Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 12:51 | Nahoru | #31
AdosR> 95ka to ma smula..nema to jen jejich 100..
ALE ten tvuj EuroOil je CEPRO ktera dodava vsem v cele CR benziny mimo 100vek!
Tedy nevim v cem se u ni bojis! A Dale dela prave ze naftu i benal bez bioslozek! maji to tam pisle u vybranych typu...tedy neni co resit.

1100Virago-To je pane rozdil (zazrak) ze jen blbej benal verva a najednou startuje na skrt a jede jak fik

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 13:32 | Nahoru | #32

z-x-r píše: AdosR> 95ka to ma smula..nema to jen jejich 100..
ALE ten tvuj EuroOil je CEPRO ktera dodava vsem v cele CR benziny mimo 100vek!
Tedy nevim v cem se u ni bojis! A Dale dela prave ze naftu i benal bez bioslozek! maji to tam pisle u vybranych typu...tedy neni co resit.

1100Virago-To je pane rozdil (zazrak) ze jen blbej benal verva a najednou startuje na skrt a jede jak fik



Jo jenže ty eurooily u nás nemají ani na výběr z jiných paliv než obyč natural a obyč disel. Pumpy benzina plus mám na trase kam jezdím na projíždku, tak to tam občas šoupnu. Ale kvůli tomu tam jet tankovat 35 km nemá smysl.d

Naposledy editováno 15.06.2013 13:33:17

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 15:46 | Nahoru | #33
Pro "poslední nádrž" v sezóně, než odstavíš na zimu, to smysl má. Věř mě

natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 16:38 | Nahoru | #34
Už jsem zakládal podobné téma tři roky zpět, všichni si ťukali na čelo.
Mám vyzkoušenou nižší spotřebu, klidnější chod (u jednoválu to je sakra poznat) a celej karbec je čisťounkej jak dětská prdýlka. Za těch 30Kč na nádrži mi to stojí...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 16:41 | Nahoru | #35
Vždycky jsou názory+domněnky a na druhé straně zkušenosti
Bago

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 19:54 | Nahoru | #36

IvanDvoutakťák píše: Pro "poslední nádrž" v sezóně, než odstavíš na zimu, to smysl má. Věř mě



To už pak nemá smysl dávat velfobin do nádrže na zimu že? Když tam dám vervu 100? Na tu trasu jezdím tak 15-20 x za rok takže tam vemu vždycky plnou nádrž. Nebude ten benzín v moto nonstop ale lepší jak nic , uvidíme jestli to poznám. Není možné že ten 100 oktan bere málo lidí že tam mají ten benzín šíleně dlouho v těch nádržích? A už to pak proto není nic moc kvalita?

Naposledy editováno 15.06.2013 19:55:56

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 20:47 | Nahoru | #37
Je nás hodně, kteří se úzkostlivě vyhýbáme soli na silnicích a tak naše "zimní"pauza
trvá od časného podzimu do pozdního jara, kdy právě jsou v nevytápěných garážích ty
"ideální" podmínky pro velké zvýšení obsahu vody ve velice HYGROSKOPICKÉ biosložce,
značným kolísáním teploty vzduchu. Právě benzin bez biosložky umožní bezproblémový
první jarní start, udržuje karburátory(a jsem si jist,že i vstřikovací soustavu) čisté,
nekorodují ocelové nádrže. To zde ale napsali i další! Přitom ta doba zimního stání
našich motocyklů je určitě delší, než doba, po které na čerpadlech doplňuje nádrž se
100oktanovým benzinem. Času máme málo především my bajkeři-důchodci a tak pořád ne
a ne se dostat k tomu, co jsem si už před časem předsevzal :
koupit litr Naturalu95 a litr Vervy100 a nechat je v otevřených nádobách stát nějakej
ten týden či měsíc za každého počasí, samozřejmě pod střechou. Ono i v létě bývá někdy
hodně vlhko a rozdíl teplot denních a nočních značný. Vzdušná vlhkost, kterou Natural
absorbuje do biosložky už se z ní nevypaří, ani pokud by nádoby byly na přímém slunci,
což ale není případ nevytápěné garáže v zimním období.
Teoreticky se při určitém stupni nasycení biosložky vzdušnou vlhkostí začne biosložka
separovat od benzinu a klesat na dno nádoby(nádrže), protože se jedná o SMĚS, nikoli
o SLOUČENINU (jak pravil skutečný expert této problematiky!).

Naposledy editováno 15.06.2013 20:55:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 22:50 | Nahoru | #38
IvanDvoutakťák> Ivane Pivo si take davam SVE oblibene kvalitni a ne sracku z kauflandu...
Motorka...olej ma nej tak benal ji dopreji take..srat se pak ze nestartuje vse zasrane cerpadlo ko..to se mi pak vyplati ty 2kc...A bonus lepsi to jede a startuje...neni co resit.
Nic jineho nedavam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 23:43 | Nahoru | #39

z-x-r píše: IvanDvoutakťák> Ivane Pivo si take davam SVE oblibene kvalitni a ne sracku z kauflandu...
Motorka...olej ma nej tak benal ji dopreji take..srat se pak ze nestartuje vse zasrane cerpadlo ko..to se mi pak vyplati ty 2kc...A bonus lepsi to jede a startuje...neni co resit.
Nic jineho nedavam...



Zdár pane. Kdysi jsem ještě tady na m.cz četl bludy že když cpu do mašiny 100 oktan že může i mašina odejít. Jako motor. Pokud je stavěná na Ba 95 a dlouhodobě se jezdí na 100. Je na tom něco pravdy nebo ne?

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

16.6.2013 v 00:05 | Nahoru | #40
AdosR> je to presne naopak...tedy kdyz si to sam prectes pochopis ze to jak si to napsal je primo sama hovadina. Moje zx10ka ma na nadrzi nalepku pouzivat 95ron a vyssi! ne NAOPAK jak pises v tech recich.

tedy ano skodilo by to ventilum..ale malo oktanovy benal na vykonne motory motorky.
98ckou ji jen prospejes..je to vice odolny benal proti detonacim...
Cela pohadka.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

16.6.2013 v 08:46 | Nahoru | #41
Předpokládal jsem, že si "to"(a nejen pochybovači!) každej spočítá sám,
jak zanedbatelnej je finanční rozdíl mezi "biosračkama" a slušnejma
benzínama a hlavním argumentem že je tedy to ohrožení čerpadla.
Chápu, že nemá každej z nás "po ruce" čerpadlo Benziny+ nebo OMV,
nicméně moje závěrečná rada zní:
pojedete-li okolo(Benziny+ ,OMV), i "neprázdnou" nádrž dorazte 100oktany!
Vašemu motoru to určitě prospěje. Před odstavením na zimu by to mělo patřit
k té proceduře, kdy se loučíte se svými miláčky na tu absťákovou dobu !!!

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

16.6.2013 v 13:36 | Nahoru | #42
snad jenom k Verva100 a OMV ... v protokolu o zkoušce u Vervy je napsanej výrobce OMV takže minimálně to modrý bude stejný.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

16.6.2013 v 22:21 | Nahoru | #43
XJelen> ano ty aditiva budou 100% nemecke omw nebo rakouske kde to mejchaj...ale frci a velmi dobre...

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 12:21 | Nahoru | #44
Bavorský deník Mittelbayerische Zeitung hodnotí současné dění na české politické scéně
s nekompromisní tvrdostí. V článku s titulkem „Politická žumpa na Vltavě” nazývá české
politické praktiky vzorovým příkladem morální bídy postkomunistických států prorostlých
korupcí kořenící v nástupu kariéristů k moci na počátku 90. let, mezi které řadí
i bývalého premiéra a prezidenta Václava Klause.

"Bída postkomunistických států: technokraté obsadili pole politiky. Jde o moc a osobní
obohacení, nepotismus, propojování s ekonomickými elitami a vládu korupce.
Česko je vzorovým příkladem, i když má ze své první republiky Tomáše Masaryka
dobré demokratické základy," píše Mittelbayerische Zeitung.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 13:03 | Nahoru | #45
IvanDvoutakťák> sice tam úplně nevidím souvislost s oktanovým číslem, ale s textem bych souhlasil

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 14:33 | Nahoru | #46
To víš, Dejve, předchozí (ještě od JBM)"zákaz" mně skončil 11.6.
a tak už zase "dráždím chřestýše bosou nohou" a myslím si,
že ve SVÉM článku se od tématu "tu a tam" můžu odchýlit ...
Ze mně ta politická témata prostě "musí ven jak z kozy"

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 14:42 | Nahoru | #47
IvanDvoutakťák> no pro mě to tu bylo celkem zajímavý téma, protože kvalita paliv, ač jí nerozumím, mě jako uživatele zajímá. Proto mi přijde škoda to tady rozpliznout něčím, čeho je plná televize, noviny, zpravodajské portály..... Ale jak myslíš, jako zakladatel tématu si ho směřuj kam chceš....
a mimochodem - co se děje u nás ani politikou nenazývám, to je prostě sr.čka

E: a k tématu - schválně jsem zkusil nádrž maxmotion100 a oproti obyč N95 na projevu motoru rozdíl necítím.... je teda pravda, že co na to říká čerpadlo a celá palivová soustava ze sedadla nepoznám...

Naposledy editováno 19.06.2013 14:49:22

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 16:46 | Nahoru | #48
K tématu tohoto článku už toho asi není moc co říci,
přesto ale článek nechci směřovat jinam a vůbec už ne do
do českých politických "sraček".
A tak ještě pár slov k benzinům :
jsem bajker-kamenožrout("zažranej"do dvoutaktů Suzuki 70.a 80.let)
a nedisponuju bůhvíjakejma znalostma současné techniky motocyklů,
ovšem asi se nemýlím, když řeknu, že každý výrobce předepisuje palivo
určitého oktanového čísla.
Pokud by někdo jezdil benzin nižšího OČ, "koleduje si"... Většinou to
má za následek předčasné zápaly směsi ve válci a trpí především klik.
mechanismus a rozvody. Když z tohoto důvodu nemá nějakou poruchu
a dotyčný náhodně natankuje vyšší OČ, většinou zjistí lepší chod
motoru, případně i startování. Do motoru pochopitelně nevidí,ale je to
x-krát ověřeno, že benziny 100 "čistí"(i ta zastaralá zařízení,nazývaná
karburátory).
Máš-li tedy výrobcem předepsáno OČ nižší, je normální, že žádný rozdíl
po natankování benzinu 100 nemusíš zaznamenat. Někteří výrobci toto taky
řeší šalamounsky,předepsáním(např.)OČ 95 A VYŠŠÍM...

Když někdo jezdí "starou vránu" s velikým počtem najetých kilometrů,
kompresní tlaky ve válci/válcích už zdaleka nejsou takové,
jako když motocykl šel z výroby a tak nižší OČ nemusí mít nějaký
zásadní / motor poškozující vliv.

OVŠEM, JE-LI TO MOTOCYKL SE VSTŘIKOVÁNÍM(benzin.čerpadlem), POŘÁD ZDE JE
TO NEBEZPEČÍ ZADÍRÁNÍ/ZADŘENÍ ČERPADLA - tak jak řekl ing.Loula,
líh(t.j. ta "biosračka") přidávaný do benzinů Natural
má NULOVÉ mazací schopnosti.A že ho DNES UŽ v Naturalech je...!

Navíc je silně hygroskopický, t.zn. delším skladováním u čerpadel(nebo
ponecháním v nádrži přes zimu), se zvyšující obsah vody projeví klesáním
vodnatého lihu ke dnu nádrže, protože má vyšší specif.hmotnost než benzin.
NENÍ TO TOTIŽ SLOUČENINA LIHU S BENZINEM, ALE JEN ROZMÍCHANÁ SMĚS ... !!!
Ale toto všechno snad už bylo napsáno i jinými """příznivci""" Naturalu !

Naposledy editováno 19.06.2013 16:55:31

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 18:37 | Nahoru | #49
BTW netušíte někdo, jaký je teď průměrnej procentuální obsah biolihu v Načuralu? Dřív to bylo tuším cca 5 procent a vy říkáte, že teď je tam toho mnohem víc. Takže tankujeme E10 nebo E15 nebo jak? Proč prakticky nemáme možnost průhledné a jasné volby?

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 18:47 | Nahoru | #50
Já, Dane, bohužel nevím, CO vlastně prodávají pod "pseudonymem" E10 a E15, ani jaký
složení mají všechny ty Naturaly a už řadu let mě to ani nezajímá.
Každopádně se obsah "biosračky" znovu zvyšoval v r.2010.
Obrátíš-li se e-mailem na některého z českých distributorů, myslím že nebude
mít problém Ti aktuální obsah biosložky "prozradit" .

Naposledy editováno 19.06.2013 18:48:59

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 18:54 | Nahoru | #51

IvanDvoutakťák píše: Já, Dane, bohužel nevím, CO vlastně prodávají pod "pseudonymem" E10 a E15, ani jaký
složení mají všechny ty Naturaly a už řadu let mě to ani nezajímá.
Každopádně se obsah "biosračky" znovu zvyšoval v r.2010.
Obrátíš-li se e-mailem na některého z českých distributorů, myslím že nebude
mít problém Ti aktuální obsah biosložky "prozradit" .



Ja nasel tohle z roku 2010:

Novela zákona navyšuje podíl biosložky u benzínu z nynějších 3,5 procenta na 4,1 procenta a nafty ze 4,5 procenta na šest procent.

Ale je to prumerne pro vsechen benzin co treba Benzina prodava, takze kdyz u Verva maji 0% tak u normalniho benzinu musi byt treba 6%.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 19:05 | Nahoru | #52
Je to otázka především na značkový odborníky,aby řekli, kdy se ty problémy
se zadíráním benz.čerpadel začly objevovat. Těžko posoudit, jestli nedošlo
(taky) k nějaké změně konstrukce,či materálů, použitých ...
Toto se asi nikdy nedozvíme.
Teorie je jasná - biolíh nemaže a absorbuje vzdušnou vlhkost
a "praxi" zažívají ti nešťastníci, co zůstanou stát "na trase".

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 19:08 | Nahoru | #53
Když se ty "zadíračky" budou nadále dít výhradně při použití Naturalů,
pak se dají vyvozovat závěry.
Ovšem prevence je nejlepší - proti tetanu(např.)je dobrý se nechat očkovat
předtím než ho dostanem ...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 19:17 | Nahoru | #54
Možná nemusí, Indy, být u Naturalů (třeba od Benziny) vyšší % biosložky kvůli tomu,
že Verva má nulu. Mně to vysvětlil ing.Loula tak, že "výrobci" mají kvóty na ty
zákonem (nebo z EU??)nařízená paliva s biosložkou a když tu kvótu výroby splní,
MOHOU vyrábět ty "vysoko-oktanové speciály" podle vlastního uvážení.
A řekl bych,že si to dobře"zmarketingují",jestli je(a bude!) o ty "stovky" zájem !

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 19:23 | Nahoru | #55
Pěkné téma s přínosnou diskuzí. Jezdím většinou k Agipu nebo EuroOilu,tankuju 95 tku. Zkoušel jsem od Agip-dnes ENI,98 oktanů a přišlo mi,že dole je to slabší na šmrnc v otáčkách to nepoznám,protože jsem těch 69 kW zcela nevyužil nikdy na 100%. Kámoš jezdí bandasku GSF 600 a točí ji v horním poli otáček a říká,že mu to na 98čku jede lépe. Když jsem loni na sklonku října končil moto sezonu tak jsem dal na zde dobře míněné rady a koupil od OMV 100 oktanový bezín. Nebyl problém po zimě natočit,takže za mě 100 oktanů palec hore
Zkusím tu Vervu 100 natankovat v Třebíči ji nemají,nejblíže v Náměšti nad Oslavou. Uvidíme co to přinese já to na výkonu asi nepoznám,ale palivová soustava z toho bude jistě mít radost.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 20:40 | Nahoru | #56
Komu je rady, tomu je i pomoci, Fejzre

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 20:45 | Nahoru | #57
A pozdravuj ve Vašem pivovárku
Tady u nás čepujou vždycky při pivním festivalu
místních dobrovolných hasičů (žízně ) .

natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 23:01 | Nahoru | #58
IvanDvoutakták: Počky a ikdyž mám mašinu co má karburátor, nemá to vstřikování, tak se musí taky nějak dostat benzín do karbeců ne? Taky tam musím mít něco co čerpá benzín nahoru do karbeců. Béno mě jde z nádrže přes pal filtr dolů a tam je taková věc jako by čerpadlo nebo nevím a z toho jdou až pak hadičky od benzínu nahoru do karbeců. Čili to musí ten benzín nahoru nějak vyhnat ne? Takže to je taky asi čerpadlo ale ne takový co je u vstřiků. Takže ty biosračky budou vadit určitě i mu.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 23:13 | Nahoru | #59
Skvělé téma.
Nad kvalitou benzínů (a jejich "kontaminaci" biohnojem vzhledem ke kvótám jejich procentuálního obsahu) jsem se ve vztahu k mým karburátorovým motorkám nikdy nezamýšlel a lil fakticky jen 95 Natural.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak karburátorovému čtyřtaktu Verva neuškodí, ale je to jistá prevence stran čistoty mechanických částí karburátoru? (Nehoním výkony, ale zajímá mě to jak ve vztahu ke kitu "Pro-R Hypercharger" na XV1600, tedy poměrně citlivému mechanickému ústrojí a přetryskovanému karburátoru, tak u výkonného karburátorového jednoválce u ostrého endura).

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 23:24 | Nahoru | #60
PetrXX: Ano, Verva prostě obsahuje nějaká aditiva, která čistí palivový systém. Zatímco před dvěma lety když mi přes zimu vyschly karburátory s biosračkami jsem na dně plovákovek našel sajrajt připomínající karamel, letos po podzimním natankování a projetí Vervy byly karburátory naprosto čisté. Takže rozdíl byl doslova očividný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist