Mám pár dotazů ohledně koupi GS500E, pročetl jsem si tady už něco, ale pořád nevím co a jak. Nedávno jsem dodělal papiry na střední motorku a tak jsem se rozhodl, že si užiju ještě tuhle sezonu. Vyhlídl jsem si par GS (k me smule většina hezčích kousků prodaná) a konečně jsem se dopracoval k nějake dostupnější s tím, že cenový strop mam 20 tis (vím, je to málo). Bude to můj první stroj na učení, takže nemá asi cenu kupovat hned něco mastnějšího.
Vyhlídl jsem si tuto a proto se chci zeptat na co si dát při koupi pozor. S majitelem jsem už mluvil s tím, že s cenou se dohodneme, ale mě by zajimala adekvátní cena za tenhle kus, pokud bude technicky v pořádku. Jediný vady, které má je trhnuty zavit na prave zrcatko (kolik stoji oprava?) a praskly plast vzadu + co se ještě najdu při prohlidce. Budu schopny v srpnu do motorky na opravu apod něco nainvestovat.
http://www.motoinzer...725897-gs-500-e.html
Popř. budu rád pokud někdo ví o nějakém GS na prodej, ktere za to stojí.
UPDATE: Tak nakonec v pondělí jedu pro
http://www.motorkari...5-twistr-378992.html
Takže stejný dotaz, na co si dát pozor co a jak vyzkoušet :)
Díky
Naposledy editováno 22.06.2013 14:15:48
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
nema byt neco mezi svetlem a budikama? ten ladak je nejak homologovanej?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Vyfuk jsem nějak přehledl (díky za připomínku!), na to se zeptám (naštěstí majitel bydlí jen 30 km ode mě).
Chápu, že se dají najít i hezčí kusy, ale jak jsem psal. Obvolal jsem snad 7 inzerátů (hledám kde se dá) a povětšinou jsou už prodany :/
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Plasty i nádrž jsou nové lakované, polepy nejsou originální, jak už tu zaznělo, světlo je nabastlené z třindy a je moc nízko, polepy "S" na víkách karteru rovněž nejsou původní a kdoví, co se pod nimi může skrývat. Navíc chybí detailní foto motoru a karterů a možná to má důvod... asi budou podřené a "hrc-prc" přestříknuté sprejem a přelepené nálepkami.
Navíc i držáky světla a předních blinkrů jsou zcela jiné, než jaké na tomto ročníku mají být. I rám a spodky vidlí vypadají jako nově lakované.
Stržený závit práavého zrcátka a měněný výfuk tuplem vypovídá o pádu na pravou stranu - tyto dva díly se přitom vždy zničí jako první a leckdo po havárii nahrazuje origo výfuk "pseudolaďákem". Navíc, pokud ta koncovka nemá homologaci, tak neprojdeš TK , pokud přijedeš na STK, kde šťourají do každé ptákoviny.
Chybějící detail foto přístrojovky rovněž o něčem vypovídá, kryt budíků sice nevypadá popraskaný, ale možná byl už vyměněn. Držák budíků, hlavně v části, kde jsou kontrolky, se ale při takovém pádu téměř vždy ohne a stopy na něm mohou zůstat i po "narovnání".
Klidně se na tu motorku dojeď podívat, ale vem si s sebou někoho, kdo ji dobře zná, v každém případě nastartovat, pořádně poslechnout motor a projet. Pozor hlavně na to, aby nebyl po havárii hnutý rám, což bys při jízdě poznal. Nelekni se ale toho, že GS500 má někdy tendenci se v ostřejší zatáčce "rozvlnit", přední vidle jsou totiž dost měkké a i zadní centrál i při "nejtvrdším" nastavení není žádná sláva.
Hlavně zkontroluj hladinu oleje (motorka musí být rovně, tedy držená rovně, nebo na hlavním stojanu) a dobře poslechni motor. Na jekékoli klepání pozor - motor je dost kritický na hladinu oleje a při poklesu se snadno přidřou vačky. Na kontrolku mazání by seděl spíš název "kontrolka zhasnutí motoru", nebo "kontrolka zadření". Když se totiž rozsvítí za jízdy, je už téměř vždy pozdě! Lepší je proto kontrolovat hladinu oleje před každou vyjížďkou a raději i na zastávkách (nechat motor stát cca 10 minut, aby olej stekl) - motor jest totiž dost zrádný i tím, že (pokud jest v dobrém stavu), tak za klidné jízdy olej prakticky vůbec nespotřebovává, ale jak za něj začneš "tahat" a motorku poženeš jako na okruhu, tak motor najednou žere olej jako nezavřený. Pokud zapomeneš, neuhlídáš hladinu, velmi snadno zadřeš přinejmenším vačky.
Jinak na této motorce moc zrádných věcí není... je jednoduchá, vzduchem chlazený motor bez zbytečných komplikací, jen elektrika s pouze jednou pojistkou je trochu oříšek ohledně hledání závad. Každopádně jest ale GS500 dobrá volba do začátku... na naučení je dobrá, je to taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na vyblbnutí. I když do jízdních vlastností čistě sportovní motorky má pochopitelně daleko. Hlavně pozor na to vlnění v ostřejších zatáčkách a zejména se ráda rozvlní při přejíždění přes čáru v levých zatáčkách (při předjíždění).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Před chvíli jsem narazil na
http://motorky.bazos...48/suzuki-500-gs.php
Která teda vypadá o poznání líp a už jsem volal i majiteli + cena je taky příznivější. Jen mi nedokážu z fotek poznat co je za věc před sedadlem na nádrži, jestli to jsou zbytky po držáku na řídítka z autoškoly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
StrejdaMortymer píše: J.M.K.> Díky za vyčerpávající proslov, no evidentně co jsem pochopil tak se jedna spíš o drahej pruser.
Před chvíli jsem narazil na
http://motorky.bazos...48/suzuki-500-gs.php
Která teda vypadá o poznání líp a už jsem volal i majiteli + cena je taky příznivější. Jen mi nedokážu z fotek poznat co je za věc před sedadlem na nádrži, jestli to jsou zbytky po držáku na řídítka z autoškoly.
To je tankpad. Nálepka aby sis zipem nedřel lak
E: Jinak je hezká dle fotek OT: jak se homologuje nosič kufru? (kde tam je co vyražené?)
Naposledy editováno 20.06.2013 15:40:04
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
StrejdaMortymer píše: kubacech> no kufr asi majiteli te lepsi necham, nemam pro nej vyuziti takze tohle snad resit nebudu
Já si to říkal taky, ale je to dobrá věc :D Já mám kufr, ale nosič je doma dělaný. Drží dobře, ale nemá homo a v září chci jet přes Rakousko na dovolenou tak nvm, jak moc to řešit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Každopádně díky za odpověď myslím, že je to bude take o tom jak si vyjdem vstříc s majitelem, ale to snad problém nebude :)
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Pamatuj ze se ji budes chtit casem zbavit, tak at ji prodas.
Ja bych sel do kawy
Ta druhá co tu je v diskuzi vypadá podle mě o hodně líp a stejně se rozhodnu až na místě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
...na některých úřadech s tím vědu nedělají, prostě ho vrátíš ty při přihlašování
...pokud budeš nakupovat někde, kde se dá pojistka zařídit, tak si tam uděláš svou, nechá se do pár dnů zrušit, já při prodeji motorek dám novému majiteli zelenou kartu a zruším pojistku druhý den, holt troha důvěry...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Údajně tu někdo psal i že je třeba homologace na tankbagu a brašnách A já myslel, že to je jako s upevněním spz že stačí, aby za běžného provozu nic neupadlo.
Ale je to blbost... to by mě nemohli nechat projít na TK s veteránem, u kterého jsou přídavná světla (4 "dělovky" a 2 mlhovky) upevněna na doma vyráběném držáku (a jak se uplatnila při cestách do školy a zpět - obojí za tmy). Přitom světla samotná jsoou homologovaná (polská značka "Wesem").
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Inač ta druhá motorka vypadá o dost líp, ale ten výfuk je dělaný nějakým kutilem, takže to zas bude bez homologace na poslední fotce jsou origo blinkry a na všech ostatních jsou jiné. Za ty prachy nevypadá zle, ale chce to pořádně prohlednout.
Pokud chceš na tom hned odjet, tak by jsem to udělal tak, že by jsem si vzal malý techničák, duplikát zelené karty a kupní smlouvu. Jak by si dojel, tak by si mu malý TP poslal zpět a hned to pojistil(není špatné vyfotit aj velký TP, ohledně všech údajů pro pojišťovnu a ještě zkotroluj údaje v TP, jestli souhlasí s motorkou-hlavně čísla). On to odhlásí a pošle ti velký TP s odhláškou na tebe, se kterým půjdeš na příslušný DI v tvém okolí a přihlásíš to. A ještě než to přihlasíš, tak musíš na evidenčku.
1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Taky mě napadlo pokud by majitel nechtěl "půjčit" na cestu maly TP udělat jeho kopii, ale s tou by mě naši četníci při náhodě asi taky poslali do háje.
Každopadně na ten vyfuk se take podivam. Take jsem koukal na fotky a na pravy straně rámu chybí štítek s VINkem, což by mě zajimalo kde jinde by mohl byt schovany.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |