1 - Suzuki Burgman 400
2 - Piaggio X9 500
3 - Aprilia Atlantic 500
4 - Yamaha Majesty 400
Jelikož pro mě bylo slovo variátor spíš nadávka tak bych rád uvítal nějaký rady a tipy od těch co mají vícero zkušeností s těmahle potvorama a tošku mě třeba došťouchnou ke konkrétnějšímu výběru.
Na co ho chci využívat? - Takže, převážně každodenní cestování do práce, výlety a semtam delší cesty (z největší části ve dvou lidech, dohromady cca. 130kg + případná bagáž). Vše spíš mimo město, do toho se dostanu pořádně jezdou za čas.
Rozpočet - Značně hubenej, max. 35tis.
Co očekávám? - Cestovní rychlost bez problému 100km/h, pro občasný dálniční přesuny aspoň 130km/h (a to ve dvou lidech). Předjíždění v mezích, neočekávám od skůtru že to bude lítat jako sportovní mašina ale abych tim aspoň pokořil rozzuřenou Felicii. Pohodlí a prostornost (Já 185 cm). Dojezd aspoň 200km a víc.
Z čeho mám obavy? - Životnost motorů? Malinký kola 13"-14" - dá se s tím vůbec po Českejch tankodromech slušně jezdit bez toho aby si člověk nabil držku? Vliv na pohodlí to předpokladám bude mít radikální.
Otázky navíc:
1. - Je nějakej znatelnej výkonovej rozdíl mezi 400 a 500 skůtrama?
2. - Jak mají řešený sytič starší karburátorové skůtry? (automatický nebo manuální jako u mašin?)
Moje shrnutí. - Po všemožnejch recenzích a článcích co jsem přečetl bych se asi nejvíc přikláněl k Burgmanu 400 a hned na druhym míste je pro mě Piaggio X9 (to spíš co se týče vzhledu a údajně perfektního motoru). Majestyna ani Atlantic na mě nějak nezapůsobily. Burgman je taková legenda a dle recenzí je taky nejprostornější a má největší ůložný prostory.
Za všechny smysluplný odpovědi budu rád. Předem díky!
O jiný modely zájem nemám a ani cenovej strop navyšovat nemůžu takže prosím diskuzi jen o těchto čtyřech!
Naposledy editováno 09.12.2013 17:24:13
1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
Na 400 Burgmanu jsem jel, byl to rok 2005, zkušebně. Měl ale sportovní variátor Malossi takže zrychlení bylo velmi solidní, mělo to hodně překvapivej odšťuch. Líbil se mi, pohodlnej, příjemnej skútr, ale na muj vkus už to byla paroloď - X9 je prostě menší. Burgman má obrovskej podsedlovej prostor a díky tomu je zadek skútru dost širokej a dost dlouhej. Pro dva asi zajímavá volba. Měřim 184 cm a vadilo mi, že jsem seděl dost nízko - horší přehled v dopravě - neviděl jsem moc dobře přes auta a taky jsem si připadal tak trochu jako na záchodě - nějak divně pokrčený nohy. Ochrana proti větru suprová, měl vyšší plexi.
