řeším problém s kamarádovou čtyřkolkou je to taky suzuki a přestala startovat..při stalo se to z ničeho nic a snad prý za jízdy..baterie je nabitá a když se zkusí nastartovat, pouze cvaká startovací relé jako o život..je tedy špatné právě toto relé, nebo je problém někde ve strartéru a právě proto rele spíná a rozpíná?Prosím o urychlenou radu, děkuji!!
Ano, měřit nezatíženou baterku je blbost, to nevypoví nic. Je třeba měřit zátěžákem , nebo, pokud není k dispozici, tak měřit obyčejným voltmetrem na svorkách baterky, ale při zapnutém starteru . Tak se hned ukáže, jak na tom baterka je - klidně může odejít "náhlou smrtí".
Jinak napojení baterky z auta startkabely přímo (černý na plášť motoru, červený na svorku starteru) je samozřejmě možné pro odzkoušení starteru, jen pozor na to, že přitom budou vyřazeny veškeré jisticí prvky, takže pozor, aby byl zařazen neutrál a po sichr i zašpalkovat kola.
Jinak teda asi začnu tím napojením startéru na přímo, abych postupně vyloučil všechno co by to mohlo být..
Ale asi to teda taky vidím na tu baterii, protože jsem si ještě vzpomněl, že ten kamarád říkal, že když to roztáhli, tak po chvíli stejně zdechla..to mi tenkrát dělalo, když jsem měl v hájí regulátor dobíjení a baterku to vytřískalo tak, že ani nedržela oblouk..
No každopádně děkuju moc za cenné rady..!:o)
Relátko v tomto případě vadné nebude, kdy očividně spíná, jak má. Jinak s tím napojením stareru napřímo - můžeš to také udělat napojením startkabelu na (+) svorku baterky a svorku starteru, čímž se relátko přemostí a jestli se starter nepohne, nebo třeba jen "cukne" a napětí na baterce přitom spadne i hluboko pod 10V, je baterka vybitá, nebo vadná.
Dobíjení by také mohlo být v háji... Připoj na svorky baterky startkabely baterku z auta (jako normálně při startování auta s mrtvou baterkou), zkus nastartovat a pokud čtyřkolka chytne, tak změř voltmetrem napětí na baterce. Mělo by se pohybovat mezi 13.5V - 14.2V, přípustných je ještě cca 13V. Klesá-li napětí při běžícím motoru pod 12.5V, je to špatně a je třeba proměřit alternátor a bude-li dobrý, tak vyměnit regler, pokud není možnost jej proměřit (to už vyžaduje přesně regulovatelný ("laboratorní") zdroj).
I když pro takovou zkoušku by bylo lepší baterku odpojit a na svorky na přívodních drátech napojit startovacími kabely jen pomocnou baterku (o které s jistotou víš, že jest dobrá). Vadná baterka totiž dokáže měření dost zkreslit, i když dobrá autobaterka (s kapacitou kolem 50Ah) by měla dokázat vadnou motobaterku (s cca pětřinovou kapacitou) "přebít".
S těmi startkabely to mám tak v plánu - jen obejít relátko..:o)
Ok, jako další test to budu případně zkoušet z Octávky, tam mám 74Ah..mezitím jsem spašil jinou motobaterku, takže to bude možná úplně první věc co udělám, jen přehodím baterku a uvidíme..:o)
Když čtyřkolka v pohodě chytne, tak změř to dobíjení (napětí na baterce za běhu motoru) a bude-li to v pořádku, je baterka jasná. Ještě jí mužeš dát na nabíječku, ale pokud neudrží kapacitu ani týden, tak je na vyhození... mně stála GS500 1 3/4 roku, baterka (skoro nová Yuasa) byla zcela "mrtvá", ale po týdenním oživování Optimate III se vzpamatovala, dokázala motorku normálně natočit a i když potom nato motorka zase 2 měsíce stála, chytla potom "na drc". Takže minimálně takovou dobu musí plně nabitá baterka kapacitu udržet.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kód barvy GSXR 600 K2 modro-bíla Suzuki GSX-R 600 | Hortten | 6 | 17.6.2024 v 19:36 RTSbike |
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |