globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co s tím? vidle se loupou jak perník
1.12.2013 v 23:59
Existuje nějaké jiné řešení, než koupit nový vidle? :D tohle jsem ještě neviděl...
























Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 16:39 | Nahoru | #31

dewwil píše: Nestříkali ti v pneuservisu náboje měděnou vazelínou ve spreji??? Nejlepší je ty náboje vzít obyč grafitovou vazelínou...



cože?to jako,že jsi někde viděl,že by ta měděná pasta narušovala hliník?to je blbost.teda alespoň si to myslím.jasně,alektrolýza je věc známá a funkční,ale nikdy jsem si nevšiml,že by kola nastříkané mědí nějak hnily.rozhodně pořád méně,než kola neošetřené ničím,jen tak plesknuté na rezavý a suchý náboj.

osobně používám spreje s obsahem mědi/hliníku neustále,je to vynikající věc

jo a ty kola se mi loupaly a hnily především zvenčí...no a poslední věc-s tím mazáním je to složité,za mně mazat protože jinak ty náboje a šrouby zareznou,ale některé automobilky v dílenských příručkách zakazujou mazat šrouby kol,aby se náhodou nepovolily.a ty spreje se neberou jako mazivo,ale něco jako ochranný prostředek a použít se můžou.....

přesně to znám co udělaly ty vidle a problém je v tom,že nejsou eloxované-nebo pokud jo,tak slabě kvůli barvě ,ale jako ochrana je na nich nastříkaný nějaký lak,pod který se dostává voda a ten hliník takhle hnije.
a jsem si 100% jistý,že je to prostě nějaká málo odolná slitina hliníku,"normální" takhle nehnijou i když jsou někde škráblé až do masa...

Naposledy editováno 03.12.2013 16:43:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 18:10 | Nahoru | #32
Dolph-cz> jj, je to kvůli tý elektrolýze...to že ti hnily hlavně zvenku je tím, že tam byl narušen povrch od kamínků a ve vlhku to na těch poškozených místech zkoroduje jako první...jasně, že to zkoroduje i bez tý měděnky, ale ta to urychlí jak se tam vytváří el. napětí... U některých aut co maj ALU unašeče na brzd. kotouče jako motorka to výrobce přímo zakazuje používat mazadla s Cu a doporučuje, když už teda mazat tak spešl mazadlem na brzdy(na destičky z tý strany kde není obložení) a na vodící drážky desek ve třmenech, který odstraňujou pískání, právě kvůli urychlení koroze ALU dílů...
Jinak já šrouby nemažu, vždycky se naseru jak se od toho zaseru, když někomu povoluju kola, máznu jen dosedací plochu náboje na kolo a fertig, ono se do toho závitu taky něco dostane Jinak pokud jsou závity a šrouby OK tak nemazat, ale dotáhnout na předepsaný moment... U moto stříknu osu WDčkem nebo sprejem na řetěz, aby pak šla lehce vyndat...

Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 18:25 | Nahoru | #33
sůůůl řekl bych..s hliníkem se nemají rádi.
Narušená povrchová úprava vidle,nějaké ta jízda v zimě...
Některé hliníkové slitiny se pod účinkem toho,co nám silničáři sypou na silnice,rozpadají jako by to bylo z cukru.

Naposledy editováno 03.12.2013 18:26:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 20:21 | Nahoru | #34

dewwil píše: Dolph-cz> jj, je to kvůli tý elektrolýze...to že ti hnily hlavně zvenku je tím, že tam byl narušen povrch od kamínků a ve vlhku to na těch poškozených místech zkoroduje jako první...jasně, že to zkoroduje i bez tý měděnky, ale ta to urychlí jak se tam vytváří el. napětí... U některých aut co maj ALU unašeče na brzd. kotouče jako motorka to výrobce přímo zakazuje používat mazadla s Cu a doporučuje, když už teda mazat tak spešl mazadlem na brzdy(na destičky z tý strany kde není obložení) a na vodící drážky desek ve třmenech, který odstraňujou pískání, právě kvůli urychlení koroze ALU dílů...
Jinak já šrouby nemažu, vždycky se naseru jak se od toho zaseru, když někomu povoluju kola, máznu jen dosedací plochu náboje na kolo a fertig, ono se do toho závitu taky něco dostane Jinak pokud jsou závity a šrouby OK tak nemazat, ale dotáhnout na předepsaný moment... U moto stříknu osu WDčkem nebo sprejem na řetěz, aby pak šla lehce vyndat...



ty vole,já tomu pořád nevěřím,ročně nasadím stovky liťáků na auta,vždy to stříkám mědí a dělám to už x let a nikdy jsem nepozoroval nějakou oxidaci,vyžrané díry a pod.

teď jak to tak píšu a přemýšlím nad tím...,napadlo mně-pokud bych vzal hliníkové kolo,nastříkal dosedací plochu a přiložil k náboji,tak pokud by jen ta měděná pasta propojovala kolo s nábojem-tak by se vlastně vytvořil elektrický článek(samozřejmě za určitých podmínek)
ovšem když to kolo dotáhnu ocelovými šrouby k náboji,propojím tím to kolo s nábojem a tím se článek vyruší,mezi hlinínem a ocelí přes tu měděnou pastu nemá co proudit...

u těch brzd je to jiné,destičky jsou ocelové,nejsou s hliníkovým unašečem pevně vodivě spojeny-propojuje je jen ta měděná pasta,která se může chovat jako elektrolyt...

to by mohlo být ono,co říkáš?

Naposledy editováno 03.12.2013 20:57:43

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 20:27 | Nahoru | #35
Dolph-cz> Asi jo, já v chemii a fyzice moc kovanej nejsem

2 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 21:17 | Nahoru | #36
jo jo to jsou italské výrobky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 22:16 | Nahoru | #37
bulldogbiker> jo jo,jakmile jsem viděl že jsi přispěl do diskuze,bylo mi jasné že to bude dobrá rada.Opět si nezklamal a tvoje příspěvky jsou stále ve stejném duchu...

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 23:39 | Nahoru | #38

bulldogbiker píše: jo jo to jsou italské výrobky



Od kdy je Showa italska?

Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 23:53 | Nahoru | #39
Já bych tipoval blbé ošetření (pasivace povrchu) před povrchovkou (eloxem). Po X letech to takhle vyběhlo ven.
Že tohle udělaly správně vyrobený vidle se mi moc nezdá, to by se to dávno už všude možně probíralo, nikdy jsem to neviděl a neslyšel o tom....takže jsem fakt pro nějakou výrobní vadu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 08:37 | Nahoru | #40
Anti> ano ve stejném duchu jako tvá foto profilu
co znamená ta rozborka tvého motoru??

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 09:42 | Nahoru | #41
bulldogbiker>To co mám na profilové fotce je můj experimentální rozvod vyvažovacích hřídelí na motoru Kawasaki KLR 650,abys "byl v obraze".

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 11:05 | Nahoru | #42
kola po zimě 2012








1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 11:37 | Nahoru | #43
no kawasaki KLR dobrý ale Cagiva elefant??


Naposledy editováno 04.12.2013 11:37:30

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 11:44 | Nahoru | #44
bulldogbiker> Proč myslíš,seděl jsi na tom někdy?Já si nestěžuju,na svou dobu špičkový stroj a i teď má co nabídnout,a to i přesto že je to Ital...

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 16:37 | Nahoru | #45
Tak jsem se ptal metalurga a je to špatným hliníkem. Stačí když se do várky hliníku dostane trocha mědi a začne pomalý rozklad materiálu, je to tím, že se vykupuje hliník ze šroťáků, který se přetaví a následně ho jako tovar vykoupí třeba zrovna Showa ve tvaru trubky, či jinejch odlitků a spoléhá na dodavatele a nelze vyloučit, že se tam nedostane ta měď v tavírně, což už Showa neovlivní, dostanou vzorky od dodavatelů z várek, který jsou OK a pak jim pošlu špatnej matroš . Podle množství podílu mědi je pak rychlost toho rozkladu, čím víc mědi v ALU tím je rozklad rychlejší a zároveň to podporuje jak jsem říkal slané prostředí a jiné vlivy atd...

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 16:49 | Nahoru | #46
Měď?Takový ušlechtilý,korozi odolný kov a zkurví hliník?To čumím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 16:58 | Nahoru | #47

Anti píše: Měď?Takový ušlechtilý,korozi odolný kov a zkurví hliník?To čumím...



Jojo, to je pravda, běžné slitiny Al mají kolem 3-5%, ovšem slitiny na výrobky, kde hrozí koroze mají do 0,1% mědi (např. EN AC 43400).

Ale ta "slepá důvěra" dodavateli ve složení mi přijde divná, dneska se to nechá poměrně jednoduše bez poškození materiálu měřit.

Naposledy editováno 04.12.2013 17:00:23

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 17:06 | Nahoru | #48
Dave81> no taky nevím jak k tomu došlo, že nabrali zrovna blbou várku, to byl jen příklad...

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 17:19 | Nahoru | #49

dewwil píše: Tak jsem se ptal metalurga a je to špatným hliníkem. Stačí když se do várky hliníku dostane trocha mědi a začne pomalý rozklad materiálu, je to tím, že se vykupuje hliník ze šroťáků, který se přetaví a následně ho jako tovar vykoupí třeba zrovna Showa ve tvaru trubky, či jinejch odlitků a spoléhá na dodavatele a nelze vyloučit, že se tam nedostane ta měď v tavírně, což už Showa neovlivní, dostanou vzorky od dodavatelů z várek, který jsou OK a pak jim pošlu špatnej matroš . Podle množství podílu mědi je pak rychlost toho rozkladu, čím víc mědi v ALU tím je rozklad rychlejší a zároveň to podporuje jak jsem říkal slané prostředí a jiné vlivy atd...



bohužel si myslím,že to udělali záměrně-kontrolu jakosti materiálu dělají všechny větší firmy,výrobce tlumičů na motorky 100% taky.ale co si budem povídat-cena je až na tom prvním místě....a asi byla dobrá a někdo řekl"jo,to bude v klidu....."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 18:30 | Nahoru | #50

dewwil píše: kola po zimě 2012








zrovna tuhle značku jsem koupil mé drahé polovičce na auto na zimu.Tak to jsem zvědavej jak budou vypadat na jaře.Na druhou stranu jsou levnější jak origo plecháče.

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

4.12.2013 v 21:08 | Nahoru | #51
XTeZeto> Ty novější Dezenty mají kvalitnější lak a jsou už OK, tyto byly nové, ale z výprodeje 7. - 11.letých sklad. zásob... Taky za hubičku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
Ducati 748 vyplatí se Ducati 748 motokuba 6 29.1.2022 v 11:20 HornisGSX
Je to se servisem Ducati tak vazne? [1, 2] Ducati 748 DN 52 6.11.2020 v 18:38 Figi25
Tečie spojková pumpa počas jazdy, p... Ducati 748 motosnv2 22 26.5.2019 v 23:39 xstep26
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner


TOPlist