ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.
Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.
Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...
Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".
Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.
Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
když usazenina dosáhne konzistence vazelíny ... Mýmu klukovi na Kataně1100SD to
ucpalo jednu volnoběžnou trysku úplně, jednu částečně a ten "ingot" co u Káti
představuje klikovku Z TÉTO PŘÍĆINY nedokázal motocykl uvést do pohybu ani
na hodně zvýšený plyn při rozjezdu na JEDNIČKU.............
Petře, už x lidí se vyjádřilo(a nejen tady!),že benzin100 "čistí". Věř tomu !
Adosi, dostal´s mě pěkně do úzkých - já totiž "trochu umím" jen karburátorovky
a to ještě jen dvoutaktní Nemám ponětí, je-li nějakej rozdíl mezi benzin.
čerpadlem "vstřikovky" a "nevstřikovky" Mně "to tam" vždycky teklo a teče
z nádrže samospádem Ale tak jako jsem psal Petrovi, ty čistící vlastnosti
benzinů100 jsou ověřené !
IvanDvoutakťák píše: Virago, v těch plovákovkách to nemusí "vyschnout" až na nějakej karamel - stačí,
když usazenina dosáhne konzistence vazelíny ... Mýmu klukovi na Kataně1100SD to
ucpalo jednu volnoběžnou trysku úplně, jednu částečně a ten "ingot" co u Káti
představuje klikovku Z TÉTO PŘÍĆINY nedokázal motocykl uvést do pohybu ani
na hodně zvýšený plyn při rozjezdu na JEDNIČKU.............
Petře, už x lidí se vyjádřilo(a nejen tady!),že benzin100 "čistí". Věř tomu !
Adosi, dostal´s mě pěkně do úzkých - já totiž "trochu umím" jen karburátorovky
a to ještě jen dvoutaktní Nemám ponětí, je-li nějakej rozdíl mezi benzin.
čerpadlem "vstřikovky" a "nevstřikovky" Mně "to tam" vždycky teklo a teče
z nádrže samospádem Ale tak jako jsem psal Petrovi, ty čistící vlastnosti
benzinů100 jsou ověřené !
Jojo taky si myslím. Čistit to bude tak i tak. Mě to neteče do karbeců rovnou samospádem. I na staré r1 to teklo z nádrže přes pal filtr a pak dolů do takové krabice plastové a s tama pak nahoru do karbeců takže to musí být asi čerpadílko. Jinak by se to do karbeců nedostalo.
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
(či výrobců?) pohonných hmot ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny
Proto mě to přivedlo na myšlenku,zdali to vlastně není dlouhodobá skladová položka co leží v nádržích po benzinových stanicích a nedegraduje stářím. Ale je to pouze úvaha,moje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
jakýhokoliv benzinu teda nevím nic
2 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
Mr.Dan píše: Tak aby to bylo ještě malinko složitější, tak jsem včera nabral Vervu 100 (skoro plnou nádrž do skoro prázdný nádrže) a po 5 km po zastavení chcípání na volnoběh a nepravidelnej chod na něj. Musel jsem ho trochu zvednout, ale stejně furt špatný, přitom s předešlym Optimalem 95 (Čepro) to běhalo jak hodinky. Tak teď už fakt babo raď...
Tipuju, že až vyjedeš nádrž tak se to pročistí a sedne to. Podle mě by toto to nemělo dělat. Shoda náhod že se se ti uvolnila rez nebo nějakej bordel v nádrži. Nebo nevím. Já dal Vervu v Boskovicích a v pohodě. Jede to pěkně. Možná malinko líp.
Mr.Dan píše: Tak aby to bylo ještě malinko složitější, tak jsem včera nabral Vervu 100 (skoro plnou nádrž do skoro prázdný nádrže) a po 5 km po zastavení chcípání na volnoběh a nepravidelnej chod na něj. Musel jsem ho trochu zvednout, ale stejně furt špatný, přitom s předešlym Optimalem 95 (Čepro) to běhalo jak hodinky. Tak teď už fakt babo raď...
