1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Na tu zkoušku napětí by stačila i žárovková zkoušečka a "slabost baterky" prozradí silným poblikáváním v rytmu cvakání relátka.
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 07 nestartuje
Takže budu kupovat novou baterku. Šáhnu po www.battery.cz/motobaterie-varta-ytx7l-bs-6ah-12v.html. Stejná co tam byla jen s větší proudovou zatížitelností.
A můj dotaz: Mám baterku koupit ještě teď a zprovoznit ji "na zimu" abych měl 100% jistotu, že to bylo baterkou a nebo koupit baterku až na začátku příští sezóny?
Nevím jak moc baterka trpí když není v provozu? Samozřejmě ji planuji na zimu z motorky vymontovat a přes zimu uložit v teple.
Díky za radu.
Naposledy editováno 10.11.2013 17:30:01
Naposledy editováno 15.11.2013 18:47:37
Spíš teď řeším kdy koupit novou baterku, viz. příspěvek výše. Nevím jak moc baterka bude přes zimu mimo provoz trpět byť bude doma v teple.
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Přivezli jsme Horneta 2007.
3x jsme to projeli , ovšem po týdnu nastartovala jak lusknutím prstu.
Odjelo se cca 1km jízdy kolem "komína" a při jízdě motorka chcípla a už nešla nastartovat, dotáhli jsme ji ke garáži.
budíky se načtou, vše se připraví po otočení klíčku pro start.
jakmile ovšem zmáčkneme tlačítko startéru , Cvakne to pod nádrží. a nic..
Mám tedy nejdřív prověřit měřákem hodnoty?
jak zjistím že je baterie kaput a ne jen vybitá?
Nemůže to být regulátor dobíjení ?
Díky
Nicméně jestli cvaká relé, tak je baterka asi KO, měřákem měřit můžeš, ale naměříš leda tak pokles napětí, ne kapacitu baterie.
Jinak nepíšeš, co vše jsi zkoušel. Krom baterky to může být i klasicky chcípák v nesprávné poloze, už jsem viděl různě odpojená/poškozená čidla (např. boční stojan, spojka), může být problém přímo v tlačítku startéru, přerušený drát, pokažený startér atd. je toho celkem dost, chce to jít systematicky od těch nejmenších a nejjednodušeji zjistitelných závad po ty složitější.
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Jak říkáš proto prozatím chci jít cestou nejbanálnějších závad.
Problém jsem popsal jak vznikl, bezprostředně během jízdy.
Tak vyzkouším od ukostření baterie, po start přes kabely , až na výměnu baterie nebo její dobití, jde o to, že když jí dobiju a bude KO tak abych pak nejel a opět se to nemuselo tlačit. nevím jak dlouho vydrží dobitá KO baterie, popřípadě může to být i ten regulátor dobíjení nebo něco podobného.
Každopádně díky za rady a tipy, až vyzkouším banality, napíšu co jsem zkusil a zda to zabralo.
Regulátor má primárně vliv na dobíjení za jízdy, ne při startu. Ten ale můžeš změřit až se ti to povede natočit.
Vyzkouším co půjde, třeba to bude nějaká banalita,
Mě třeba baterka u CBRka sporta 2001 aspoň spustila starter a natáčení motoru když byla vybitá i když jsem nenastartoval dokud jsem ji aspoň trochu nedobil.
Ale Ten hornet 07 ani zvouček, jen cvaknutí pod sedlem. - takže spíš než vybitá bude KO nebo špatně připojená, podívám se mu jak má přitažené kontakty na baterii, popřípadě pak zksusím dál nahodit to přes kabely..pak třeba zkusit jestli to na moji baterii chyta, ..
A Ten regulátor - ten mě napadl.. protože když jsme to projížděli cca 20min běžela a jelo se s ní i 180 pár dlouhých rovinek a najednou to chcíplo a nešlo nastartit, napadl mě ten regulátor že to nebojíjel při jízdě.
Každopádně vyzkouším banality a pak budu asi pátrat dál. naštěstí ještě není sezonka tak je čas na to přijít a dát dokupy
Při hodně slabé baterce dojde spíš k tomu, že relátko vlivem poklesů napětí začne cvakat, až "bzučet". A to, že starter točí, ale motor nechytne, je zpravidla znak slabší baterky, je to dost zrádný a nenápadný jev, jelikož napětí poklesne jen tak, že starter točí ještě zdánlivě normálně, bez nápadného poklesu otáček, ale na kloudnou jiskru už to nestačí. Pozná se to dle toho, že motorka na roztlačení (kdy baterka není zatížena starterem), nebo přes kabely, chytne bez problémů. Přesně totéž se řešilo zde u R1.
Takze prijdu k motorce, první start po týdnu, v pohodě naskočila , nechal jsem jí ohřát na 90C. pak chcípnul.
Druhý start opět bez roztočení starteru pouze cvaknutí rele.
Mrknul jsem na kabely od starteru k baterce, a jsou jako nove, jen část pod nádží jsem nekoukal , nebyl na to čas a nářadí.
kouknul jsem na kontakty k baterce a u plus byl nanos zoxidované , vypařené kyseliny z baterky, ocistil prostrikl kontaktolem.. nicméně opět to natočilo jen na 1. start pak už zas jen rele.
Nastartoval jsem to přes kabely, chytlo to jak nic, při startu přes kabely Voltaz 14 nejmíň 11, při startu s kabely při zanutých dalkacich 14- 10 V ..
Ovšem pak asi baterka přes kablíky chytla trosku energie a slo to nahodit zas bez kabelu.
Ovšem při mereni se zaplymy svetly V14 -> 9V první start , druhy start kolem 8.1V, treti start kolem 7.6....
Dále při mereni při cvakani rele namereno pouhých 2V.
Takze to vypada ze je fakt v haji baterie.
Ještě pro jistotu proměřím v týdnu zátěžovým měřákem zda je Baterie opravdu KO.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |