1 reakcí na tento příspěvek Otáčky motoru..
Ať dobře poslouží, hlavně kolama dole.
Naposledy editováno 29.06.2013 06:07:05
1 reakcí na tento příspěvek Otáčky motoru..
Ahoj,
koukám dle Tvého profilu, že jsi o trochu mladší než můj syn, když jsem mu kupoval jeho YBR 125 (ještě s karbecem a sytičem).
S Yamahou YBR 125 budeš určitě hodně spokojený, je to spolehlivý, nenáročný a úsporný stroj, a výborný i na naučení.
Tak pár rad do začátku - občas zkontroluj (před startem), zda máš dost oleje v motoru - ta měrka (černá zátka s integrovanou měrkou vpravo na motoru) se tam při měření hladiny oleje jenom zasune, nezašroubovává se!
Oleje tam při výměně (jednou za rok nebo po ujetí cca 5 až 6 tisíc km) přijde přesně 1 litr. Olejový filtr YBRko nemá, má jenom hrubší kovové sítko, které se ale preventivně zkontroluje a případně vyčistí jenom při každé druhé až třetí výměně oleje.
Při studeném startu (start motoru po jeho vychladnutí) je potřeba nejpre nechat motor trošku ohřát (teď v létě stačí chvilka, třeba 15 až 30 sekund), aby při přidání plynu nechcípal a aby ses mohl spolehlivě rozjet.
To je důležité hlavně pokud máš ještě karburátor - takže zkoušet pomalu přivírat sytič a vyjet, ale bez velkého zatěžování motoru, a po pak za chvíli po rozjetí zkusit zavřít sytiš úplně.
Nesmíš ale tomu ještě stále spíš studenému motoru hned od začátku nakládat (výrazně a zbytečně bys zkracoval jeho životnost), ale nechej ho pokud možno klidnou jízdou bez enormní zátěže postupně zahřát, a teprve až po zahřátí motoru (teď v létě řekněme po 3 až 5 minutách klidné jízdy) už můžeš vzít víc za plyn.
Co se pracovních otáček motoru a jízdy do kopce týče, YBRko je potřeba trochu víc točit, takže obecně raději víc otáček než motor podtáčet. Pokud pro to ještě nemáš cit, drž se raději od cca 4500 ot./min a výš, a do kopce ještě víc (klidně od 5 nebo 6 tisíc výš). Raději podřaď (z 5 na 4, nebo pak ještě ze 4 na 3 atd.) než abys motor dusil a trápil, to mu škodí mnohem víc. Zbytečně ale motor ani nevytáčej do čeveného nebo ani k červenému - to je vyhraženo jen pro výjimečné situace, třeba při zvládnutí nějakého náročného předjíždění - v případě potřeby co nejrychlejšího.
Časem se naučíš jezdit už i jenom podle sluchu a vibrací - vycítíš, kdy to ještě motoru vyhovuje a kdy už ne, nebo kdy se vyloženě už trápí.
Co se brždění týče, za sucha a při jízdě rovně se neboj v případě potřeby vzít za přední brzdu, má největší účinnost. Se zadní bubnovou brzdou trochu opatrně, při zablokování hrozí, že Ti ustřelí zadek na jednu stranu a pokud na to nejsi připraven (nejlépe pro začátek okamžitě odbrzdit a mašina se většinou srovná sama), tak hrozí, že to položíš.
A samozřejmě pozor i na brždění v zatáčce (v náklonu) - tohoto brždění se raději ze začátku vyvaruj, lehce dojde ke snížení adheze a ležíš, ani nevíš jak. A suneš si to po tečně v lepším případě ven ze silnice do příkopu nebo do svodidla, v horším případě pod kola auta v protisměru.
Bacha na to, nepřeceňuj své síly, sbírej zkušenosti, dělej postupné pokroky a vždycky si nechávej velkou rezervu.
A hlavně se nenechej nikdy vyhecovat kamarádama k nějakému závodění a přepínání svých sil!
Zlom vaz!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otáčky motoru..
MikeZ píše: Dovi> Díky moc za rady :) budou se mi hodit.. jinak.. mam ybr r.v 2006 takže karbec :)
OK, rádo se stalo.
Každý jsme nějak začínali, a je radost vidět, že i dnes se ještě najdou mladí lidi, kterým není všechno fuk a kteří se snaží něco nového dozvědět, něčemu se naučit, zajímají se např. o techniku a o stroj, kterému svěřují své kosti a svůj život, a chtějí svoji motorku lépe poznat a zbytečně ji neničit apod.
Máš za to mé sympatie!
Jinak k otačkám, jak říká tady starší a radí i dobře, k červenýmu z dálky nebo jen v připadě nouze. Na "moderní" motorku jsem zatím nepřišel ale už je čas, výkon mé Jawy už není tolik postačující ikdyž je to sranda na silnici s ní jet Ten pocit a zážitek je jedinečnej co ti jiná motorka nedá. Ovšem má jen tachometr a na něm udělany číslice kde by se asi mělo řadit, jednou sem to zkoušel, 4 se má řadit až při 60.. No 4ku už tam mám někde za 40km ..^^ a víc jak 70 mi nejede a že řve a vibruje chudinka. Jen chci říct že řazení musíš vycítit sám z motoru nebo z rychlosti.Zakryj si otáčkoměr a zkus tak jezdit a řadit, musíš cítit kdy je ta nejlepší doba pro zařazení dalšího kvaltu, motor ti to dá jasně najevo tím že bud moc řve a nebo pocituješ náhlý výkyv zrychlení v krátkým úseku a po tomto useku už nic není jen jak motor trpí, právě v tom useku musíš řadit aby mašina neztracela příliš otáčky, neboj se nic, vše se naučíš a mě nějakou tu zkušenost už dala moje stará Jawa a že do ostřejších zatáček jí musím vyloženě ukecávat protože se jí tam moc nechce mršce =). Jak říkám, vše chce jen čas a ježdění po silnici a vše příjdeš ;))
BTW: Jinak jak se na tom YBRku jezdí? Co pro řidiče co mají 190cm, posezově jak jsou na tom asi tak? Koukal sem na redakční test a tam vypadal přesně jak vosa na bomboně :D
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blinrk yamaha YBR 125 2006 Yamaha YBR 125 | Nikcus | 16 | 5.10.2023 v 20:30 Stanyk |
Nechytá yamaha ybr 125 Yamaha YBR 125 | user54321 | 5 | 20.9.2023 v 18:17 SLEEPER |
Yamaha ybr 125 rv2007 (vstřik) Prob... Yamaha YBR 125 | DenverCZ | 7 | 29.5.2023 v 09:52 Egengaf |
Štítek na rámu motorky Yamaha YBR 125 | mstepankova | 13 | 20.3.2023 v 14:13 CRF1000 |
Štítek na rámu motorky Yamaha YBR 125 | mstepankova | 9 | 19.3.2023 v 11:55 mstepankova |