nastartuji a nechám zahřát motor do půlky budíku a hned po ujetí cca 300m teplota klesne do modrého pole
samozřejmě sem zkoušel funkčnost termostatu v hrnci s octovou vodou a teploměrem a tam funguje jak má
na druhou stranu už skoro hned po nastartování je ohřáty chladič i hadice za termostatem
Jinak do hrnce stačí dát obyčejnou vodu, octová je kvůli odstranění vodního kamene. Kvůli zkoušce termostatu nemá význam ocet do vody přidávat.
1 reakcí na tento příspěvek chlazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
1 reakcí na tento příspěvek chlazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
Dokonce je to napsáno i v návodu k obsluze motocyklu,že je před jízdou lepší nechat motor chvilku běžet a pak lehkou rukou vyrazit do ulic a motor zahřát na provozní teplotu.
Mám v motoru 2 litry chladiva,což je rychle ohřáto,takže to řeším tak,že vytlačím moto před garáž,natočím,dám helmu,bundu,rukavice,zavřu garáž,zkusím brzdy(utekly 3-4 minuty). Rukou zkusím sáhnout na motor,který už bývá teplý,někdy i chladič a vyrazím. Jedu mírně,lechtám to okolo 3-4 tisíc a koukám na teplotu OLEJE,který je cca na 20 stupních a po cca 7-8 dosáhne těch 70 stupňů což lze prohlásit za komplet prohřátý motor a pak mu lze naložit plnej plyn.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
1 reakcí na tento příspěvek chlazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
EDIT: už mám :D
Naposledy editováno 06.08.2013 11:53:28
1 reakcí na tento příspěvek chlazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
Fazer-FZS píše: Fazer nemá teploměr chladící kapaliny,pouze kontrolku na přehřátí motoru a zdali funguje,netuším. Tak jsem to řešil takto, alespoň nějaká kontrola nad motorem
Tohle právě brát dosti s rezervou, kor jde-li o měření teploty oleje v místě nalévací zátky. Začnou-li se přehřívat válce a kor hlava, třeba v důsledku zaseknutého termostatu, nebo úniku vody, tak takové měření rozhodně včas neupozorní. Kor lepší vzduchem chlazené motory (hlavně letecké, i když to už je trochu mimo mísu zde) vždy mají krom měření teploty oleje i měření teploty hlav.
Ale termospínač kontrolky přehřátí obvykle bývá na hlavě a většinou spíná kolem 115°C a taková teplota zpravidla motoru ještě neublíží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení
J.M.K. píše: RAMIR> "Kravina" je to proto, že rozhodně není nutné nechat motor zahřívat až na provozní teplotu. Stejně tak měříš jen teplotu vody, potažmo (dle umístění termosnímače) zhruba teplotu hlavy, ale rozhodně se takto na volnoběh neprohřeje olej a motor jako celek. Hlavně se neprohřeje převodovka, i když je zde de facto součástí motoru a zejména ne ložiska kol atd. Stačí nechat motor ohřát jen mírně, dokud neběží stabilně (zhruba tak do 50°C obecně) a dále motorku zahřát zpočátku mírnou jízdou. U motorů, kde je převodovka plně oddělená (hlavně u aut) to platí tuplem.
Poslední tvrzení je trochu (více) mimo mísu. Ve všech převodovkách ,krom vetránských, se při neutrálu točí všechna kola a hřídele krom jediného a to výstupního.
Jinak se opravdu točí všechna převodová kola a ložiska.
Fazer-FZS píše: Dolík....> já ho tam mám namontován jeden rok,takže těžko soudit. Jinak je to skvělý doplněk. Fazer nemá teploměr chladící kapaliny,pouze kontrolku na přehřátí motoru a zdali funguje,netuším. Tak jsem to řešil takto,alespoň nějaká kontrola nad motorem
...mám fazera přes 3 roky, myslel jsem si, že spínače na větrák a kontrolku nefungují (propojením napřímo jsem vyzkoušel, že samotné větráky i kontrolka ano) - a tak mě předminulý týden po výjezdu v třiceti stupních do 2500 m.nm dost překvapilo, když se to rozběhlo ...tím chci říct, že si ten mechanismus s funkcí dává na čas - jednou za tři roky, při ne právě mírném zacházení...
...a připoj si tu druhou žárovku ,takhle to vypadá blbě a ještě hůř svítí..
1 reakcí na tento příspěvek chlazení
1 reakcí na tento příspěvek chlazení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ledkové blinkry Svítí všechny čtyři... Suzuki RF 600 | Ozzák666 | 13 | 14.3.2021 v 11:27 Ozzák666 |
Utahovací moment Suzuki RF 600 Suzuki RF 600 | Ozzák666 | 4 | 31.1.2021 v 18:51 Kohlstein |
suzuki rf600 Suzuki RF 600 | Nife414 | 1 | 5.6.2018 v 22:50 Nife414 |
český manuál na RF Suzuki RF 600 | Doubasv | 8 | 13.10.2016 v 10:49 spendla |
Suzuki RF 600r motor Suzuki RF 600 | Lastycbr | 2 | 19.8.2015 v 13:03 brazel |