cb5 atd, tak sou to proste omlaceniny, na nauceni, x majitelu..

jestli je pod motorem kapka,dve/nepocitam, ze tam bude litr/,,, hod tam hadr, na jare vymen olej a filtr/horni hladina/ a hotovo...

(reakce na) Únik oleje u víka

25.12.2013 v 22:01 | Nahoru | #14

gugo píše: Co to tady placas za nesmysle. TO ten hlinik nesmi varit kkt, kdyz je to zavareny dobre, zadny vibrace tomu nevadej. A kecy typu ze se nikdy nepovede zavarit bez poru, to je fakt zajimavy kdyby se nepovedly svary bez poru, pak by ti treba doma teklo topeni, asi by jsme se tady koupali v rope, teklo by nam do ramu atd.

PajaE>zalezi jak vypada ta docesaci plocha, jestli je v blizkosti sroub vika, tak bych ho zkusil dotahnout na predepsanej moment (ostatne muzes vsechny) , nevim kolik ma CB500 moment na viku, ale tak cca 12Nm by to mohlo byt.
Kdyz to pocete dal, tak vypustit olej, sundat viko a podle stavu resit. Kdyz tam bude nerovnost tak +- 2cm kolem nerovnosti podmaznout silikonem na motory, opatrne dotahnout, nechat zavadnotu a utahnout na predepsanej moment.


zkus odmastit něco co je 10let v oleji. a určitě to bylo nahřáto než to vařili. neříkám že to nejde.ale chce to fachmana a ani ten ti nedá záruku

1 reakcí na tento příspěvek Únik oleje u víka

25.12.2013 v 22:06 | Nahoru | #15
jo v topení mam vodu..ne olej a ropovod vařili prázdnej bez tlaku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Únik oleje u víka

25.12.2013 v 22:47 | Nahoru | #16
ja1> JO zato to viko urcite varili pod tlakem.

(reakce na) Únik oleje u víka

25.12.2013 v 22:51 | Nahoru | #17
gugo> ne ve vakuu

Únik oleje u víka

25.12.2013 v 23:43 | Nahoru | #18
Mrknul bych na náhradní díly jestli nekoupíš víko jiné

(reakce na) Únik oleje u víka

26.12.2013 v 10:55 | Nahoru | #19

gugo píše: Co to tady placas za nesmysle. TO ten hlinik nesmi varit kkt, kdyz je to zavareny dobre, zadny vibrace tomu nevadej. A kecy typu ze se nikdy nepovede zavarit bez poru, to je fakt zajimavy kdyby se nepovedly svary bez poru, pak by ti treba doma teklo topeni, asi by jsme se tady koupali v rope, teklo by nam do ramu atd.

PajaE>zalezi jak vypada ta docesaci plocha, jestli je v blizkosti sroub vika, tak bych ho zkusil dotahnout na predepsanej moment (ostatne muzes vsechny) , nevim kolik ma CB500 moment na viku, ale tak cca 12Nm by to mohlo byt.
Kdyz to pocete dal, tak vypustit olej, sundat viko a podle stavu resit. Kdyz tam bude nerovnost tak +- 2cm kolem nerovnosti podmaznout silikonem na motory, opatrne dotahnout, nechat zavadnotu a utahnout na predepsanej moment.



Presne tak,varej se vany u 20let starejch aut a vse v poho....je to bud spatne zavareny,nabo nerovnost na dosedací plose...

(reakce na) Únik oleje u víka

26.12.2013 v 12:19 | Nahoru | #20

ja1 píše: když spočítáš čas a peníze do takové opravy tak to nový těsnění a víko vyjde levněji a ušetříš spoustu nervů



...nezlob se, ale při opravě kterou popisuju vejš mám za max hodinu hotovo a náklady korunový (šmirgl, trochu tekutýho kovu, hodinu práce si každej cení jinak) ...a pokud přebrousim dosedací plochu do roviny a tekutym kovem zamezim prolínání oleje přes případnou pórovitost sváru, je taková oprava nafurt nebo aspoń do dalšího pádu ...a jiná možnost proč to tam prolíná taky není, takže???

Únik oleje u víka

26.12.2013 v 15:31 | Nahoru | #21
viděl jsem spousty zavařených bloků,van ,karterů a fungovali max 2 měsíce než se olej prosákl. zkrátka jedině 100% je výměna za nepoškozené

Únik oleje u víka

26.12.2013 v 19:04 | Nahoru | #22
víka se vaří běžně a není problém.samozřejmě záleží na konkrétním kusu,jaký je to materiál a kudy vede prasklina.ale opravit jde všechno.

Únik oleje u víka

26.12.2013 v 19:32 | Nahoru | #23
Ono je svářeč a svářeč.Já měl ten samej problém na KTM.je sice pravda že dekl není ůplně čistej hliník ale má přísadu slitiny.Pořádně jsem si to připravil zavařil Tigem ale je pravda že na kousku mi struzka s té příměsi vyplavala tak jsem to opět vybrousil zavařil a pohoda.Takže asi tak.Jde o to jak a kdo se ti s tím chce srát.Jinak toho tekutého kovu bych se nebál když to pořádně vybrousíš aby to drželo nesmíš to plácnout na hladkou plochu.

Naposledy editováno 26.12.2013 19:33:54

Únik oleje u víka

27.12.2013 v 12:58 | Nahoru | #24
Vypadá to, že to teče okolo dolního šroubu víka.

Únik oleje u víka

27.12.2013 v 15:56 | Nahoru | #25
No jestli jsi to měl prasklí až do šroubu tak je to na hovno.Jak už jsem psal opravit jde všechno akorát si s tím musí člověk pohrát.Jestli chceš ušetřit tak bych celou díru na šroub zavařil a znovu vyvrtal.Je to však otázka kdo ti to bude dělat a hlavně jestli bude mít ochotu.Dneska ti každej radši řekne že to je moc práce a že by to bylo draší než víko nové.Je to na tvém povážení.Já si to opravuju sám já bych se s tím sral nevím jaké možnosti máš ty? Jestli jsi závyslej na druhých asi bych koupil jiné jeté.Je to na tobě.

Únik oleje u víka

27.12.2013 v 16:01 | Nahoru | #26
Nebylo to prasklé až ke šroubu. No teď na to nemám abych koupila nové víko za 1000Kč. Kamarád mi to nechal zavařit v práci. Měla bych to asi dovézt nějakému zkušenému technikovi aby mi zjistil odkud to teče co?

Únik oleje u víka

Skvělá odpověď, děkuji! 27.12.2013 v 16:11 | Nahoru | #27
Prosímtě na to abys zjistil kudy to teče to nemusíš nikam vozit.Vyndej to víko dej ho na stůl nalej do něj benzín a budeš vydět kde ti to vzlíná.Benzín je těkavej ten proleze všude.Samozřejmě ho musíš nalejt jako by zevnitř abys měl potopenou tu prasklinu pak to zvedni a koukej z druhé strany jako by z venku.Jestli to teče tak benzín ti bude vzlínat tou dírkou.

Únik oleje u víka

27.12.2013 v 16:13 | Nahoru | #28
Sorry oslovuju tě jako kluka tak sorráč.Ted mě to trklo.

Únik oleje u víka

27.12.2013 v 17:44 | Nahoru | #29
Tak jo zkusím to. Děkuju moc za radu

Únik oleje u víka

Skvělá odpověď, děkuji! 27.12.2013 v 18:07 | Nahoru | #30
pájo,až to budeš kontrolovat-koukni,jestli to těstění bylo potřené nějakým tmelem,nebo silikonem-když to bylo svařované,tak se to na 99% mírně zvlní a samotné papírové těsnění to prostě nechytne.musí tam být silikon a pod....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist