globalmoto_kveten





Téma: Litinová vložka??
 
25.11.2013 v 15:17
Zdar bahňáci, narazil jsem tu na inzerát na válec na CR250 rv.2004. Prodávající píše, že je v něm litinová vložka. Na fotkách to tak dokonce i vypadá. Něco mi určitě uniklo, my jsme vždy nechávali dělat nový nicasil. Takhle se to nějak vylepšuje?
Odkaz:
http://www.motorkari...250-2002-578072.html

1 reakcí na tento příspěvek Litinová vložka??

25.11.2013 v 15:32 | Nahoru | #1
Litinova vlozka tam musi byt vzdy. Tezko by litinove krouzky behaly ve valci z hliniku.

Naposledy editováno 25.11.2013 16:37:33

1 reakcí na tento příspěvek Litinová vložka??

25.11.2013 v 15:46 | Nahoru | #2
To né, bývá tam jen chemická vrstva - teda u závodních motorů. Tzv. NIKASIL, odolný proti otěru, bez rozdílné tepelné rozpínavosti, kterou trpí vložka. Mě překvapuje, že to někdo předělává na vložku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litinová vložka??

25.11.2013 v 15:50 | Nahoru | #3
Zx-10RCarlos>litinová vložka se pár desetiletí téměř nepoužívá v al.válcí je chemický povlak sloučenin křemíku(nikasil)a v něm běhá píst s ocelovými kroužky

K inzerátu, vyvrtání válce a osazení vložkou se používá jako pracná, ale poměrně funkční oprava válce po "havárii" kde už nelze provést renovaci nikasilu.

(reakce na) Litinová vložka??

25.11.2013 v 15:52 | Nahoru | #4
muchus> samozřejmě 100% vlastností orig válce s nikasilem už u vložkovaného válce nikdy nedosáhneš, větší tepené deformace, horší přestup tepla.....

Naposledy editováno 25.11.2013 15:53:05

Litinová vložka??

25.11.2013 v 15:58 | Nahoru | #5
Aha odtud vítr vane, asi už to nešlo ani vyvařit (po některých karambolech se podařilo válec vyvařit a opracovat a nanést novou vrstvu). Každopádně díky.

(reakce na) Litinová vložka??

25.11.2013 v 16:37 | Nahoru | #6

PETARDAK píše: Zx-10RCarlos>litinová vložka se pár desetiletí téměř nepoužívá v al.válcí je chemický povlak sloučenin křemíku(nikasil)a v něm běhá píst s ocelovými kroužky

K inzerátu, vyvrtání válce a osazení vložkou se používá jako pracná, ale poměrně funkční oprava válce po "havárii" kde už nelze provést renovaci nikasilu.



diky za info. takovou to renovaci jsem jeste nedelal

1 reakcí na tento příspěvek Litinová vložka??

25.11.2013 v 19:49 | Nahoru | #7
čau draku litinová vložka je stará věc ale známí co to takhle má na krossině tak mu praskla hadica a vytekla voda a on to nevěděl a na trati na tom lítal dál ten válec byl ve stínu za bílého dne místy červený a moto mu jede líp než předtím je to neuvěřitelné ale TOTO vydží litina myslím že nicasil by se oloupal ale nemám to vyzkošené ale kluci co jezdí dragstery tak nicasil jde prič a dávají starou osvěčenou litinu ona se dříve vydře (ochodí)ale snese to nejhorší zacházení a tak to prostě je

1 reakcí na tento příspěvek Litinová vložka??

25.11.2013 v 20:51 | Nahoru | #8
Spočítejte si, kolik stojí výbrus vložky a kolik dáte za nikasil. Myslím, že kdyby mě někdo nabídl válec s vložkou, klidně bych o tom přemýšlel. Vydrží to rozhodně do budoucna více. Ano, je tam rozdílné tepelné zatížení, ale k tomu jsou adekvátní vůle........hlavní ale proč se od vložek ustupuje je honba za neustálém odtučňování strojů. Prostě silná vložka z litiny je těžší než mikrovrstva nikasilu............

(reakce na) Litinová vložka??

25.11.2013 v 21:49 | Nahoru | #9
Brůča.> Důvod proč se od vložky ustupuje rozhodně není váhový rozdíl.

Litinová vložka??

25.11.2013 v 23:10 | Nahoru | #10
Ano - za vším hledej peníze. Vložka musí mít určitou sílu, válec větší chladicí kanálky, mnoho materiálu navíc.......chemicky nanést na tenký válec nikasil a potom vyhonovat......rychlé, méně materiálu a levnější........jestli trvanlivější pro motor - asi bych polemizoval. Mám na dvou motorkách nikasil a na dvou vložky........a vložky vydrží více, takže pro moje používání jednoznačné plus. A nikasil - když dáš motorce čoud a vyvaříš (což při závodech už jsem také provedl) je na tom podstatně hůře než vložka.

Prostě výrobně je mikrovrstva otěruvdorného materiálu ekonomicky nanesitelná finančně zajímavější. Bohužel oprava takových motorů je pro mě finančně náročnější než vložka.
Jsem taková konzerva, takže si spíše myslím, že vše nové nemusí být přínosem......ale to je taková povaha, co s technikou moc nesouvisí.
Jen jsem vyjádřil názor, že není nutno se válce s vložkou bát, a já bych jej i bral na některých svých strojích raději.

Litinová vložka??

26.11.2013 v 08:36 | Nahoru | #11
Konkrétně do CR250 se vložka dává z několika důvodů - buď neopravitelný válec (nebo těžko), nebo zkrz úpravu kanálů a nebo pro zvýšení objemu.
De z toho udělat třístovka, ale to už nevyjdou šíbry na výfuku, tak se tam nedávajů (enom tak pro zajímavost).