Zrejme se ti diky aditivum ve Verve uvolnily vsechny ty nanosy z nekvalitnich paliv.
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
seřízený a svíčky pokud nejsou jak "bota"(černá-lesklá), s viditelnými úsadami na
keramice,kostrové elektrodě a čele závitu, tak to chod až tak neovlivňuje.
Zato na "vzducháč" pozor !!
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
Ale prostě musím zde napsat: "Další oběť skvělé EU"
IvanDvoutakťák píše: Je mně jasný, Demone, že to pro Tebe není žádná sranda .
Ale prostě musím zde napsat: "Další oběť skvělé EU"
A nebo taky ne. Ono u cbr 600 f často odcházejí čerpadla. I dřív než vůbec byly biosračky v palivu. Kamoš měl 2002 cbr 600 f a taky mu exlo čerpadlo. Ale to bylo už před tím než dávali do paliv tu sračku. Ale i biosračkou to může být ovlivněný
Naposledy editováno 21.06.2013 22:03:19
IvanDvoutakťák píše: Nechci "lézt do čtyřtaktního zelí" a řekl bych jen : je dobrý mít podtlaky
seřízený a svíčky pokud nejsou jak "bota"(černá-lesklá), s viditelnými úsadami na
keramice,kostrové elektrodě a čele závitu, tak to chod až tak neovlivňuje.
Zato na "vzducháč" pozor !!
Jojo, ten jsem si nechal na památku, protože tam byl snad ještě původní, aspoň podle těch úsad na něm. Pak se člověk nemůže divit, že to střílelo do laufu, když to nemělo vzduch...
nepoužívat na impregnaci vzduchového (molitanového)filtru žádnej z těch
často doporučovaných sprejů. Já jsem zkusil jen jednou a nechápal,co jsem
to na ten jemnej molitan nastříkal za "lepidlo" a jak to budu za čas čistit...
Ujedu v sezoně minimum, ale většinou jezdíme po asfaltu a toho prachu zase
tolik neprojedeme a tak čistím teplým silným roztokem VODY se saponátem
(i 2x), propláchnu teplou VODOU, "vymačkám" rukama a nechám dokonale vyschnout.
Zvlášť v létě to netrvá tak dlouho . Jsem přesvědčen,že dostatečné filtrační
vlastnosti má jakýkoli řídký olej, třeba zbytek tlumičového #5. Po nasáknutí
jemně rukama vymačkám(nekroutit!). Důležité je jediné, aby "póry"molitanu
měly mastný povrch a zachycovaly prach.
Spěchající (např., abych se nedotknul!)motokrosaři "perou" třeba v benzinu, aby
filtr rychle vyschnul, naimpregnovali a vyrazili... Ten molitan pak ale má zlomek
životnosti oproti čištění saponátem !
Naposledy editováno 22.06.2013 13:12:57
motoru vlastního ... Například, že uvolní ty usazeniny od biolihových sraček a ty pak ucpou,
kam přijdou !
Moje "bába" RG500Gamma z r.1986(u mně od r.2008) nepoznala nikdy ji-
ný, než 100okt. benzin, v 90% případů VERVU od Benziny+ a jen občas někdejší CARRERU od OMV,
nyní nazvanou MaxiMotion 100 (a už ne modré barvy, jako Verva, ale žluté) .
Naposledy editováno 07.03.2014 19:06:21
Její schválení předtím podpořil ministr zemědělství, který na tiskové konferenci
řekl, že se Česko v rámci EU před lety zavázalo k navýšení podílu biopaliv
v pohonných hmotách, a pokud závazek nenaplní, bude mu hrozit pokuta.
Výrobce biopaliv prý nedostává žádné dotace, sleva na spotřební dani je určena
pro dopravce a distributory a pro konečné zákazníky, to znamená občany,
kteří tankují na čerpacích stanicích biopaliva" ...
Takže ""Račte vstoupit do té boudy podívat se na velbloudy",
t.j. kupujme biopaliva, máme na ně slevu ...