globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Do Řecka a zpět CZ, SK, HU, SLO, HR, BiH, MNE...

13.9.2013 v 10:17
Cesta se odehrála už v roce 2012, to jenom já jsem si až teď udělal čas na sestříhání několika krátkých videí. Videa jsou natočena kamerkou Kodak Playsport 2 v HD, ale pro rychlejší zpracování jsem je uložil v horší kvalitě, po uploadu na YouTube kvalita ještě spadla o řád níž.. Fotky jsme nepořizovali bohužel téměř žádné. Hrubky a překlepy neřešte

Časem zařadím cestopis i sem, ale přišlo mi časově jednodušší pro cestopis spíchnout web

EDIT: Jinak do úvodu jsem zapomněl napsat, že 2 dny před odjezdem jsem s malým bráchou ex hrál fotbal a že dám patičku tak, že patou šlápnu na míč a on odskočí.. Samozřejmě se mi svezla noha a já patou natřel do země a to vší silou. Jak to zarupalo bylo slyšet až k sousedům. Druhý den jsem na nohu ani nešláp a třetí se mělo vyrážet. Nohu jsem zapnutl do boty jako do dlahy a na semaforech stál jenom na pravý noze.. Uprostřech Chorvatska už jsem se na nohu mohl konečně postavit

Úvod:
Do Řecka a zpět – Úvod

Po shlédnutí kompletního motoseriálu Long Way Round (http://www.longwayround.com/) kdy v roce 2004 dva více či méně známí Britští herci Charley Boorman a Ewan McGregor dali cestu kolem světa na motorkách BMW R1150GS Adventure za 115 dní, přičemž projeli 12 zemí a urazili přes 20 tisíc mil, mě napadlo, že bych si mohl střelit taky nějaký ten výlet. Pravda, na cestu kolem světa nebyly ani peníze a ani čas, natož nějaká podpora teamu v terénních Toyotách, ale taková cesta do Řecka a zpět by se dala zvládnout poměrně elegantně za minimum pěněz a jiných cestovatelských úskalí.

Základní nedostatek plánu byl zřejmý při pohledu do garáže kde na mě hrdě vykukovala moje milovaná Honda CBR 929 RR. Hm, tak to by asi dost dobře nešlo, nebo asi šlo, ale bylo by to dost o prdel a ostatní důležitý části těla. Následoval prodej za hříšně malý peníz a šetření na cokoliv co by splnilo moje cestovatelské očekávání. Ve hře bylo několik kandidátů, někteří jen díky tomu, že nebylo dost financí. Cestovatelskou legendu Varadero jsem vyškrtl rovnou pro nedostatek solidních kousků na našem trhu, V-Strom ne nedostal kvůli váze, mizerný manipulaci a podivným jízdním vlastnostem do druhého kola kde na sebe narazila Afrika Twin, BMW R1100GS a BMW R1150GS. Afrika vyloučena pro nedostatek výkonu. Bohužel soudruzi ze země vycházejícího slunce utnuli výrobu a rozvoj Afrik a upřeli svou pozornost jiným směrem, čimž otevřeli vlastně vrátka pro právě nastupující KTM 950 Adventure. Ale to jsem odbočil.

Měl jsem vlastně neskutečný štěstí. Hned první motorka, na kterou jsem se jel podívat kousek za Beroun měla ty správné parametry – prd najeto – nějakých 69 tis. km, boční hliníkové kufry, plastový topcase Hepco Becker, starší navigaci Garmin a spoustu vybavení, které bylo k motorce grátis. Druhý den jsem přijel s kešem a motorku si odvezl.

Následovalo pár tisíc km před zazimováním a tešení se na jaro, které si dalo vážně na čas. Ostatně jako vždy když se těšíte na sezónu. Začátkem dubna začaly první přípravy, kompletní servis, obutí sady Mitas E-07 a následný „poservisové“ zajetí kdy je ještě dost času v případě nějaký poruchy

V průběhu května proběhly nákupy 2. spacáku, nepromokavé plachty, benzínového vařiče, navigace GPS MAP 62 z druhé ruky i s držákem Touratech a držák telefonu Ram Mount + nástavba X-grip, která se ukázala jako naprosto dokonelé řešení upevnění telefonu na řidítka.

Moje bývalá přítelkyně, která se mnou absolvovala cestu jako spolujezdec (a kameraman, kterýmu jsem měl zalepit na kameře tlačítka ZOOM + – izolepou nebo rovnou zlomit ruce ) je „bezlepek“, tedy celiak a nesmí výrobky obsahující lepek, což je cokoliv od uzenin přes pečivo kde je obsažená žítná, ječná a pšeničná mouka. Byla poměrně vysoká možnost, že by po cestě mohla trpět hladem, zejména při přejezdu Itálie tak jsme se snažili nakoupit na cestu alespoň nějaký základ.

V konečném součtu se vezlo půl bočního kufru jídla - raciochlebíčky, lovečák, holandské párky ve skle (plech neměli), snickersky, instantní polévky, sušenky a pár dalších chuťovek. Nutno dodat, že jsme nemuseli místem moc šetřit. Teda to jsem si myslel já..

Odjezd byl plánovaný na 9.6.2012 a málem se neuskutečnil, protože jak už jsem zmínil, myslel jsem si, že místa máme dost. Ovšem nepočítaje se spoustou „potřebných“ ženských potřeb jako žabky, boty, kosmetika, xy oblečení atd.

Motorka plně naložená, na kufrech ještě samonafukovací karimatky a válec Louis. V držácích na kufrech litr oleje na dolívání a petlahev s vodou. Petlahev jsme tam na cestu přes ČR dali na otestování jestli nevypadne, nevypadla ani na D1 takže byl předpoklad, že by nemusela vypadnout ani na Albánských cestách. Vypadla.

Jak to mělo všechno proběhnout:

Kam: Plán dostat se na oblíbenou pláž na Lefkádě – Řecko

13.9.2013 v 12:28 | Nahoru | #2
Pěkný čtení

13.9.2013 v 14:01 | Nahoru | #3
kamarad tam jel taky na motorce a manzelku poslal letadlem. Na motorce to pry vyslo trikrat draz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do Řecka a zpět CZ, SK, HU, SLO, HR, BiH, MNE...

13.9.2013 v 14:01 | Nahoru | #4

Jindrej píše: Normálně jsi mě donutil prohledat na mapě celý Korfu. Tam totiž byla super pláž a myslel jsem, že se jmenovala Lefkada. Po 15 minutách jsem přišel na to, že to byla Lefkados.
Pěkný čtení

Lafkada je ostrov

13.9.2013 v 14:12 | Nahoru | #5
Chytlavé a vtipně napsané Docela dost km za den, co?

13.9.2013 v 14:27 | Nahoru | #6

hAjPR píše: Chytlavé a vtipně napsané Docela dost km za den, co?

děkuji na GS to ani nepřijde, pohodlí, cesta utíká, panoramata teda kromě Albánie, to byl kilometrovej očistec

13.9.2013 v 15:42 | Nahoru | #7
Pěkně sepsáno

13.9.2013 v 17:49 | Nahoru | #8

Zx-10RCarlos píše: Lafkada je ostrov

To je možný, ale Lefkados je vesnice a pláž na Korfu

13.9.2013 v 18:12 | Nahoru | #9
paráda zážitek na celý život

13.9.2013 v 18:41 | Nahoru | #10

daniel. píše: paráda zážitek na celý život

to rozhodně, už rok na to vzpomínám a motivovalo mě to k další cestě. V plánu je Turecko a tentokrát si vezmu i pořádnej foťák a budu si dělat zápisky, s ročním zpožděním se vzpomíná fakt dlouze, dohledával jsem podle účtenek, cedulí na videu a postupně se všechno vybavovalo

13.9.2013 v 20:08 | Nahoru | #11
Tak to je paráada...to je počteníčko.

14.9.2013 v 04:45 | Nahoru | #12
Pěkné

14.9.2013 v 08:03 | Nahoru | #13
Popsal jsi to fantasticky , fakt se to četlo výborně. Donutil jsem to přečíst si svou polovičku aby měla inspiraci a nepovažovala mě za blázna, když se zmíním o provedení nějakého podobného tripu (ačkoliv zatím prská i po 150km že je z jízdy rozlámaná, co teprv takovejhle náklad).
Turecko je můj sen, jestli to pojedeš už se mooc těším na cestopis......

14.9.2013 v 11:17 | Nahoru | #14
RESPEKT!! Takové oběti kvůli cestě... na obtíže cestování s babou vzpomíná menšina z nás, zbytek nepochopí :) každopádně máš talent psát, už podle příspěvku tady. Jdu číst pokračování.

14.9.2013 v 11:20 | Nahoru | #15
taky chci do řecka :D

14.9.2013 v 11:30 | Nahoru | #16

14.9.2013 v 19:11 | Nahoru | #17

rrss píše: Dočteno... opravdu talent na pozorování lidí a psaní o nich. O to větší kontrast - divím se že jsi úplně vycenzuroval dojmy své ex z té cesty. Těším se na další cestopisy.

Díky ono ani nebylo moc co cenzurovat, myslím, že až na bolavý zadek si to užila stejně tak jako já. Dodnes se divím, že to fakt se mnou dala, místy to byl očistec. Cesta nás měla po 3 letech kdy to neklapalo zase sblížit, což se povedlo.. na 2 měsíce a pak jsme to skončili. Asi jsme potřebovali zjistit, že si budeme platnější jako kamarádi

Jinak do úvodu jsem zapomněl napsat, že 2 dny před odjezdem jsem s malým bráchou ex hrál fotbal a že dám patičku tak, že patou šlápnu na míč a on odskočí.. Samozřejmě se mi svezla noha a já patou natřel do země a to vší silou. Jak to zarupalo bylo slyšet až k sousedům. Druhý den jsem na nohu ani nešláp a třetí se mělo vyrážet. Nohu jsem zapnutl do boty jako do dlahy a na semaforech stál jenom na pravý noze.. Uprostřech Chorvatska už jsem se na nohu mohl konečně postavit )))

15.9.2013 v 02:18 | Nahoru | #18
Ahoj, zatím jsem četl jen úvod, ale budu pokračovat, je to moc hezky psané