Téma: Maroko - 2014

29.10.2013 v 15:08
V roce 2014 plánuji cestu do Maroka, cca 19 dní. Předběžný plán je následující. Přesun Evropu cca 5 dní. Německo dálnice, ostatní země neplacené úseky. Cesta tam převážně tranzitní s průjezdem zajímavých míst....Alpy, španělská pohoří, atd. Trajekt Gibraltar, lístky nebudeme bookovat z důvodu větší flexibility při přesunu...

V Maroku vybraná místa návštěvy, jízda po asfaltu. Terén není možný. Jedu na XJR 1300, tři kufry, tankvak a přítelkyně...Doba strávená v Africe cca 5-6 dní. následný návrat do Evropy.
Zpáteční cesta...počet dní podle předešlého vývoje, s tím že je v plánu více zastávek, projíždění motorkářsky zajímavých míst Sierra Nevada, Pyreneje, Dolomity...dle zájmu.

Info k cestě: spaní v kempech, cca 10 000km, předběžné náklady do 50 000,- Kč, doba trvání do 19 dní, jízda po silnicích, max polní lesní cesty....vylučuji písek a bahno (nemám na to přizpůsobený stroj), orientace dle map (GPS mám pouze Evropu, ale nepoužívám)...

Má někdo zájem se přidat???
1 2 3 4... 5

29.10.2013 v 15:18 | Nahoru | #1
to zni zajimave..taky se domlouvame jestli v lete neco ze severu nebo afriku. Kazdopadne na nas je jeste brzo tak at to klapne

29.10.2013 v 15:23 | Nahoru | #2
máš pravdu, je to brzo...ale vzhledem nákladům na tuto cestu. Tak je potřeba začít šetřit a plánovat již nyní...pokud se rozhodne pro Afriku, dej vědět

29.10.2013 v 18:27 | Nahoru | #3
Zatím velmi předběžně (po šesti pivech) - jakej termín plus mínus plánujete? Předpokládám že přes léto je to sebevražda, takže nějak z jara?

Naposledy editováno 29.10.2013 18:28:07

29.10.2013 v 19:50 | Nahoru | #4

29.10.2013 v 19:51 | Nahoru | #5
5 dnu na Maroko je malo:(...
14 dnu je tak akorat:)...

29.10.2013 v 21:48 | Nahoru | #6
sqwer> Každá dovolená je krátká, ideální by bylo 14 dní, ale vzhledem k tomu, že cesta tam a zpět bude 7000km. Což zabere i nějaký čas, také si chci projezdit jiná pohoří než Alpy, tak se musím spokojit s cca.5 až 6 dni.

29.10.2013 v 21:58 | Nahoru | #7
Zní to velice zajímavě, tracking O něčem podobném už sním léta, stále nebyl čas a nebylo s kým. Zajímal by mne nějaký termín. Pro mne by byla nejschůdnější druhá polovina června. Když tak napiš do PM.

29.10.2013 v 23:49 | Nahoru | #8
miligen> dříve než v červnu to nevidím...cesta je cíl

30.10.2013 v 06:39 | Nahoru | #9
to zní úžasně, jel bych hned, ale bohužel zatim nemám ideální stroj na cestování (R1) a letos co jsme za 7 dní dali cca 3 tkm po evropě, řekl jsem si že na tomhle už nikdy cestovat nebudu!
jinak závidim, a ať se vydaří

30.10.2013 v 08:00 | Nahoru | #10
my pojedeme určitě,ale jedeme do janova a pak trajektem

30.10.2013 v 08:03 | Nahoru | #11

Bandit-Kralik píše: Harry_RnK> Přes léto to sice bude trochu horší, ale podél pobřeží s oceánem a v okolí Atlasu taková vedra nejsou. Termín je zatím volný. Musí to být nějaký kompromis, vzhledem k tomu že plánuji zpáteční cestou projíždět evropská pohoří. Také záleží do kdy se nám podaří došetřit.

v létě je to vyprahlí,suchy a nic moc. nejlepší termín je konec března ,začátek dubna.Je to zelený a krásný...v létě opravdu moc teplo a vše spálený suchý...

tady nějaký tipy

30.10.2013 v 08:13 | Nahoru | #12
Mozna uz jsem ti to psal..proc si nekoupis jinou motorku na takove cesty? :) zbytecne jsi pak limitovany na dobre cesty..

30.10.2013 v 09:29 | Nahoru | #13
naprcccs> Má pravdu. Pokud chce jezdit po dobrých cestách at táhne do zahraničí a nekazí mám naše vytuněný okresky s R1

30.10.2013 v 13:58 | Nahoru | #14

1.11.2013 v 08:56 | Nahoru | #15

Bandit-Kralik píše: czunik> Díky za tip na webky. Šikovné informace, potěšila mě informace ohledně tankování...jistě pročtu. O trajektu z Janova jsem také uvažoval, ale nakonec zvítězila možnost vlastního přesunu. To převážně z důvodů navštívit zajímavé horské lokality ve Španělsku, kam se zase nějakou dobu nejspíše nepodívám. Doposud jsem převážně s moto jezdil Východ a Západ je pro mě nepoznanou. Z tohoto důvodu bude termín orientován na letní měsíce. S vedrem počítám, i ta vyprahlá krajina bude mít něco do sebe...přeci je to Afrika, chci vidět něco jiného než rozkvetlé háje...těch máme v Evropě spousty.

no marocco je krásné v jistém období a pak je vyprahlé jak jsem psal. A proto se odlišuje od jiných v době vegetace. a proto se tam jezdí..jiunak můžeš tunis...když chceš písek

1.11.2013 v 09:10 | Nahoru | #16

1.11.2013 v 09:20 | Nahoru | #17

Bandit-Kralik píše: czunik> Tunis, podle infa z Ministerstva zahraničních věcí je pro individuální cestovatele vízová povinnost, určité oblasti zákazy vycházení...atd...to mě odrazuje. Maroko stále vychází nejlépe. Mohu tam jet jen v létě...jindy to není možné.

stejně jako egypt je vizová a dostaneš na letišti za 8 doláčů a kluci tam jezděj pravidelně....tož asi tak

1.11.2013 v 09:23 | Nahoru | #18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Maroko - 2014

1.11.2013 v 09:37 | Nahoru | #19

Bandit-Kralik píše: czunik> To jsem nevěděl, ale díky za info. Jenže to stejně nemění na tom, že mohu mít volno jen v létě. Nehledě na to, přejezd Evropy v březnu nebude moc na pohodu.

motorky se vezou ma vozíku,neb přes alpy je sníh....ale zase přijedeš odpočatý a maroko si vychutná,na tajektu dva dny čistíš slivovičkou střeva je to pohoda

1.11.2013 v 09:41 | Nahoru | #20

1.11.2013 v 09:44 | Nahoru | #21

Bandit-Kralik píše: czunik> v tom si rozumíme, pročištění slivovičkou je fajná záležitost. Vždy vozím litřík v kufru...aby ty večery byly veselejší, lépe se pak pláuje a člověk je stále zdráv. Bez toho by to cestování bylo smutnější....

to je pravda....s ženou celkem často večer když jsme na cestách dáme drink...desinfekce je potřebná

1.11.2013 v 09:47 | Nahoru | #22

1.11.2013 v 09:54 | Nahoru | #23

Bandit-Kralik píše: czunik> Ještě dotaz, jak je to s mapami. Hledal jsem po netu a nejmenší rozlišení Maroko je 1:800 000, což není mapa s kterou by se dalo fajně plánovat. Nevíš o nějakých s měřítkem 1:300 000. Takové jsem doposud nesehnal,poslední nadějí je speciální shop s mapami nedaleko Václaváku...tuším ul. Jungmanova

ještě jsem nekoupil,ale mámk v garminu mapu dokoupenou...to budu řešit v listopadu v londýně kde jistě bude větší výběr.
jinak jukni tady na nše cesty pokud chceš http://czunici.rajce.idnes.cz/

1.11.2013 v 10:03 | Nahoru | #24

1.11.2013 v 10:13 | Nahoru | #25

Bandit-Kralik píše: czunik> Galerie, fajné...spousty z těchto míst jsem navštívil, tak je zajímavé podívat se jak to projíždějí jiní. Na navigaci se raději nespoléhám...sice jednu vozím, ale je to taková záchrana ve městech. Jinak je celkem nespolehlivá...alespon ta má. Myslím, že má poslední aktualizaci před cca 7-8 lety.

no já mám jednu druhou má žena máme Fka takže se vždy poradíme i když každá vede jinudy...ale je fakt že vždy kontroluji s mapou...ale jinak navigace je velká pomoc...jinak teď jsme byli v turecku a dost dobrý...

1.11.2013 v 10:18 | Nahoru | #26

1.11.2013 v 10:44 | Nahoru | #27

Bandit-Kralik píše: czunik> Turecko jsme projeli s mapou, ale navigátor byl kamarád...v Istanbulu by se hodila, strašný bordel. Jinak bylo vše bez problémů...ona ta jejich silniční sít není tolik rozvětvená. Kdyby jsi měl možnost sehnat nějakou podrobnější mapu Maroka, dej mi info....tady v CZ je to nedostatkové zboží.

budu řešit v anglii jak sjem ti psal..když tak se připomeň

1.11.2013 v 10:47 | Nahoru | #28
czunik> OK, díky...připomenu

2.11.2013 v 11:37 | Nahoru | #29

2.11.2013 v 23:23 | Nahoru | #30

sekáčmagor píše: Asi nemá smysl zakládat nové vlákno tak se s dovolením vetřu do tohohle sháním pár lidí na jednoválcových endurech kteří by jeli do Maroka 1.května na cca 2-3 týdny.Letos v dubnu jsem tam byl tři týdny na velkém GS a nebylo to to pravé.Do spousty míst a lokalit jsem se nepodíval bo to GS je do písku nevhodné.Motorky (4ks) jsme vezli do Malagy na vozíku a pak po ose.Vyšlo to dráž než do Janova po ose a pak trajektem do Tangeru.Takže příští rok na jednoválci,z Janova do Tangeru.Jel by někdo?

to je pravda na některé věci se GS nehodí,bohužel