Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 11:55 | Nahoru | #61
Virago, v těch plovákovkách to nemusí "vyschnout" až na nějakej karamel - stačí,
když usazenina dosáhne konzistence vazelíny ... Mýmu klukovi na Kataně1100SD to
ucpalo jednu volnoběžnou trysku úplně, jednu částečně a ten "ingot" co u Káti
představuje klikovku Z TÉTO PŘÍĆINY nedokázal motocykl uvést do pohybu ani
na hodně zvýšený plyn při rozjezdu na JEDNIČKU.............
Petře, už x lidí se vyjádřilo(a nejen tady!),že benzin100 "čistí". Věř tomu !
Adosi, dostal´s mě pěkně do úzkých - já totiž "trochu umím" jen karburátorovky
a to ještě jen dvoutaktní Nemám ponětí, je-li nějakej rozdíl mezi benzin.
čerpadlem "vstřikovky" a "nevstřikovky" Mně "to tam" vždycky teklo a teče
z nádrže samospádem Ale tak jako jsem psal Petrovi, ty čistící vlastnosti
benzinů100 jsou ověřené !

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 12:05 | Nahoru | #62

IvanDvoutakťák píše: Virago, v těch plovákovkách to nemusí "vyschnout" až na nějakej karamel - stačí,
když usazenina dosáhne konzistence vazelíny ... Mýmu klukovi na Kataně1100SD to
ucpalo jednu volnoběžnou trysku úplně, jednu částečně a ten "ingot" co u Káti
představuje klikovku Z TÉTO PŘÍĆINY nedokázal motocykl uvést do pohybu ani
na hodně zvýšený plyn při rozjezdu na JEDNIČKU.............
Petře, už x lidí se vyjádřilo(a nejen tady!),že benzin100 "čistí". Věř tomu !
Adosi, dostal´s mě pěkně do úzkých - já totiž "trochu umím" jen karburátorovky
a to ještě jen dvoutaktní Nemám ponětí, je-li nějakej rozdíl mezi benzin.
čerpadlem "vstřikovky" a "nevstřikovky" Mně "to tam" vždycky teklo a teče
z nádrže samospádem Ale tak jako jsem psal Petrovi, ty čistící vlastnosti
benzinů100 jsou ověřené !



Jojo taky si myslím. Čistit to bude tak i tak. Mě to neteče do karbeců rovnou samospádem. I na staré r1 to teklo z nádrže přes pal filtr a pak dolů do takové krabice plastové a s tama pak nahoru do karbeců takže to musí být asi čerpadílko. Jinak by se to do karbeců nedostalo.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 16:51 | Nahoru | #63
Jéžišmarjá, to je ale složitá "cesta" benzinu

natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 17:11 | Nahoru | #64
Možná by stálo za to udělat anketu,na téma "Jaký benzin tankujeme" tedy jeho oktanové číslo.
Proč ji dělat mě napadlo dnes odpoledne. Říkám si kolik lidí na to jezdí a kolik se toho prodává???

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 18:42 | Nahoru | #65
Žeby se to nedalo "vygúglovat" z nějakých ofic. materiálů "nějaké" asociace prodejců
(či výrobců?) pohonných hmot ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 19:17 | Nahoru | #66
IvanDvoutakťák> a věříte Ivane,že jsem i procento našel,Benzina to zveřejnila tak,že 2,2% činní část prodeje 100 oktanových benzínů. Je to myšleno,že zbytek,tedy 97,8% činní prodej 95 oktanových paliv.
Proto mě to přivedlo na myšlenku,zdali to vlastně není dlouhodobá skladová položka co leží v nádržích po benzinových stanicích a nedegraduje stářím. Ale je to pouze úvaha,moje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 19:23 | Nahoru | #67
Fazer-FZS> jestli si vsimnes hodne casto spesl benzina ma tu vervu jen na nekolika stojanech ne na vsech...tedy i zasoba je o dost mensi a nezestarne...

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 19:28 | Nahoru | #68
z-x-r> tak věř,že jsem ti toho všiml velice dobře,ale i tak je to mizivá výtoč.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 19:55 | Nahoru | #69
V podstatě asi bude benzin100 vždycky lepší než Natural s biosložkou, ale o "stárnutí"
jakýhokoliv benzinu teda nevím nic

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 20:24 | Nahoru | #70
IvanDvoutakťák> jak to píšeš je to tak.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

20.6.2013 v 20:47 | Nahoru | #71
No panove spise to starnuti ma urcite vliv na ty benale s bisrackam a hlavne nafty...to je peknej bordel...Ale v zemi cisterna uzavrena nesplouchajici benal cistej bez niceho...toho bych se tolik nebal.

2 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 11:05 | Nahoru | #72
Tak aby to bylo ještě malinko složitější, tak jsem včera nabral Vervu 100 (skoro plnou nádrž do skoro prázdný nádrže) a po 5 km po zastavení chcípání na volnoběh a nepravidelnej chod na něj. Musel jsem ho trochu zvednout, ale stejně furt špatný, přitom s předešlym Optimalem 95 (Čepro) to běhalo jak hodinky. Tak teď už fakt babo raď...

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 11:19 | Nahoru | #73

Mr.Dan píše: Tak aby to bylo ještě malinko složitější, tak jsem včera nabral Vervu 100 (skoro plnou nádrž do skoro prázdný nádrže) a po 5 km po zastavení chcípání na volnoběh a nepravidelnej chod na něj. Musel jsem ho trochu zvednout, ale stejně furt špatný, přitom s předešlym Optimalem 95 (Čepro) to běhalo jak hodinky. Tak teď už fakt babo raď...



Tipuju, že až vyjedeš nádrž tak se to pročistí a sedne to. Podle mě by toto to nemělo dělat. Shoda náhod že se se ti uvolnila rez nebo nějakej bordel v nádrži. Nebo nevím. Já dal Vervu v Boskovicích a v pohodě. Jede to pěkně. Možná malinko líp.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 11:54 | Nahoru | #74

Mr.Dan píše: Tak aby to bylo ještě malinko složitější, tak jsem včera nabral Vervu 100 (skoro plnou nádrž do skoro prázdný nádrže) a po 5 km po zastavení chcípání na volnoběh a nepravidelnej chod na něj. Musel jsem ho trochu zvednout, ale stejně furt špatný, přitom s předešlym Optimalem 95 (Čepro) to běhalo jak hodinky. Tak teď už fakt babo raď...



Zrejme se ti diky aditivum ve Verve uvolnily vsechny ty nanosy z nekvalitnich paliv.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 16:57 | Nahoru | #75
Jojo, to je možné, na druhou stranu já dával Vervu při prvním tankování po koupi (mezitim asi 1 celá nádrž 95tky), ale to nemůžu srovnávat, protože karbece byly ještě před seřízením podtlaků, staré svíčky a vzducháč atd.. Tak uvidíme, ale zdá se, že už se to trochu srovnalo.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 18:06 | Nahoru | #76
Nechci "lézt do čtyřtaktního zelí" a řekl bych jen : je dobrý mít podtlaky
seřízený a svíčky pokud nejsou jak "bota"(černá-lesklá), s viditelnými úsadami na
keramice,kostrové elektrodě a čele závitu, tak to chod až tak neovlivňuje.
Zato na "vzducháč" pozor !!

natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 18:10 | Nahoru | #77
Tak už vim proč me minuly tyden exlo čerpadlo...

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 21:26 | Nahoru | #78
Je mně jasný, Demone, že to pro Tebe není žádná sranda .
Ale prostě musím zde napsat: "Další oběť skvělé EU"

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

21.6.2013 v 22:01 | Nahoru | #79

IvanDvoutakťák píše: Je mně jasný, Demone, že to pro Tebe není žádná sranda .
Ale prostě musím zde napsat: "Další oběť skvělé EU"



A nebo taky ne. Ono u cbr 600 f často odcházejí čerpadla. I dřív než vůbec byly biosračky v palivu. Kamoš měl 2002 cbr 600 f a taky mu exlo čerpadlo. Ale to bylo už před tím než dávali do paliv tu sračku. Ale i biosračkou to může být ovlivněný

Naposledy editováno 21.06.2013 22:03:19

natural 95 versus 100 oktanové benziny

22.6.2013 v 07:50 | Nahoru | #80
Je vždycky "o fous" lepší, když v tom člověk melítá sám,
jakože právě jen on by byl ten jedinej otloukánek,
kterýmu by to čerpadlo "kleklo"

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

22.6.2013 v 11:34 | Nahoru | #81

IvanDvoutakťák píše: Nechci "lézt do čtyřtaktního zelí" a řekl bych jen : je dobrý mít podtlaky
seřízený a svíčky pokud nejsou jak "bota"(černá-lesklá), s viditelnými úsadami na
keramice,kostrové elektrodě a čele závitu, tak to chod až tak neovlivňuje.
Zato na "vzducháč" pozor !!


Jojo, ten jsem si nechal na památku, protože tam byl snad ještě původní, aspoň podle těch úsad na něm. Pak se člověk nemůže divit, že to střílelo do laufu, když to nemělo vzduch...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

22.6.2013 v 12:55 | Nahoru | #82
Taky spotřeba proto asi byla "zajímavá"

natural 95 versus 100 oktanové benziny

22.6.2013 v 13:10 | Nahoru | #83
Snad "neurazím" (dobře míněnou!) radou :
nepoužívat na impregnaci vzduchového (molitanového)filtru žádnej z těch
často doporučovaných sprejů. Já jsem zkusil jen jednou a nechápal,co jsem
to na ten jemnej molitan nastříkal za "lepidlo" a jak to budu za čas čistit...
Ujedu v sezoně minimum, ale většinou jezdíme po asfaltu a toho prachu zase
tolik neprojedeme a tak čistím teplým silným roztokem VODY se saponátem
(i 2x), propláchnu teplou VODOU, "vymačkám" rukama a nechám dokonale vyschnout.
Zvlášť v létě to netrvá tak dlouho . Jsem přesvědčen,že dostatečné filtrační
vlastnosti má jakýkoli řídký olej, třeba zbytek tlumičového #5. Po nasáknutí
jemně rukama vymačkám(nekroutit!). Důležité je jediné, aby "póry"molitanu
měly mastný povrch a zachycovaly prach.
Spěchající (např., abych se nedotknul!)motokrosaři "perou" třeba v benzinu, aby
filtr rychle vyschnul, naimpregnovali a vyrazili... Ten molitan pak ale má zlomek
životnosti oproti čištění saponátem !