Naposledy editováno 26.11.2013 08:37:18

Litinová vložka??

26.11.2013 v 10:53 | Nahoru | #12
kluci moc se to tu řeší litinové vložky se používali a používají ve veškerém automobilovém průmyslu a rusáci dělaly celý blok motoru z litiny a přímo do toho vyvrtali díru (válec, tuďíš žádné vložky) litina jako taková se nedá klasickým autogénem rozpálit a nedá se namagnetizovat tím myslím že když dáte magnet na ocel(železo) tak se namagnetizuje a přitahuje veškeré kovové mikročástice a piliny, litina jako taková tuhle vlastnost nemá

Litinová vložka??

30.11.2013 v 19:11 | Nahoru | #13
Zajímavý, že na KLX 650 je vložka a na KLX 650R je "kawácký něcojakonikasil". Tam to nebude o ceně.

Pozn.: kawa má nějakou jinou technologii nanášení tvrdé vrstvy na hliníkový povrch válce - oni jsou celkově "jiní"

Litinová vložka??

30.11.2013 v 20:14 | Nahoru | #14
znám ještě možnost-netvrdím,že je to tento případ,ale někdo má tak vyšlehaný motor,že už to ani chytat nechce,nikasil v hajzlu....tak místo nového pístu za 2500 a nikasilu za 2500 udělá za 2000 vložku,ta se udělá o pár stovek menší,namíru k tomu vyběhanému pístu a pak tradá do inzerce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litinová vložka??

30.11.2013 v 20:16 | Nahoru | #15

Pepa1098 píše: čau draku litinová vložka je stará věc ale známí co to takhle má na krossině tak mu praskla hadica a vytekla voda a on to nevěděl a na trati na tom lítal dál ten válec byl ve stínu za bílého dne místy červený a moto mu jede líp než předtím je to neuvěřitelné ale TOTO vydží litina myslím že nicasil by se oloupal ale nemám to vyzkošené ale kluci co jezdí dragstery tak nicasil jde prič a dávají starou osvěčenou litinu ona se dříve vydře (ochodí)ale snese to nejhorší zacházení a tak to prostě je



.... "válec byl ve stínu za bílého dne místy červený" ty jsi komik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litinová vložka??

30.11.2013 v 20:44 | Nahoru | #16

Dolph-cz píše: .... "válec byl ve stínu za bílého dne místy červený" ty jsi komik



Ty si ještě neviděl, do červena rozpálený hliník

(reakce na) Litinová vložka??

30.11.2013 v 21:08 | Nahoru | #17

PETARDAK píše: Ty si ještě neviděl, do červena rozpálený hliník



1 reakcí na tento příspěvek Litinová vložka??

30.11.2013 v 21:37 | Nahoru | #18
Hlavním problémem při použití litinové vložky je různá tepelná roztažnost litiny a hliníku. U moderních 2T motorů jsou ve válci potřeba velké otvory kanálú. Pro odvod výfukových plynů je nutné mít hodně velký otvor. Konstrukčně se tento otvor řešil přepážkou uprostřed kanálu pro vedení pístních kroužků. Tato přepážka byla zdrojem velkých problémů. Často se tepelně deformovala a propadala se do válce a způsobovala zadírání pístu. Odvod tepla z litinové vložky válce na vlasní těleso válce k chlazení není tak dokonalé, jako u Nikasilu, kde je pokoven povrch hliníku. Tepelný vodič tepla je hliník podstatně lepší než litina. Nikasil byl původně vyvinut pro motory Wankel k utěsnění lišt rotačního pístu v roce 1967. Poprvé byl Nikasil do závodů nasazen firmou Porsche protože stále používali vzduchem chlazený motor (911RS). Díky Nikasilu bylo možno vyrobit vzduchem chlazený motor, který měl největší specifický výkon než jakýkoli motor té doby. Od té doby se Nikasil používá v nejvýkonějších moterech včetně F1.
Použitím Nikasilu bylo možné snížit vůli pístu ve válci ( bez nebezpečí zadření). Tím píst ve válci lépe těsní a je možné dosáhnout většího výkonu.

Nikasil je niklo-křemíkovo-karbidová povrchová úprava pro komponenty motoru, především pro vnitřky válců - zabezpečení lepšího odvodu tepla a zvýšení kluznosti. Jde o velmi slabou vrstvu 0,05 - 0,30 mm a při zadření se právě tato vrstva nahrne mezi pístní kroužky, válec a píst.

Naposledy editováno 01.12.2013 11:34:47

(reakce na) Litinová vložka??

30.11.2013 v 22:17 | Nahoru | #19
IvoTregr> je velmi zajímavé ten pokrok v technologiích sledovat jak se řešení jednoho problému šíří dál v mnoha aplikacích a stává se standardem v různých disciplínách

1 reakcí na tento příspěvek Litinová vložka??

3.12.2013 v 22:47 | Nahoru | #20
...taky je možné opravit třeba havarovaný válec hliníkovů vložků a na ni udělat nikasil...

Naposledy editováno 03.12.2013 22:47:53

(reakce na) Litinová vložka??

3.12.2013 v 23:10 | Nahoru | #21

Zdenalbenal píše: ...taky je možné opravit třeba havarovaný válec hliníkovů vložků a na ni udělat nikasil...

taková oprava se provádí navařením vydřeného válce a pak zase Nikasil. Je na zvážení, zda při větším poškození, nekoupit nový válec.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist