1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
Takže snad jen poznámka k tomu motoru do V - podle tohoto se nerozhoduj, vidlicové motory má totiž většina čoprkrujzrů, a hlavně pak naprosto všechny stroje této kategorie v úvahu přicházející!
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
4 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
Sry, ale ty sám musíš vědět co chceš. Projeď si co se Ti líbí a pak se rozhodni. Mašina je individuální záležitost. Proto se příznivci jedné značky navaží do těch ostatních, protože preferují to co jim vyhovuje. A je to tak i v rámci jedné značky u jednotlivých modelů.
Budeš na tom jezdit ty, tak se neptej na to co chceš.
Pokud tedy nezažíváš periodicky se opakující měsíční dny nervozity a histerie.
Ale to asi ne, protože pak by Tě asi hlavně zajímala barva.
Naposledy editováno 21.12.2013 13:58:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
mam ho rok a som max spokojny aj manzelka ako spolujazdkina je spokojna...
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
Mám cca stejné proporce jako ty,koupil jsem shadow nedávno,ještě jsem nic nenajel,ale na posaz super.A taky jsem nejdříve chtěl 750 nebo 1100 Virago
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
Za ty peníze,co na to máš,by bylo krásné VN-ko 1500. Soused ho má 4.rok.Je to parník,sedla jak v obýváku.Pokud budeš často ve dvou,tak 800 asi ne.Ale do jara máš času dost a za ty peníze koupíš slušnou mašinu.Ať se daří.
Jiří78 píše: Dovi>Nazdárek Dovi, píšeš nějakou třetí. Tak mi napiš jakou. Já zatím opouštím myšlenku o koupi Volusie. Takže raději Dragstar. Ale jestli je nějaký jiny stroj na obzoru, tak jaký? Předem díky za Tvuj názor. Jiří
Je mi jasné, že můj osobní pohled je nutně subjektivní a že se asi nemusí majitelům Dragstarů moc líbit. Ono to ale není o tom, že by Dragstar snad byla vyloženě špatná mašina, to jistě není - ostatně jak se říká, když ji miluješ, není co řešit - ale myslím si, že jsou i lepší stroje za podobné peníze, a s menším množstvím konstrukčních nedostatků.
Do vážnějšího užšího výběru bych proto možná doporučil pozornosti např. Kawu VN900, řemenovku Yamahu XVS950 MidnightStar nebo kardanku Hondu VT Shadow - a pokud plánuješ jezdit několik dalších let spíš ve dvou, tak raději VT1100 než VT750.
P.S.
Ale třeba to pomalé brumlání a kochání se krajinou brzo chytně i Tvoji paní a budeš pro ni zakrátko pořizovat druhého lehčího čoprkrujzera, a pak by dobře ovladatelný a hodně spolehlivý střední model VT750 Shadow stál za úvahu.
Naposledy editováno 22.12.2013 12:26:16
1 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
Shadowácká 750ka je totiž už moje třetí. Tu první jsem bohužel dal z nerozumu pryč...
...a celé ty roky potom jsem toho prodeje nepřestal litovat, pošilhával jsem pak vedle nějaké další VT750 i po starší nadlitrové Shadowce VT1100 - koupě krásného kousku od seriozního majitele byla už na spadnutí, ale ztroskotalo to jednak na rodině a posléze i na tehdejší momentální nedostupnosti zimního ustájení dalšího motocyklu.
Definitivním impulzem pak bylo naléhání mého švagra, abych si zase po letech nějakého čoprkrujzra pořídil a mohl tak šváru doprovázet kvůli bezpečnějšímu ježdění v jeho motorkářských začátcích. Proto jsem nakonec s těžkým srdcem prodal svoje sotva zajeté enduro, finančně dobře situovaný švára mi přidal peníze resp. koupil pro mne černou Shadowku a začali jsme spolu jezdit na dvou strojích.
Jenže moje Shadowka se mu zamlouvala mnohem líp než jeho nadlitrový Dragstar, líbila se mu čím dál víc, furt ji chtěl se mnou čenžnout.
Jenže já nechtěl kvůli různým důvodům (u Drakouše mj. špatně řešená volnoběžka, karbecy plus synchro, komplikovaná výměna motorového oleje, větší spotřeba, hmotnost, poddimenzované napojení kardanové hřídele na výstupní hřídel převodovky, problematičtější chlazení zadního válce atd.), ale on pořád do mne hučel, že prý ať jo...