Tu X9ku jsem nakonec koupil - je kratší a nepůsobí tak majestátně, takže to pro mě bylo plus - neměl jsem to jako náhradu velký motorky, ale jako dopravní prostředek do práce, ale pak jsme se přestěhovali tak jsem ho už nepotřeboval. Na X9 jsem líp viděl přes auta, sedělo se vejš. Plexi jsem měl standard a dal jsem ho do nejvyšší polohy. Ochrana skvělá, při dešti jsem měl mokrou jen helmu a rukávy a nějak míň mi tam foukalo na nohy oproti AN 400. Ve dvou jsme jeli párkrát taky, spíš kratší trasy. Blbě se na to holce nalejzalo protože má takový trochu podivný zadní "stupačky". Když už tam ale vylezla, docela si lebedila. Mělo to takový různý vychytávky - origo alarm na DO, odskok sedla na DO, ABS s posilovačem brzd (jeden kotouč vpředu - pokud jsou dva, nemá posilovač), pal. PC, FM rádio s bluetooth + interkom s ovládáním na řídítkách, dvě 12V zásuvky (jedna origo vepředu a druhá dodělaná pod sedlem kvůli dobíjení baterky - je před zadním světlem a nemůže se k ní úplně nejlíp. Motor je Piaggio Master (údajně to mají úplně všechny italský pětikilový skútry) - stříkačka 459 ccm, 39 koní a 43 Nm. Jelo to vyloženě příjemně na jednoválec. Maximálka někde kolem 160 km/h, do těch 130 - 140 km/h je to přijatelný, do 110 - 120 km/h je to pohodička. Na to kilo se dostaneš překvapivě hned. Spotřeba, no docela jsem za to tahal a jezdil jsem kolem 4,5 l/100 km, když jsem jel na spotřebu tak asi 3,8.
Na těch 14" kolech to je takový trochu uskákaný na horší cestě, je to prostě skútr, sice pohodlnej, ale skútr. U X9 i u AN400 jsem prostě zaznamenával, že se kroutí rám a přední vidle, prostě do tuhosti klasický motorky něco chybí - to je jasný. Ve městě v provozu je to skvělá volba, na ježdění mimo město je podle mě lepší motorka. Ale na skútru jsem jezdil v chladu, v dešti, v montérkách, džínách, nohy vždy v suchu, schovaný, pohoda. Na tohle je skútr skvělej, užitkovej stroj. A na horký léto je doslova k nezaplacení když člověk někde popojíždí po okolí ...
1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
Suzuki používá nepříliš trvanlivé motory Franco Morini .Piaggio je etalon!
Když jsem vybíral skůtra,tak jsem stejně jako Piwell nechtěl"paroloď "ale něco mezi.Já chtěl 250 a Atlantic se mi moc líbil a líbí.Byl to můj první skůtr,ale rozhodně ne poslední!!!Byl jsem velmi mile překvapen!I ta 250 pelášila hodně slušně!
1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
Má motor Piaggio Master !
Naposledy editováno 09.12.2013 19:08:06
1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
Pokud seženeš dobrou X9,tak bych neváhal!
Šťastnou ruku při výběru!
fatman píše: Malagutti je tradiční Italský výrobce skůtrů a maloobjemových motocyklů !!!
Pokud seženeš dobrou X9,tak bych neváhal!
Šťastnou ruku při výběru!
No jó ale pokud si to s něčim nepletu tak to zkoupila Čína. Tak i tak je cenově mimo. X9 je pro mě reálná.
1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
Vím, že se držíš těch vybraných čtyřech kusů, ale jen tak pro pořádek, neuvažoval jsi o Hondě FJS 600 silverwing? Taky velice slušný stroj.
Za ty peníze dostaneš buď starej vrak nebo novější vrak v podobě bazarový jebky, dotažený z IT stočený z 200 tis. km. Je třeba si uvědomit, že skůtry mají oproti moto zpravidla dost brutální nájezdy a kdo prodává skůtra v OK stavu a poctivýma km, nechá si to sakra zaplatit. 15-20 000km/rok není nic vyjímečnýho, proto jsou ty nejlevnější ojetiny 100% dovoz a skůtr s původem v čr je na zpravidla o 50% vyšší ceně.
Když jsem si nahrubo prošel inzerty do 40 000,- tak je tam skůtrů mraky, ale nic, do čeho bych se nebál jít.
Jinak stránka skutrforum tě nemine. Nikde nezjistíš tolik informací, který potřebuješ. Jak se ti skůtr začne srát, budeš na skůtrforu denně, jako já. Tady ti nikdo nic zásadního neporadí. Doporučuju vybrat model, ujednotit si výběr, přihlásit se na skutrforum, zakliknout starou verzi stránek, je přehlednější a víkend číst o tom modelu, který sis vybral. Za kratší dobu to nedáš, je tam toho mraky.
Pokuď mohu doporučit podívej se na stránky skutrforum.cz tam o konkretním skútrech je hodně toho napsaného a jsou tam i dost nabídek na konkretní skútry.(vis oldy akorat sem to dočetl. )
Akorát kamarád prodává majesty v tvém cenovém rozpočtu sice jí nedáváš přednost,ale je koupena nová v čr a kompletně servisována u Valinu v Modřanech (top servis na skútry)
1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
moucan píše: U motorky si dokážu opravit ledasco a technice rozumim ale tady se toho z tohohle směru bojim.
Tomu nerozumím, když zvládneš opravu motorky, tak není důvod, aby jsi nezvládl skůtra, který je navíc oproti motorce jednodušší
Curtiss píše: Tomu nerozumím, když zvládneš opravu motorky, tak není důvod, aby jsi nezvládl skůtra, který je navíc oproti motorce jednodušší
Tak hlavně samotnej variátor je pro mě španělská vesnice. Zbytek je v pohodě, jen opruz s tim rozdělávánim. Jde mi spíš o věci při koupi ... jelikož jsem na tom v životě nejel tak pořádně nevim jak se to má chovat co se týče třeba rozjezdů a chování variátoru celkově. Na co přesně si dát největší pozor. Jestli jde poznat větší opotřebení řemene a válečků atd atd. Když sednu na mašinu tak vim jak by to mělo zhruba jet, jakej by to mělo mít zvuk, na co se kde kouknout, co poslouchat a vnímat. U skůtru budu vědět jen věci společný s motorkou.
Naposledy editováno 10.12.2013 21:07:45
Já to takto prodával, jak píšu, téměř vše KO a před servisem. Ještě jsem navím u skůtru neviděl, že by někdo dělal poctivě tlumiče jak na mašíně. On ten skůtr má jízdní vlastnosti fakt na hovno a tak se to tam moc neřeší, na čr silnice hustší olej a hotovo. Přál bych ti vidět, co jsem z nich vypustil já.
Janon, který prodává majdu se 135 tis. km najetými ji má od funglovky a je to jedinej borec, kterej s tím měl minimálně problémů a má dost brutální nájezdy na čr. Ta cena, kterou za to chce je odpovídající a podle toho poměřuj zbytek trhu. On narozdíl od sousty ostatních ví, co dělá a co za to má chtít, i když nakonec to bude muset stočit na těch 60 OOOkm a pak to bude pryč obratem. Představa, že ti bazarník doveze skůtra za 30 tis.,- s nulovou marží je ai blbost a nákupka v it taky odpovídá stavu. Ještě jsem se nesetkal na fóru s nikým, kdo by do dovozu min. rok necpal jen peníze. A na některých zaručených "kusech" byly napáchány šílená zvěrstva. Bohužel pod plasty nevidíš a rozdělat tě nikdo nic nenechá.
To tě jen uvádím do reallity, co tě čeká, ale s tím asi počítáš. Holt to není jak vybírat mašinu a o to dá někdy pěknou fušku.
Takže je to jenom o majiteli i když to prodával tak to stejňak udělal.
Janon ma sice 136t.ale vychází to na roční nájezd zhruba 20t.km to mam taky i více letost už mam něco kolem 26t.i ted sem v práci na motce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Burgman AN 400 průměr benzin... Suzuki AN 400 Burgman | lodo11 | 0 | 8.9.2024 v 17:20 lodo11 |
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman | lodo11 | 11 | 8.9.2024 v 17:17 lodo11 |
Suzuki Burgman AN 400 bez proudu Suzuki AN 400 Burgman | Kimer77 | 7 | 28.8.2024 v 21:27 Kohlstein |
Suzuki Burgman AN 400 - podpěra sed... Suzuki AN 400 Burgman | libolibor | 4 | 17.8.2024 v 08:45 Fatty01 |
Piaggio x9 200 Piaggio X9 | peterka95 | 1 | 15.8.2024 v 01:35 Milan1963 |