Téma: Hornet 07 nestartuje
2.11.2013 v 20:14
Zdravím, potřeboval bych pomoc.. Mám horneta od 07 nahoru a přestal startovat. Přišel jsem k němu a normálně nastartoval.. Po chvíli jsem ho chcípnul a za chvílí zkusil nastartovat znova a jedíny co se děje je, že něco cváka pod sedlem, ale motorka nestartuje. Příde mi to jako cvakání nějakého relé. Nevíte někdo,co by to mohlo být? Díky
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Že by zimní spánek?
To cvakání dělá relátko starteru a buď se někde uvolnily kabely od baterky (vada může být i na kostřicím kabelu, nebo na kabelu kostřícím motor k rámu, pokud ten tam je), nebo baterka odešla "náhlou smrtí" (většinou praskne spojka mezi články). Změř napětí na baterce a jestli při zapnutí starteru klesne pod 8V, je baterka v háji. Pak zkusit nabít a když nepomůže, nezbude, než dát novou.
Na tu zkoušku napětí by stačila i žárovková zkoušečka a "slabost baterky" prozradí silným poblikáváním v rytmu cvakání relátka.
Na tu zkoušku napětí by stačila i žárovková zkoušečka a "slabost baterky" prozradí silným poblikáváním v rytmu cvakání relátka.
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Tak dneska jsem to prostě šel zkusit a normálně chytla. Jen mi příde že startuje déle než předtím.. Zkusím tedy nabít baterku a uvidím dál...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 07 nestartuje
Ahoj, tak dnes jsem začal řešit stejný poblém. Při jedné zastávce, naštěstí hned u domu, Hornet 2005 zdechnul a už se ho nepodařilo nastartovat. Dokonce se při otočení ani nerozsvítily světla a kontrolky. Motorku jsem odstavil před domem a zkusil nastartovat za 15 minut. Po zapnutí klíčku kontrolky a světla svítila, ale při pokusu nastartovat hned cvaklo startovací relé a vše zhaslo. Vzal jsem měřák a vše zkusil s voltmetrem. Při otočení klíčku padlo napětí na baterce na 0V. Při nezatíženém stavu bylo na baterce 12,6V. Podle mě a některých reakcí ve fóru co jsem našel zřejmě odešel propoj mezi články baterky. Takže jsem zkusil nastartovat s baterkou z auta a motorka okamžitě chytla.
Takže budu kupovat novou baterku. Šáhnu po www.battery.cz/motobaterie-varta-ytx7l-bs-6ah-12v.html. Stejná co tam byla jen s větší proudovou zatížitelností.
A můj dotaz: Mám baterku koupit ještě teď a zprovoznit ji "na zimu" abych měl 100% jistotu, že to bylo baterkou a nebo koupit baterku až na začátku příští sezóny?
Nevím jak moc baterka trpí když není v provozu? Samozřejmě ji planuji na zimu z motorky vymontovat a přes zimu uložit v teple.
Díky za radu.
Naposledy editováno 10.11.2013 17:30:01
Takže budu kupovat novou baterku. Šáhnu po www.battery.cz/motobaterie-varta-ytx7l-bs-6ah-12v.html. Stejná co tam byla jen s větší proudovou zatížitelností.
A můj dotaz: Mám baterku koupit ještě teď a zprovoznit ji "na zimu" abych měl 100% jistotu, že to bylo baterkou a nebo koupit baterku až na začátku příští sezóny?
Nevím jak moc baterka trpí když není v provozu? Samozřejmě ji planuji na zimu z motorky vymontovat a přes zimu uložit v teple.
Díky za radu.
Naposledy editováno 10.11.2013 17:30:01
TPK> je možný, že odešla baterka a asi to tak i bude, ale tvoje závada má stejné projevy jako zaoxidované styčné plochy kontaktů na aku....zkus jen tak pro pokus šáhnout pilníkem a šmirglem na kontakty baterky a hlavně zbav oxidace kontakty na přívodech...ty plechy, který se přitahujou ke kontaktu baterky...tak ty styčný plochy zrenovuj...uvidíš, třeba se to vyřeší... a zkontroluj kontakt přikostření...
Naposledy editováno 15.11.2013 18:47:37
Naposledy editováno 15.11.2013 18:47:37
Ahoj, osobně to opravdu tipuju na baterku v hájí. Hlavně podle měření při zátěži, kdy jsem napětí měřil přímo na baterce.
Spíš teď řeším kdy koupit novou baterku, viz. příspěvek výše. Nevím jak moc baterka bude přes zimu mimo provoz trpět byť bude doma v teple.
Spíš teď řeším kdy koupit novou baterku, viz. příspěvek výše. Nevím jak moc baterka bude přes zimu mimo provoz trpět byť bude doma v teple.
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Známej teď řeší stejný nebo podobný problém.
Přivezli jsme Horneta 2007.
3x jsme to projeli , ovšem po týdnu nastartovala jak lusknutím prstu.
Odjelo se cca 1km jízdy kolem "komína" a při jízdě motorka chcípla a už nešla nastartovat, dotáhli jsme ji ke garáži.
budíky se načtou, vše se připraví po otočení klíčku pro start.
jakmile ovšem zmáčkneme tlačítko startéru , Cvakne to pod nádrží. a nic..
Mám tedy nejdřív prověřit měřákem hodnoty?
jak zjistím že je baterie kaput a ne jen vybitá?
Nemůže to být regulátor dobíjení ?
Díky
Přivezli jsme Horneta 2007.
3x jsme to projeli , ovšem po týdnu nastartovala jak lusknutím prstu.
Odjelo se cca 1km jízdy kolem "komína" a při jízdě motorka chcípla a už nešla nastartovat, dotáhli jsme ji ke garáži.
budíky se načtou, vše se připraví po otočení klíčku pro start.
jakmile ovšem zmáčkneme tlačítko startéru , Cvakne to pod nádrží. a nic..
Mám tedy nejdřív prověřit měřákem hodnoty?
jak zjistím že je baterie kaput a ne jen vybitá?
Nemůže to být regulátor dobíjení ?
Díky
DJ-Look-In> baterku vyzkoušíš snadno-máš auto nebo jinou moto, kde je baterka funkční-prohodiš nebo připojíš. Nastartuješ ANOxNE a podle toho jdeš dále.
Nicméně jestli cvaká relé, tak je baterka asi KO, měřákem měřit můžeš, ale naměříš leda tak pokles napětí, ne kapacitu baterie.
Jinak nepíšeš, co vše jsi zkoušel. Krom baterky to může být i klasicky chcípák v nesprávné poloze, už jsem viděl různě odpojená/poškozená čidla (např. boční stojan, spojka), může být problém přímo v tlačítku startéru, přerušený drát, pokažený startér atd. je toho celkem dost, chce to jít systematicky od těch nejmenších a nejjednodušeji zjistitelných závad po ty složitější.
Nicméně jestli cvaká relé, tak je baterka asi KO, měřákem měřit můžeš, ale naměříš leda tak pokles napětí, ne kapacitu baterie.
Jinak nepíšeš, co vše jsi zkoušel. Krom baterky to může být i klasicky chcípák v nesprávné poloze, už jsem viděl různě odpojená/poškozená čidla (např. boční stojan, spojka), může být problém přímo v tlačítku startéru, přerušený drát, pokažený startér atd. je toho celkem dost, chce to jít systematicky od těch nejmenších a nejjednodušeji zjistitelných závad po ty složitější.
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 07 nestartuje
Přesně tak.
Jak říkáš proto prozatím chci jít cestou nejbanálnějších závad.
Problém jsem popsal jak vznikl, bezprostředně během jízdy.
Tak vyzkouším od ukostření baterie, po start přes kabely , až na výměnu baterie nebo její dobití, jde o to, že když jí dobiju a bude KO tak abych pak nejel a opět se to nemuselo tlačit. nevím jak dlouho vydrží dobitá KO baterie, popřípadě může to být i ten regulátor dobíjení nebo něco podobného.
Každopádně díky za rady a tipy, až vyzkouším banality, napíšu co jsem zkusil a zda to zabralo.
Jak říkáš proto prozatím chci jít cestou nejbanálnějších závad.
Problém jsem popsal jak vznikl, bezprostředně během jízdy.
Tak vyzkouším od ukostření baterie, po start přes kabely , až na výměnu baterie nebo její dobití, jde o to, že když jí dobiju a bude KO tak abych pak nejel a opět se to nemuselo tlačit. nevím jak dlouho vydrží dobitá KO baterie, popřípadě může to být i ten regulátor dobíjení nebo něco podobného.
Každopádně díky za rady a tipy, až vyzkouším banality, napíšu co jsem zkusil a zda to zabralo.
DJ-Look-In> jak dlouho vydrží dobitá KO baterie je otázka za milion-pokud má "upadlý článek nebo dva", tak vydrží jen do odpojení z nabíječky, mně třeba baterka startovala do cca týdne po nabití a pak už jen na roztlačení, po dvou týdnech se ani nerozsvítily kontrolky.
Regulátor má primárně vliv na dobíjení za jízdy, ne při startu. Ten ale můžeš změřit až se ti to povede natočit.
Regulátor má primárně vliv na dobíjení za jízdy, ne při startu. Ten ale můžeš změřit až se ti to povede natočit.
OK díky za info.
Vyzkouším co půjde, třeba to bude nějaká banalita,
Mě třeba baterka u CBRka sporta 2001 aspoň spustila starter a natáčení motoru když byla vybitá i když jsem nenastartoval dokud jsem ji aspoň trochu nedobil.
Ale Ten hornet 07 ani zvouček, jen cvaknutí pod sedlem. - takže spíš než vybitá bude KO nebo špatně připojená, podívám se mu jak má přitažené kontakty na baterii, popřípadě pak zksusím dál nahodit to přes kabely..pak třeba zkusit jestli to na moji baterii chyta, ..
A Ten regulátor - ten mě napadl.. protože když jsme to projížděli cca 20min běžela a jelo se s ní i 180 pár dlouhých rovinek a najednou to chcíplo a nešlo nastartit, napadl mě ten regulátor že to nebojíjel při jízdě.
Každopádně vyzkouším banality a pak budu asi pátrat dál. naštěstí ještě není sezonka tak je čas na to přijít a dát dokupy
Vyzkouším co půjde, třeba to bude nějaká banalita,
Mě třeba baterka u CBRka sporta 2001 aspoň spustila starter a natáčení motoru když byla vybitá i když jsem nenastartoval dokud jsem ji aspoň trochu nedobil.
Ale Ten hornet 07 ani zvouček, jen cvaknutí pod sedlem. - takže spíš než vybitá bude KO nebo špatně připojená, podívám se mu jak má přitažené kontakty na baterii, popřípadě pak zksusím dál nahodit to přes kabely..pak třeba zkusit jestli to na moji baterii chyta, ..
A Ten regulátor - ten mě napadl.. protože když jsme to projížděli cca 20min běžela a jelo se s ní i 180 pár dlouhých rovinek a najednou to chcíplo a nešlo nastartit, napadl mě ten regulátor že to nebojíjel při jízdě.
Každopádně vyzkouším banality a pak budu asi pátrat dál. naštěstí ještě není sezonka tak je čas na to přijít a dát dokupy
Jestli předtím jen cvaklo relátko, ale nepohasly kontrolky, tak mohly být zoxidované kontakty relátka, nebo někde dál oxidace, nebo volný spoj na vedení od relátka ke starteru. Nebo možná starter mohl být v pozici, kdy nedoléhal některý z uhlíků, nebo opět mohou být přívody k uhlíkům vadné a občas ztratí kontakt. Chce to projít silovou kabeláž, dotáhnout šroubové spoje a pokud se závada bude opakovt, tak měřit, kam až jde napětí při sepnutém relátku - zda bude i na svorce starteru.
Při hodně slabé baterce dojde spíš k tomu, že relátko vlivem poklesů napětí začne cvakat, až "bzučet". A to, že starter točí, ale motor nechytne, je zpravidla znak slabší baterky, je to dost zrádný a nenápadný jev, jelikož napětí poklesne jen tak, že starter točí ještě zdánlivě normálně, bez nápadného poklesu otáček, ale na kloudnou jiskru už to nestačí. Pozná se to dle toho, že motorka na roztlačení (kdy baterka není zatížena starterem), nebo přes kabely, chytne bez problémů. Přesně totéž se řešilo zde u R1.
Při hodně slabé baterce dojde spíš k tomu, že relátko vlivem poklesů napětí začne cvakat, až "bzučet". A to, že starter točí, ale motor nechytne, je zpravidla znak slabší baterky, je to dost zrádný a nenápadný jev, jelikož napětí poklesne jen tak, že starter točí ještě zdánlivě normálně, bez nápadného poklesu otáček, ale na kloudnou jiskru už to nestačí. Pozná se to dle toho, že motorka na roztlačení (kdy baterka není zatížena starterem), nebo přes kabely, chytne bez problémů. Přesně totéž se řešilo zde u R1.
Tak o weekendu jsme měli grilovacku a byl cas se mrknout na kabely a td..
Takze prijdu k motorce, první start po týdnu, v pohodě naskočila , nechal jsem jí ohřát na 90C. pak chcípnul.
Druhý start opět bez roztočení starteru pouze cvaknutí rele.
Mrknul jsem na kabely od starteru k baterce, a jsou jako nove, jen část pod nádží jsem nekoukal , nebyl na to čas a nářadí.
kouknul jsem na kontakty k baterce a u plus byl nanos zoxidované , vypařené kyseliny z baterky, ocistil prostrikl kontaktolem.. nicméně opět to natočilo jen na 1. start pak už zas jen rele.
Nastartoval jsem to přes kabely, chytlo to jak nic, při startu přes kabely Voltaz 14 nejmíň 11, při startu s kabely při zanutých dalkacich 14- 10 V ..
Ovšem pak asi baterka přes kablíky chytla trosku energie a slo to nahodit zas bez kabelu.
Ovšem při mereni se zaplymy svetly V14 -> 9V první start , druhy start kolem 8.1V, treti start kolem 7.6....
Dále při mereni při cvakani rele namereno pouhých 2V.
Takze to vypada ze je fakt v haji baterie.
Ještě pro jistotu proměřím v týdnu zátěžovým měřákem zda je Baterie opravdu KO.
Takze prijdu k motorce, první start po týdnu, v pohodě naskočila , nechal jsem jí ohřát na 90C. pak chcípnul.
Druhý start opět bez roztočení starteru pouze cvaknutí rele.
Mrknul jsem na kabely od starteru k baterce, a jsou jako nove, jen část pod nádží jsem nekoukal , nebyl na to čas a nářadí.
kouknul jsem na kontakty k baterce a u plus byl nanos zoxidované , vypařené kyseliny z baterky, ocistil prostrikl kontaktolem.. nicméně opět to natočilo jen na 1. start pak už zas jen rele.
Nastartoval jsem to přes kabely, chytlo to jak nic, při startu přes kabely Voltaz 14 nejmíň 11, při startu s kabely při zanutých dalkacich 14- 10 V ..
Ovšem pak asi baterka přes kablíky chytla trosku energie a slo to nahodit zas bez kabelu.
Ovšem při mereni se zaplymy svetly V14 -> 9V první start , druhy start kolem 8.1V, treti start kolem 7.6....
Dále při mereni při cvakani rele namereno pouhých 2V.
Takze to vypada ze je fakt v haji baterie.
Ještě pro jistotu proměřím v týdnu zátěžovým měřákem zda je Baterie opravdu KO.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak otevřít sedlo u horneta Honda CB 600F Hornet | ShihTzu | 5 | Včera v 12:44 FILODENDRON |
seřízení světlometu Honda CB 600F Hornet | pidivr20 | 6 | 20.10.2024 v 15:15 amirinda |
vůle v uchycení třmenů předních brz... Honda CB 600F Hornet | jacobhornet | 5 | 17.10.2024 v 16:17 granylator |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |