Nikdy jsem tohle nemusel řešit, svojí moto cestu jsem si hezky naplánoval, jenže nastala rána..
Zastávám názor, že je nejlepší začít na nějakém Simsonu, MZ... Až pak pokračovat dál, naučit se základ na něčem, co když položim nebo něco provedu, tak z toho není takový pozdvižení.. Je mi 16 let a dlouho si plánuji Aprilii RS 125, možná Mito nebo Derbi GPR.
Máma mě v tom celkem i podporuje.. Naučit se na tomhle, když v 21 letech budu chtít sedlat něco o 1000ccm (Yamaha R1 nejspíš).. 2 roky zpět jsem chtěl pomalu začít na Simsonu, jenže to nebylo ze strany otce schváleno a teď, když si mám koupit RS.. Otec přijde s tim, že je dobrý se asi na něčem naučit.. Teď v 16 na Simsonu.. Kdyby mi bylo 14 let, tak proti tomu nic nemám, ale teď.. Problém je, že otec to ani tak nemyslí ze srdce jako kvůli penězům.. Je to nehoráznej škrt.. Další moto plánuji za dalších 5 let v 21 letech, jelikož ta změna zákonů, to se zase vyznamenali.. V 18 do 25KW.. Takže otázka.. <strong>Za 5 let budu chtít pokračovat v 1000 ccm supersportu a teď se buď naučit rovnou na RS 125 nebo ještě zvolit nějakou tu MZ a pokračovat postupně ??</strong>
:marod: :thmubup: Vyčerpávající .. :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 rozdílné začátky
saillem píše: to twister:
Nojo ty seš takovej poctivej super bezvadně zapálenej "motorkář" viď.
Myslím, že tohle téma je docela jasný...začínat je potřeba postupně a pozvolna.
Známej začínal z ničeho a po necelým půl roce se zabil na CBR 600...čelně do auta. Druhej Kámoš jezdil 2 roky na fichtlu a ted už má rok R1...a je celkem v poho, jenže to je možná jeden ze 100.
Já sem začínal na MITU, což je bezva, protože člověk se pořádně naučí řadit dostane cit pro spojku a tak...zkrátka věci, který se na simsonovi nenaučíš. Na druhou stranu je skorozávodní 2T 125ka na silnici docela nebezpečná. Měl sem pár krizovek a taky když připočítám 3 zadření motoru...no zkrátka vyhoněnej 2T. Teď už mám 2. R6 a nestěžuju si chystám R1.
Brácha začínal na MZ 125...skvěle levná motorka a docela i jede. Teď má gs 500...ale jak MZ tak GS po čase ježdění zjistíš že ti nestačí ani výkon motoru ani pevnost rámu a když se ti potom ta motorka srašlivě rozkejve není to taky med.
Můj názor: Kup si na chvíli MZ a můžeš to zkoušet, ušetříš za případný zatraceně drahý opravy Aprilky nebo tak. Klidně po 3 měsících si kup tu 2T 125....MZ se dobře prodávaj. I když je Třeba RS jakože na začátek , člověk si musí dát bacha.
Ja jsem jen vyjadril svuj nazor. Kdyz si prectu o cem mluvi tak ma problem s tim ze na Simsonu ci jine chloube socialisticke vyroby nebude dost IN. A todle proste podle me neni argument pro vybirani moto. Na Simsonu se nenaucis zachazet se spojkou?
Ledy píše: RUTAN: 1) Pro upřesnění to budou mé peníze, on mi nic nekoupí !
2) děkuji za souhlas
3) ambiciózní.. :) Je to spekulace, kdo ví jak na tom v 21 letech budu.. Myslel jsem to všeobecně na co se chci dostat.. Ten věk není tak podstatnej.. 21-25 .. A pro svoji ambicioznost jak píšeš, tak se snažím co nejvíc udělat.. Připravit se na to.. A to se teď celou dobu řeší.. :/
Twister: Mladej a blbej.. Nj, co na to říct.. Si moudrej člověk, ale.. Na jednu stranu se směju, nadruhou to chápu, ale snad úplnou pravdu nemáš.. Já píšu na forko, protože se chci poradit o výběru motorky a k tomu píšu, že RS je muj sen.. Kdybych byl mladej a blbej, tak o tom ani neuvažuju.. Ale chápu, že pro tebe a spoustu dalších je tohle celkem ztráta času a to chápu.. Náš věk je složitej.. :D Chceme to nejlepší a chceme balit ženský a užívat si, ale snad si to taky prožil.. A já o tom vím, uvědomuji si to.. Snad to není takovej hřích, že přemýšlím i o takovejch kábrech jako RS 125 ;) Jako malej jsem jezdil nějaký závody ,asi od 3-9 let.. A strašně mě to bavilo.. ženský jsou jenom taková třešnička, ale vezmi si ten povoz na Simsonu a pak na RS :)) Je bezva začít na Simsonu, já chtěl, ale v 16-ti letech už jsem plánoval něco trošku našláplejšího ;) Toť vše.. Snad si změnil názor a pokud ne, i tak nevadí.. :D Co teď sedláš ??
Covece. Pisu "Mladej a blbej. Bez urazky" A pisu to proto, ze jsem naprosto stejnej. Mladej a blbej. Taky sem se v 15-cti citil. Citil sem se do te doby nez sem se na tom debilnim skutru vysekal a valel se 2 tydny doma s posramocenou pateri, ramenem a kolenem. Neberu ti ze tvuj sen je RS, ale spis tve "ohrnovani" nad starsimi stroji, obzvlast v pocatcich nez si zvyknes jak se jezdi te budou pripadne karamboly "financne min bolet". Pokud si jezdil motorky zavodne, nechapu proc tvuj otec ti chce kupovat neco na "uceni" to ses snad sakra za tech 6 let naucil ne? Jinak zensky sou argument sami o sobe. Nerikam ze je to tvuj pripad. Ale kupovat motorku na kterou nemas (zkusenostmi, ci ekonomicky) kvuli zenskejm proste neni imho dobrej napad.
Sedlam Kawasaki Eliminator 125 a Hondu Varadero 125..
1 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
ledy> Hele ačkoliv sem měl relativně silnou 125ku, tak sem se vždycky rád vracel na 50ku skůtříka. Motorka není jen o rychlosti, výkonu,... . Když sedneš ze silný na slabou, uvidíš jak je to okolí najednou mnohem krásnější, než na silné se kterou jedeš 2x tolik a máš všechno krom silnice rozmazané. Skůtr mi dal mnohem jinačí pohled na rychlost a spěch. Po dvou měsících ježdení sem spomalil z obvyklých 110 na 80-90. Já osobně vzpomínám na padiny jen v dobrém a hodlám si zas nějakého skůtříka časem pořídit...
3 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
salusa: dobrá duše ;) dík, Jawa je horký kandidát na 1.moto .. :)
Ledy píše: Asi to tak mohlo působit, ale bez rizika, že se někde vysekám.. a s tím, že i na tý IN motorce se výborně naučím na další.. Můj charakter už neřešte.. Trhá mi to srdéčko, ale když se mrknu na ty socialistický motorky, tak do sebe něco taky mají.. :D Sice to není úplně "dnešní" , ale srandu si s tím užiju, možná i víc než s RS.. Nebudu se s tim muset bát, nebudu ve věci finanční závislák na rodičích, když se něco podělá.. Sice velkou důvěru k těm starším motorkám nemam, ale co nadělám.. Alespoň se toho nemusím tolika bát jako drahého RSa.. ;) Tak co poradíte.. :D ? Má si vůbec cenu dělat v tomhle případě řidičák.. ? Na tohle mi snad ani nedají TP.. :puke:
salusa: dobrá duše ;) dík, Jawa je horký kandidát na 1.moto .. :)
strejda to sbíra a opravuje a pak i prodává...a vždycky argumentuje...no co? Bezúdržbovej stroj, za rok za dva vymněníš motor a jezdíš vesele dál :)
1 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
MZ (bohužel vím jen o 150ccm
jasně sem blbej...150 ovšem....brácha s ní jezdil na 16 let papíry a v poho...někdo má v papírech dokonce popsanou výjimku na 150 ccm.
Ja jsem jen vyjadril svuj nazor. Kdyz si prectu o cem mluvi tak ma problem s tim ze na Simsonu ci jine chloube socialisticke vyroby nebude dost IN. A todle proste podle me neni argument pro vybirani moto. Na Simsonu se nenaucis zachazet se spojkou?
Taky sem na tom stejně..... nejen že chci aby to pořádně jelo, ale aby to trochu vypadalo. To jde bohudík <span class="underline">většinou</span> ruku v ruce - myslím. Jinak si myslím, že 2T 125ka tě z jezdeckého hlediska vyškolí líp než simson to je bez debat (někdo se to nenaučí nikdy). Každej rozjezd na 2T závodní 125 je spojkařská lekce:)
1 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
jasně sem blbej...150 ovšem....brácha s ní jezdil na 16 let papíry a v poho...někdo má v papírech dokonce popsanou výjimku na 150 ccm.
Ja jsem jen vyjadril svuj nazor. Kdyz si prectu o cem mluvi tak ma problem s tim ze na Simsonu ci jine chloube socialisticke vyroby nebude dost IN. A todle proste podle me neni argument pro vybirani moto. Na Simsonu se nenaucis zachazet se spojkou?
Taky sem na tom stejně..... nejen že chci aby to pořádně jelo, ale aby to trochu vypadalo. To jde bohudík <span class="underline">většinou</span> ruku v ruce - myslím. Jinak si myslím, že 2T 125ka tě z jezdeckého hlediska vyškolí líp než simson to je bez debat (někdo se to nenaučí nikdy). Každej rozjezd na 2T závodní 125 je spojkařská lekce:) [/quote]
Blbost, zadna vyjimka na 150ccm neexistuje. 150 je pouze harmonizacni kod a plati pro ridice co si delali ridicak pred novym delenim skupin. Nyni tedy muzou jezdit na motocyklech do 50ccm bez omezeni rychlosti a vykonu.
1 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
114 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
1 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
Ten má kolem 400kg, že ? :D
V úplný rovině udržel, ale mam spíš na mysli hmotnost s náklonem.. S tim se trochu naklonit, tak padam.. Udělal jsem takovej menší výpočet .. Ale přece jen teorie bez praxe je k ničemu.. :)) To RSo bych měl zvládnout, kolik může vážit SIMSON ? :D
2 reakcí na tento příspěvek 2 rozdílné začátky
salusa> Pokud tomu tak je, tak v tom nevidím až takovej rozdíl.. :thmubup:
Asi bych si to zkusil hned na RS, ale nakonec kamarád má SIMSONa jen tak v garáži a nepoužívá ho, tak si ho půjčím na začátek sezóny a pak uvidim.. Snad bych radši, aby mě lidi viděli nejdřív na Simsonu.. :) To jednoho krásného letního dne začal Ledy snít o Aprilii RS 125 od roku 2006 a v malém městečku se to rozneslo tak rychle, že je to teď snem každého 2. kluka. Vypadal bych na tom jako buran, kterej má to, co chtějí všichni a to nechci.. Mám teď fajn brigádu, tak bych si toho Simsona navíc snad mohl dovolit..