Naposledy editováno 22.06.2013 13:12:57

natural 95 versus 100 oktanové benziny

7.3.2014 v 16:46 | Nahoru | #84
Trochu pozdě přispívám do diskuse ale snad pro někoho přínosnou zkušenost. Vervu 100 jsem začal používat před 3 roky. Kawasaki VN1600, koupena ojetá....znatelné zklidnění chodu motoru, dříve starty v chladnějším počasí pouze se sytičem - nyní kdykoliv bez sytiče, mírně se zvedly volnoběžné otáčky (asi po dvou, třech nádržích). Po zimě ve studené venkovní garáži chytá skutečně na první otočení stejně jak v létě. Dříve mi někdy při rychlém zpomalení chcípla. Od Vervy 100 ani jednou. Manželčino Virago 535. Po nastartování musela Virážka dlouho běžet na sytič, chytala tak na druhé, třetí protočení. Nyní na první ťuknutí, sytič pouze chvilku, klidnější chod motoru. Po letošní zimě ve studené garáži start na druhé otočení. Na obou motorkách se neprováděl žádný seřizovací servis. Spotřeba cca stejná, výkon také. Manželčina Honda VT1300CX (Fury). Na doporučení prodejce (koupena nová)ježděna pouze na tento benzin. Výsledná spotřeba těsně nad 4 litry, co se týká chodu motoru nemohu posoudit neb na jiný benzin nejela. Z mého pohledu a zkušeností jezdit na tento benzin má smysl. U obou ojetých motocyklů to byly naprosto zřetelné rozdíly po 2-3 nádržích, žádné zprostředkované zkušenosti jedna paní povídala........A při dnešní ceně běžného benzinu 35-36Kč dát 2Kč navíc se z mého pohledu bohatě vyplatí. Hezkou sezónu všem .

natural 95 versus 100 oktanové benziny

7.3.2014 v 19:04 | Nahoru | #85
Taky jsem přesvědčen, že ŠPATNÝ dojem nezpůsobí ten benzin 100oktanů , ale nějakej problém
motoru vlastního ... Například, že uvolní ty usazeniny od biolihových sraček a ty pak ucpou,
kam přijdou !
Moje "bába" RG500Gamma z r.1986(u mně od r.2008) nepoznala nikdy ji-
ný, než 100okt. benzin, v 90% případů VERVU od Benziny+ a jen občas někdejší CARRERU od OMV,
nyní nazvanou MaxiMotion 100 (a už ne modré barvy, jako Verva, ale žluté) .

Naposledy editováno 07.03.2014 19:06:21

natural 95 versus 100 oktanové benziny

1.4.2015 v 21:21 | Nahoru | #86
Není třeba nikterak komentovat ...

http://www.novinky.c...to-volaji-vedci.html

natural 95 versus 100 oktanové benziny

8.4.2015 v 16:26 | Nahoru | #87
Novelu zákona o spotřebních daních má dnes na stole PS parlamentu ČR .
Její schválení předtím podpořil ministr zemědělství, který na tiskové konferenci
řekl, že se Česko v rámci EU před lety zavázalo k navýšení podílu biopaliv
v pohonných hmotách, a pokud závazek nenaplní, bude mu hrozit pokuta.

Výrobce biopaliv prý nedostává žádné dotace, sleva na spotřební dani je určena
pro dopravce a distributory a pro konečné zákazníky, to znamená občany,
kteří tankují na čerpacích stanicích biopaliva" ...

Takže ""Račte vstoupit do té boudy podívat se na velbloudy",
t.j. kupujme biopaliva, máme na ně slevu ...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.9.2015 v 19:48 | Nahoru | #88
Pro příznivce benzinů bez biosraček, t.j. stooktanových Verva, případně MaxxMotion :












Šiřte tento seznam A KUPUJTE stooktanové benziny jak jen můžete - nebude-li jejich odbyt dost
velký, "zelení" je za čas zruší ...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.9.2015 v 20:05 | Nahoru | #89
Na straně č.2 Seznamu čerpacích stanic benzinu VERVA 100
"razítko" Motorkáři.cz zakrylo následukící prodejce :

Varnsdorf Studánka 529 40752 Ústecký
Lovosice D8 - 44km, č.p. 131 41002 Ústecký
Rynoltice Rynoltice 151 46353 Liberecký

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.9.2015 v 20:42 | Nahoru | #90
Chci upozornit, že závod v Kyjově se ani letos nejede,
přesto že ve dnešních ČMN 19/2015 je v Kalendáři akcí (na str.14) uveden ... !
Jen aby tam diváci nejeli zbytečně .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist