Téma: dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
17.11.2013 v 15:08
Mám prosbu na všechny z vás kteří brázdite lesy louky pole na svých motorkách... právě tvořím do školy seminárku na téma "jízda na motorkách/čtyřkolkách krajinou a vliv na ŽP" v rámci toho mám sepsat i nějaké postřehy přímo z terénu, názory lidi kterých se to přímo týká apod... takže se ptám vás Snažíte se jezdit spíš po motocrossovych tratích nebo k tomu určených enduro tratích? nebo bezhlavě hoblujete kdejaký lesík? pište zkušenosti s myslivcema, setkal se někdo s nějakým extrémem např natáhlý drát, přes vašu oblíbenou trasu?? Prosím o nějaké vlastní názory na tuto problematiku. myslím si, že většině z vás je vliv na krajinu někde....nebo ne? snažíte se brát trochu ohledy, nebo to v lesích ryjete jak stádo prasat... a co třeba hluk... napadne někdy někoho z vás omezit vyjíždky v době, kdy zvířata vyvádí mladé? Prosim pište jakékoliv názory, jen si odpuste nějaké přiblblé narážky - díky p.s. sama mam terénní motorku, tak se chcu vyvarovat nějakyýh narážek o šílené greenpeace apod.
Naposledy editováno 17.11.2013 16:09:03
Naposledy editováno 17.11.2013 16:09:03
1 reakcí na tento příspěvek dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
neřeším a jezdím kdy chci a kde chci. podle mě nejde ani tak o devastaci krajiny, jako o hluk. mám F 650 se sériovým výfukem, a nezdržuji se na jednom místě. co se týče kolejí apod. po prvním dešti je to všechno pryč člověk by se divil co dokáže s porostem napáchat třeba takový kůň, a to nemluvím o těžké technice. někdy mám pocit že podle "ekoblblů" by se lidi měli nejlépe sami zrušit a nechat planetu žít svým vlastním životem
No tak jezdím výhradně po cestách, na crossových tratích se nepletu, na to nemám zkušenosti a jen bych zavazel. Cesty si vybírám takové, kde nejsou závory, omezený vjezd značkou atp. Samozřejmě přemýšlel sem i nad znečištěním atp. ale ve finále sem došel k závěru, že lesní úsek frekventované silnice plné kamionů atp. nadělá víc škody, než jedna motorka po průletu lesem, navíc za sebou nenechávám o nic větší bordel, než tam byl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
daniel.> ten hluk je průser. na te moji činance jsem z něj trochu neštastná. Btw na koni jezdím taky a ten do lesa patří...motorka ne
Naposledy editováno 17.11.2013 16:17:18
Naposledy editováno 17.11.2013 16:17:18
lilkiss> právě že vím jak dokáže vypadat cesta kde každý den holky na koních projíždí, mnohdy horší než kdyby se tam prohnalo nějaké enduro. ale jak jsem psal stačí déšť a je to pryč. právě proto bych se spíše zabýval otázkou toho hluku, který zvířata plaší. podle mě pokud člověk nejezdí v CHKO, a nebo třeba na jednom místě pořád dokola, může vyplašit maximálně tak přemnožené srnky máme na výběr: jezdit, a nebo zpátky do jeskyně
jezdil jsem na kx 250 a nez jezdit jak trubka po polnackach,tak jsem si to radsi parkrat za mesic hodil do dodavky,dojel na starou trat a tam jsem aspon parkrat zaskakal. Podle me lepsi jak delat vsude bordel,nicit zasety pole a litat po lesich. A jezdit po polnackach me nebavilo
1 reakcí na tento příspěvek dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
Čau, s Tenerou se vyhejbám asfaltu jak to jen jde. Jezdim po vyjeté stopě. Polňačky, lesní cesty, brody. Abych si drtil cestu skrze les borůvčím, tak na to nemám srdce. Vztah ke krajině mám a skutečně bych neměl žaludek lámat bezohledně malé stromky. Je pravdou, že pokud někde projíždim, tak samozřejmě to od špuntů lítá, ale jak už bylo psáno, za nedlouho není známka že jsem tudy projížděl. Pokud si zkracuji cestu polem, tak chytám pracovní stopu traktoru. Nesnažím se nikoho srát a dlouho se někde zdržovat. Projet a zmizet. Mám origo výfuk a ani mě nemrzí že nejsem king o kterym ví celé město že jede. Potkávám se na stezkách s holkama na koních. Zastavím, chcípnu, pozdravím, kouknu jim na zadky počkám na jejich odstup a jedu dál. U myslivce přibrzdím, probublám, kejvnu helmou, on mě a žádné zlo. Vyhledávám rychlé pasáže a těch technických lze taky najít dost abych nemusel přímou čarou lesem. Rally si nacvičuji u pískoven, kde je sice zákazovka, ale kde není žalobce.. Toto téma má být o vlivu jízdy endura volnou krajinou. Osobně tvrdím, že nadělám méně paseky, než aby to stálo vůbec za řeč. Co mě ale irituje je neskutečné množství odpadků v krajině. Nikdy jsem neviděl více bordelu než ze stupaček mašiny. Zaráží mě, kam až jsou lidi schopní ty odpadky dovléct.
Pokud jedu podle azimutu, tak přesto používám hlavu a nerajtuju v Krakonošovo. Jinak používám turistické mapy od Locusu který jsou hodně podrobný a v zásadě vymetám tyhle stezky. Takovým tím průzkumnickým stylem, že mě to vždy někde vyplyvne. Občas neprojedu a musím se odsud dostat sám. Bohužel jezdím solo a je otázkou času, kdy někde zůztanu. Gumy vostřejší, zadek používám C-02.
Nedávno se mi stala taková věc, že jsem probublával po hraně CHKO a paní spejskem neuhla ani hovno. Pronesla něco o čurákách.. Osobně ten předsudek lidí, že enduráci musejí být za každou cenu prasata neuznávám. Kluci ze severu maj na tričkách "Enduro není zločin". Jezdíme s partou Tenéráků a naopak mě překvapuje jejich uvědomělost. Roztrháme se na menší skupiny a není problém..
Endurákům zdar !
Pokud jedu podle azimutu, tak přesto používám hlavu a nerajtuju v Krakonošovo. Jinak používám turistické mapy od Locusu který jsou hodně podrobný a v zásadě vymetám tyhle stezky. Takovým tím průzkumnickým stylem, že mě to vždy někde vyplyvne. Občas neprojedu a musím se odsud dostat sám. Bohužel jezdím solo a je otázkou času, kdy někde zůztanu. Gumy vostřejší, zadek používám C-02.
Nedávno se mi stala taková věc, že jsem probublával po hraně CHKO a paní spejskem neuhla ani hovno. Pronesla něco o čurákách.. Osobně ten předsudek lidí, že enduráci musejí být za každou cenu prasata neuznávám. Kluci ze severu maj na tričkách "Enduro není zločin". Jezdíme s partou Tenéráků a naopak mě překvapuje jejich uvědomělost. Roztrháme se na menší skupiny a není problém..
Endurákům zdar !
Tak taky se přidám zkušenosti s myslivcema mám :D a to že byl pěknej frajer který si otvíral papulu že mi dá pokutu a pak když jsem psal na správu lesů tak mi bylo řečeno že tam mohu jezdit po té cestě. Jinak jezdím všude kde se mi zalíbí jezdím jednou tejdně a tras mám více takže nejezdím po každý po stejně :) a myslím že to trošku i tý přírodě prospěje když se nakypří půda :D :)) kde nejezdím tak je CHKO :)
Osobně beru enduro jako sport, relax, takže se snažim jezdit tak abych za hodinu jízdy nemoh zvednout ruce. Dřív sem jezdil 90% tratě a zbytek přejezdy, po mediální masáži a hromadě keců od místních nimrodů a zemědělců, mi došlo že nemá smysl se ospravedlňovat a vysvětlovat že nenasazuju helmu s tim abych jel někam udělat škodu. Aktuálně jedu zhruba 20% tratě 30% přejezdy po lesních cestách a polích, a zbytek bez výčitek porostem. Vybírám si zajímavý místa tj polomy, neuklizený míťáky, různý stezky po těžbě a pod, zkrátka co nejhorší terén, občas si zablbnu na skládce kulatiny nebo na pařezech po míťáku. Nicméně je třeba říct že se často dostanu do míst kde se lidi moc nepohybujou a tudíž je tam příroda zdánlivě neponičená. Koleje sou po prvním dešti pryč, hluk jak už tu bylo řečeno je problém, otázka do jaký míry je obtěžující pro zvířata a jak dalece se na zvířata vymlouvaj lidi který chtěj mít na procházce ticho.
Jinak samozřejmně všecko je otázka koncentrace lidí, pokud by nás z vesnice jezdilo 20 tak by to kolem asi vypadalo jinak. Takhle je ježdění v okolí vcelku v klidu, jinak na motorce jezdim hlavou -) okolo lidí nelítam jak pako, pozdravim každýho koho potkám, u koní nebo volně pohybujícíchse psů stavim nebo měnim trasu, navíc mě většina lidí zná, takže rádoby chytrý sou akorát lufťáci. Ale je pravda že se situace kolem enduraření rok od ruku horší a několik konfliktů už sem letos zažil, nicméně obojí v neznámém, terénu, kde sem neměl přehled jestli jedu v soukromým, státním, nebo obecním a obě destinace se potýkaly s enduro turistikou, kterou tu od nás jeden chytrák provozuje (tzn. vodí po lese za úplatu skupininy taky 15 lidí) takže se těm lidem není co divit, nicméně v obou případech sme se domluvily.
Jinak samozřejmně všecko je otázka koncentrace lidí, pokud by nás z vesnice jezdilo 20 tak by to kolem asi vypadalo jinak. Takhle je ježdění v okolí vcelku v klidu, jinak na motorce jezdim hlavou -) okolo lidí nelítam jak pako, pozdravim každýho koho potkám, u koní nebo volně pohybujícíchse psů stavim nebo měnim trasu, navíc mě většina lidí zná, takže rádoby chytrý sou akorát lufťáci. Ale je pravda že se situace kolem enduraření rok od ruku horší a několik konfliktů už sem letos zažil, nicméně obojí v neznámém, terénu, kde sem neměl přehled jestli jedu v soukromým, státním, nebo obecním a obě destinace se potýkaly s enduro turistikou, kterou tu od nás jeden chytrák provozuje (tzn. vodí po lese za úplatu skupininy taky 15 lidí) takže se těm lidem není co divit, nicméně v obou případech sme se domluvily.
1 reakcí na tento příspěvek dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
Do čeho tu "seminárku" děláš?
Jezdím lesem asi jako většina lidí vlastnící lehká endura. Projedu (hezký úsek maximálně dvakrát) a pokračuji dál. Vycházkářům uhnu a zpomalím, cyklistům také, kolem pejskařů na jedničku a koňákům zastavuji. Nezastavuji myslivcům - objíždím je a pokud je větší skupenství (třeba hon) urychleně měním lokalitu. Jezdím po cestách a nebo turistických trasách. Vždy tak, že počítám s tím, že tam nejsem sám. Učení ovládání motorky se učím buď v lomu, nebo v pískovně.
Jezdím nejvíce při horším počasí - není tolik lidí v lese.
A ke zvířatům.......jsou tak domestifikována, že když se někde zaseknu a chvilku tam vrčím, přijdou se sama zvědavě kouknout. Utečou až když motor ztichne. V ČR je vidět mnoho vysoké, hodně zničených míst od černé, ale nejvíce bordelu od dvounohého pána tvorstva, který je schopen odvést lednici, televizi, sedačku a polovinu doslouživšího vraku auta až téměř do středu lesa.
A škody co zanechá motorka v lese? Po týdnu je nenajdu sám po sobě a to vím, kudy jsem jezdil.