Takže jsem si pak sám raději sehnal ještě zánovní vystrojenou stříbrnou Shadowku Spiritku (tu černou Shadowku si nechal švára místo Dragstara), která mi nyní už definitivně říká pane. A u které už doufám neudělám znovu tu stejnou chybu, že bych takovýto stroj neprozřetelně zase někdy pustil do světa.
Mezitím a souběžně sice ještě byly a jsou i jiné mašiny, ale toto je asi tak ve zkratce stručná historie mého hledání, ztrácení a opětovného nalézání Hondy VT750 Shadow (Spirit) a (znovu)objevování jejích předností.
P.S.
Případně odkaz na podrobnější monografii:
http://www.motorkari...ft=150156&fid=62
http://forum.shoc.cz...c.php?f=52&t=332
Jsou tam taky i obecnější pasáže (nejenom o Shadowce), např. o Véčkových motorech, o nevýhodách čoprkrujzrů, srovnání ergonomie s ostatními "normálními" motocykly atd.
Naposledy editováno 22.12.2013 14:53:49
Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (podobně jako hvězdicový motor třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec a ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty už samy o sobě hůře chladitelné vnitřní dva válce s menší ochlazovanou plochou jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem).
A spolu s podélně uloženými řadovými motory se vzduchem úplně nejhůř chladí právě vidlicové dvouválce s příčně uloženou klikou, kde zadní válec stíněný předním je ochlazován výrazně míň, a u některých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.
Jako majitel vodou chlazené Shadowky a vodou chlazené Yamahy WR250, jako minulý majitel vzduchem chlazeného boxera BMW R1100GS a současný majitel vzduchem chlazené moderní 4T dvácy i dalších starších vzduchem chlazených jednobuchů vím, že oba způsoby chlazení mají jak své plusy, tak i minusy.
Výhodou chlazení vzduchem (event. vzduchem a olejem - s malým chladičem oleje) je jednoduchost technického řešení a menší hmotnost kompletní pohonné jednotky, nevýhodou je problematičtější provoz za ztížených podmínek a mimo běžné okolní teploty. Typicky u větší zátěže při vedrech, nebo i při menší zátěži při pomalém popojíždění v kolonách, ve městech a na rozpálených vozovkách, tam všude hrozí nedostatečné chlazení a přehřátí motoru - ale v každém případě dochází k jeho většímu opotřebovávání (kór u vzduchem nedostatečně chlazeného zadního válce u příčně uložených Véčkových dvouválců čoprkrujzrů), a v extrému může dojít k přidření nebo až k zadření motoru. A taky při každém studeném startu trvá u vzducháče déle než u vodníka, než se motor prohřeje na provozní teplotu. A za studeného počasí nebo při jízdě v mraze (to ale zrovna u čoprkrujzrů moc nehrozí) se dokonce vzduchem chlazený motor nemusí na správnou provozní teplotu vůbec ani dostat.
U vodou chlazeného motoru jsou výhody a nevýhody oproti vzducháči v opačném poměru - čili u vodníka představuje vodní chlazení (spolu s vodní pumpou, termostatem, chladičem a chladicí náplní) technickou komplikaci, která jako další součást motoru může být zdrojem problémů, a je to oproti vzducháči taky další starost navíc při běžné údržbě (sledování stavu chladicí směsi a hladiny v expanzce, nutnost občasné výměny náplně, odvzdušnění atd.).
Odměnou u kapalinou chlazeného motoru je ale jeho provoz v optimálních tepelných podmínkách, obecně delší životnost takto chlazeného motoru, spolehlivost provozu bez ohledu na okolní teplotu i při zvýšeném zatížení, rychlejší prohřátí motoru při studených startech atd.
Z tohoto čistě technického pohledu je právě u příčně uloženého vidlicového motoru to účinné chlazení kapalinou nejvíce žádoucí, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují. Motocykl i jezdec je ale za účinné a spolehlivé chlazení spalovacího motoru za všech okolností, i při popojíždění v dopravních zácpách a za extrémních veder, myslím velmi vděčný. Běh motoru v režimu relativně stabilní a zároveň optimální provozní teploty je mu jenom ku prospěchu i z hlediska životnosti.
___
Jsou mašiny, kde chladič téměř neruší - např. u zmiňované Hondy Shadow VT750 (i VT1100) je chladič myslím docela nenápadný, je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skoro neruší.
Rozhodně tam chladič není jako pěst na oko. To už bývá mnohdy více nápadný větší vystrčený chladič oleje u výkonnějších vzducháčů.
Naposledy editováno 22.12.2013 13:39:54
Moje rada pro zadavatele vlákna jako vždy. Zajeď někam (např. KHmoto), kde můžeš nasednout, případně projet několik značek v různých obsazích a věř, že ta správná motka si o tebe řekne sama. To je to nejdůležitější, co můžeš pro svoji následnou spokojenost udělat.
Tak hodně štěstí při výběru.
Naposledy editováno 22.12.2013 14:33:07
v tomto prípade by som ti odporúčal VL 1500... do 130 000 kč najdeš úplne v pohode. VLko mám a možem napísať len - velká spokojnosť. Samozrejme každá moto má svoje muchy. Mám aj VT1100 Ace. - podla mna nezničitelný stroj a na tvoji výšku ideálny... držím palce pri výbere
Jen namátkou: http://www.tipmoto....enaa&x=0&y=0
2 reakcí na tento příspěvek Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
za mě Drag, protože ho mám
Jinak kardan je naprosto bezúdržba, to, že se přehřívá zadní válec je blbost, nikdy, ani v létě, se mi nestalo, že by měl olej víc jak 95°C. Běžně kolem 80. Co se týká volnoběžky tak ano, je to slabé místo, ale záleží jak s ním člověk zachází..a navíc dává o sobě vědět poměrně brzo před tím, než klekne úplně, takže při koupi se načnutá dá relativně spolehlivě odhalit. Můj má najeto 52 000 km a ani známka po nějakém problému. Komplikovaná výměna oleje viz. přispěvěk od Doviho? Možná jsem divnej, ale pro mě fakt není komplikace jednou ročně povolit 2 šrouby na stupačce a sundat jeden výfuk. Celkem 4 šrouby...Spotřeba? Mám 100 kg, při normální jízdě pod 5 litrů, na 6 jsem se nedostal nikdy ani ve dvou lidech. Na to, že to má objem jako Favorit to není špatný.....
Neříkám, že Drag je nej, ale rozhodně je to pohodovej stroj s minimálníma nárokama na údržbu a s maximální spolehlivostí.
Hezký Vánoce.
Kuba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou vybrat Dragstar 1100 Clasic vs. Volusia 800
Neber to prosím konfrontačně - ani já nechci a proto se už raději k těm ostatním konstrukčním nedostatkům nebudu vyjadřovat, pouze k následujícím dvěma věcem:
kubikula78 píše: se mi nestalo, že by měl olej víc jak 95°C. Běžně kolem 80.
Pokud máš v sezóně běžně teplotu oleje 80 st. C, tak Ti buďto podměřuje teploměr anebo je motor trvale provozován ve stavu pod jeho optimální provozní teplotou. O chladnějím období a o dlouhém zahřívání motoru po studených startech ani nemluvě.
kubikula78 píše: Spotřeba? Mám 100 kg, při normální jízdě pod 5 litrů, na 6 jsem se nedostal nikdy ani ve dvou lidech. Na to, že to má objem jako Favorit to není špatný.....
Neříkám, že to je absolutně moc, ale já to porovnával se Shadowkou, za kterou se mnou chtěl svého Dragstara jeho majitel vyměnit.
__
S karburátorovou verzí (krujzr Honda Shadow) jsem totiž už před lety měl celkovou (dlouhodobou) spotřebu 3.41 l/100km, a teď s novějším čoprem Honda Shadow Spirit už se vstřikama (obě Shadowky jsou/byly s kardanem) mám zatím celkovou spotřebu 3.12 l/100km. Při stejném režimu jízdy jsem se ale s Dragstarem dostal na spotřebu skoro o litr a půl vyšší (čili skoro o 50% víc). Možná jsem ale měl jenom pech na špatný kus nebo na neseřízené karbecy u Draka.
Spotřeba paliva Hondy VT750C2 Shadow Spirit převzatá z palubního deníku:
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Rooks | 8 | 3.6.2024 v 11:41 PetrL3 |
Certifikát MTC Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Rooks | 17 | 19.5.2024 v 13:28 Rooks |
Yamaha xvs 1100 kontrolka motoru Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Martsiki | 2 | 15.5.2024 v 14:54 Martsiki |
Výměna olejového filtru Yamaha 1100... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Doctor1 | 11 | 9.5.2024 v 16:25 Slávek-TDM |
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | Rooks | 23 | 4.5.2024 v 10:41 pepe100 |