Takže největší škody zřejmě způsobuje někomu na egu a je to možnost, jak si na někoho vyřvat plíce.........enduro je sport.........jízda motorkou ve volné přírodě. Vše je o toleranci a všeho moc škodí. Jak mnoho enduráků, tak mnoho ekoteroristů.
Spíše to vidím jako uměle vytvořenou bublinu na které, vezme-li se to za ten správný konec, by bylo možno trhnout nějakou pětku.
Jezdím nejvíce při horším počasí - není tolik lidí v lese.
A ke zvířatům.......jsou tak domestifikována, že když se někde zaseknu a chvilku tam vrčím, přijdou se sama zvědavě kouknout. Utečou až když motor ztichne. V ČR je vidět mnoho vysoké, hodně zničených míst od černé, ale nejvíce bordelu od dvounohého pána tvorstva, který je schopen odvést lednici, televizi, sedačku a polovinu doslouživšího vraku auta až téměř do středu lesa.
A škody co zanechá motorka v lese? Po týdnu je nenajdu sám po sobě a to vím, kudy jsem jezdil.
Takže největší škody zřejmě způsobuje někomu na egu a je to možnost, jak si na někoho vyřvat plíce.........enduro je sport.........jízda motorkou ve volné přírodě. Vše je o toleranci a všeho moc škodí. Jak mnoho enduráků, tak mnoho ekoteroristů.
Spíše to vidím jako uměle vytvořenou bublinu na které, vezme-li se to za ten správný konec, by bylo možno trhnout nějakou pětku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
prackarr> jsem na výšce na řízení enviromentálních rizik (ekologie, ochrana krajiny)
Naposledy editováno 17.11.2013 17:39:25
Naposledy editováno 17.11.2013 17:39:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
lilkiss píše: prackarr> jsem na výšce na ovládání enviromentálních rizik (ekologie, ochrana krajiny)
Doceka rád bych si ji přwčetl, půjde to?
edit: pročti si toto: (můj postoj k enduru tam tuším je)
http://www.motorkari...?ft=45533&fid=28
Naposledy editováno 17.11.2013 17:37:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
prackarr> ale jó. jsem teprv na začatku, takže to nebude hned. dávám tomu tak týden
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
lilkiss>
Jinak s ježděním v lese je to těžký ... jezdím všude i mezi stromy a pravdou je že i kdybych jezdil po jedný drážce klidně celej den tak tu drážku nedojebu tolik jako myslivec kterej si musí až pod posed dojet v autě a když proti tomu něco řekneš tak ti odpoví že on tam jezdit muže protože je myslivec a je to jeho "práce"(koníček) - to nechápu .. enduro je taky přece náš koníček
Naposledy editováno 17.11.2013 18:52:09
Naposledy editováno 17.11.2013 18:52:09
V Rumunsku jezdí po lese i CHKO všichni a nikdo ani příroda s tím nemá problém.Jezdím po lese
už 30 let a podle mě je největší problém lesní hospodářství.Jezdím v Hostýnských horách a dnes už není skoro kde jezdit, většina cest je vyasfaltovaná nebo vy štěrkovaná.S tím souvisí
chybějící voda v lesích i na polích (používání těžké techniky, chem. hnojení atd.).
Enduru zdar.
už 30 let a podle mě je největší problém lesní hospodářství.Jezdím v Hostýnských horách a dnes už není skoro kde jezdit, většina cest je vyasfaltovaná nebo vy štěrkovaná.S tím souvisí
chybějící voda v lesích i na polích (používání těžké techniky, chem. hnojení atd.).
Enduru zdar.
zásadní problém spočívá v tom,že už je na světě lidí strašně moc,takže už nelze svobodně dělat téměř nic...proto existují zákony,vyhlášky,nařízení,aby se vše udrželo v určitých mezích.Takže si nakonec každá zájmová skupina obhajuje to své.
Kamarád jezdí amatérské rallye,po mediální masáži k vůli loňským úmrtím na závodech,už jim to na příslušných úřadech nechtějí povolovat,aby byli ouřadové z obliga,ikdyž ty závody jezdí na soukromém pozemku v areálu nějakého objektu.Takže to končí tak,že spousta kluků se schází v noci na málo frekventovaných cestách a tam si to rozdávají.
U endura je to obdobné,je málo tratí,krajina je kulturní,všude města,vesnice, pole,louky,lesy,CHKO...,takže to zákonnitě musí skončit tak,že se někde něco musí porušit,aby dotyčný mohl provozovat svoje hobby...,ale dá se konflikt dost eliminovat tím,že budu jezdit přes týden,kdy v lese téměř nikdo není,o víkendu zásadně nejezdím po turisticky frekventovaných stezkách,za špatného počasí nepotkám taky nikoho a hlavně (už) nejezdím ve velkých bandách
A důležité je mít nějaký vztah k přírodě..zažil jsem na vyjížďkách magory s vykuchaným výfukem a na poli či louce plný plyn ,aby bahno lítalo pět metrů vysoko a za nima zůstala 10cm hluboká stopa...
Kamarád jezdí amatérské rallye,po mediální masáži k vůli loňským úmrtím na závodech,už jim to na příslušných úřadech nechtějí povolovat,aby byli ouřadové z obliga,ikdyž ty závody jezdí na soukromém pozemku v areálu nějakého objektu.Takže to končí tak,že spousta kluků se schází v noci na málo frekventovaných cestách a tam si to rozdávají.
U endura je to obdobné,je málo tratí,krajina je kulturní,všude města,vesnice, pole,louky,lesy,CHKO...,takže to zákonnitě musí skončit tak,že se někde něco musí porušit,aby dotyčný mohl provozovat svoje hobby...,ale dá se konflikt dost eliminovat tím,že budu jezdit přes týden,kdy v lese téměř nikdo není,o víkendu zásadně nejezdím po turisticky frekventovaných stezkách,za špatného počasí nepotkám taky nikoho a hlavně (už) nejezdím ve velkých bandách
A důležité je mít nějaký vztah k přírodě..zažil jsem na vyjížďkách magory s vykuchaným výfukem a na poli či louce plný plyn ,aby bahno lítalo pět metrů vysoko a za nima zůstala 10cm hluboká stopa...
Největší problém je podle mého ježdění ve volném terénu velkých part motorkářů. Tak 2-3 motorky jsou ideál, 5 už se mi zdá moc. A je taky dobrý stanovit si nějaký pravidla... vyhýbat se rezervacím (tam je to i za pěkně mastnou pokutu), čerstvě vysázeným pasekám, osetým polím a návratům domů za soumraku. Mám spoustu známých mezi myslivci, z mojeho ježdění po okolí nejsou zrovna nadšení, ale budiž... ale jak mě uslyší někde ve večerních hodinách po loukách, tak bude akorát zle.
1 reakcí na tento příspěvek dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
jaký ptákoviny se v těch školách řešej....
Největší problém při enduru jsou lidi! Jak ti na motorce tak ti s flintou Boužel.... V prvé řadě bych se snažil rozdělit motocrossovou trať a les! To je velkej rozdíl.
Když jezdíš na traťi: tak ti jde o to být co nejrychlejší, zaskákat si, zazávodit atd. prostě palba dým A na to je taky navržená mx motorka = tvrdej podvozek ostrá reakce na plny dlouhá jednička v nízkejch otáčkách ucukanej motor.
Když jezdíš v lese: Jde ti o to se někam podívat, překonávat sám sebe a hlavně nevyspytatelné nástrahy terénu. Ať už jde o výjezdy, průjezdy potokem nebo se např dostat z hluboké rokle jde prostě jen o dobrodružství a relax... motorka je úplně rozdílná od mx = má měkčí tlumiče, hodnější motor, naladěný i do nižších otáček, daleko použitelněji odstupňovanou převodovku atd. Pro mně je enduro prostě dobrodružství a relax s přáteli. Nejlépe skupinka max 3. lidí.
K těm myslivcům: Už jsem se setkal s ostnáčema mezi stromama, drátama, hřebíkama, borcem s vidlema a nakonec blbejma narážkama Víš kolikrát mi přijde dot divné že si někdo přivlastňuje lesy které tu byli už od pravěku a vždy budou.... A v neposlední řadě si tihle útočníci neuvědomují že průjezd lesem je úplný hov.o oproti zničení lidského zdraví. A kdo se nad tím někdy zamyslel a šel se někam do lesa pořádně podívat tak krajina si s našima drapákam hravě poradí např. třeba tím deštěm.
Ps. každy endurák by měl ale ctít nějaké zásady tj. nejezdit v maladejch stromcích, nikde se nezdržovat zbytečně dlouho, nejezdit třeba jeden výjezd jako ocas 20x, střídat terény a místa. Okolo lidí projíždět v klidu, prostě se snažit nedělat bordel
Jo a tu seminárku bych si taky rád přečetl kdyby to bylo možné
Když jezdíš na traťi: tak ti jde o to být co nejrychlejší, zaskákat si, zazávodit atd. prostě palba dým A na to je taky navržená mx motorka = tvrdej podvozek ostrá reakce na plny dlouhá jednička v nízkejch otáčkách ucukanej motor.
Když jezdíš v lese: Jde ti o to se někam podívat, překonávat sám sebe a hlavně nevyspytatelné nástrahy terénu. Ať už jde o výjezdy, průjezdy potokem nebo se např dostat z hluboké rokle jde prostě jen o dobrodružství a relax... motorka je úplně rozdílná od mx = má měkčí tlumiče, hodnější motor, naladěný i do nižších otáček, daleko použitelněji odstupňovanou převodovku atd. Pro mně je enduro prostě dobrodružství a relax s přáteli. Nejlépe skupinka max 3. lidí.
K těm myslivcům: Už jsem se setkal s ostnáčema mezi stromama, drátama, hřebíkama, borcem s vidlema a nakonec blbejma narážkama Víš kolikrát mi přijde dot divné že si někdo přivlastňuje lesy které tu byli už od pravěku a vždy budou.... A v neposlední řadě si tihle útočníci neuvědomují že průjezd lesem je úplný hov.o oproti zničení lidského zdraví. A kdo se nad tím někdy zamyslel a šel se někam do lesa pořádně podívat tak krajina si s našima drapákam hravě poradí např. třeba tím deštěm.
Ps. každy endurák by měl ale ctít nějaké zásady tj. nejezdit v maladejch stromcích, nikde se nezdržovat zbytečně dlouho, nejezdit třeba jeden výjezd jako ocas 20x, střídat terény a místa. Okolo lidí projíždět v klidu, prostě se snažit nedělat bordel
Jo a tu seminárku bych si taky rád přečetl kdyby to bylo možné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
Humusus> pro někoho ptakovina, ale pro jineho to význam má....tak třeba frajeři v CHKO Bíle Karpaty jsou ted docela problém.... ono zas odsud posud. neni les jako les, louka jako louka a když se parta dementu prožene po orchideové louce tak je to fakt na přesdržku
Naposledy editováno 17.11.2013 21:42:42
Naposledy editováno 17.11.2013 21:42:42
Enduro nevadí přírodě ale hlavně lidem. Divočák toho rozvorá za týden víc než já jednou o víkendu. Největší problém je hluk, jak píšou ostatní, nebo taky agresivní a nebezpečně rychlá jízda, tam kde člověk může na někoho ohrozit (ještě jsem se s tím ale nesetkal) - to ale platí třeba i v autě, není to problém endura ale člověka. Mě se laďáky nebo otevřený vejfuky na enduru vůbec nelíbí ...ale má je možná půlka lidí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
lilkiss> neznám nikoho kdo by jezdil v CHKO, za tu pokutu to nestojí, pokud se najde nějaká vyjímka, tak to snad neni nutný řešit teoretickou prací
1 reakcí na tento příspěvek dotaz na všchny enduráky/crossaře!!
mě by zajmalo, jak je možný, že všichni tady maj tak super témata bakalářek, diplomek a seminárek a já jak jedinej kokot píšu bakalářku o vlivu nového občanského zákoníku a zákonu o obchodních korporacích na akciové společnosti
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.